אבגול: גידול של 18% ברווח הנקי ברבעון לכ-5.5 מ' ד'

החברה, שמייצרת מעל 10% מחומרי הגלם לחיתולים בשוק העולמי עבור חברות ענק רב לאומיות, רשמה גידול של 8.3% בהכנסות ברבעון לכ-59 מיליון דולר
סיון איזסקו |

חברת אבגול , העוסקת בייצור בדים לא ארוגים (Nonwoven) לשוק ההיגיינה, מסכמת רבעון מוצלח עם גידול בהיקפי המכירות וברווח הנקי. החברה מייצרת מעל 10% מחומרי הגלם לחיתולים בשוק העולמי עבור חברות ענק רב לאומיות: Kimberly-Clark, Tyco Healthcare, P&G - Procter & Gamble.

הכנסות החברה ברבעון הראשון 2007 הסתכמו בכ-59 מיליון דולר, גידול של כ-8.3% לעומת כ-54.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול במכירות נובע מגידול מתמשך בביקושים למוצרי החברה, וכן מגידול בהכנסות בשוק הסיני שתרם כ-1.3 מיליון דולר לסך הכנסות הקבוצה. בהשוואה לרבעון הרביעי של 2006 (שהסתכם בהכנסות של 60.2 מיליון דולר), חל קיטון של כ-2% הנובע מירידה במכירי המכירה ללקוחות וזאת בעקבות ירידה במחיר חומרי הגלם המשפיע על מנגנון ההתאמה הקיים בין החברה ללקוחותיה. החברה צופה ירידה נוספת במחירי המכירה ללקוחות ברבעון הבא עקב קיטון במחירי חומרי הגלם בארה"ב במהלך הרבעון הראשון של 2007.

הרווח הגולמי הסתכם בכ-14 מיליון דולר, (כ- 23.7% מסך ההכנסות) גידול של 4% לעומת רווח גולמי של כ-13.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד (המהווה כ-24.6% מסך ההכנסות). הירידה באחוז הרווח הגולמי בשלושת החודשים לעומת הרבעון המקביל אשתקד, נובע כתוצאה ממנגנון תיקון מחירים שמקיימת אבגול עם לקוחותיה הגדולים. מנגנון זה הושפע מירידת מחירי חומרי הגלם ברבעון הרביעי של 2006 שגרם לירידת מחירי המכירה ברבעון הראשון של השנה. במהלך הרבעון הראשון של 2007 ישנה ירידה נוספת במחירי חומרי הגלם אך ירידה זאת קטנה יותר מהירידה במחירי המכירה. במקביל, במהלך הרבעון נאלצה החברה לשאת בהוצאות לוגיסטיות שנבעו עקב הביקושים המוגברים למוצריה שחייבו הטסת מוצרים על פני הובלתם בהובלה ימית. עלויות אלו הגדילו את הוצאות הייצור בכ-0.5 מיליון דולר ברבעון הראשון לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

במקביל ממשיכה אבגול לרכוש תוצרת גמורה מיצרנים אחרים וזאת על מנת להתמודד עם הביקושים הגבוהים אשר החל מהרבעון השלישי של 2006, עולים על כושר הייצור של החברה. רכישות חיצוניות אלו נעשות ברווחיות נמוכה יחסית למול יצור עצמי של מוצרי החברה. מאחר וחלק ניכר מעודף הביקוש הינו ללקוחות אבגול בצפון אמריקה, בוחנת החברה אפשרות להקמת קו יצור נוסף ובהקשר זה חתמה על מזכר הבנות לאספקת קו נוסף בשנת 2008.

הרווח התפעולי הסתכם בכ-8.8 מיליון דולר, (כ-15% מסך ההכנסות) לעומת רווח תפעולי של כ-8.7 מליון דולר, (כ-15.9% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון בשיעור הרווח התפעולי נובע בעיקר מהקיטון ברווח הגולמי ומהצלחת החברה לשמור על רמת הוצאות תפעוליות קבועות, על אף הגידול במחזור המכירות.

הרווח הנקי המאוחד של החברה ברבעון הראשון, הסתכם בכ-5.5 מיליון דולר, (כ-9.3% מסך ההכנסות), לעומת כ-4.7 מיליון דולר, (המהווה כ-8.6% מסך ההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד), גידול של כ-17.7%.

ה-EBITDA הסתכמה ברבעון הראשון בכ-11.5 מיליון דולר לעומת EBITDA של כ-11.3 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח לפני מימון, מס פחת והפחתות נובע בעיקר מגידול ברווח התפעולי.

במהלך מרץ 2007 החליט דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד בסך של 8 מיליון דולר.

אבגול עוסקת בייצור בדים לא ארוגים (Nonwoven) לשוק ההיגיינה ובעיקר לתעשיית החיתולים. החברה מייצרת מעל 10% מחומרי הגלם לחיתולים בשוק העולמי עבור חברות ענק רב לאומיות: Kimberly-Clark, Tyco Healthcare, P&G (Procter & Gamble). אבגול פועלת באמצעות חברות בנות בארה"ב ובמזרח הרחוק והיא נמצאת עתה בתחילת הקמתו של קו ייצור חדש ברוסיה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה