הרכבים החשמליים לא נמכרים מהר כמו שציפו בארה"ב - ממה האמריקאים חוששים?
מכירות הרכבים החשמליים מבוססי הסוללה (BEVs) בארה"ב עלו ב-46% ל-1.2 מיליון יחידות בשנת 2023 וסימנו את השנה הראשונה בה נמכרו יותר ממיליון רכבים חשמליים. עם זאת, ה-BEVs היוו פחות מ-8% מסך מכירות הרכבים הקלים בארה"ב בשנה שעברה, עם שיעור חדירה שבוול-סטריט כינו "מאכזב" וציינו מספר אתגרים עליהם התעשייה תצטרך להתגבר.
לשם השוואה, שיעור חדירת הרכבים החשמליים בסין עמד על 22% בשנה שעברה, בעוד באירופה הנתון עמד על 15%.
האנליסטים ציפו ששיעור האימוץ יהיה גבוה יותר. ג'נרל מוטורס תכננה לייצר 400,000 רכבים חשמליים עד אמצע 2024. כעת החברה עשויה להגיע לרמה הזו רק ב-2025. גם פורד האטה את ייצור הטנדר החשמלי שלה ה-F-150 Lightning מספר פעמים במטרה להתאים את הייצור לביקוש. על פי דו"ח שפירסם אנליסט CFRA, גארט נלסון, בו בחן סקר של יותר מ-1,200 נהגים אמריקאים, נראה כי החששות העיקריים של הנהגים הם מחיר הרכבים החשמליים וההטענה.
שני החששות האלה, למרות שלגיטימיים, משקפים נתק בקרב האמריקאים
המחיר הממוצע למכונית חדשה מסורתית בארה"ב עמד על כמעט 50,000 דולר בסוף 2022, בעוד המחיר הממוצע עבור רכב חשמלי מבוסס סוללה עמד על 10,000 דולר יותר. הפער הזה הצטמצם מאז טסלה TESLA INC ושאר יצרניות הרכבים החלו בהורדות המחירים. כיום, מכונית חדשה מונעת דלק עולה קצת פחות מ-49,000 דולר, בעוד BEV חדשה עולה כ-51,000 דולר. האחוז הגדול של רכבי יוקרה חשמליים מטה את המחיר הממוצע כלפי מעלה.
הורדות המחירים לא נותנות מענה לחששות בנוגע להטענה. בארה"ב מפחדים להיתקע כאשר סוללת הרכב מתרוקנת, במיוחד במהלך נסיעות ארוכות וכאשר אין אפשרות ללכת להטעין בבית. לפי מחלקת האנרגיה האמריקאית כ-80% מטעינת הרכבים החשמליים מתרחשת בבית.
- וולבו מזנקת 30% - למאסק יש הרבה מה ללמוד מהסינים
- מובילאיי עולה; IBM וטסלה צונחות - ומה קורה בחוזים העתידיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בארה"ב יש כיום ב-164,000 עמדות טעינה ציבוריות, הכוללות כ-39,000 עמדות טעינה מהירה. עלייה מכ-130,000 ו-28,000 בהתאמה, מאז 2022. מספר עמדות הטעינה הוא רק חלק אחד בפאזל. רוב העמדות המהירות בארה"ב הן בבעלות טסלה, כאשר רשת ההטענה של החברה צפויה להיפתח לרוב חברות הרכב בשנת 2024. נתון מעניין שמחזק את החששות הוא שחלק נכבד מעמדות הטעינה קשה לאיתור או פגום. אחד מכל חמישה נהגים התמודד עם עמדה שבורה, על פי סקר שנערך בקרב 15,000 נהגים בשנה שעברה.
בעוד שחברות הרכבים מוצאות דרכים להוריד מחירים, נראה כי ליצרניות הרכב יש עדיין עבודה בכל הקשור לתשתית הטעינה. הרבה מחברות הרכב עדיין לא הגיעו לרווחיות במגזר ה-EV וכנראה שזאת אחת הסיבות מדוע הן נמנעות מלהפנות משאבים לעמדות הטעינה. אם נסתכל על פורד לדוגמה, עסקי ה-EV שלה הפסידו 4.7 מיליארד דולר ב-2023, הפסד של 700 מיליון דולר אם לא נכלול 4 מיליארד דולר על הוצאות מחקר ופיתוח. כלומר הפסד של בערך 6,000 דולר לרכב.
