15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

22:18 ברקע לזינוק בתשואות: הזהב ממשיך לאבד גובה ויורד 1.2%

21:20 חובות צריך לשלם, וזה מתחיל להעיק על הצרכן האמריקני, האם אנחנו בדרך... >>

18:05 התשואות בשוקי האג"ח ממשיכות לטפס הערב >>

15:36 לב לבייב ושאול אלוביץ נפלטו מרשמית העשירים של 'פורבס' >>

15:35 בולטות בת"א: פרוטרום קופצת 2% במחזור הגבוה בבורסה

12:49 רוסאריו על מניית סינאל: שווי ראוי של 44 שקל לעומת שווי נוכחי של 32...

12:41 פורסייט השלימה בהצלחה פיילוט נוסף בסין - המניה עולה 3.3% >>

10:56 באירופה - הדאקס מטפס 0.6%, הקאק עולה 0.4%

10:55 מניית מנדלסון תשתיות בולטת בעלייה של 3.4% במחזור חריג

10:55 הדולר מטפס 0.2% ונסחר סביב 3.53 שקלים

07:52 עליות באסיה - המדד בהונג קונה עולה 1%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

המכה הכפולה שחטפו בשנה האחרונה אלו שהמתינו עם רכישת הדירה - הנה החישוב

בין פרסומי האוצר והלמ"ס, ניתן להבין שהתמונה בשוק הדיור הפכה מורכבת. לראות ולבכות
 |  87
שוק הדיור
Share
המצב בשוק הדיור הפך מורכב. בעוד לפי האוצר והלמ"ס השוק נמצא בהאטה בכל הקשור לכמות העסקאות ורכישת דירות חדשות, המחירים ממשיכים לטפס בקצב מהיר (התייקרות של 1.3% בחודשיים האחרונים). מעבר למחירים היקרים, אחת הסיבות המרכזיות להאטה בביקוש לדירות היא ככל הנראה ההתייקרות הדרמטית של המשכנתאות.


לפי בנק ישראל, הריבית הממוצעת על משכנתא שקלית (לא צמודה) עומדת נכון לסוף דצמבר 2016 על 3.37%, זאת לעומת 3.28% בסוף נובמבר. אם נלך שנה וחצי אחורה, אז ביוני 2015 הריבית הממוצעת עמדה על 2.3%. לא נשמע דרמטי? בעזרת יועץ המשכנתאות שרון ימטוביץ' בדקנו מה המשמעות הכספית של התייקרות ריבית המשכנתא על רוכשי הדירות. לצורך הבדיקה, בחרנו בדירה במחיר של 2 מיליון שקל, במימון של 75% (כלומר משכנתא של 1.5 מיליון שקל) ל-25-30 שנים. את המשכנתא חילקנו בצורה הסטנדרטית ל-3 מסלולים: ריבית פריים, ריבית קבועה וריבית משתנה.

לפי הנתונים, מי שנטל משכנתא של 1.5 מיליון שקל ביוני 2015, התחיל עם החזר חודשי של 6,058 שקלי. מי שנטל משכנתא בינואר 2017 כבר יתחיל עם החזר חודשי של 6,996 שקלים. כלומר, ההחזר החודשי קפץ מיוני 2015 בכ-938 שקל בכל חודש, התייקרות של 15.5% וכל זאת בזמן שריבית בנק ישראל עומדת על 0.1%. בהסתכלות לאורך כל חיי המשכנתא (25-30 שנים), מדובר כבר בפער של כ-353 אלף שקל בחודש.לדברי ימיטוביץ', "אנו עדים לכך שמתחילת 2016 הבנקים החלו להעלות את הריביות ואת המרווחים במסלולי המשכנתא על דעת עצמם בזמן שריבית בנק ישראל נותרה ללא שינוי. צריך לזכור שכבר באזור יולי-אוגוסט, הבנקים הגיעו ליעדים הכספיים שלהם במתן המשכנתאות, ובשוק כמו בשוק - כאשר הביקוש עולה על ההיצע, הבנקים מבינים את זה היטב ומתמחרים את המשכנתא לפי ראות עיניהם".בשורה התחתונה, אלו שהמתינו עם רכישת הדירה או אולי התחתנו לאחרונה וכעת רוצים לרכוש דירה, נתקלים בבעיה כפולה, הדירה עולה יותר (מחירי הדירות עלו 8.1% בשנה האחרונה) והמשכנתא יקרה יותר (ההחזר החודשי זינק במעל 15%). שיהיה בהצלחה.

