באפט
צילום: gettyimages

בארקשיר האת'ווי לא קיבלה בקשות השקעה חדשות מאז תחילת המשבר

צ'ארלי מאנגר, סגן יו"ר קרן ההשקעות הוותיקה בארקשיר הת'אווי, טוען היום כי ההנהלות היום "לא יודעות מה לעשות ולכן הן פשוט לא עושות כלום". בנוסף, מאנגר מציין כי הקרן צפויה להיות שמרנית מבעבר לנוכח הסיטואציה המאתגרת

ניצן כהן | (8)
נושאים בכתבה וורן באפט

"כולם פשוט קפואים" אמר הערב צ'ארלי מאנגר, סגן יו"ר קרן ההשקעות הוותיקה בארקשיר הת'אווי לכלי התקשורת האמריקאים. מאז תחילת המשבר בארקשייר לא קיבלה אף לא הצעה אחת להשקיע בכסף במי מהחברות המצויות במשבר, הוסיף מאנגר.

מאנגר נתן לדוגמה את חברות התעופה שנמצאות במשבר ברור והנהלותיהן פשוט לא זזות. "הם לא יודעים מה לעשות ולכן הם פשוט לא עושים כלום" הוסיף.

זמנים של משבר הם הימים הגדולים של מי שמחזיק בכמויות גדולות (ופנויות) של מזומנים. עסקים שנמצאים בדיסטרס וזקוקים למזומנים פונים בד"כ לקרנות השקעה או למשקיעים נזילים ומציעים להם הצעות בעלות ערך ומקבלים מזומנים שמאפשרים להם להחזיר את העסקים שלהם לפסים של צמיחה. "הטלפון אצלנו אפילו לא מצלצל" אמר הערב מאנגר.

למרות הטענה של מאנגר הוא אמר עוד כי בכל מקרה, כל השקעה של בארקשייר היום תהיה שמרנית יותר מבעבר בגלל הסביבה המקרו כלכלית ה"מאתגרת". "אני מניח שבקרוב המצב בו מנהלים לא מבקשים מאיתנו סיוע ישתנה, אבל בכל מקרה אנחנו נהיה שמרניים יותר מבעבר. נבחן כל הצעה לגופה ונקבל החלטות השקעה בהתאם" אמר.

יש לזכור שלא מכבר מימשה בארקשייר החזקות שלה בחברות תעופה שנמצאות היום בדיסטרס משמעותי. ברקשייר ירדה מתחת לרף 10% ההחזקה שמחייבת דיווח בסאוטווסט ודלתא אייר ליינס שנסחרות היום ברמה נמוכה בכ-60% (דלתא) ו-40% (בסאוטווסט) מרמות המחירים של לפני מגבלות התנועה החלות על האנושות.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    קנו את טבע בבקשה (ל"ת)
    בן 19/04/2020 12:28
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    סוחר 18/04/2020 18:06
    הגב לתגובה זו
    אף אחד לא מבקש כסף מבארקשיר הת'אווי כי תמורת הכסף הוא צריך לדלל את החזקותיו בחברה. למה לבעל חברה לדלל החזקות אם הוא יכול לקבל כסף "בחינם" מהפד'
  • 3.
    דירה =קורת גג 18/04/2020 02:30
    הגב לתגובה זו
    דירה =קורת גג=צורך בסיסי של האדם
  • בן 19/04/2020 12:28
    הגב לתגובה זו
    לא קשור לתוכן הכתבה.
  • תקליט שחוזר על עצמו=פיגור שכלי (ל"ת)
    ???? 18/04/2020 21:41
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מאנגר גאון השקעות וצנוע (ל"ת)
    א 18/04/2020 00:09
    הגב לתגובה זו
  • פרט ונמק (ל"ת)
    מה זה חשוב 18/04/2020 22:50
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לרון 17/04/2020 23:15
    הגב לתגובה זו
    של מאנגר,הנסיך פיליפ מאנגליה המלכה אליזבט שאינה מעבירה הכתר,ואחרים בגילם מדהימה בתכנונם לעתיד "הרחוק"!!כל הכבוד,הלוואי עלי!
בריינסוויי
צילום: יח"צ

FDA אישרה קסדה ביתית לטיפול בדיכאון – מה זה אומר לשוק?

מכשיר ה-tDCS של Flow  יושק בארה"ב ב-2026 במחיר 500 דולר; האם בריינסווי הישראלית עלולה להיפגע?



רן קידר |

רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) העניקה אישור ראשון מסוגו למכשיר ביתי לטיפול בדיכאון מג'ורי (MDD). מדובר בקסדת ה-FL-100 של חברת Flow השוודית, המבוססת על גירוי חשמלי מוחי מסוג tDCS (Transcranial Direct Current Stimulation). האישור, דרך מסלול Pre-Market Approval (PMA) המחמיר, מאפשר שימוש ביתי תחת פיקוח רפואי מרחוק. Flow מתכננת השקה מסחרית בארה"ב במחצית השנייה של 2026, במחיר של כ-500 דולר - דומה למחיר באירופה, שם המכשיר זמין מאז 2020.

ה-FL-100 שוקל 150 גרם, קל יותר מאוזניות אלחוטיות סטנדרטיות, ומספק גירוי חשמלי בעוצמה נמוכה של 2 מיליאמפר דרך אלקטרודות על המצח. הטיפול נמשך 30 דקות, חמש פעמים בשבוע, ומכוון לאזור הקדם-מצחי (DLPFC) האחראי לוויסות מצב רוח. הנתונים הקליניים, המבוססים על ניסוי פאזה 2 עם 174 משתתפים ב-2024, הראו ירידה של 40% בתסמיני הדיכאון בקבוצת הטיפול לעומת 22% בקבוצת הדמה, לאחר ארבעה שבועות. מטא-אנליזה מ-2025 של 25 מחקרים (n=1,200) אישרה יעילות tDCS כטיפול עזר.

