
החברה שהרווח שלה זינק בכמעט 1,000% על רקע הביקוש לשבבי AI
מיקרון תפרסם דוחות ביום רביעי אחרי המסחר; הרווח צפוי לעלות בכמעט 1,000% לעומת השנה שעברה, כשהביקוש לזיכרונות HBM למערכות AI ממשיך לגדול וחברות הענן מרחיבות את מרכזי הנתונים שלהן
מיקרון Micron Technology, Inc 4.31% תפרסם השבוע את תוצאותיה הכספיות. המשקיעים יבדקו בעיקר את הרווח, את הביקוש לשבבי זיכרון ואת התחזית של החברה להמשך. בשנים האחרונות גדל הביקוש לזיכרונות המשמשים מערכות בינה מלאכותית ומרכזי נתונים, ומיקרון היא אחת החברות שמייצרות את המוצרים האלה. לפי תחזיות האנליסטים, הרווח המתואם צפוי לעמוד על 20.57 דולר למניה ברבעון שהסתיים במאי. מדובר בעלייה של קרוב ל-1,000% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.
הביקוש לזיכרונות HBM למערכות AI גדל בשנים האחרונות. הזיכרונות האלה משמשים שרתים ומערכות בינה מלאכותית שמעבדות כמויות גדולות של מידע. לפי ההערכות, מיקרון ואנבידיה הן שתי החברות שתורמות הכי הרבה לצמיחת הרווחים של החברות במדד S&P 500 ברבעון הנוכחי. בלי שתי החברות האלה, קצב צמיחת הרווחים במדד היה יורד מכ-22% לכ-14.9%.
הביקוש לזיכרונות מתקדמים גדל במהירות, בזמן שההיצע מתקשה להדביק את הקצב. כשהמחירים עולים והמפעלים עובדים בתפוקה גבוהה, חלק גדול מהשיפור מגיע ישירות לרווח. שוק הזיכרונות יצא מתקופה חלשה יחסית, אבל גל ההשקעות בבינה מלאכותית שינה את התמונה. חברות ענן וחברות טכנולוגיה גדולות משקיעות סכומי כסף גדולים במרכזי נתונים חדשים, ורבים מהשרתים החדשים דורשים זיכרונות מתקדמים בכמויות גדולות יותר מבעבר.
זיכרונות HBM זה הדבר המרכזי של תעשיית השבבים. מעבדי AI של אנבידיה ויצרניות נוספות דורשים זיכרון מהיר במיוחד כדי להתמודד עם כמויות המידע שנוצרות בעת אימון והפעלת מודלים של בינה מלאכותית. בלי הזיכרון הזה, גם מעבדים חזקים מתקשים לנצל את מלוא היכולת שלהם.
לאן השוק הולך
מיקרון, סמסונג ו-SK הייניקס, יצרניות הזיכרון הגדולות, הפכו לחלק חשוב יותר בהקשר של האספקה של תעשיית ה-AI. אם בעבר רוב תשומת הלב הייתה על יצרניות המעבדים, היום גם יצרניות הזיכרון נהנות מהגידול בביקוש. מיקרון נהנית גם משינוי בתמהיל המוצרים שלה. זיכרונות HBM יקרים יותר מזיכרונות DRAM רגילים ונמכרים בעיקר לשרתים מתקדמים. ככל שחלקם במכירות גדל, גם הרווחיות של החברה עולה.
לפי ההערכות, הרווח המתואם של מיקרון ברבעון המקביל בשנה הבאה צפוי להגיע ל-31.70 דולר למניה. קצב הצמיחה צפוי להיות מתון יותר בהשוואה לשנה הנוכחית, משום שההשוואה תהיה מול רבעון חזק יותר, אך הרווח עצמו עדיין צפוי להמשיך ולעלות.
מעבר לנתוני הרבעון, המשקיעים יסתכלו בעיקר על מה שהחברה אומרת לגבי ההמשך. הם ירצו לדעת אם הביקוש לזיכרונות HBM נשאר גבוה, אם עדיין יש מחסור בשוק ואם חברות הטכנולוגיה ממשיכות לקנות ציוד בקצב דומה. בשנה האחרונה ההשקעות בתחום ה-AI גדלו מאוד, והדוח הקרוב עשוי לתת תמונה טובה יותר לגבי מה שקורה בשוק עכשיו ומה צפוי בחודשים הקרובים.
יש גם סיכון שהמשקיעים עוקבים אחריו. שוק הזיכרונות ידוע במחזורים חדים. בתקופות של מחסור המחירים עולים והרווחיות משתפרת, אבל כאשר הייצור גדל במהירות עלול להיווצר עודף היצע שמוביל לירידת מחירים. ההבדל הפעם הוא שמנוע הצמיחה המרכזי מגיע ממרכזי נתונים ומפרויקטי AI גדולים. הביקוש הזה עשוי להימשך זמן רב יותר לעומת מחזורים קודמים בשוק הזיכרונות.
- מיקרון כבר ב-1.2 טריליון דולר: מניית הזיכרון שלא עוצרת
- מי מציל את ת"א 35, והמניות הבולטות בטרום בוול סטריט
לאחר העלייה החדה במניה, המשקיעים יחפשו בדוח הקרוב סימנים לכך שהביקוש לזיכרונות מתקדמים ממשיך לצמוח. התחזית לרבעונים הבאים צפויה להיות אחד הנתונים החשובים ביותר בדוח, לא רק עבור מיקרון אלא גם עבור חברות שבבים נוספות שפועלות בתחום הבינה המלאכותית.
ברבעון הנוכחי (שמסתיים במאי) החברה אמורה למכור ב-35 מיליארד דולר ולהרוויח 20 דולר למניה. בשנה כולה היא צפויה למכור ב-113 מיליארד דולר ולהרוויח 61 דולר. אבל חכו לשנה הבאה - מכירות של מעל 190 מיליארד דולר ורווח של כ-115 דולר למניה. זה אומר שלמרות שהרווח עלה ב-1,000% והמניה עלתה בשיעור דומה, היא נסחרת לכאורה זול - המחיר שלה אחרי זינוק היום כ-1,180 דולר - מכפיל של כ-10 על רווחי השנה הבאה.
איך זה ייתכן? השוק יודע שהרווחים הנוכחיים הם בוננזה שלא תימשך יותר מדי. מתישהו זה ייפסק ואז יחזרו לרווחיות נורמלית. יש כאן שוק מחזורי עם עודפי ביקוש ענקיים, וזה מייצר השקעה אדירה בקפסיטי כדי להגדיל היצע, אבל כאשר תהיה התמתנות בביקושים נגלה שההיצע גדול מדי. זה שוק מחזורי, וןהשאלה היחידה כמה זמן יימשך המחזור
- 1.לפני שנתיים התלבטתי אם לקנות ב90 דולר הפסדתי (ל"ת)דוד 22/06/2026 16:49הגב לתגובה זו