בראיון ל-Bizportal אמר לאחרונה אבישי בן חיים, מנכ"ל חברת הבנייה רוטשטיין, כי "רואים דיירים שקשה להם לסגור חשבון בעת מסירת הדירה. צריך להבין שלאחרונה, בתהליך מכירה של הדירות, בישורת האחרונה, הרוכשים מתקשים לסגור את הסכומים הסופיים. בבדיקה רוחבית זיהינו שמדובר במצוקה של דיירים בקבלת משכנתא. בסוף רבים מצליחים ומקבלים, אבל התהליך הפך ארוך וסיזיפי וזה לא היה כך בעבר. קורה גם שמתעניינים חוזרים בהם מהרכישה בגלל סוגיית המשכנתא. זה קורה יותר בפריפריה". 

באקסלנס מעריכים כי מחירי שכר הדירה יטפסו ב-2017 בשיעור של 2.5%-3% בעקבות הטלת המס על דירה שלישית והעלייה בגובה הריבית על המשכנתאות.
 
תמהיל יוני 2015
מסלולסכוםתקופה בשניםריביתהחזר חודשי
פריים450,000300.7%1,386
ריבית קבועה לא צמודה600,000303.7%2,762
ריבית משתנה כל 5 - צמודת מדד450,000252.0%1,910
סה"כ משכנתא1,500,0006,058
סה"כ תשלום בסוף תקופה2,430,461
תמהיל ינואר 2017
מסלולסכוםתקופה בשניםריביתהחזר חודשי
פריים450,000301.4%1,532
ריבית קבועה לא צמודה600,000304.9%3,184
ריבית משתנה כל 5 - צמודת מדד450,000253.6%2,280
סה"כ משכנתא1,500,0006,996
סה"כ תשלום בסוף תקופה2,783,897

