30 השאלות המוזרות שתישאלו בראיון עבודה בגוגל
הדרך לעבודה בגוגל רצופה באתגרים. ענקית הטכנולוגיה שמקבלת כמיליון קורות חיים מידי שנה, נוהגת לשאול את המועמדים שאלות מוזרות, חלקן ללא פתרון ממשי כדי לבחון את צורת המחשבה שלהם.
מיליוני עובדים בעולם חולמים לעבוד בגוגל, ענקית הטכנולוגיה שידועה בשכר המתגמל שמעניקה לאנשים שמצטרפים לשורותיה ובפינוקים הרבים שהיא מעניקה לעובדים ברחבי העולם. אולם, בכדי לעבור את המשוכה הלא פשוטה הזאת תצטרכו לעבור סדרה של ראיונות עבודה אישיותיים וטכניים בדרך להתקבל לתפקיד הנכסף. כל זאת, תוך כדי כך שאתם גוברים על מספר לא קטן של מועמדים פוטנציאלים חזקים.
לראיונות בגוגל קיים מכנה משותף שגורם לחוסר ודאות בקרב המועמדים והוא שלב השאלה המפתיעה. בשלב זה, ככל הנראה תישאלו שאלה לא קונבנציונלית שלא ניתן להתכונן אליה מראש וברוב המקרים אין לה תשובה חד משמעית. השאלה נועדה לבחון את היצירתיות ואת המסוגלות להתמודד עם אתגר לא צפוי בזמן קצר.
כאשר תבקשו להגיש מועמדות למשרה בגוגל, תעברו דרך אתר הקריירה של החברה ושם תוכלו לשוטט בין המשרות הפתוחות ולקבל את הפרטים והדרישות של כל משרה. דיווחים שנמסרו על ידי החברה מצביעים על כלא פחות ממיליון קורות חיים שנשלחים לענקית הטכנולוגיה מידי שנה. המועמדים שיעברו את המשוכה הראשונית יועברו לראיון טלפוני ופרונטלי. האנשים שזכו לחוות את השלב הפרונטלי מפרטים מהן השאלות השונות והמוזרות יש להגיד שנשאלו על ידי המנהלים המגייסים.
- מה מניע עיצוב משרד ב-5,000 שקל למ"ר?
- אלפאבית רוכשת חברת תשתיות ב־4.75 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
להלן 30 שאלות שנשאלו בראיונות עבודה בגוגל:
- מהו מספר כדורי הטניס שניתן להכניס אל תוך מטוס?
- אם אתם יכולים להיזכר באמצעות משפט אחד, מה יהיה המשפט?
- איך תסבירו מחשוב ענן לילד בן 6?
- כמה מכוניות עוברות בגשרים בעולם מידי יום?
- איך תפתרו את בעיית חסרי הבית בסן פרנסיסקו?
- איך סלולרי עובד?
- איך תחתכו עוגה ל-8 חתיכות שוות בעזרת 3 חיתוכים בלבד?
- מה המחיר שתגבו על שטיפת כל החלונות בסיאטל?
- כמה מכווני פסנתרים קיימים בעולם?
- איך עולם השיווק הדיגיטלי עומד להשתנות ב-3 השנים הבאות?
- אם היית עכבר, איך היית שומר שחתול לא יטרוף אותך?
- איך הייתם מגדילים את הרווחים של גוגל?
- איך תתכננו תכנית מילוט לבניין שאתם נמצאים בו עכשיו?
- מה קורה מהזמן שאתם מקלידים כתובת בדפדפן עד הרגע שהדף מופיע?
- כמה אנשים בכל העולם משוחחים בטלפון הנייד שלהם כעת?
- כמה שפות מדוברות יש בעולם?
- תעריכו כמה ערים יש באירופה?
- מה הבאג הכי מסובך שמצאתם ותיקנתם?
- מה לא רשמתם בקורות החיים שלכם?
- מיהו האדם החכם ביותר שאתם מכירים?
- כמה כסף לדעתכם גוגל מרוויחים ביום מפרסומות שמוצגות בג'ימייל?
- הסבירו מהו 'בסיס נתונים' בשלושה משפטים לאחיין שלכם בן השמונה.
- איך תתמודדו עם לקוח עצבני בטלפון?
- ספר לי משהו מוזר עליך.
- למה המכסה של הביוב עגול?
- כמה שואבי אבק מיוצרים ביום?
- כמה נפח אחסון דרוש לאחסון כל המידע שנמצא ב'גוגל מפות'?
- איך נוכל למדוד את ההצלחה שלך?
