אוהדי מכבי חיפה
צילום: באדיבות מכבי חיפה

בדרך לאליפות: ההכנסה שמייצר הקהל החיפאי והרווח של הקבוצות המארחות

הקהל של מכבי חיפה הכניס העונה 24 מיליון שקל ממנויים, אבל זה בכלל לא הסיפור: הפועל ירושלים, שתארח אותה השבוע, צפויה להכניס יותר ממיליון וחצי שקל. הנה המספרים

מיכאל וייסרמן | (1)

מכבי חיפה בדרך לאליפות שלישית ברציפות. הניצחון של מכבי תל אביב על הפועל באר שבע ביסס עוד יותר את מעמדה בצמרת. היא מובילה את הטבלה בפער של שמונה נקודות יותר מהפועל באר שבע במקום השני ותרצה להמשיך את מסע הניצחונות במשחק החוץ מול הפועל ירושלים בשבת הקרובה. 6 מחזורים נותרו על סיום העונה.

"מליוני שקלים": אלה המספרים שירוויחו הקבוצות הגדולות ממענקים בפלייאוף העליון

כמה מרוויחה חיפה מדרבי? המספרים

במועדון הירוק מודים כי אחת הסיבות להצלחה זה הקהל הגדול שמלווה את הקבוצה גם במשחקי הבית וגם במשחקי החוץ. עד עכשיו, הם מכניסים לא מעט כסף למועדון אבל מתברר שמאבק האליפות משתלם גם לקבוצות שמארחות אותה.

בהפועל ירושלים שנראה כי סיימה את העונה מבינים שהאירוח באצטדיון טדי עשוי להביא להכנסה כספית גבוהה. האדומים מהבירה צפויים להכניס מעל מיליון וחצי שקל מהמשחק הזה. כרטיס למשחק הזה ביציעי הפועל ירושלים נמכר ב-71 שקל ואילו ביציע הירוקים הכרטיסים עולים החל מ-70 שקל ועד 390 שקל. בשערים הדרומי, הצפוני והצפון מערבי המחיר עומד על 70 שקלים. בשער המערבי מחיר הכרטיס הוא 105 שקל ואילו בשער הזהב מחיר הכרטיס לאוהד ירוק הוא 390 שקל וכולל מקומות מסומנים וכיבוד קל.

סולד אאוט. אוהדי מכבי חיפה

עד כה הבטיחו 14 אלף אוהדים ירוקים את מקומם בירושלים וכבר הועברו עוד 3,000 כרטיסים לאוהדים הירוקים. בהפועל ירושלים עוד מעריכים כי לא מן הנמנע שחלק מהאוהדים האלה ירכשו כרטיסים גם ליצעים של הקבוצה האדומה. זה יוצר בעיה מבחינת המשטרה, אבל יוצר הכנסה נוספת.

הטירוף של אוהדים הירוקים בא לידי ביטוי בעיקר באצטדיון סמי עופר, שם הקבוצה מהכרמל מביאה רווחים שלא ידע הכדורגל הישראלי מאז ומעולם. העונה נמכרו בכרמל 21 אלף מנויים וזה הכניס לקופת המועדון סכום של מעל 24 מיליון שקל. מעבר לכך מדי מחזור במשחקי הבית של מכבי חיפה יש רוכשי כרטיסים נוספים שקונים במחירים גבוהים (לא נותרים כרטיסים ליציעים הרגילים, אז הם משלמים יותר ונכנסים ליציע הכסף למשל) - מה ש"מקפיץ" משמעותית את ההכנסה.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שי 14/04/2023 12:45
    הגב לתגובה זו
    24 מיליון ש"ח? מדובר לכל הפחות ב-42 מיליון, אם לא הרבה יותר. וזה עוד לא כולל משחקי גביע הטוטו, גביע וליגת האלופות
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.

הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.