משכנתאות - כל הכתבות 
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

87 תגובות ב-40 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
40 אבי 21/01/2017 22:48 המלצה שלי תקנו דירות זולות תשכירו אותן
ותשכרו דירות גדולות יותר
39 דביאר 18/01/2017 11:47 מי שיקנה עכשיו יחטוף מכה מחומשת (ל"ת)
38 אדם 17/01/2017 18:10 משכנתא של 1500,000 ש"ח? צריך להיות מטוטם או מתאבד! (ל"ת)
37 התקררות אולי בתקשורת 17/01/2017 08:50 בפ"ת,השוק פורח,על כל דירה למכירה יש הצפה של קונים
אין לי מושג על מה מדברים, אני מוכר דירת 3 חדרים, המחיר שהצעתי 1.4 מיליון, אחרי 3 ימים בלבד, מכרתי אותה ב1.39 וזה שהטלפון לא הפסיק לצלצל, שמתי לב שהרבה קונים הם מהפריפריה שרוצים לקנות דירה להשקעה במקום מספר דירות בפריפריה...
אלי 18/01/2017 11:36 שקרן, אני מנסה למכור כזו דירה כבר שנה בפ"ת (ל"ת)
36 בועה שתתפוצץ בקרוב 17/01/2017 08:49 מי אמר בועה ? אמא של הבועות....אין ספק (ל"ת)
35 Asi456 17/01/2017 07:55 מי שלא קונה לא חטף כלום
המחירים הזויים ולא משנה כמה המדינה יפמפמו את המחירים בסוף הדירות יתרסקו....פרייאר מי שקונה כיום דירה
הורים 17/01/2017 16:49 ונשאר על הספסל בגן. כמה מכות צריך בשביל לקלוט שהמדינה
לא סופרת את הזוגות הצעירים?
הילה 18/01/2017 12:37 אף אחד לא נישאר על הספסל..
אנחנו נגור בדירות שהמשקיעים קנו ביוקר ונשלם תמורתם הרבה פחות...
אלי 18/01/2017 11:37 כלומר אתה טוען שצריך לשלם כל מחיר ולהשתעבד לכל החיים?
כדי שאנשים כמוך יתעשרו? לך חפש מי ינענע אותך
הילה 18/01/2017 12:37 אנשים כמוהו מתעשרים על הנייר.
כל עוד הם לא ממשים, יש להם נכס לא נזיל שאולי שווה יותר אבל התשואה שהוא נותן נמוכה מאוד ועכשיו עם המס דירה שלישית התשואה עוד יותר ירדה...
אני 17/01/2017 16:18 פראייר מי שלא יקנה!! (ל"ת)
34 וואו 17/01/2017 02:12 7000 החזר חדשי...גזר דין עוני... (ל"ת)
33 חייל לשעבר 16/01/2017 19:49 אבל לא המתנתי הייתי בן 19 ...חבל שעשיתי צבא
כל אדם לעצמו
בר דעת 16/01/2017 23:13 לחלק מצופים זה צבא??? פרזיט !!
אילו כולם היו משתמטים כמוך לא היו יהודים בארץ ישראל. את המדינה לא "קבלנו במבצע סוף עונה" אלא כבשנו בזכות החיילים האמיצים. מסובך בשבילך????
32 אביבה 16/01/2017 19:48 פירסמתי השבוע דירה 3 חדרים למכירה, הצפה בקונים ושמעתי
תגובות בחוץ: היא יכולה לדרוש, שתחפש לה קונים.... אז למי שחושב לקנות במחירי 2012, חבל שלא קנה במחירי 2012. אני יכולה להרשות לעצמי לא למכור, האם אתם יכולים להרשות לעצמכם לחיות באשליות ולחכות למחירי 2022?
אדם 17/01/2017 11:04 סיפורי פוגי
לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה משך ממוצע ארצי למכירת דירה הוא 15.4 חודשים!!!!
אני 17/01/2017 16:19 בבאר שבע כ 70 ימים!! (ל"ת)
