חלה עלייה ברמת הסיכון של מוסדות פיננסיים בסין
בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי, מזהירה היום את מבוטחיה כי חלה עלייה ברמת הסיכון של מוסדות פיננסיים בסין שאינם ממשלתיים. זאת על רקע הודעת הבנק המרכזי בסין בדבר אי מחויבותו בעתיד למנוע פשיטות רגל של מוסדות פיננסיים בסין בדרך של הזרמת הון מהבנק המרכזי.
עד כה הבנק המרכזי עמד מאחורי מוסדות פיננסיים שלא יכלו לעמוד בהתחייבותם (כגון: "גואנדון טראסט" ו"נאנפנג בונדס") והזרים להם סכומי עתק. לאחרונה הודיע הבנק המרכזי (The People's Bank of China ) כי בכוונתו להנהיג מנגנוני שוק של פשיטות רגל גם בתחום הפיננסי.
להערכת כלכלני בססח השינוי המסתמן לא יגדיל את רמת הסיכון של ארבעת הבנקים הגדולים שבבעלות הממשלה, אך הם מתריעים כי יש בו כדי להגדיל את רמת הסיכון של הבנקים המסחריים העירוניים והאזוריים.
בבססח ציינו כי על היצואנים הישראלים להתחשב בעלייה אפשרית זאת ברמת הסיכון של מוסדות פיננסיים בסין, בין השאר, בכל הקשור לביטחונות של תמורות הייצוא הישראלי באמצעות אשראים דקומנטריים בנקאיים (L.C.).
בבססח סבורים כי העלייה בסיכון המוסדות הפיננסיים, יחד עם חוסר הוודאות לגבי שער היואן, מגדילים את סיכוני האשראי של היצואנים הישראלים לסין.

חנוכה באוויר: כ-508 אלף נוסעים צפויים לעבור בנתב״ג
ברשות שדות התעופה מדווחים על עלייה של כ-50% לעומת החג בשנה שעברה, עם ימים שחוצים את רף ה-60 אלף נוסעים. התנועה מתקרבת לרמות שנראו בשנות שיא, והעומסים צפויים להתגבר סביב גלי ההמראות
חנוכה דוחף את התנועה בנתב״ג למעלה, ובאוויר כבר מרגישים את זה. זו לא רק תחושה של “יותר אנשים עם מזוודות”, אלא חזרה של קצב עבודה גבוה יותר לאורך היום. לפי הודעת רשות שדות התעופה, במהלך חג החנוכה צפויים לעבור בנמל התעופה בן-גוריון כ-508 אלף נוסעים בטיסות בינלאומיות, עלייה של כ-50% לעומת תקופת החג אשתקד. מבחינת נתב״ג, זה מתרגם ליותר תנועת נוסעים בשעות הבוקר והערב, יותר לחץ על השרשרת התפעולית, והרבה פחות “מרווח נשימה” בין גלי הטיסות.
- מלחמה בשמיים: בעלי הכנפיים שמאתגרים את המטוסים
- שדה תעופה בינ"ל נוסף יוקם סמוך לנבטים תוך 7 שנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כבר עכשיו רואים עומס, ויש עוד שלושה ימי שיא בדרך
אחד מימי השיא חל כבר היום, יום ראשון, ה-14 בדצמבר, עם כ-65 אלף נוסעים שעוברים בנתב״ג. המספר הזה לא נשאר על הנייר. הוא מורגש בשטח בצ’ק אין, בבידוק, באזורי העלייה למטוס וגם בנתיבים הפנימיים של הטרמינל. לשם השוואה, בדצמבר 2023, בתחילת המלחמה, ביום העמוס ביותר של חנוכה עברו כ-20 אלף נוסעים בלבד, פער שמחדד כמה מהר השוק יודע “להתכווץ ולהתרחב” בהתאם למצב.