- ספרו לי על מחשבה שיש לכם ושאני לא אסכים איתה.
- מהי הזווית שבין המחוג הגדול בשעון למחוג הקטן בשעה 3:15?
שאלות אלו ונוספות התקילו רבים בתהליך הגיוס הארוך של גוגל. כמובן שרוב השאלות שנשאלות הן בלתי אפשריות לפתרון והמגייסים מעוניינים לראות את דרך מחשבה יצירתית של מועמדים תוך מתן פתרון הגיוני ויעיל לבעיה שעמדה מולם. מי שעבר בהצלחה את שלב השאלות יאלץ להתמודד כנראה עם שורה של ראיונות ומבחנים נוספים בשאיפה להיות עובד של החברה ששינתה את העולם.
- 4.==================== 03/07/2018 11:20הגב לתגובה זוהשאלה האחרונה 1.5O שאלה לפני אחרונה שאתה אידיוט שאלה 15- 3 מליארד טלפונים . חצי מהם ישנים או נחים הגענו ל 1.5 מלארד. מתוך זה 10% גג מדבר עכשיו. קבלנו 150 מליון (זה בהנחה שרעיון מדובר בארה"ב) אחרת פחות
- 3.גוגלר, עמק הסיליקון 02/07/2018 11:48הגב לתגובה זואל תאמינו לתוכן הכתבה, כל השאלות הללו כבר ממזמן אינן רלוונטיות. ראיון בגוגל הוא הוגן, ובוחן מגוון רחב של אספקטים. בהצלחה!!!
- מזל, כי השאלות האלו ממש מטומטמות ולא בוחנות כלום (ל"ת)דודו 08/07/2018 08:25הגב לתגובה זו
- מילקי 03/07/2018 20:37הגב לתגובה זומאכזב שאתה מגיב תגובה כזו שכל מה שהיא מציגה זה שלא הבנת או לא קראת את הכתבה הקצרה הזו כמו שצריך. כך או כך, מקווה שלא אעבור אצלך בראיון ושאתה לא מראיין מועמדים בכזה ריכוז ויחס מינימלי. כל שעשית הוא לרפרף על השאלות הכתובות כאן ולגונן עליהן כמו ילד קטן שמגונן על משחק מחשב שהוא כ"כ אוהב כשמישהו מהכיתה רק גילה לחבר'ה על איזו דלת סתרים באחד השלבים..
- גוגלר, עמק הסיליקון 04/07/2018 12:41בוא נתחיל מהפוזיציה של הכתב, מדובר בכתבת קופי פייסט / תרגום מהרשת שנועדה למשוך טראפיק. לזרוק אוסף של שאלות ללא הקשר, ללא הסולם הטכני או הדרגה זה פשוט להפחיד מועמדים. המטרה בראיון בגוגל היא לעולם לא התשובה, בדיוק כמו שלמדנו בבית ספר, יותר חשובה, ולכן אין שום משמעות ל״גלות״ מהן השאלות. בהצלחה לכל המועמדים.
- 2.סתם 01/07/2018 23:59הגב לתגובה זוזאת שאלה שמתכנת ווב חייב לדעת Http requeat
- 1.WD 01/07/2018 20:50הגב לתגובה זוביחס לגודל שלה
- התשובה בפנים 06/07/2018 18:21הגב לתגובה זוכנראה שמדובר הסטורית בסגנון יצור בגלל צורת צינור הביוב
- ירבוע 04/07/2018 11:48הגב לתגובה זולא יפול פנימה
- אני 04/07/2018 00:13הגב לתגובה זובפעם הבאה כשאתם הולכים בתל אביב ברחוב, תעיפו מבט למדרכה. אולי תגלו גם מכסים כאלה.
- נעמי 02/07/2018 13:11הגב לתגובה זוזו הצורה הגיאומטרית היחידה שקו האמצע שלה, משמע קוטר במקרה זה, איננו מאפשר לה ליפול פנימה. מכסה ריבועי, אם יוצב בניצב למדרכה ובאלכסון כלפי ריבוע הפתח, יפול פנימה. כך גם משולשים בכל תצורה וכן הלאה יתר הצורות.ההנדסיות
- י 03/07/2018 10:18הסיבה העיקרית שמכסה הוא עגול זה שניתן להניח אותו בכל פוזיציה . מכסה מרובע לא יפול לחור בשום דרך אבל גם לא יאטום אם יוצב בזווית אחרת .
