
Under 40: "אנחנו מתעוררים לאחרונה לסערות שיווקיות חדשות אחת לשבוע"
השבוע ב-'Under 40' של אייס: איתמר אלטלף, מנהל אגף שיווק מגזר פרטי ועסקי בפלאפון, בן 37, נשוי + 3.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך? מיקוד עסקי. כמנהלי שיווק ופרסום יחסית קל לרכוש מדיה נוספת, להריץ עוד קמפיין או לבצע מהלך שיווקי נוסף. לעיתים ההחלטות הקשות הן על אלו מהלכים דווקא צריך לוותר. מאוד מפתה לייצר עוד קמפיין שמביא באזז, אבל החוכמה האמיתית היא לא לאבד את המיקוד, ולדעת להתמקד בכל רגע נתון, ובכל מצב שוק, במהלך מרכזי שיוביל למיקסום התוצאות העסקיות. ישנן דוגמאות רבות, כולל מענף התקשורת, של חברות שאיבדו מיקוד בגלל רעיון קריאטיבי או מוצר שנראה מעניין, ונפגעו עסקית בצורה קשה.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך? הפרסום עצמו. העיסוק בעטיפה הפרסומית חשוב פחות מהמוצר. הפרסום הוא הכלי, ולא המטרה. כמנהל שיווק עם ניהול תקציבים משמעותיים אני מזכיר לעצמי בכל בוקר: הקמפיין הוא השלב האחרון בתהליך. איכות המוצר, השירות, המענה לצורך צרכני, שביעות רצון הלקוח ושימורו חשובים יותר. האנשים הם המדיה הטובה ביותר, בטח בעידן הפייסבוק והשיתוף הדיגיטלי. אם אתה עובד נכון ומציע מוצר איכותי, הלקוחות נשארים מרוצים והם מהווים את המדיה האיכותית ביותר. שום קמפיין טלוויזיה לא יכול להשתוות ללקוח מרוצה.
3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום? אין ספק שהמהלך העסקי המוצלח ביותר שהייתי שותף לו היה השקת רשת High Speed GSM של פלאפון שכלל השקת רשת חדשה ותהליך מיתוג מחדש תוך כדי שימוש בשפה תקשורתית פורצת דרך בשילוב עם מספר רב של מהלכי שיווק חדשניים.
4. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך? העבר שלי בשב"כ במסגרת מבצעית, שנראה כמו הדבר הכי רחוק מהיומיום שלי בפלאפון.
5. מי פתח לך דלת? ניר שטרן, היום מנכ"ל סלקום ובזמנו סמנכ"ל השיווק של פלאפון, אפשר לי לבצע את דריסת הרגל שלי בעולם השיווק וקיבל אותי לתפקיד מנהל תחום שיווק של מותג Esc. ואחר כך אסף עופר, סמנכ"ל השיווק הנוכחי של פלאפון, שהוא מנהלי ב-6 השנים האחרונות במספר תפקידים כמנהל מחלקה ואחר כך כמנהל אגף שיווק של פלאפון.
6. מהם מקורות ההשראה שלך? לאנס ארמסטרונג. למרות המחלוקת הנוכחית לגביו, לטעמי זה פשוט מופלא ובלתי נתפס לראות אדם שבלשון מטאפורית פשוט קם מהמתים לאחר מאבק קשה במחלת הסרטן, ומשיא הקושי והשפל, מתרומם לנצח במשך 7 פעמים ברציפות את מירוץ האופניים, ומירוץ הסיבולת הקשה בעולם. גם כאדם וגם כחובב רכיבת אופניים הסיפור של לאנס אמרסטרונג נותן לי השראה בכל פעם מחדש.
7. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות? תפקיד של סמנכ"ל שיווק בחברה מובילה או פיתוח עסקי של מיזם אישי.
8. מהו האתגר הכי גדול בעבודה שלך? התמודדות עם המציאות הנוכחית בשוק דינאמי רווי מתחרים ורגולציה. בחודשים האחרונים אנחנו מתעוררים לסערות שיווקיות חדשות אחת לשבוע, הנחות העבודה משתנות בקצב מסחרר ואנחנו צריכים להתאים את הפתרונות והכלים השיווקים בהתאם. בתוך התחרות האגרסיבית הזו, אנחנו עושים מאמצים אדירים לייצר אג'נדה מבודלת משלנו ולהמשיך להוביל את ענף הסלולאר.
9. איזה מהלך של המתחרים שלך הרשים אותך? מהלך מהעבר הרחוק מאד של אורנג', קמפיין השקת הדור השלישי של אורנג' היה בזמנו קמפיין אדיר מימדים ופורץ גבולות, ובהחלט ניכר בזמנו שהמהלך הוביל לתוצאות אפקטיביות בתפיסת הובלת הדור השלישי.
10. אם לא הייתי עוסק בשיווק, בטוח הייתי עוסק ב: הייתי כנראה מקים אתר מכירות באינטרנט. ההזדמנות להגיע למיליוני אנשים באופן ישיר פותחת אין ספור אפשרויות למודלים עסקיים חדשניים ומעניינים.
ועוד שאלה: מה אתה עושה כשאתה לא בעבודה? כשאני לא בעבודה אני מבלה עם משפחתי; אשתי ו-3 ילדי. בשנים האחרונות אני משתדל לעסוק הרבה בתחום ספורט הסיבולת בדגש על ריצות ארוכות וטריאתלונים, וגם להשתתף בתחרויות.
- 10.כל הכבוד ! (ל"ת)גיא 20/12/2012 00:04הגב לתגובה זו
- 9.מנהל שיווק מעולה (ל"ת)יניב 15/11/2012 16:07הגב לתגובה זו
- 8.איש ברזל 02/09/2012 20:43הגב לתגובה זובנאדם נדיר, אדם טוב, ירושלמי, מוכשר וממוקד מטרה. אחד שאתה מעדיף שיהיה איתך מאשר נגדך (בשיווק)
- 7.טוכעסלעקר (ל"ת)פולי 02/09/2012 18:24הגב לתגובה זו
- 6.איש שיווק מעולה,בן אדם מקסים (ל"ת)טלי 02/09/2012 16:53הגב לתגובה זו
- 5.02/09/2012 16:06הגב לתגובה זועזבו שווק וניהול.....איזו תמונה...סחטיקו
- 4.אדם מבריק במקום הנכון! (ל"ת)ה ב 02/09/2012 14:29הגב לתגובה זו
- 3.תותח! (ל"ת)י ל 02/09/2012 14:00הגב לתגובה זו
- 2.02/09/2012 13:37הגב לתגובה זוכל כך מהר שכחת את גיל שרון, שאתה נשוי לאחותו ?
- 1.סמי וסוסו 02/09/2012 13:15הגב לתגובה זודבר איתנו שתבין קצת בפרסום. כנראה שהמבצע ה-99 ש"ח שלכם היה עובר יותר טוב מפה לאוזן או במטוס קל ביום שישי בחוף גורדון.