גבי רוטר: הגיע הזמן שהצרכנים לא יתמקדו בדוגמנים
הבוקר פרסמה חברת האופנה קסטרו את תוצאותיה הכספיים לרבעון הרביעי ולשנת 2004. בסיכום שנתי הציגה החברה עליה קלה בשורת ההכנסות והרווח הנקי. ארבעת הרבעונים הראשונים של השנה לא שיחזרו את התוצאות משנת 2003, כשהרבעונים השני והשלישי סבלו מחולשה לעומת מקביליהם ב-2003. מנכ"ל החברה, גבי רוטר, הסביר חולשה זו בסגירת מחסום ארז, שהיה מקור יצור מהותי עבור החברה (כ-20% מהייצור), בנוסף לשביתת הנמלים. ברבעון הרביעי התאוששה החברה והציגה שיפור לעומת הרבעון המקביל. לאחרונה הודעה החברה על פרידה מדוגמני הבית, דודי בלסר ובקי גריפין. רוטר הסביר מהלך זה בהחלטה אסטרטגית שקיבלה החברה, וזאת לאחר שמקרים שביצעה העלו כי, הצרכנים לא מודעים שלקסטרו מחלקת עיצוב מפותחת, לעומת המתחרים שלא מעצבים בעצמם. רוטר סבור כי מצב זה מעניק יתרון לקסטרו מול המתחרים, יתרון שעד כה לא מומש, בכוונת החברה להגביר את המודעות בקרב הצרכנים. קסטרו השקיעה בהמלך 2004 כ-35 מיליון שקל בפרסום, ולדברי רוטר בכוונת החברה להשקיע סכום דומה גם ב-2005. רוטר מציין, שהפרידה מדוגמני הבית לא הפחיתה את הוצאות הפרסום, מפני שקלטו במקומם כ-18 דוגמנים חדשים. לדבריו, מטרת קסטרו הינה להביא למצב שקהל הצרכנים לא יתמקד בדוגמנים אלא במוצרים. קסטרו פתחה במהלך השנה מספר חנויות בגרמניה וברוסיה. לדברי רוטר חנויות אלו ריווחיות, אך עדיין לא מכסות את הוצאות המטה של החברה. ריווחי חנויות אלו הסתכם ב-2004 במספר מיליונים בודדים ולא היו משמעותיים בתוצאות 2004. לדבריו, פתיחת חנויות נוספות כשהיעד ל-2005 עומד על בין 10 ל-20 חנויות, תהפוך את החלק הבינלאומי למהותי יותר ואף רווחי עבור קסטרו. כאמור, דיווחה הבוקר (ג') קסטרו על תוצאותיה הכספיים. מהדוחות עולה כי ברבעון הרביעי נרשם גידול של 6.5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-111 מיליון שקל. בסיכום 2004, רשמה החברה הכנסות של 373 מיליון שקל, עליה של 2.6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד שהסתכמה בהכנסות של 363 מיליון שקל. בשורה התחתונה הציגה קסטור רווח נקי ברבעון בגובה של 14.8 מיליון שקל, לעומת 13.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 13%. בשנת 2004 כולה רשמה החברה רווח נקי בגובה 31.6 מיליון שקל, ירידה של 12.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בה הסתכם הרווח הנקי ב-36.1 מיליון שקל.