- Pp 02/07/2018 10:17הגב לתגובה זוזה כדי שהאנשים שאמורים להיכנס לשם לא יתקעו
- לא התקבלת (ל"ת)תשובה לא נכונה 02/07/2018 09:42הגב לתגובה זו
בינה מלאכותית גנרי AI generic אתר או אפליקציה? ייתכן שהממשק הבא של הגופים הפיננסיים לא יכלול מסך
עומר מילויצקי, יועץ חדשנות ואסטרטגיה דיגיטלית לארגונים על המהלך הבא: אחרי המעבר מהסניף לאפליקציה ואחרי המעבר מהמסך לשיחה: כיצד הבינה המלאכותית תשנה את הדרך שבה ננהל כסף?
עולם הפיננסים אוהב לחשוב במונחים של מסכים. במשך יותר מעשרים שנה בנקים, חברות אשראי ובתי השקעות מדדו את ההצלחה הדיגיטלית שלהם לפי כמה הלקוח משתמש באתר, כמה פעולות הוא מבצע באפליקציה וכיצד הכלים הדיגיטליים חוסכים מהלקוחות להגיע לסניף. אבל ברקע מתבשל שינוי עמוק יותר: אם בינה מלאכותית שמחוברת לדאטה בזמן אמת יודעת להסביר מסלולים, להשוות עמלות, להמליץ על מוצרים ולבצע עסקאות ישירות דרך הצ'אט, עולה השאלה האם בעולם כזה בכלל נצטרך אפליקציות עמוסות מסכים ותפריטים, או שהממשק הפיננסי הבא יהיה משהו אחר לגמרי.
המהפיכה הראשונה
כדי להבין את המהפכה הבאה, צריך לחזור קודם למהפכה הראשונה. בשנות האלפיים התחילו הבנקים להנגיש ללקוחות אתרי אינטרנט אישיים, שתחילה העניקו ערך בסיסי: צפייה ביתרות, בדיקת תנועות ומעקב אחר החיובים בכרטיס האשראי. מהר מאוד נוספו גם פעולות בשירות עצמי,
כגון העברות, הוראות קבע, תשלומי חשבונות, וביצוע פיקדונות. פתאום פעולות שהיו מחייבות תור בסניף וחתימה על טופס עברו למסך הבית במחשב. עבור הבנק זו הייתה הזדמנות לייעל ולחסוך בכוח אדם, ועבור הלקוחות זו הייתה תחושת שליטה חדשה ובעיקר נוחה בכסף שלהם.
השלב
הבא היה הרבה יותר משמעותי מבחינת התנהגות הלקוחות: עידן האפליקציות. עם מהפכת הסמארטפונים, הבנקים הבינו שהאתר הוא רק תחנה בדרך, והחלו להשיק אפליקציות ייעודיות שהביאו את החשבון לכף היד. מעבר לגישה 24 שעות ביממה, נכנסו יכולות מתקדמות יותר כמו זיהוי ביומטרי, התראות
בזמן אמת, סריקת צ׳קים, חתימה דיגיטלית ותהליכים מקוצרים שהעלימו כל חיכוך מיותר בתהליך. אם האתר שימש בעיקר כמערכת מידע, האפליקציה הייתה כבר מערכת חיה ונושמת לניהול הפיננסים האישיים.
התוצאה הייתה אימוץ מסיבי כמעט בכל העולם. לפי נתונים עדכניים, כ־2.17
מיליארד בני אדם ברחבי העולם משתמשים כיום בשירותי בנקאות במובייל, ועל פי הערכות כ־65 אחוז מבעלי הסמארטפונים משתמשים בבנקאות מובייל לפחות פעם בחודש. בארצות הברית כ־72 אחוז מהבגירים משתמשים באפליקציות בנקאות, ובאירופה מדינות מובילות כמו נורווגיה, דנמרק ושוודיה
כבר חצו את רף 80 האחוזים. סקרים שנערכו בשנים האחרונות מראים כי עבור חלק גדול מהלקוחות, האפליקציה היא כבר ערוץ הבנקאות העיקרי: כ־55 אחוז מהלקוחות בארצות הברית מציינים את האפליקציה כדרך המועדפת לניהול החשבון שלהם, לעומת כ־22 אחוז בלבד שמעדיפים את האתר במחשב.
- איך פטפוט תמים עם הבינה המלאכותית יקפיץ לכם את המחיר של הטיסה הבאה?
