גבי רוטר: הגיע הזמן שהצרכנים לא יתמקדו בדוגמנים
הבוקר פרסמה חברת האופנה קסטרו את תוצאותיה הכספיים לרבעון הרביעי ולשנת 2004. בסיכום שנתי הציגה החברה עליה קלה בשורת ההכנסות והרווח הנקי. ארבעת הרבעונים הראשונים של השנה לא שיחזרו את התוצאות משנת 2003, כשהרבעונים השני והשלישי סבלו מחולשה לעומת מקביליהם ב-2003. מנכ"ל החברה, גבי רוטר, הסביר חולשה זו בסגירת מחסום ארז, שהיה מקור יצור מהותי עבור החברה (כ-20% מהייצור), בנוסף לשביתת הנמלים. ברבעון הרביעי התאוששה החברה והציגה שיפור לעומת הרבעון המקביל.
לאחרונה הודעה החברה על פרידה מדוגמני הבית, דודי בלסר ובקי גריפין. רוטר הסביר מהלך זה בהחלטה אסטרטגית שקיבלה החברה, וזאת לאחר שמקרים שביצעה העלו כי, הצרכנים לא מודעים שלקסטרו מחלקת עיצוב מפותחת, לעומת המתחרים שלא מעצבים בעצמם. רוטר סבור כי מצב זה מעניק יתרון לקסטרו מול המתחרים, יתרון שעד כה לא מומש, בכוונת החברה להגביר את המודעות בקרב הצרכנים. קסטרו השקיעה בהמלך 2004 כ-35 מיליון שקל בפרסום, ולדברי רוטר בכוונת החברה להשקיע סכום דומה גם ב-2005. רוטר מציין, שהפרידה מדוגמני הבית לא הפחיתה את הוצאות הפרסום, מפני שקלטו במקומם כ-18 דוגמנים חדשים. לדבריו, מטרת קסטרו הינה להביא למצב שקהל הצרכנים לא יתמקד בדוגמנים אלא במוצרים.
קסטרו פתחה במהלך השנה מספר חנויות בגרמניה וברוסיה. לדברי רוטר חנויות אלו ריווחיות, אך עדיין לא מכסות את הוצאות המטה של החברה. ריווחי חנויות אלו הסתכם ב-2004 במספר מיליונים בודדים ולא היו משמעותיים בתוצאות 2004. לדבריו, פתיחת חנויות נוספות כשהיעד ל-2005 עומד על בין 10 ל-20 חנויות, תהפוך את החלק הבינלאומי למהותי יותר ואף רווחי עבור קסטרו.
כאמור, דיווחה הבוקר (ג') קסטרו על תוצאותיה הכספיים. מהדוחות עולה כי ברבעון הרביעי נרשם גידול של 6.5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-111 מיליון שקל. בסיכום 2004, רשמה החברה הכנסות של 373 מיליון שקל, עליה של 2.6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד שהסתכמה בהכנסות של 363 מיליון שקל.
בשורה התחתונה הציגה קסטור רווח נקי ברבעון בגובה של 14.8 מיליון שקל, לעומת 13.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 13%. בשנת 2004 כולה רשמה החברה רווח נקי בגובה 31.6 מיליון שקל, ירידה של 12.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בה הסתכם הרווח הנקי ב-36.1 מיליון שקל.
.jpg)
ביטוח לאומי מקדים את תשלום הקצבאות - הזכאים יקבלו כבר ביום ראשון
אילו קצבאות יכללו בהקדמה ומה יקרה בחודש הבא?
לקראת ראש השנה, שיחול ביום שני הקרוב (22 בספטמבר), המוסד לביטוח לאומי נערך להקדים את העברת הקצבאות ארוכות המועד ולשלם אותן כבר ביום ראשון (21 בספטמבר). מדובר במהלך שצפוי להקל על מאות אלפי משפחות, קשישים ואנשים עם מוגבלות, שנדרשים להיערך להוצאות החג.
בדרך כלל מועברות הקצבאות ארוכות המועד ב-28 בכל חודש, אולם הפעם הוחלט על הקדמה של שבוע, כדי לאפשר לזכאים נזילות מוקדמת ונוחות כלכלית בתקופה שבה ההוצאות גדלות באופן טבעי - קניות לחג, ארוחות משפחתיות והוצאות שוטפות.
אילו קצבאות ייכללו בהקדמה?
על פי הודעת הביטוח הלאומי, התשלום המוקדם יכלול קצבאות נכות כללית, קצבאות ילדים נכים, שירותים מיוחדים לנכים קשים, קצבאות ניידות, קצבאות לנפגעי עבודה, גמלאות שיקום, גמלת סיעוד, קצבאות מזונות, קצבאות אזרח ותיק (זקנה), קצבאות שארים וכן קצבאות לאסירי ציון. כולן יופקדו בחשבונות הבנק של הזכאים כבר ביום ראשון.
