אוסקר גלוך
צילום: רד בול זלצבורג טוויטר

רף חדש: למה אתם חייבים להחזיק אצבעות למעבר של גלוך לדורטמונד?

מעבר של גלוך לקבוצה אירופית גדולה בסכום של שמונה ספרות, ועוד באירו, תציב רף שיהיה קשה מאוד לשבור בעתיד. וחוץ מזה, הם ממש אוהבים אותנו
איציק יצחקי | (3)

אוסקר גלוך הוא הפוטנציאל הכי גדול בכדורגל הישראלי היום. עידן מנור סולומון חלף, הפציעה הזיזה אותו לשוליים וכעת גלוך אמור לתפוס את מקומו, לפחות עד שיחזור לשחקן באופן קבוע. סולומון קיווה לעונה אחרת בטוטנהאם - אבל הוא סיים אותה עם שתי פציעות קשות, עם ששה משחקים בלבד וסיים את העונה מוקדם מהצפוי ונראה כי בקיץ הוא ייאלץ לנדוד למקום אחר.

גלוך יהיה השם הגדול של הכדורגל הישראלי בקיץ. לפי דיווח בבילד בסוף השבוע, בורוסיה דורטמונד עשויה לרכוש אותו. דורטמונד כבר רכשה ישראלים בעבר. זה קרה עם שלומי דהאן ועמוס סאסי, שני כדורגלנים שהגיעו ממכבי נתניה לקבוצת המילואים, אבל הצבא חזר אחרת והם חזרו לישראל מבלי שהצליחו לתח קריירה בגרמניה.

רד בול זלצבורג אמורה לאבד העונה את אליפות אוסטריה ולכן היא זקוקה לכסף גדול כדי להמשיך ולהשקיע בשחקנים. לפי הדיווח, רד בול דורשת סכום עתק: פי 3.5 בערך מהסכום בו היא רכשה את סולומון - 25 מיליון אירו. כולם זוכרים היטב איזה מעבר גדול נעשה בין המועדונים בעבר - ארלינג הולאנד, שכיכב במדי הקבוצה האוסטרית, עבר לדורטמונד ומשם נמכר למנצ'סטר סיטי. מעבר של גלוך לדורטמונד ייקבע רף חדש עבור הכדורגל הישראלי - הוא יציב אחד כזה שיהיה קשה לעבור גם בעתיד - מעולם לא עבר שחקן ישראלי בסכום של שמונה ספרות, באירו. בטח לו תמורת 25 מיליון. ויש עוד סיבה טובה למעבר: דורטמונד אוהדת את ישראל, היא נמצאת לצדה ולא חוששת להצהיר על כך בפומבי. ראינו את זה גם במלחמה הנוכחית.

לפי אתר הדירוג Transfermarkt, השווי של גלוך נע סביב 20 מיליון אירו - כך שזו דרישה לגיטימית של האוסטרים (סולומון אחריו עם 15). גלוך בסך הכל בן 20, אבל הוא כבר עושה עונה מרשימה במדי האוסטרים עם 7 שערים ועוד 9 בישולים.

מנור סולומון (טוויטר טוטנהאם)כדורגלן ענק, עונה מתישה. סולומון (טוויטר טוטנהאם)

ההעברות הגדולות עד היום

הכדורגל הישראלי רשם מספר העברות גדולות, אבל אף אחת לא מתקרבת להעברה בסכומים כאלה. ערן זהבי עבר ממכבי תל אביב לסין תמורת 7.2 מיליון אירו; על גלוך שילמה זלצבורג 7 מיליון אירו ומנור סולומון עבר ממכבי פת חתקוה לשחטאר דונייצק תמורת 6 מיליון אירו. ההעברה הגדולה האחרונה הייתה דניאל פרץ לבאיירן מינכן (5 מיליון אירו).

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    .. 14/05/2024 20:51
    הגב לתגובה זו
    אם תחשב את ערך הכסף בזמן רביבו להיום, המחיר שלהם הרבה יותר יקר מאלו של היום, תבינו שאנו בירידה בכדורגל ותפסיקו עם זה ותשבו ללמוד תורה, זה התכלית של עם ישראל!!
  • 1.
    אור לגויים 13/05/2024 18:28
    הגב לתגובה זו
    גם בנבחרת גלוך הוא לא משהו. הוא סובל מכל הבעיות של כדורגלן ישראלי, הוא אנוכי, והוא מכדרר בלי סוף, ללא תכלית. לעומת גלוך, סלמון הוא שחקן שלא היה כמותו בישראל, הוא מפרגן לחלוצים אחרים וכדרוריו תכליתיים. אבל כפי שמסתבר, הוא חלש גופנית ורגיש מאוד לפציעות. בשלב זה הפציעות עצרו את הקריירה שלו, אני מקווה שהוא יתאושש מזה. אם כך יהיה, הוא יהיה חייב לעבוד ברצינות בחדרי הכושר לחזק את הרגליים, אחרת דפוס הפציעות הנוכחי לא יאפשר לו להתקדם.
  • יורם גאון 14/05/2024 04:45
    הגב לתגובה זו
    כמה שטויות, באמא שלך.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.