האישור מגיע על רקע עלייה של 15% במקרי דיכאון מג'ורי בארה"ב בין 2020 ל-2025, עם 21 מיליון מבוגרים מושפעים (15.5% מהאוכלוסייה). נשים סובלות פי שתיים מגברים (10.3% לעומת 6.2%), ו-13.1% מבני 12 ומעלה דיווחו על תסמינים.

לפי נתוניהרשויות, תרופות נוגדות דיכאון, כמו SSRI, יעילות ב-50%-60% מהמקרים, אך 56% מהמטופלים מפסיקים את הטיפול הראשון תוך שישה חודשים עקב תופעות לוואי כמו עלייה במשקל (25%), הפרעות שינה (18%) והפחתת ליבידו (15%). tDCS מציע חלופה לא פולשנית, ללא תרופות, עם שיעור נשירה נמוך של 8% בניסויים.

Flow, שהוקמה ב-2016, גייסה 22 מיליון דולר עד 2024, וכעת בסבב גיוס נוסף של 30 מיליון דולר בהובלת Khosla Ventures. החברה מדווחת על 10,000 משתמשים באירופה, עם שיפור ממוצע של 35% בדירוג MADRS (מדד חומרת דיכאון) לאחר 10 שבועות. האישור כולל אפליקציה לניטור התקדמות, עם תזכורות ושילוב נתונים רפואיים. עם זאת, המכשיר דורש מרשם ואינו מיועד למצבים חריפים או כטיפול יחיד ללא פיקוח.

גוגל חיפוש
צילום: טוויטר

מניית אלפבית זינקה 70% השנה: כך הבינה המלאכותית הפכה מאיום להזדמנות

לאחר חששות ממונופול ותחרות, שילוב AI בחיפוש מחזק את מנוע הרווחים; אנליסטים מעלים יעדים עד 400 דולר

עמית בר |
נושאים בכתבה גוגל

מניית אלפבית, חברת האם של גוגל,  עלתה כ-70% מתחילת השנה והיא מובילה בתשואה מבין "שבע המופלאות". המניה נסחרת כעת סביב 310 דולר, לאחר שיא של 323 דולר בנובמבר. ההתאוששות הזו מגיעה לאחר שפל של כ-145 דולר באפריל 2024, על רקע חששות מתחרות AI ופסיקה בקשר לריכוז מונופוליסטי של גוגל. כעת, השילוב של AI בתוך מנוע החיפוש משנה את התמונה, ומגביר את מעורבות המשתמשים תוך שמירה על הכנסות הפרסום וגם מסיר, לפ]חות חלקית, את החשש מהכרזה של רגולטורים על כוח לא מוצדק וניסיון להגבילו דרך פיצולים והכרזות על כוח מונופוליסטי. 

ב-2024, צ'אטבוטים כמו ChatGPT ופרפלקסיטי עוררו חשש שחיפוש מסורתי יאבד רלוונטיות, עם תשובות ישירות שמפחיתות צורך בגלישה. זה העמיד בסיכון את ההכנסות מפרסום, שמהוות 76% מסך ההכנסות של אלפבית. במקביל, פסק דין קבע לפני מספר חודשים שגוגל מחזיקה במונופול בחיפוש כללי, וחייב שיתוף נתוני חיפוש ודירוג עם מתחרים, אך דחה דרישות לפרק את כרום או את עסקי הפרסום. השוק הגיב בהקלה, כשההשפעה על הרווחיות נראית מוגבלת.

אלפבית הגיבה בשילוב AI ישירות בחיפוש, במקום להתחרות בו. כלים כמו AI Overviews, שמציגים סיכומים מבוססי ג'מיני בראש התוצאות, ו-AI Mode, שמאפשר חיפוש שיחתי מותאם, הושקו ב-2025. התוצאה: עלייה של 15% בשאילתות חיפוש ברבעון השלישי, כשה-AI מוסיף 20% חיפושים חדשים ללא קניבליזציה. מחקרים מראים ירידה של 60% בשיעור ההקלקה האורגני, אך זאת בגלל חשיפה רחבה יותר, שמגדילה תנועה כוללת ב-12%.


החיפוש - ליבת העסקים של גוגל


החיפוש נותר ליבת העסק, עם הכנסות של 56.6 מיליארד דולר ברבעון השלישי 2025 - עלייה של 15% משנה קודמת, כשפרסום חיפוש תרם 75% מכך. סך ההכנסות הגיעו ל-102.3 מיליארד דולר, עלייה של 16%, כשה-AI מאפשר מוניטיזציה חכמה יותר: פרסומות מוטמעות בסיכומי AI, שמגדילות קליקים ב-8% בממוצע. ג'מיני, מודל ה-AI של אלפבית, רשם גידול של 25% בארבעה חודשים ומשלב כעת קישורים למנויים בתשלום בארה"ב, מה שמגביר נאמנות משתמשים ב-15%.

השינוי הזה הופך את החיפוש ממכונת פרסום פסיבית לפלטפורמה אקטיבית, עם פוטנציאל צמיחה שמוערך על ידי האנליסטים ב-15% עד 20%.  זה מקטין סיכונים מתחרות, כש-50% מהחיפושים כוללים כעת אלמנט AI, ומגדיל זמן שהייה ב-22%.