חברת בלוק סקוור
צילום: אתר SQUARE

בלוק מאבדת גבוה - בוול-סטריט אופטימיים

למרות נפילה של 18%, האנליסטים רואים אפסייד של מעל 35%

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה בלוק תשלומים

מניות חברת בלוק Block 1.71%   צנחו ב-18% ביום שישי, בעקבות פרסום תוצאות מאכזבות לרבעון הרביעי. הנפילה החדה, שממשיכה גם היום עם עוד 2%, היא הקשה ביותר מאז תקופת משבר הקורונה במרץ 2020, ולמעשה מהווה את הירידה השלישית בחומרתה בהיסטוריה של החברה.


בניגוד לרוח הפסימית השוררת בשוק, ב-BMO Capital Markets, רואים בנפילה הזדמנות דווקא. האנליסטים  שדרגו את המלצתם על המניה מ"ביצועי שוק" ל"ביצועי יתר", תוך שהוא מוריד את מחיר היעד מ-100 דולר ל-89 דולר - עדיין גבוה משמעותית מהמחיר הנוכחי ומשקף אפסייד של למעלה מ-35%.


לדברי האנליסטים, הירידה החדה יצרה "נקודת כניסה אטרקטיבית" למניה, ולמרות שתחזיות ההנהלה לרבעון הראשון של 2025 נותרו חלשות, ישנן סיבות לאופטימיות. האנליסט רופוס הון מעריך כי מכפיל הרווח של החברה צפוי להשתפר במחצית השנייה של השנה, וכי ציפיות ההנהלה לצמיחה ברווח הגולמי של מגזרי Square ו-Cash App נראות כעת מציאותיות יותר


נקודת אור משמעותית שמציין הון היא שנתוני נפח התשלומים של Square ברבעון הרביעי היו טובים מהציפיות, למרות האווירה הכללית המאכזבת בדו"ח. האנליסט סבור כי מערכת נקודות המכירה Square צפויה להרוויח מחדשנות מוצרית, שיפור בערוצי ההפצה, ואסטרטגיית מכירות מחודשת שכבר מתחילה להניב תוצאות. במקביל, הון צופה צמיחה משמעותית גם במגזר ה-Cash App של החברה, כאשר ההכנסה הממוצעת למשתמש צפויה להמשיך ולגדול. גורמים מרכזיים לצמיחה זו יהיו שירות ההלוואות Cash App Borrow, מערכת התשלומים Cash App Pay, והאינטגרציה של Afterpay עם כרטיס Cash App, המאפשרת למשתמשים לפרוס תשלומים בצורה נוחה.


נקודה מעניינת בניתוח של הון היא השינוי בגישת המשקיעים כלפי המניה. בעבר, XYZ הייתה מניה מוחזקת ביתר כאשר המשקיעים התמקדו בעיקר בהיבטים החיוביים של החברה. כעת, ההתייחסות מאוזנת יותר, מה שיוצר קרקע פורייה יותר לצמיחה בריאה ומבוססת של המניה בהמשך.


למרות המכה החזקה שספגה המניה, וול סטריט בכללותה נותרה אופטימית בזהירות. מתוך 44 אנליסטים, המסקרים את המניה, 33 עדיין ממליצים על קנייה או דירוג מקביל, שמונה ממליצים להחזיק, ורק שלושה ממליצים למכור - תמונה המעידה על אמון רחב יחסית בפוטנציאל ההתאוששות של החברה.


עבור משקיעים המתלבטים כעת האם לנצל את הירידה החדה, השאלה המרכזית נותרת האם מדובר בהזדמנות אמיתית או במלכודת דבש. הניתוח של BMO Capital Markets מציע שמדובר בתיקון זמני עבור חברה בעלת יסודות חזקים, אך כמו תמיד בשוק ההון, הזמן הוא שיכריע והמשקיעים יצטרכו לבחון את הדיווחים הרבעוניים הקרובים כדי לראות האם הפוטנציאל אכן יתממש.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אינטל 18A (X)אינטל 18A (X)

אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור

מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינטל אנבידיה

מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה. 

הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי  להשתפר דרמטית בשנה הקרובה. 

מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?

הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.

עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה. 

תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.


טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.