ניצן 17/01/2017 07:26 את אביבה כמו שאני טראמפ..באיזה משרד אתה עובד? (ל"ת)
אחד 17/01/2017 06:18 יש מוכרים שלא יכולים לחכות..
את אולי יכולה לחכות אבל דני שצריך כסף לבית אבות שרה שצריכה למכור בשביל המעבר לגרמניה ויוסי שצריך מהר בשביל לממן ניתוח לא יכולים לחכות ומתי שהם ימכרו בלחץ מחיר השוק יירד וגם של הדירה שלך.
אביבה 17/01/2017 12:53 אל תחיה באשליות, רוב בעלי הדירות שאני מכירה לא לחוצים ו
ורק בודקים את השוק. תנסו לסגור עיסקה ותראו כמה דירות באמת למכירה. שוק ההצע במרכז התכווצץ הרבה יותר ממה שאנשים מבינים. כבר מכרתי וקניתי דירות בימי חיי ומכירה כאלו שהולכים עצבנים וחוזרים אחרי שנה שנתיים מפוקחים ומשלמים אז הרבה יותר. הצעתי לזוגות צעירים, לא לחכות בכלל; כול השאר שיבדקו טוב את השוק ויחליטו מה מתאים להם,אבל לדירה ראשונה לא מחכים, כי אם היא טובה בסוף תחטף! ואתם תשארו אצל ההורים או בשכירות וחבל.
דודו 16/01/2017 23:08 אחרי שתחכי שנה בלי קונה את תשירי שיר אחר (ל"ת)
אביבה 17/01/2017 16:52 דודו תדאג בשבילך, לא בשבילי, לי יש לפחות 3 שנים למכירת
הנכס, וכול שנה אעלה את המחיר ב10% מינימום.
הילה 18/01/2017 12:40 את הכסף סופרים במדרגות..
דברי איתנו שתצליחי למכור את הנכס.
31 רותי 16/01/2017 19:47 הכותרת הנכונה: חיילי צהל חטפו מכה פעמיים
אבל זאת כותרת פחות פופוליסטית ויותר נכונה וכמובן שאין לי כיסים עמוקים אתם חבורה של אפסים והעיתון שלכם יסגר
30 שוכר 16/01/2017 19:10 לא הרגשתי כלום
תתפוצצו עם הכתבות השקריות לא קונים וזהו שילך לעזאזל הנדלן יעלה יירד בלי מיסוי או אם. שיעלה עוד 20 אחוז וגם הריבית על המשכנתא שתעלה. אני אקנה רק אחרי שהבנקים יקרסו והקבלנים ואיך שזה נראה ככל שהמחיר עולה הסיכוי לזה גדל
בר דעת 16/01/2017 23:15 קנה בפריפריה. תוך שעה אתה בתל אביב
יש רכבות סילון משדרות נתיבות אופקים. למה להתחבא מתחת לחצאית של המציאות??. קנה מיד דירה לרעייתך היפה !!!
המוכיח 17/01/2017 09:21 עזוב נתיבות. מק.גת ברכבת אתה 30 דק' בת"א. מק.מלאכי
כשתהיה רכבת בעוד כמה חודשים, אפילו פחות. ואגב, לכל מי שמזלזל, ק.מלאכי הולכת לגדול ל 150 אלף תושבים, ותגיע עד כפר מנחם לכן התחנת רכבת ניקראת "קרית מלאכי צפון". אז לכל הגזענים שלא מסוגלים לומר את השם הזה, תתחילו לשנן: ק.מלאכי זה הדבר הבא, ותאכלו את הלב עם שכירות 7000 שקל בחודש על דירה רקובה.
לך לפ"ת 17/01/2017 08:51 עדיף לקנות במרכז, פ"ת היא אופציה מעולה..
המחירים שם טרם מוצו... והעיר לפני התחדשות עירונית גדולה...
משקיע תותח 16/01/2017 21:47 כל הכבוד לוזר
עוד חמש שנים אתה מסיים לי את המשכנתא. תודה רבה!!!! אולי תקבל עציץ מתנה .
29 שלדון 16/01/2017 18:50 הבועה הקיימת לדעתי היא במחירי הסיגרים והשמפניה הוורודה (ל"ת)
28 אחד העם 16/01/2017 18:44 הבחירות בפתח. כל גזירות כחלון יבוטלו. מס רכישה יחזור למ
