רובלוקס תסיר פרסומות לילדים במטרה "למנוע ניצול של ילדים"
חברת רובלוקס שמפעילה פלטפורמה גדולה של משחקים הודיעה כי תסתיר פרסומות משחקנים בני 13 ומטה. בוקר טוב להנהלת רובלוקס שמסרה כי "מדיניות הפרסום הזו נועדה למנוע ניצול משתמשים קטינים".
על פי הודעת החברה, אסור לפרסם מוצרים בשיווק פירמידה, מטבעות קריפטו ו-NFT. כמו כן, חל איסור על פרסום בקשת תרומות, פרסום שירותים פיננסיים ועוד.
השינוי במדיניות הוא בהמשך לתלונה של ארגון הגנת הצרכנים Advertising in Truth נגד החברה לרשות הסחר הפדרלית של ארצות הברית (FTC). הארגון תקף את מדיניות הפרסום הליברלית והנצלנית כלפי ילדים כשאחת הטענות הקשות היתה שהחברה מפרסמת בצורה סמויה למיליוני צרכנים, מתוכם 25 ילדים ובני נוער, על ידי אינספור חברות ושותפים-שותפויות במשחקים. לטענת הארגון, מדובר בהונאה דיגיטלית.
לפני כחצי שנה הגיש ארגון הצרכנים דו"ח מעקב ל-FTC והצביע על כך שאין שום שינוי במדיניות החברה - "ילדים המשתמשים ברובלוקס חשופים לכל הפרסומות בפלטפורמה לרבות פרסומות בנושאים של שירותים פיננסים, קריפטו, NFT ועוד, למעט שלושה מפרסמים שבחרו טווח גילים מבוגר יותר כדי להתאים לקהל היעד שלהם", נכתב בדו"ח של הארגון, "וזאת למרות שרובלוקס מודעת לסוג הפרסום שהילדים רואים דרכה".
רובלוקס היא כאמור פלטפורמה וירטואלית גדולה שמאפשרת למשתמשים בה לשחק ולבנות משחקים. בפלטפורמה משתמשים 53 מיליון משתמשים מדי יום ומעל 200 מיליון שחקנים בחודש.
- רובלוקס נופלת 13% בעקבות הורדת תחזית הצמיחה
- מניית רובלוקס צונחת ב-10% - הסיבה: דוחות חלשים; ילדים לא משלמים על משחקים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מחצית מהמשתמשים בפלטפורמה הם ילדים בני 12 ומטה. זו גם הסיבה שהחברה נמנעה מלהסיר את הפרסום הבעייתי באופן גורף לילדים. הסרת הפרסום משעה הפחתה ניכרת של ההכנסות השוטפות של החברה שגם ככה לא ממש עושה חייל, מאז הנפקתה לפני כשנתיים איבדה החברה כ-33% לשווי של 27 מיליארד דולר.
קצב ההכנסות של רובולוקס מסתכם במעל 3 מיליארד דולר, כשאת השנה היא צפויה לסגור עם מכירות של 3.3 מיליארד דולר ובשנה הבאה, על פי קונסנזוס התחזיות היא תגיע ל-3.78 מיליארד דולר. ועדיין, החברה תפסיד השנה על פי ההערכות מעל 1 מיליארד דולר וכך גם שנה הבאה.

בין אקזיטים ענקיים לקיפאון: תמונת המצב של ההייטק הישראלי
הדו"ח השנתי של רשות החדשנות משקף שוק שנמצא בצומת דרכים: שיאים באקזיטים כמו המכירה של Wiz לגוגל ב-32 מיליארד דולר וצמיחה בדיפטק מתנגשים עם קיפאון בתוצר, ירידה ביזמות וצניחה של 80% בגיוסי קרנות הון סיכון - לאן ממשיכים מכאן?
השנה האחרונה קצרה הישגים חסרי תקדים בהייטק. עסקת הענק של מכירת Wiz ל־Google, בהיקף של כ־32 מיליארד דולר, הייתה אבן דרך היסטורית בשוק האקזיטים המקומי. לצידה, נרשמו עסקאות משמעותיות נוספות כמו Run:AI שנמכרה לאנבידיה בכ־700 מיליון דולר, ו־V-Wave שנרכשה
על ידי Johnson & Johnson תמורת 600 מיליון דולר.
גם בגיוסים נרשמה התאוששות משמעותית. הרבעון השני של 2025 היה הרבעון החזק ביותר מאז 2022, וישראל חזרה להיות ההאב החמישי בגודלו בעולם מבחינת היקפי גיוסים לסטארטאפים
אחרי סן פרנסיסקו, ניו יורק, לונדון ובוסטון.
אבל בתוך מה שנראה כמו אופוריה יש מגמות פחות מזהירות. לפי הדו"ח של רשות החדשנות, התוצר של ההייטק עומד על כ־317 מיליארד שקל - כ־17% מהתמ"ג ונשאר כמעט בלי שינוי זו השנה השנייה ברציפות. כלומר, המנוע שעד לאחרונה משך את כלכלת ישראל קדימה, נמצא בקיפאון. גם התעסוקה בענף משקפת את זה, מספר המועסקים בענף עלה ל־403 אלף, אבל מספר עובדי המו"פ צנח ב־6.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מצד אחד, אנחנו בשנת שיא באקזיטים וגם אפשר לראות צמיחה משמעותית בתחום הדיפטק אבל מצד שני, סימני ההאטה האלו - בתעסוקה וביזמות חדשה מדאיגים.
