אוהדי מכבי חיפה
צילום: באדיבות מכבי חיפה

בדרך לאליפות: ההכנסה שמייצר הקהל החיפאי והרווח של הקבוצות המארחות

הקהל של מכבי חיפה הכניס העונה 24 מיליון שקל ממנויים, אבל זה בכלל לא הסיפור: הפועל ירושלים, שתארח אותה השבוע, צפויה להכניס יותר ממיליון וחצי שקל. הנה המספרים

מיכאל וייסרמן | (1)

מכבי חיפה בדרך לאליפות שלישית ברציפות. הניצחון של מכבי תל אביב על הפועל באר שבע ביסס עוד יותר את מעמדה בצמרת. היא מובילה את הטבלה בפער של שמונה נקודות יותר מהפועל באר שבע במקום השני ותרצה להמשיך את מסע הניצחונות במשחק החוץ מול הפועל ירושלים בשבת הקרובה. 6 מחזורים נותרו על סיום העונה.

"מליוני שקלים": אלה המספרים שירוויחו הקבוצות הגדולות ממענקים בפלייאוף העליון

כמה מרוויחה חיפה מדרבי? המספרים

במועדון הירוק מודים כי אחת הסיבות להצלחה זה הקהל הגדול שמלווה את הקבוצה גם במשחקי הבית וגם במשחקי החוץ. עד עכשיו, הם מכניסים לא מעט כסף למועדון אבל מתברר שמאבק האליפות משתלם גם לקבוצות שמארחות אותה.

בהפועל ירושלים שנראה כי סיימה את העונה מבינים שהאירוח באצטדיון טדי עשוי להביא להכנסה כספית גבוהה. האדומים מהבירה צפויים להכניס מעל מיליון וחצי שקל מהמשחק הזה. כרטיס למשחק הזה ביציעי הפועל ירושלים נמכר ב-71 שקל ואילו ביציע הירוקים הכרטיסים עולים החל מ-70 שקל ועד 390 שקל. בשערים הדרומי, הצפוני והצפון מערבי המחיר עומד על 70 שקלים. בשער המערבי מחיר הכרטיס הוא 105 שקל ואילו בשער הזהב מחיר הכרטיס לאוהד ירוק הוא 390 שקל וכולל מקומות מסומנים וכיבוד קל.

סולד אאוט. אוהדי מכבי חיפה

עד כה הבטיחו 14 אלף אוהדים ירוקים את מקומם בירושלים וכבר הועברו עוד 3,000 כרטיסים לאוהדים הירוקים. בהפועל ירושלים עוד מעריכים כי לא מן הנמנע שחלק מהאוהדים האלה ירכשו כרטיסים גם ליצעים של הקבוצה האדומה. זה יוצר בעיה מבחינת המשטרה, אבל יוצר הכנסה נוספת.

הטירוף של אוהדים הירוקים בא לידי ביטוי בעיקר באצטדיון סמי עופר, שם הקבוצה מהכרמל מביאה רווחים שלא ידע הכדורגל הישראלי מאז ומעולם. העונה נמכרו בכרמל 21 אלף מנויים וזה הכניס לקופת המועדון סכום של מעל 24 מיליון שקל. מעבר לכך מדי מחזור במשחקי הבית של מכבי חיפה יש רוכשי כרטיסים נוספים שקונים במחירים גבוהים (לא נותרים כרטיסים ליציעים הרגילים, אז הם משלמים יותר ונכנסים ליציע הכסף למשל) - מה ש"מקפיץ" משמעותית את ההכנסה.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שי 14/04/2023 12:45
    הגב לתגובה זו
    24 מיליון ש"ח? מדובר לכל הפחות ב-42 מיליון, אם לא הרבה יותר. וזה עוד לא כולל משחקי גביע הטוטו, גביע וליגת האלופות
לקלר והמילטוןלקלר והמילטון

עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון

אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה פרארי פורמולה 1

פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק. 


 פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”


בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.


המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק. 


קרלוס סיינץ יחזור?

לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.