למתכונתו הקיימת. השוק לקראת מיתון ומחירי הנדלן ירדו. כחלון חשב שהוא מבין... לאן הגענו?
27 יועץ משכנתא 16/01/2017 18:02 מה זה התמהיל ההזוי הזה?
הרי החזר חודשי של 7000 ש״ח בחודש מתאים לזוג שמרוויח 21,000 נטו. אתם רוצים להגיד לי שזוג שמרוויח ככה בא רק חצי מיליון הון עצמי? זוג כזה יבוא עם מיליון ש״ח הון עצמי ויקח משכנתא במיליון ש״ח. הוא יקח 2/3 קלצ בריבית 4.2% ו-1.3 פריים ל-30 שנה (1.4%). החזר חודשי 7000 ש״ח. כמה ריבית ישלם? 261,000 ש״ח. שכירות על דירה שעולה 2 מיליון היא 60,000 ש״ח בשנה. כלומר ישלמו בערך סכום של 4 שנות שכירות בתור ריבית.
26 תוכי י 16/01/2017 17:55 מחירי הדיור לאן
המגמה הצפוייה התמתנות העליות. בגלל המחירים,מלאי הדירות,המשקעים,הרבית,עובדים סינים ובסוף כחלון. מי שצריך דירה שברשותו האמצעים שלא ימתין. ירידות מחירים משמעתית לא צפוייה בשנים הקרובות.
25 בא 16/01/2017 17:50 הנה בינימין נתניהו ,תיקרא את זה ,זה הניהול שלך ,ואין בו
טיפת גבריות ,אתה מושחת .
24 מיקי 16/01/2017 17:41 כחלון הורג את שוק הנדלן.
דירה למשתכן הפכה לסלמס קונים אנשים להשכרה. דירה עם פרמטרים ירודים. במחיר מוזל. שלוקח שנים ומחכים כבני ערובה לקבלנים. מנגד מחירי השכירות עולים. ועוד מחירי המשכנתאות עולים. ובדרך דפקו את המשקיעים. ובגלל מחיר למשתכן גדל הביקוש. ובגלל שאין משקיעים קבלנים פשטו רגל וההיצע ירד. ולסיכום מחירי הדירות עולים. משקיעים נדפקו. צעירים נדפקו. ומחירי הדירות עולים ולכן כחלון נכשל ועכשיו... עכשיו... מתחמק ובורח. שילך!
23 מוטי 16/01/2017 17:39 שוק הדיור
רוכשים פוטנציאליים חייבים לחשוב היטב לפני שממשכנים עצמם לדעת למשך 30 שנה. הריבית והמדד לא ישרו נמוכים כמו היום. חייבים להיות ערוכים לסיכוני ריבית ומדד.
יחזקאל 16/01/2017 19:51 די כבר להפיל צעירים .כחלון הרס דור שלם.עצות אחיתופל. (ל"ת)
22 דודו זקן 16/01/2017 17:27 זה יועץ זה
הבנקים העלו את הריבית על המשכנתאות בגלל שבנק ישראל העלה את דרישות ההון מ-35% ל-58% ולכן, המשכנתאות הפכו יקרות יותר לבנקים והם העלו את הריבית. לא בגלל השטות ש"יועץ" הזה אמר
21 ניר 16/01/2017 17:26 טוב סבבה אני קונה חחחחח
מה נראה לכם ? שכתבה תגרום לי לרכוש וסתם לזרוק לפח מיליון שח עד שהמחירים לא קורסים זה לא מעניין
משקיע תותח 16/01/2017 21:49 חחחחח תמשיך לשלם לי את המשכנתא לוזר יקר (ל"ת)
20 איציק מנדל 16/01/2017 17:22 שרלטנות לשמה !!! מטעים אתכם !!!
זה נכון שהמחירים עלו ונכון שעלות המשכנתאות עלתה אך עליית הרבית חלה גם על כל הקונים בשנים האחרונות שלקחו משכנתאות והייתה צפויה !!!! ומן הסתם תמשיך לעלות כי זאת הכוונה !!! בהמשך יושפעו גם מחירי הדירות והם ירדו !!! אופס מה שעולה יכול לרדת והפוך !!!
משקיע 17/01/2017 09:35 לך ליועץ משכנתאות דחוף