פחות יוזמים ופחות מסכנים הון
מה שעומד מאחורי כל הענף הזה שאנחנו קוראים לו הייטק, אלו האנשים. אלו שקופצים למים ולוקחים סיכון. הרוח היזמית הישראלית היא שם דבר בעולם כולו אבל הדוח מספר שהיא הולכת
ודועכת. אפשר לראות בשנה האחרונה האטה בשכבת היסוד של ההייטק - היזמות. בשנת 2024 קמו בישראל כ־500 סטארטאפים בלבד, לעומת למעלה מאלף בשנים קודמות. הירידה במספר החברות החדשות היא לא רק מספרית, אלא גם איכותית: מרבית היוזמות והחברות החדשות שקמות מתרכזים בתחומים מוכרים
ו'מכוסים' כמו סייבר, פינטק ותוכנה ארגונית אבל פחות בתחומי עומק חדשים או דיסרפטיביים. אלו תחומים שבהם כבר פועלות מאות רבות של חברות, יש ידע נצבר, השוק גם יודע איך לתמחר אותם (יחסית) והם נתפסים כ"בטוחים" יותר להשקעה ולפיתוח. קל יותר לגייס הון, לשכנע לקוחות ראשונים,
ולגייס עובדים בתחום. לעומת זאת תחומים חדשים לגמרי כמו שבבים, קוונטום, ביוטק למיניהם, פחות קורצים ליזמים, שמעדיפים ללכת על בטוח או פשוט לפרוש ולהקים חברה שתתחרה בבוס לשעבר.
- רשות החדשנות תשקיע רבע מיליארד שקל בקרנות דיפ־טק במסגרת קרן יוזמה
- האם הרשות להגנת הפרטיות תשתק את החדשנות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתחום קרנות ההון סיכון, הנתונים אפילו יותר מדאיגים: מאז 2022 נרשמה ירידה
של 80% בהיקף הגיוסים לקרנות ישראליות, והקרן הממוצעת הצטמצמה מכ־90 מיליון דולר בשנים הטובות, ל־60-65 מיליון דולר כיום. מעבר לכך, הדו"ח מציין כי ההאטה בישראל חריפה אפילו יותר מהירידות שנרשמו בארה"ב ובאירופה, מה שמעיד על בעיה מבנית ולא רק מגמה עולמית חולפת.

הכירו את ננו בננה - עורך התמונות החכם של גוגל
ננו בננה, או בשמו הרשמי Gemini 2.5 Flash, בעזרתו, כל אחד יכול לערוך תמונות באופן מהיר, פשוט ויצירתי, בלי צורך בכישורי עריכה מסובכים
מה זה בעצם ננו בננה?
כלי של גוגל מאפשר לערוך תמונות בעזרת הוראות טקסט פשוטות. אפשר להעלות תמונה קיימת או להתחיל מדף חלק ולבקש מהמערכת לבצע שינויים כמו החלפת רקע, הוספת חפצים, שינוי צבעים או שינוי תאורה. פשוט כותבים מה רוצים והבינה המלאכותית מבצעת את העריכה בשבילכם.מה מבדיל את ננו בננה משאר הפלטפורמות?
יש המון פלטפורמות של AI שמייצרות תמונות ודמויות שונות- midjourney ,leonardo ai, chatgpt, adobe firefly, Runway, Kling ועוד אינספור פלטפורמות שמייצרות תמונות ע"י כתיבת פרומט.
כמעט כל מי שהתנסה בפלטפורמות האלו מכיר את הבעיה- נותנים הוראה, מקבלים תוצאה יפה וכשמנסים לשחזר או ליצור גרסה נוספת,
זה יוצא שונה והדמות לא נראית אותו דבר, הפנים משתנות, הצבעים אחרים. כאן בדיוק נכנס ננו בננה, או בשמו הרשמי Gemini 2.5 Flash. היתרון הגדול שלו הוא שהוא מצליח לשמור על עקביות כמעט מושלמת. אם יצרת דמות מסוימת ואז ביקשת לשנות את הרקע שלה, להוסיף בגד או לשנות תאורה,
הדמות תישאר זהה לחלוטין. זה נראה כמו אותה תמונה מקורית שעברה עריכה טבעית.
התהליך גם הרבה יותר מהיר: בזמן שכלים אחרים לוקחים חצי דקה או יותר כדי לעבד את הבקשה, ננו בננה מחזיר תוצאה בתוך כמה שניות.
מעבר לכך, השפה של ההוראות הרבה יותר פשוטה. לא צריך להכיר מונחים מקצועיים או לנסח משפטים מורכבים. מספיק לכתוב משפט יומיומי כמו "תעשה את הרקע ים בשקיעה" או "תשנה את הצבע של החולצה לאדום", והמערכת מבינה מיד את הבקשה. התוצאה לא נראית מודבקת אלא משתלבת
היטב עם התאורה, הצבעים ושאר התמונה.
אז איך ננו בננה עובדת בפועל?
השימוש בכלי הזה הוא פשוט ואינטואיטיבי, אתם פשוט נותנים לכלי הוראות טקסט פשוטות, והוא עושה את העבודה בשבילכם.
- צ'ק פוינט רוכשת חברה לאבטחת ה-AI ב-300 מיליון דולר; מצפה להיות מובילה בתחום
- גל הפיטורין מתגבר והולך ומגיע עד עובדי המדינה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שלב 1- אתם יכולים להתחיל מיצירת תמונה חדשה לגמרי על ידי תיאור טקסט (למשל,אישה צעירה עומדת בכיכר עיר אירופאית עתיקה, לובשת שמלה לבנה ארוכה, מצלמה בזווית רחבה, תאורה רכה טבעית --ar 16:9), או לערוך תמונה קיימת שכבר העליתם.