
תוכנית פינוי-בינוי של נתיב בנווה דוד בחיפה מתקדמת: 417 דירות בשלושה מגדלים
קבוצת נתיב מדווחת על הפקדת תוכנית בהשקעה של כ-700 מיליון שקל במתחם יהושפט–שלמה המלך. התוכנית כוללת הריסה של שבעה בנייני רכבת עם 100 דירות והקמת שלושה מגדלים בני 28 קומות, לצד מסחר, שטחי ציבור ושטחים ירוקים
קבוצת נתיב מדווחת על קידום תוכנית פינוי-בינוי במתחם יהושפט-שלמה המלך בשכונת נווה דוד בחיפה, שלוש שנים לאחר שנכנסה למתחם. לפי הודעת החברה, התוכנית הופקדה והיא כוללת הקמת 417 דירות חדשות בשלושה מגדלי מגורים בני 28 קומות. המתחם משתרע על שטח של כ-13 דונם. במסגרת התוכנית צפויים להיהרס שבעה בנייני רכבת ישנים הכוללים 100 דירות, ובמקומם יוקמו שלושה מגדלים חדשים, לצד כ-1,500 מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה, כ-1,000 מ"ר למבני ציבור ומוסדות, וכשלושה דונם של שטחים ירוקים בלב המתחם.
עלות הקמת הפרויקט נאמדת בכ-700 מיליון שקל. בקבוצת נתיב מעריכים כי תחילת העבודות תתאפשר בשנת 2027, לאחר קבלת האישורים הנדרשים והשלמת התנאים הסטטוטוריים. על תכנון הפרויקט מופקד משרד האדריכלים מנספלד קהת.
פי ארבעה דירות במתחם הקיים
התוכנית צפויה להגדיל באופן משמעותי את מספר הדירות במתחם: מ-100 יחידות דיור קיימות ל-417 דירות חדשות. לצד תוספת המגורים, התכנון כולל גם שטחי מסחר, תעסוקה וציבור, שנועדו לתת מענה לצרכים שיגדלו עם הרחבת האוכלוסייה במקום. הפרויקט מצטרף לשורת תוכניות התחדשות עירונית המקודמות בשכונות החוף של חיפה. באזור נווה דוד, קריית שפרינצק, שער העלייה ועין הים מקודמות בשנים האחרונות תוכניות הכוללות אלפי יחידות דיור חדשות, לצד הרחבת שטחי ציבור, מסחר ותשתיות תחבורה.
התחדשות עירונית בשכונות אלה נועדה להתמודד עם מלאי בניינים ותיקים, שחלקו נבנה לפני עשרות שנים, ולחזק את המרחב העירוני באמצעות תשתיות חדשות, שטחים פתוחים ושדרוג המרחב הציבורי. עם זאת, קידום בהיקף רחב מחייב גם התאמה של מערך התחבורה, מוסדות החינוך, השטחים הציבוריים והתשתיות העירוניות לקליטת תושבים נוספים.
שכונת נווה דוד ממוקמת במערב חיפה, בסמוך לשכונות החוף ולצירי תחבורה מרכזיים. בשנים האחרונות היא נמצאת במוקד של תוכניות התחדשות עירונית, עם פרויקטים שכבר יצאו לביצוע לצד מתחמים המצויים בשלבי תכנון ואישור שונים.
אחד הפרויקטים הבולטים באזור, מתחם "המלך שלמה", כבר יצא לביצוע בשנים האחרונות במתווה של בינוי־פינוי. במקביל, עיריית חיפה מקדמת תוכנית אב לתחבורה בשכונות החוף, מתוך הבנה שתוספת משמעותית של יחידות דיור תחייב חיזוק של רשת הכבישים, התחבורה הציבורית, ההליכה והרכיבה על אופניים.
אורי גנץ, סמנכ"ל ההתחדשות העירונית בקבוצת נתיב, מסר כי "הפקדת התוכנית מהווה הבעת אמון משמעותית בפרויקט ובפוטנציאל ההתחדשות של שכונת נווה דוד. מדובר במהלך שעתיד לשדרג את איכות החיים של התושבים, לחדש את המרקם העירוני ולהוסיף מאות יחידות דיור חדשות באזור מבוקש הסמוך לים ולמוקדי תחבורה".