גם קצבת הילדים הרגילה (עבור ילדים שאינם נכים) הוקדמה החודש ושולמה כבר ב-17 בספטמבר, שלושה ימים לפני המועד הקבוע, ה-20 בחודש. תשלומי אבטלה והבטחת הכנסה שולמו כרגיל ב-12 בספטמבר, אך באוקטובר הם יוקדמו ל-9 בחודש.
- הונאה שיטתית נגד ביטוח לאומי בהיקף מיליונים - כך עבדה השיטה
- עו"ד חלה לאחר ששמע על פיטוריו - ודרש הכרה מביטוח לאומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל שנה נושא הקדמת הקצבאות עולה מחדש סביב חגי תשרי, שהם החגים הארוכים והעמוסים ביותר מבחינה כלכלית. הוצאות על מזון, מתנות, טיולים משפחתיים ולעיתים גם חובות שנצברו במהלך השנה, הופכים את התקופה הזו לרגישה במיוחד עבור משקי בית מעוטי יכולת.

וואן זירו נלחץ מבנק אש ומשיק מסלול חדש - הגדולים עדיין אדישים
הבנק הדיגיטלי וואן זירו מציע פטור מעמלות ושירותים ייעודיים לעצמאים, על רקע השקת הבנק החדש אש של ניר צוק - האם הבנקים הקטנים יאכלו אחד את השני כשהגדולים יחייכו מהצד?
בנק ONE ZERO הכריז היום על השקת מסלול בנקאי חדש לעצמאים, שכולל שירותים ייעודיים כמו הפקת חשבוניות דיגיטליות, ניהול מע"מ, פטור מעמלות עו"ש ומט"ח, וממשק דיגיטלי לניהול פעילות עסקית וכל זה ללא עלות חודשית. לפי הבנק, מדובר בחבילת שירותים שעשויה לחסוך לעצמאי
למעלה מ־3,000 שקל בשנה.
המסלול מבוסס על שיתוף פעולה עם חברת FINBOT, שמספקת את הפלטפורמה לניהול הפעילות העסקית דרך האפליקציה FINBOT SMART. כך לדוגמה, בכל תקבול שמתקבל לחשבון, המערכת תזהה אוטומטית את הצורך בתשלום מע"מ, תציע להפריש 18% מהסכום לפיקדון
יומי ייעודי, ותאפשר גם לצבור ריבית על כספי המע"מ בנוסף להתראות שוטפות על המצב התזרימי של כל החשבונות במקום אחד.
קניבליזציה בין הבנקים הקטנים?
זה מגיע בעיתוי טעון במיוחד: ימים ספורים לאחר ההשקה הרשמית של בנק אש. המסלול החדש של וואן זירו הוא כנראה יותר אילוץ מיוזמה. וואן זירו, נאבק יותר משלוש שנים כדי לבסס את עצמו כבנק משמעותי מול הענקיים ואז מגיע בנק אש שאולי הוא עדיין לא איום אמיתי אבל הוא בהחלט מצליח לייצר רעש, ועושה זאת עם אג’נדה לוחמנית, ואפילו עקיצות ישירות מהיזם הראשי - בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות.
במעמד השקת הבנק החדש, הביקורת הייתה ישירה וחסרת עכבות מצד אחד מהמייסדים, יזם ההייטק ניר צוק: "לא יודע למה מישהו חשב שזה יעבוד", הוא
אמר כשהוא התייחס למודל המנוי החודשי של וואן זירו. לדבריו, “וואן זירו החליטו שהם כמו נטפליקס או חדר כושר. אנחנו בבנק אש באים עם מודל אחר לגמרי אנחנו מחלקים חצי מהרווחים עם הלקוחות. לא גובים עמלות עו"ש, לא דמי מנוי, וכל שקל שמופקד אצלנו הבנק מרוויח חצי ממנו
והלקוח חצי. זה הוגן, וזה שקוף".
- מה הריבית בפיקדונות בכל הבנקים וכמה אתם מפסידים על הכסף בעו"ש?
- ההטבות של ONE ZERO למילואימניקים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הוא לא סיים רק במודל העסקי ותקף גם את התשתית הטכנולוגית של וואן זירו: "הם בחרו במערכת ליבה הודית בת 40 שנה, יקרה ולא מותאמת. אצלנו המערכת נבנתה מקצה לקצה על ידי הייטק ישראלי, רזה וזול". בנוסף לזה צוק ציין שוואן
זירו "שרף כבר כ־890 מיליון שקל מתוך המימון שגייס", בעוד שבבנק אש, לדבריו, "רוב הכסף עוד נמצא בקופה".