באפט
צילום: gettyimages

בארקשיר האת'ווי לא קיבלה בקשות השקעה חדשות מאז תחילת המשבר

צ'ארלי מאנגר, סגן יו"ר קרן ההשקעות הוותיקה בארקשיר הת'אווי, טוען היום כי ההנהלות היום "לא יודעות מה לעשות ולכן הן פשוט לא עושות כלום". בנוסף, מאנגר מציין כי הקרן צפויה להיות שמרנית מבעבר לנוכח הסיטואציה המאתגרת

ניצן כהן | (8)
נושאים בכתבה וורן באפט

"כולם פשוט קפואים" אמר הערב צ'ארלי מאנגר, סגן יו"ר קרן ההשקעות הוותיקה בארקשיר הת'אווי לכלי התקשורת האמריקאים. מאז תחילת המשבר בארקשייר לא קיבלה אף לא הצעה אחת להשקיע בכסף במי מהחברות המצויות במשבר, הוסיף מאנגר.

מאנגר נתן לדוגמה את חברות התעופה שנמצאות במשבר ברור והנהלותיהן פשוט לא זזות. "הם לא יודעים מה לעשות ולכן הם פשוט לא עושים כלום" הוסיף.

זמנים של משבר הם הימים הגדולים של מי שמחזיק בכמויות גדולות (ופנויות) של מזומנים. עסקים שנמצאים בדיסטרס וזקוקים למזומנים פונים בד"כ לקרנות השקעה או למשקיעים נזילים ומציעים להם הצעות בעלות ערך ומקבלים מזומנים שמאפשרים להם להחזיר את העסקים שלהם לפסים של צמיחה. "הטלפון אצלנו אפילו לא מצלצל" אמר הערב מאנגר.

למרות הטענה של מאנגר הוא אמר עוד כי בכל מקרה, כל השקעה של בארקשייר היום תהיה שמרנית יותר מבעבר בגלל הסביבה המקרו כלכלית ה"מאתגרת". "אני מניח שבקרוב המצב בו מנהלים לא מבקשים מאיתנו סיוע ישתנה, אבל בכל מקרה אנחנו נהיה שמרניים יותר מבעבר. נבחן כל הצעה לגופה ונקבל החלטות השקעה בהתאם" אמר.

יש לזכור שלא מכבר מימשה בארקשייר החזקות שלה בחברות תעופה שנמצאות היום בדיסטרס משמעותי. ברקשייר ירדה מתחת לרף 10% ההחזקה שמחייבת דיווח בסאוטווסט ודלתא אייר ליינס שנסחרות היום ברמה נמוכה בכ-60% (דלתא) ו-40% (בסאוטווסט) מרמות המחירים של לפני מגבלות התנועה החלות על האנושות.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    קנו את טבע בבקשה (ל"ת)
    בן 19/04/2020 12:28
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    סוחר 18/04/2020 18:06
    הגב לתגובה זו
    אף אחד לא מבקש כסף מבארקשיר הת'אווי כי תמורת הכסף הוא צריך לדלל את החזקותיו בחברה. למה לבעל חברה לדלל החזקות אם הוא יכול לקבל כסף "בחינם" מהפד'
  • 3.
    דירה =קורת גג 18/04/2020 02:30
    הגב לתגובה זו
    דירה =קורת גג=צורך בסיסי של האדם
  • בן 19/04/2020 12:28
    הגב לתגובה זו
    לא קשור לתוכן הכתבה.
  • תקליט שחוזר על עצמו=פיגור שכלי (ל"ת)
    ???? 18/04/2020 21:41
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מאנגר גאון השקעות וצנוע (ל"ת)
    א 18/04/2020 00:09
    הגב לתגובה זו
  • פרט ונמק (ל"ת)
    מה זה חשוב 18/04/2020 22:50
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לרון 17/04/2020 23:15
    הגב לתגובה זו
    של מאנגר,הנסיך פיליפ מאנגליה המלכה אליזבט שאינה מעבירה הכתר,ואחרים בגילם מדהימה בתכנונם לעתיד "הרחוק"!!כל הכבוד,הלוואי עלי!
וורן באפט. קרדיט: רשתות חברתיותוורן באפט. קרדיט: רשתות חברתיות

וורן באפט מלמד אתכם מתי לממש מניות והדבר הכי חשוב בהשקעות

שיעור חינם מבאפט - מתי מוכרים מניה, בהמשך לשיעור קודם: שיעור חינם מוורן באפט - מתי קונים מניה? ועל ההשקעה והמימוש של באפט באפל

נושאים בכתבה וורן באפט אפל

וורן באפט השקיע באפל את רוב תיק ההשקעות הסחיר של ברקשייר. אפל סיפקה רווחי עתק שמוערכים במעל 100 מיליארד דולר לתיק של באפט. אפל היא עדיין ההשקעה הגדולה של באפט, אבל לפני שנה-שנתיים נמכרו רוב המניות.

באפט החליט שאחרי זינק ברווחים, עלייה במכפיל הרווח מרמה של 11-13 למעל 20, זה הגיע לממש. הוא סבר ואמר שזו חברה נהדרת, ועדיין היא הגדולה בתיק ההשקעות של ברקשייר שלו, אבל היא כבר לא זולה. התזמון- עיתוי המימוש היה טוב כי בחצי שנה שלאחר מכן, המניה נפלה בכ-15%. אלא שהעליות האחרונות הביאו את מחיר המניה לשיא של כל הזמנים ולמחיר שעולה על מחירי המימוש של באפט בכ-30%. באפט "הפסיד" מעל 50 מיליארד דולר, אבל כמה תובנות בעניין:

ראשית, אף אחד לא נביא

שנית, את ההחלטה מקבלים על סמך מה שידוע בנקודת הזמן המסוימת. אז באפט הגדיר את אפל כחברה נהדרת, מניה לא רעה, אבל המשקל בתיק שלו היה גבוה, ומכיוון שהיא כבר הגיעה לתמחור מלא בעיניו החליט לממש. זו החלטה נכונה בלי קשר למה שיהיה בהמשך.