אם אתה לא יודע לפחות אל תטעה כאן אנשים ,אם היית חכם היית מבין שנטילת משכנתא בתמהיל שרובו מופנה לריבית קבועה ורק חלק יחסית קטן לריבית משתנה היה שווה לך היום הרבה כסף גם בעולם שבו הריבית עולה וזה מה שרוב המשקיעים או זוגות צעירים עשו בשנים האחרונות - קיבעו את עולם הריבית הנמוכה לשנים הבאות . עכשיו גם את זה קשה לעשות כי הריביות עלו גם הריבית הקבועה ועדיין !! שווה גם היום לקחת משכנתא כי הריביות בשנים הקרובות רק ימשיכו לעלות ולכן ירידת מחירים אם בכלל תהייה ( ולא תהייה ! ) לא תשפיע כי תתקזז עם עליית הריביות במשכנתא והעלייה בהחזר החודשי . מסקנה ? לך תקנה אם יש ביכולתך לא חייב ב-2 מיליון אבל בהחלט יש איזורים ויש הזדמנות כרגע עדיין בשוק לצאת ולהשקיע . בהצלחה !
19 מנטש 16/01/2017 17:22 רציתי לקנות כתבה שתראה את הירידה במחירים בחודשים האחרונ
אבל אני הומלס
18 אדם 16/01/2017 16:31 המכה שיחטפו קוני דירות במחירי חלל!
לקנות דירה במחירי בועה זאת טפשות מוחלטת!! בעיקר שפיצוץ הבועה קרוב. רק עיתונאים שמכרו את יושרתם עבור בצע כסף מסוגלים לכתוב דברי הבל כאלה!
17 אנונימי 16/01/2017 16:21 אני ממתין לירידה הגדולה
לא מתפתה
שי 16/01/2017 19:41 בהצלחה
תחכה תהיה בן מאה, המדינה כבר לא תהיה קיימת . או שיקראו לה פלסטינה ותקנה וילה בשכם בחצי מליון שח
סתום 17/01/2017 02:46 אם המדינה כבר לא קיימת אתה נדפק
הוא לוקח את המזומן שלו וקונה בחו"ל, אתה לוקח את הדירה שלך ומוכר לערבי משכם במאה אלף דינאר.
בא 16/01/2017 17:52 רק בתקופת פוסט ביבי . (ל"ת)
16 ronh21 16/01/2017 16:21 להמשיך לחכות! מי שיקנה עכשיו יפסיד ובגדול!!
אנחנו בדרך למפולת
משקיע תותח 16/01/2017 21:52 כבר שמונה שנים אומרים את זה (ל"ת)
15 משכנתא 16/01/2017 16:13 דירה
ריבית המשכנתא עולה מחיר הדירה עולה לא יתכן שינהם ביחד אם ריבית בבניק ישראל תעלה אז גם מחיר הדירה ירד בגלל ריבית שעלה לכן לוקחים פחות משכנתאות ולכן יש 31 אלף דירות עם מפתחות ביד.. מחיר הדירה עולה ריבית עולה. משכנתאות יקרות.. דבר שמוביל למיתון וקרסת ענף הבניה במילה אחד "באמת הפעם הבועה בדרך"....תגזרו ותשמרו
14 צחי 16/01/2017 16:08 אתר אגרסיבי שזורע מלח על הפצע
הפתוח של דור שלם שנקרא מחירי הדיור. ביזפורטל מתנהל כאילו הוא נגד הדור הצעיר שפשוט נדפק חזק ממחירי הדירות ובנוסף מנהל מלחמת השמצות נגד שר האוצר כחלון שנאבק לעזור למי שצריך.
בא 16/01/2017 17:53 אתה אומר שמנהל האתר מושחת וירד לגיהנום יום אחד לא
רחוק .
13 סרגיי 16/01/2017 15:56 למה כתבת לא בחרה כותרת קצת שונה כמה נדפקו חיילי צה"ל
שכרגע זוחלים איפשהוא בחולות של נגב ולא קיבלו הזדמנות להגיע לדירה למרות שלא חיכו דקה? זה פחות סקסי? מעניין היה לראות את התגובות אז.
בא 16/01/2017 17:54 זה הניהול של ביבי ,העיקר שמיסי נדלן יזחלו לקופת האוצר . (ל"ת)
12 לא מבין את הקונים 16/01/2017 15:31 לא חבל על