פוליטיקה
סיבה נוספת לביצועים המאכזבים בשוק האמריקאי היא פוליטיקה. סקר שנערך השנה מצא כי 37% מהמתעניינים ברכישת רכבים חשמליים ויתר על רכישת טסלה בעקבות דבריו של המיליארדר ברשת החברתית שבבעלותו X והתבטאויותיו הפוליטיות. בסקר מ-2023 של Pew Research, נמצא כי 4 מתוך 10 אמריקאים ישקול לרכוש רכב חשמלי כשהוא מחפש לקנות רכב חדש. רק 20% מהרפובליקנים ישקלו EV, לעומת 70% בקרב הדמוקרטים.
- סעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם
- למה עשירים מכל העולם עוברים לאיטליה?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
- 2.בגלל 13/02/2024 02:13הגב לתגובה זוהם בין הגורמים העיקריים לחוסר הביקוש כמו גם ההיחלשות הרבה של הבטריות במזג אויר קר.
- 1.gotta oil that engine of that ol good mighty truck (ל"ת)oiler 12/02/2024 23:46הגב לתגובה זו
B2 (X)10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
מדינות העולם מגדילות את ההוצאות הביטחוניות לאור ריבוי המלחמות והמתחים, אז מיהם הצבאות העשירים בעולם - יש הפתעות
הוצאות הביטחון הן חלק משמעותי מתקציבים של מדינות וזה יילך ויגדל. מדינות נאט"ו יכפילו את תקציבי הביטחון שלהם ב-3-4 שנים, כשבמקביל קיימים חששות מהתלקחויות ועימותים גדלים. אנחנו אחרי סיום מלחמה ממושכת עם הישגים משמעותיים בכל הזירות. צה"ל הוכיח את עצמו במלחמה כשהוא גם הצבא הראשון שהתמודד בהצלחה עם איומי טילים, כטב"מים ורחפנים בהיקף גדול וממספר זירות. אין ספק שהכוח, מעמד והחוזקה של צה"ל מבין צבאות העולם עלה משמעותית, אבל כשבוחנים את החוזק לפי היקף ההשקעה הכספית, ישראל לא בטופ.
הוצאות הביטחון בישראל מוערכות בכ-45 מיליארד דולר. ישנם דירוגים הממקמים את צה"ל במקום ה-12 ויש אפילו הממקמים אותו במקום 17. כנראה שמבחינת יכולות אנחנו בעשירייה המובילה
המחקרים והבדיקות על היקפי תקציבי הביטחון בעולם מציגים עלייה של 9% בהוצאות הביטחון בשנה שעברה לכ-2.72 טריליון דולר, כשהשנה זה צפוי להגיע ל-3 טריליון דולר. העלייה בתקציבי הביטחון היא התלולה ביותר מאז סוף המלחמה הקרה, ומיוחסת למתח הגובר באירופה, במזרח אסיה, במזרח התיכון ובמקומות נוספים בעולם. הנה עשרת הצבאות העשירים ביותר.
1 # ארצות הברית
תקציב ביטחון: 997 מיליארד
דולר (2024)
אחוז מהתמ"ג: 3.4%
כוח אדם משוער: כ-2.1 מיליון כולל מילואים (1.33 מיליון פעילים)
- ארה"ב פורסת מערכת THAAD בישראל - איך השווקים יגיבו?
- לוקהיד מרטין עקפה את הציפיות ועדכנה תחזיות - המניה עולה ב-3%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ארצות הברית ממשיכה להוביל את העולם וחלק מזה הוא בזכות הצבא החזק שלה. היא משקיעה יותר מכל מדינה אחרת, היא מפתחת יותר מכל מדינה אחרת והיא מתכננת עכשיו "כיפת זהב" - סוג של "כיפת ברזל". שלנו, רק הרבה יותר גדולה-רחבה ועם הרבה יותר כלים.
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותסעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם
האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים
סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו
באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.
האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.
הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק
הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.
הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים
פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.
- הבורסה בסעודיה מזנקת: ייתכן ויוסרו המגבלות על בעלות המניות במדינה
- בלקסטון ובלקרוק מתחרות על ה-AI הסעודי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב
הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.