שלישית, כאשר אתם קונים או מוכרים - אל תסתכלו אחורה. מה שהיה היה  מה שהיה מת. בבורסה ובהשקעות כל יום מתקבלות ההחלטות מחדש. ההיסטוריה לא רלבנטית. מה שהיה יכול להיות אם... ולמה לא פעלנו כך, זה חשוב להסקת מסקנות ולתובנות, אבל זה לא אמור להשפיע על החלטות השקעה. במילים אחרות, מכרתם כי חשבתם שזה המחיר הנכון. גם אם יעלה בהמשך - אז מה? 

וזו נקודה חשובה, כי משקיעים רבים לא יודעים מתי לממש. הם רואים עליות, מורווחים הרבה, וחושבים שמה שהיה הוא שיהיה והעליות ימשכו. צריך משמעת, צריך לסמן תמחור כלכלי שמעליו כבר אתם לא סבורים שההחזקה כדאית ולממש גם אם הכיוון של המניה למעלה. באפט יודע לקנות ויודע לממש.   

טסלה
צילום: טוויטר
דוחות

טסלה פספסה בשורת הרווח - המשקיעים מחכים לאילון מאסק

ענקית הרכבים החשמליים עקפה את תחזיות ההכנסות אך פספסה את ציפיות הרווח למניה. המשקיעים ממתינים לעדכונים על שירותי הרובוטקסי, בעוד החברה מתמודדת עם השפעת ביטול הזיכוי הפדרלי לרכבים חשמליים ועם אתגרי השוק הגלובליים
אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה טסלה אילון מאסק

טסלהTesla -0.82%   פרסמה תוצאות מעורבת לרבעון שלישי, עם הכנסות שעלו על הציפיות אבל רווח למניה שנותר מתחת להערכות. החברה דיווחה על הכנסות של 28.01 מיליארד דולר לעומת ציפיות של 26.27 מיליארד דולר, עלייה מ-25.18 מיליארד דולר באותו רבעון אשתקד. הרווח המתואם למניה הגיע ל-0.50 דולר לעומת הערכות של 0.54 דולר, בעוד ה-EBITDA עמד על 4.23 מיליארד דולר לעומת ציפיות של 3.78 מיליארד דולר.

המניה יורדת קלות לאחר פרסום התוצאות. התגובה המתונה של השוק מעידה שהמשקיעים עדיין מחכים לפרטים נוספים על התקדמות הרובוטקסי, שצפויים להתפרסם בשיחת הרווחים עם אילון מאסק.


החברה לא סיפקה מידע חדש מהותי על הרחבת שירותי הרובוטקסי, למעט אזכור להשקת שירות הזמנת נסיעות באזור מפרץ סן פרנסיסקו המבוסס על הטכנולוגיה שלה. העדכון החלקי מותיר את המשקיעים בציפייה לפרטים נוספים, במיוחד לאחר השקת השירות הראשון באוסטין בקיץ והרחבתו בהמשך לאזורים נוספים. הסביבה הכלכלית ממשיכה להשפיע על טסלה במספר מישורים. החברה מתמודדת עם אי־ודאות סביב השלכות שינויים במדיניות הסחר והמיסוי העולמית על שרשרת האספקה, מבנה העלויות והביקוש. מכסי יבוא בגובה 25% על רכבים וחלקים מיובאים נותרו בתוקף ומכבידים על יצרניות הרכב בארצות הברית, בהן גם טסלה.


מסירות הרכבים ברבעון השלישי הפתיעו לטובה והגיעו ל-497,099 יחידות, שיא רבעוני חדש. הנתון עלה על תחזיות הקונסנזוס של כ-439,800 רכבים ועל 462,890 רכבים שנמסרו אשתקד. במקביל, טסלה דיווחה על פריסה של 12.5 ג׳יגה־ואט־שעה במוצרי אחסון אנרגיה, גם הוא שיא חדש. העלייה במסירות משקפת את הצלחת החברה לשפר את הנגישות הכלכלית של הדגמים המרכזיים שלה. הזינוק במכירות התרחש לפני פקיעת הזיכוי הפדרלי לרכבים חשמליים ב-30 בספטמבר, היום האחרון של הרבעון. בטסלה מעריכים כי ביטול ההטבה עלול להביא להאטה בביקוש. אילון מאסק כבר הזהיר לאחר דוחות הרבעון הקודם שהחברה עלולה להתמודד עם תקופה מאתגרת לאחר סיום הזיכוי, ותוצאות הרבעון הנוכחי טרם משקפות את ההשפעה המלאה.

בתחילת אוקטובר השיקה החברה גרסאות “סטנדרט” מופשטות לדגמי Model 3 ו-Model Y, שנועדו להציע חלופה נגישה יותר. הגרסאות כוללות הנעה אחורית, סוללות קטנות יותר ומספר תוספות מופחתות, במחירים של 39,990 ו-36,990 דולר בהתאמה. המהלך נועד לשמר את הביקוש לאחר ביטול התמיכה הפדרלית.