הכסף שחסכתם?אתם עובדים קשה מאוד בשביל לחסוך את הכסף הזה ואז נותנים אותו בכזאת קלות?מה השתנה בשנה הזאת?מישהו ציפה את הקירות בזהב?דירה של 2 מליון עלתה 160 אלף שקל! כי אתם הפריירים שילמתם, זה מחיר של רכב יוקרה.חבל על הכסף והעבודה הקשה
11 אניטה 16/01/2017 15:16 ענת דניאל
השופר?
10 עדיאל 16/01/2017 15:06 פשוט לא נקנה עד שהמחירים ירדו
הכול מתחיל מלמעלה שמקבלי ההחלטות בעלי מספר נכסים אין אינטרס לא לבנקים ולא למקבלי ההחלטות שיירדו המחירים הדבר הפשוט ביותר לא לקנות בתים וברגע שייפסק הטימטום הזה לקנות במחירים מופקעים הדירות יירדו ובענק
המוכיח 16/01/2017 15:30 יואו, איזה פחד. ממש איימת על המשק (ל"ת)
9 חיים ברו 16/01/2017 15:03 מה אתם מתלוננים רמת החיים עולה הכלכלה פורחת, (ל"ת)
אביב 17/01/2017 16:55 אנשים לא קונים דירות, סתם שורפים כסף בביזבוזים (ל"ת)
שי 16/01/2017 19:42 אין שוק חפשי
זה מחירי גטו אתה טועה. השכר החציוני לא השתנה הרבה מאז אולמרט ומחירי דיור קפצו פי 3
8 Avi 16/01/2017 15:00 נפילה במדרון
למי שיש שכל יעמוד בצד ויחכה בסבלנות לנפילה של כל התפרנים שקנו דירות ממושכות למוות . אין דבר כזה באף מקום בעולם וגם בארץ הקודש זה לא יכול להתקיים
7 יאיר 16/01/2017 14:57 תמשיך לבלבל את המוח עד לקריסה המחירים
תמשיכו להוציא כתבות אבל .... נגמר הדלק למחירי הדיור הרכבת עלתה גבוהה מדי היא כבר התחילה בהדרדרות למטה
אבל בינתיים הם עולים 16/01/2017 15:18 צריך להסתכל למציאות בעיניים, בטוח שהמחירים ירדו בעתיד
מההסטוריה המחירים לא ירדו נומינלית (ריאלית כן ירדו), תמיד יש פעם ראשונה וזה יקרה בזמן הזה.
6 גיא 16/01/2017 14:53 הרווח של אלה שהמתינו
1500 שהמתינו יקבלו דירה בהרצליה בהנחה של 30%-40% 5000 שהמתינו יקבלו דירה בראש העין בהנחה של 30%-40% 3000 שהמתינו יקבלו דירה במודיעין בהנחה של 30%-40% 1000 שהמתינו יקבלו דירה בנתניה בהנחה של 30%-40% 400 שהמתינו יקבלו דירה ברמת גן בהנחה של 30%-40% 700 שהמתינו יקבלו דירה בירושלים בהנחה של 30%-40% 1500 שהמתינו יקבלו דירה ביבנה בהנחה של 30%-40% 1000 שהמתינו יקבלו דירה באור יהודה בהנחה של 30%-40% והרשימה עוד ארוכה..
אחי 17/01/2017 16:28 באמת רשימה ארוכה... רק חבל שהיא המצאה שלך. חה חה חה (ל"ת)
אני 17/01/2017 16:26 מאיפה כל הממתינים האלה הגיעו ?
סך הכל הגרילו עד היום כ 5500 דירות.הממתינים שרשמת אולי ימתינו עוד 4-5 שנים ואולי אז אחרכך ימתינו עוד קצת ועקבלו משהו. אתה חי בעולם הפנטזיות!
שרית 16/01/2017 15:01 רווח? שכ"ד כול השנים? שינויים בתכנית הדירה, בעיות במחיר
למסתכן בלי סוף, בהתחלה התאכזבתי כשילדי לא זכו, ועכשיו אני שמחה. קנו בשוק החופשי וסלאמט.
יניב 16/01/2017 15:13 קבלן יקר
אתה באמת חושב שאם תשמיץ את המחיר למשתכן בטוקבק אז אנשים יוותרו על חצי מיליון שח הנחה ויחזרו למשרד המכירות השומם שלך?
