בדרך לאליפות: ההכנסה שמייצר הקהל החיפאי והרווח של הקבוצות המארחות
הקהל של מכבי חיפה הכניס העונה 24 מיליון שקל ממנויים, אבל זה בכלל לא הסיפור: הפועל ירושלים, שתארח אותה השבוע, צפויה להכניס יותר ממיליון וחצי שקל. הנה המספרים
מכבי חיפה בדרך לאליפות שלישית ברציפות. הניצחון של מכבי תל אביב על הפועל באר שבע ביסס עוד יותר את מעמדה בצמרת. היא מובילה את הטבלה בפער של שמונה נקודות יותר מהפועל באר שבע במקום השני ותרצה להמשיך את מסע הניצחונות במשחק החוץ מול הפועל ירושלים בשבת הקרובה. 6 מחזורים נותרו על סיום העונה.
"מליוני שקלים": אלה המספרים שירוויחו הקבוצות הגדולות ממענקים בפלייאוף העליון
כמה מרוויחה חיפה מדרבי? המספרים
במועדון הירוק מודים כי אחת הסיבות להצלחה זה הקהל הגדול שמלווה את הקבוצה גם במשחקי הבית וגם במשחקי החוץ. עד עכשיו, הם מכניסים לא מעט כסף למועדון אבל מתברר שמאבק האליפות משתלם גם לקבוצות שמארחות אותה.
בהפועל ירושלים שנראה כי סיימה את העונה מבינים שהאירוח באצטדיון טדי עשוי להביא להכנסה כספית גבוהה. האדומים מהבירה צפויים להכניס מעל מיליון וחצי שקל מהמשחק הזה. כרטיס למשחק הזה ביציעי הפועל ירושלים נמכר ב-71 שקל ואילו ביציע הירוקים הכרטיסים עולים החל מ-70 שקל ועד 390 שקל. בשערים הדרומי, הצפוני והצפון מערבי המחיר עומד על 70 שקלים. בשער המערבי מחיר הכרטיס הוא 105 שקל ואילו בשער הזהב מחיר הכרטיס לאוהד ירוק הוא 390 שקל וכולל מקומות מסומנים וכיבוד קל.
- היורוליג והיורוקאפ חוזרות לישראל: הישראליות יארחו בבית החל מה-1 בדצמבר
- איל הנדל"ן רוצה לתקוע יתד בכדורגל הישראלי: מי אתה לורנט לוי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סולד אאוט. אוהדי מכבי חיפה
עד כה הבטיחו 14 אלף אוהדים ירוקים את מקומם בירושלים וכבר הועברו עוד 3,000 כרטיסים לאוהדים הירוקים. בהפועל ירושלים עוד מעריכים כי לא מן הנמנע שחלק מהאוהדים האלה ירכשו כרטיסים גם ליצעים של הקבוצה האדומה. זה יוצר בעיה מבחינת המשטרה, אבל יוצר הכנסה נוספת.
הטירוף של אוהדים הירוקים בא לידי ביטוי בעיקר באצטדיון סמי עופר, שם הקבוצה מהכרמל מביאה רווחים שלא ידע הכדורגל הישראלי מאז ומעולם. העונה נמכרו בכרמל 21 אלף מנויים וזה הכניס לקופת המועדון סכום של מעל 24 מיליון שקל. מעבר לכך מדי מחזור במשחקי הבית של מכבי חיפה יש רוכשי כרטיסים נוספים שקונים במחירים גבוהים (לא נותרים כרטיסים ליציעים הרגילים, אז הם משלמים יותר ונכנסים ליציע הכסף למשל) - מה ש"מקפיץ" משמעותית את ההכנסה.