- האם ישראל ערוכה להקמת חוות השרתים ברמה של אנבידיה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, גם הצד השני של המאזניים השתנה. כאשר אפליקציה מאפשרת לבצע היום כ־80 אחוז מהפעולות היומיומיות, תפקיד הסניף המסורתי עבר טרנספורמציה. הסניף הפיזי הפך בהדרגה למקום שמשרת בעיקר לקוחות פחות דיגיטליים, או כאלה שזקוקים לליווי אנושי בתהליכים מורכבים
כמו משכנתה, אשראי עסקי או טיפול בבעיות חריגות. במילים פשוטות, המהפכה הדיגיטלית בעולם הפיננסי, שהתחילו והובילו האתרים והאפליקציות כבר עשתה את שלה: רוב האינטראקציות הבנקאיות עברו לערוצים דיגיטליים בדגש על המובייל. הדיגיטל כבר ניצח, אבל השאלה הבוערת עם כניסת
טכנולוגיות ה-AI היא: איך ייראה הדור הבא של הניהול הפיננסי הדיגיטלי?
הבוס הרובוט (נוצר בעזרת AI)מה עושים כשהבוס החדש שלך הוא אלגוריתם?
20 אלף עובדי מדינה יוחלפו על ידי ה-AI - החזון הזה של המדינה הוא מסוכן; מה קורה בעולם, איך אלגוריתם ינהל עובדים והאם ההוא יכול לפטר עובדים?
מדינת ישראל מתגאה, ובצדק, בתואר "אומת הסטארט-אפ". אנו מובילים בפיתוח טכנולוגיות, בפריצות דרך בסייבר ובחדשנות רפואית. אך בצל הזרקורים של האקזיטים הנוצצים, מתהווה מציאות חדשה ומדאיגה בשוק העבודה הישראלי: ואקום רגולטורי מסוכן המותיר את העובד הישראלי חשוף לחלוטין אל מול עוצמתה המתגברת של הבינה המלאכותית (AI) והמהפכה בעולם העבודה שאנחנו רק נמצאים בתחילתה.
בעוד השיח הציבורי מתמקד בשאלה "האם רובוט יחליף אותי?", האיום המיידי והמוחשי יותר כבר כאן: הפיכתו של המנהל האנושי לאלגוריתם אדיש. זהו עידן ה"ניהול האלגוריתמי", שבו תוכנות מחליטות את מי לגייס, את מי לקדם, את שיבוץ העובדים במשמרות העבודה, ולעיתים, כפי שכבר קורה בעולם, את מי לפטר, ללא מגע יד אדם.
אין חולק שהטכנולוגיה מבורכת כשהיא באה להעצים את העובד (Augmentation), אך היא הרסנית כשהיא משמשת כתחליף לאחריות ניהולית וכלי לניצול ומעקב. באופן עקבי וגם כעת, מדינת ישראל בוחרת במדיניות של "רגולציה רכה" והתבוננות מהצד. העולם, לעומת זאת, כבר מזמן הפסיק להמתין.
האיחוד האירופי, במהלך היסטורי, החיל באוגוסט האחרון את ה-EU AI Act. החוק הזה לא רק מסדיר טכנולוגיה, הוא מגדיר מוסר. הוא קובע שמערכות AI המשמשות לניהול עובדים, גיוס ופיטורים הן מערכות ב"סיכון גבוה" (High Risk). המשמעות? אסור למעסיק להפעילן ללא פיקוח אנושי הדוק, ללא שקיפות מלאה וללא מנגנוני הגנה מפני אפליה. באמסטרדם, בית המשפט כבר פסק נגד ענקיות כמו Uber ו-Ola וקבע כי "פיטורים רובוטיים" (Robo-firing) אינם חוקיים. בארה"ב, איגודי התסריטאים והשחקנים בהוליווד השביתו את התעשייה והבטיחו שה-AI לא יהיה הכותב, אלא הכלי בידי היוצר.
- המהפכה הרובוטית - לא רק טסלה
- DoorDash משיקה שותפות רובוטית: משלוחים אוטונומיים בארה"ב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אך בעוד העולם מתקדם לעבר הגנה על האדם, בישראל נדמה שמקבלי ההחלטות רואים רק את הצד של המכונה. החלטת הממשלה 3375 (מספטמבר 2025), שמנחה על הקמת המטה הלאומי לבינה מלאכותית, היא אמנם צעד אסטרטגי חשוב, אך היא חושפת סדר עדיפויות מדאיג. בעוד שהממשלה מקצה משאבים אדירים ל'האצת' הטכנולוגיה ומעבירה סמכויות רגולטוריות למרכז כוח פוליטי במשרד ראש הממשלה, קולו של העובד נותר מחוץ לחדר.
.jpg)