
גוגל צונחת היום ב-6% - זאת הסיבה
עזיבתו של ג'ון ג'אמפר, ממפתחי AlphaFold וזוכה פרס נובל, מצטרפת למעבר של בכיר נוסף מגוגל ל-OpenAI ומחדדת את החשש בוול סטריט מאובדן טאלנטים במרוץ ה-AI
מניית אלפאבית Alphabet -6.04% , החברה האם של גוגל, נופלת לאחר שהמשקיעים מעכלים את עזיבתו של אחד החוקרים הבולטים ביותר בחטיבת הבינה המלאכותית של החברה. ברקע עומדת הודעתו של ג'ון ג'אמפר, מדען בכיר וזוכה פרס נובל, כי הוא עוזב את Google DeepMind ומצטרף לסטארט־אפ הבינה המלאכותית אנתרופיק.
המניה איבדה קרוב ל-6% מערכה, במהלך שהציב אותה בדרך ליום החלש ביותר שלה מזה יותר משנה. הירידה מגיעה בתקופה רגישה במיוחד עבור ענקיות הטכנולוגיה, כאשר התחרות על חוקרי AI מובילים הופכת לאחד הגורמים המרכזיים במרוץ לפיתוח הדור הבא של המודלים המתקדמים. ג'אמפר נחשב לאחת הדמויות המשפיעות ביותר בתחום הבינה המלאכותית המדעית. הוא עמד מאחורי פיתוח AlphaFold, מערכת שפיתחה DeepMind ומסוגלת לחזות את המבנה התלת־ממדי של חלבונים על בסיס רצף חומצות האמינו שלהם. הטכנולוגיה זכתה להכרה רחבה בקהילה המדעית ונחשבת לאחד היישומים המשמעותיים ביותר של AI במחקר ביולוגי.
בהודעה שפרסם ברשת X כתב ג'אמפר כי לאחר כתשע שנים בחברה החליט לפתוח פרק חדש בקריירה ולהצטרף לאנתרופיק, אחת המתחרות המרכזיות של גוגל בתחום הבינה המלאכותית הג׳נרטיבית. העזיבה מגיעה זמן קצר לאחר מהלך נוסף שעורר תשומת לב בתעשייה. נועם שזיר, סגן נשיא להנדסה בגוגל ואחת הדמויות המרכזיות בפיתוח משפחת מודלי Gemini, הודיע גם הוא על מעבר לחברה מתחרה - OpenAI.
התחרות גוברת
רצף העזיבות מחדד את התחרות הגוברת בין חברות ה-AI הגדולות על כוח האדם הבכיר ביותר בענף. בשנים האחרונות הפכו חוקרים מובילים לנכס אסטרטגי, כאשר חברות מוכנות להשקיע סכומים גדולים כדי לגייס או לשמר מומחים בעלי ניסיון בפיתוח מודלים מתקדמים.
Google DeepMind נחשבת לאחד ממרכזי המחקר החשובים בעולם בתחום הבינה המלאכותית, ועזיבה של חוקרים בכירים עלולה לעורר שאלות לגבי יכולתה של החברה לשמור על יתרונה מול מתחרות כמו OpenAI ואנתרופיק.