- פרמאונט תשדר את ליגת האלופות באירופה תמורת 11.5 מיליארד דולר
- הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים
- 1.שי 14/04/2023 12:45הגב לתגובה זו24 מיליון ש"ח? מדובר לכל הפחות ב-42 מיליון, אם לא הרבה יותר. וזה עוד לא כולל משחקי גביע הטוטו, גביע וליגת האלופות
זוכת ליגת האלופות 2025, פריס סן ז'רמן. קרדיט: רשתות חברתיותפרמאונט תשדר את ליגת האלופות באירופה תמורת 11.5 מיליארד דולר
ענקית המדיה האמריקאית זוכה בחלק הארי מהשידורים הבריטיים והגרמניים, במכרז ענק שמחזק את אחיזת הטכנולוגיה האמריקאית בכדורגל האירופי ומעצב מחדש את מפת השידורים לשנים 2031-2027
שוק זכויות השידור האירופי עבר השבוע טלטלה, לאחר שהודעת UC3, המיזם המשותף של אופ״א ושל איגוד מועדוני הצמרת האירופיים, חשפה כי פאראמאונט סקיידאנס Paramount Skydance Corp. 1.34% זכתה בחלק המרכזי של זכויות השידור לליגת האלופות בבריטניה ובגרמניה. המכרז כולו, שכלל את חמשת השווקים הגדולים באירופה, בריטניה, גרמניה, צרפת, איטליה וספרד, הניב לאופ״א סכום עתק של כ-10 מיליארד אירו לארבע עונות. העלייה בהכנסות לעומת מחזור השידורים הקודם מאשרת את ההבנה שזכויות ספורט חיות ממשיכות להיות הנכס המבוקש והיציב ביותר בתעשיית המדיה.
פרמאונט נחשבה מראש לאחת המתמודדות האגרסיביות במכרז, אך לפי גורמים הבקיאים בהליך, הצעתה הייתה גבוהה משמעותית מהסכום ששילמה TNT Sports על הזכויות במחזור הנוכחי. בכך התברר כי השחקנית האמריקאית נחושה להפוך את פריצתה לשוק האירופי לא רק לאפשרות, אלא לעובדה מוגמרת.
מאבק אדיר בין סטרימינג לשידור מסורתי
הנוכחות של פרמאונט, אמזון, סקיי, טלפוניקה וקאנאל+ במכרז מצביעה על התעצמות הקרב בין טכנולוגיה חדשה לשחקני השידור המסורתיים. אמזון פריים הצליחה לשמור על הבחירה
הראשונה של משחקי שלישי בבריטניה, גרמניה ואיטליה, לאחר שלא הצליחה להגיע להסכמות כלל אירופיות על חבילה משותפת. בכך הפלטפורמה ממשיכה לקבע את עצמה כשחקן משמעותי בשוק הספורט הסטרימרי, תוך שהיא דוחקת את נטפליקס ודיסני+ מחוץ למרוץ.
במקביל, סקיי חוזרת
למרכז הבמה, לאחר שהשיגה זכויות בלעדיות לכל משחקי הליגה האירופית והקונפרנס ליג בבריטניה ובאיטליה. טלפוניקה וקאנאל+ שמרו על זכויות מלאות לכל משחקי אופ״א במדינותיהן, מה שממשיך לחזק את מעמדן בשווקים המקומיים.
- המספרים של באיירן מינכן הופכים אותה למפלצת. זה מה שראינו אתמול
- באיירן, ריאל, דורטמונד ופריז בחצי הגמר: כמה הן הרוויחו עד עכשיו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט: מהפכה שאפתנית בראשות משפחת אליסון
פרמאונט סקיידאנס, שמובלת על ידי דיוויד אליסון ובגיבוי אביו, מייסד אורקל Oracle Corp -5.66% לארי אליסון, ממשיכה בתהליך של הרחבה אגרסיבית. רק השבוע דווח כי היא מתכוננת להצעת רכישה ענקית של 71 מיליארד דולר עבור וורנר ברוס, בעלת TNT Sports. מעבר כזה יהפוך את פרמאונט לאחת מענקיות המדיה המשמעותיות בעולם ויחזק את אחיזתה במוצרי ספורט גלובליים.
אליפות A2RL. קרדיט: יח"צהדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים
לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד
עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW),
ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.
הגרנד
פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן,
מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.
שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון
עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.
אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום
תעשייתי.
- עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
- נפרד מרד בול עם 80 מיליון אירו; מה היעד הבא?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".