5 טדי 16/01/2017 14:49 עוד נסיון להמשיך לפמפם את הבועה
ובכלל.. מי לוקח משכנתא של מיליון וחצי שקל?
נדפק לאנשים השכל 16/01/2017 17:52 ומשאיר לבנק עוד 1.2 מיליון מתנה (ל"ת)
4 מאיר פ 16/01/2017 14:48 מי מנהל את המדינה
נתניהו והליכוד קואליציה, דתיים ( פעם ) ?.... הבנקים וקבלני הבינין... נכון היום כבר אין הון שילטון יש הון והון .. לממשלה אין ייתר השפעה
אזרח 16/01/2017 15:36 העיתונאים והתקשורת..... (ל"ת)
3 אריק / 16/01/2017 14:43 למה נותנים לבנקים לעלות את הריבית כשהם לוקחים0.1 מהמדינ (ל"ת)
ערן 16/01/2017 16:09 בגלל הסיכון למשבר פיננסי
הבנקים לא מחליטים על דעת עצמם להעלות את הריביות על משכנתאות, זה בנק ישראל מחליט כחלק מניהול סיכונים שהוא מבצע לתרחיש של משבר כלכלי או ירידת מחירים משמעותית בתחום הדיור. טוב לנו שהבנקים יהיו יציבים במצב כזה ולא יצטרפו לחגיגה כמו שקרה בארה"ב ב2008
2 אבי 16/01/2017 14:38 הבנקים מרוויחים יותר על משכנתא ומפסידים על כמות
שימו לב שסך המשכנתא שהם נותנים מתחיל לרדת , משמעות הדבר , שגם הבנקים יבינו בסוף שהמהלך לא משתלם , ורק מסכן אותם , כי הקרן אצל הקבלן , ואם זה לא ימכור , הם ישכחו ממנה
בנקאי 17/01/2017 02:53 הבנק חושב שהמחירים ירדו
לכן הוא לוקח יותר מרווח ביטחון כדי להגן על התחת כשהמחירים יורדים ונכס הבסיס ירד. הם לא רוצים יותר משכנתאות עם ריסיקה גבוהה ומעדיפים לתת פחות משכנתאות עם סיכון מופחת בדמות מרווח בנקאי גבוה יותר. כשירדו המחירים והם ירדו, לא מקנא במי שלקח משכנתא כזאת ב 2017 אם אין לו משכורת פי 5 מההחזר של המשכנתא.
1 א 16/01/2017 14:35 לא לקנות , המחירים ייפלו , ואז תשלמו פחות
חברים עם משכורת של 10 אלף גם ב30 שנה לא תוכלו לשלם משכנתא לבית ששוה 3 מליון , אין לכם ברירה לא לקנות השוק בסוף יתרסק
אכלת אותה ילד. 16/01/2017 19:13 צודק, כבר 10 שנים אומרים את זה סימן שזה נכון (ל"ת)
המוכיח 16/01/2017 15:31 אתה יועץ או רועץ? או שר אוצר בדע"אש? (ל"ת)
שרית 16/01/2017 15:02 עוד יועץ אחיתופל להפיל זוגות צעירים. גם אני אמא ומייעצת
לכם ללכת ולקנות וזהו, תמיד הדירה תהיה יקרה מידי, לכו לקנות.
מוטי 16/01/2017 15:49 אז מה אתה לחוץ ?
מה איכפת לך אם אנשים לא רוצים למשכן עצמם לנצח. קבלן / מתווך בלחץ ?
סמי 16/01/2017 15:22 וקנו גם הרבה וזלין, פתיחת שושנה ל-30 שנה זה מאוד כואב (ל"ת)
סרגיי 16/01/2017 15:19 זה מה ששמעת מנהג מונית? למה לא תמליצי להם לחכות לירושה? (ל"ת)
שרית 17/01/2017 16:57 סרגי,אני לא צריכה לשמוע אף נהג מונית או ילד שעובד באוצר
מהניסיון שלי, דירה ראשונה קונים כשצריכים ונלחצים כמה שיכולים וככה מתקדמים בחיים. לא לכול אחד יש מכר כחלון שיעזור לו להתקדם.....
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש