קרוסאובר חשמלי ראשון למותג השוודי-סיני - יתרונות וחסרונות
מותג Lynk & C0 מותג הסמי-פרימיום של ענקית הרכב הסינית ג'ילי, השיק באירופה את ה Lynk&Co 02 – קרוסאובר חשמלי בסגמנט C-Suv.
כאן נכון לעשות 'סדר' קטן. ג'ילי הענקית מחזיקה בשלל מותגים ושיתופי פעולה עם חברות בכל העולם. סמארט לדוגמא היא שת"פ של ג'ילי עם מרצדס. וולוו השוודית היא בבעלות ג'ילי, וכך גם מותג הספורט פרימיום פולסטאר שהיה בבעלות וולוו. את ג'ילי אנחנו גם מכירים מהג'יאומטרי C המשווק בהצלחה גדולה בישראל, וגם את מותג זיקר המשווק כאן את ה 001 המרשימה ואת ה X הקרוסאוברית.
לינק & קו הוא מותג סמי פרימיום שמטה הפיתוח שלו יושב מרחק תחנת אוטובוס ממטה הפיתוח של וולוו בשוודיה, ושיתוף הפעולה בין שני המותגים הדוק ביותר. כך הלינק & קו 01 המשווקת בישראל מזה כמעט שנתיים, חולקת מכלולים רבים עם הוולוו XC40PHEV וניכך בה לא מעט מה DNA הוולוואי.
עכשיו חושפת לינק & קו את הרכב החשמלי הראשון מתוצרתה, המקבל את המיתוג המפתיע לינק & קו 02.
מימדים וביצועים
ה 02 הוא קרוסאובר חשמלי מתקדם, עם עיצוב מובחן וברור, בסגמנט הצפוף C-SUV. ללינק & קו 02 בסיס גלגלים נדיב למדי הנמתח על לא פחות מ 2.755 מטר, והוא מהגבוהים בקטגוריה (לשם ההשוואה, יונדאי טוסון עם בסיס גלגלים של 2.68 מטר). האורך הכולל של ה 02 עומד על 4.46 מטר, והרוחב 1.845 מטר. ל 02 מנוע חשמלי בהספק של 272 כ"ס ומומנט של 35 קג"מ, המניע את הגלגלים האחוריים, ומספק תאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש בתוך 5.5 שניות.
ל 02 סוללה בקיבולת 66Kwh, עם אפשרות לטעינה מהירה DC בקצב של עד 150Kw ואילו בטעינה איטית AC הרכב נטען בקצב של 11Kw (ברמת גימור Core) או 22Kw (ברמת גימור More).
- משרד האנרגיה 'יש לקבוע מדיניות ארוכת טווח למיסוי רכב חשמלי'
- מרצדס CLA EQ החדשה- החל מ 300.0 אש"ח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- בלאק פריידיי: מבצע של אייר חיפה עד חמישי
הטווח המוצהר עומד על 435 ק"מ או 445 ק"מ בתקן WLTP ל Core / More בהתאמה.
העיצוב של ה 02 ייחודי ומעניין מאוד, עם מבנה של קרוסאובר קופה. יחידות תאורה קדמיות משולבות פסי לד אנכיים, מבנה דלת אחורית המשתפל כלפי מעלה, וחתימת אור ייחודית מאחור עם פס אדום לרוחב כל הרכב, המחולק לארבעה מקטעים על ידי פס לד אנכי. עיצוב מעניין מאוד, ולטעמי גם יותר 'קל לעין' מחלק מהמתחרים.
השיווק בישראל צפוי להיות עוד השנה ב 2024, מחירים בישראל עדיין אין.
משפחה שכזו
הקוראים החדים מביניכם שמשהו מצלצל להם מוכר, לא טועים. חלק גדול מהצפיפות בסגמנט ה C-SUV החשמלי נוצר על ידי ג'ילי בעצמה, שכבר היום מיוצגת כאן עם שלושה דגמים, אחים תאומים אך לא זהים, הסמארט #1 מהשווקת על ידי כלמוביל, הוולוו EX30 המשווקת על ידי מאיר (שהיא גם יבואנית לינק & קו לישראל) והזיקר X המיובאת על ידי גיאו מוביליטי השייכת ליוניון מוטורס. לזכות ג'ילי ניתן בהחלט לומר כי כל אחד מהמותגים – וולוו, זיקר וסמארט הצליח לצקת ברכב 'שלו' התנהגות ותחושה שונים, וההבדלים ממש מורגשים, כך שיש לצפות כי הלינק 02 תרגיש שונה משלוש אחיותיה.
לנוחותכם ריכזתי כאן טבלה השוואתית קצרה בין הדגמים השונים, כי אירוע כזה עוד לא היה לנו כאן:
| מותג | דגם | קיבולת סוללה | טווח | הספק | הנעה | בסיס גלגלים | אורך כולל | מחיר (אש"ח) | ||
| לינק & קו | 02 | 66Kwh | 435-445 | 272 | אחורית | 2.755 | 4.46 | טרם פורסם | ||
| וולוו | EX30 | 69Kwh | 337-476 | 272-428 | אחורית / כפולה | 2.65 | 4.233 | 180-234 | ||
| זיקר | X | 66Kwh | 425-445 | 272-428 | אחורית / כפולה | 2.75 | 4.432 | 185-210 | ||
| סמארט | #1 | 66Kwh | 400-440 | 272-428 | אחורית / כפולה | 2.75 | 4.27-4.30 | 195 - 250 | ||
המטוס החדש של אייר חיפה בטולוז. קרדיט: אייר חיפהבלאק פריידיי: מבצע מיוחד של אייר חיפה עד יום חמישי
החברה השיקה מבצע שבו היא מציעה 30% הנחה על כל הטיסות באמצעות קוד קופון, שבעזרתו ניתן לקבל מחירים של החל מ-82 דולר עבור טיסות הלוך ושוב ללרנקה שבקפריסין, 208 שקל לאילת, 154 דולר לרודוס ו-182 דולר לטיסות הלוך ושוב לאתונה
אייר חיפה השיקה היום מבצע מיוחד לרגל הבלאק פריידיי, שבמסגרתו מציעה החברה 30% הנחה על כל טיסותיה לכל היעדים במהלך 2026. ההנחה תינתן באמצעות הזנת קוד הקופון BLACKFRIDAY30 בעת ההזמנה, והיא תקפה עד ליום חמישי הקרוב, 27 לנובמבר, ב- 23:59.
במסגרת המבצע,
עם מימוש הקופון, ניתן ליהנות ממחירים של החל מ-82 דולר עבור טיסות הלוך ושוב ללרנקה שבקפריסין, 208 שקל לאילת, 154 דולר לרודוס ו-182 דולר לטיסות הלוך ושוב לאתונה. כל כרטיסי הטיסה של החברה כוללים אפשרות לשינוי או ביטול בתמורה לקרדיט עד 24 שעות לפני ההמראה, וכן
תיק יד ללא תשלום. ניתן גם להוסיף טרולי, מזוודה או הושבה מראש בהתאם לצורך. ההנחה חלה על רכיב הטיסה בלבד ואינה כוללת מיסי נמל, כבודה או הושבה.
החברה קיבלה את המטוס הרביעי שלה ביום רביעי האחרון, כחלק מהרחבת צי המטוסים והיערכות לקראת פתיחת קווים ויעדים חדשים ב-2026. המטוס נמסר לחברה במפעלי היצרנית ATR בטולוז, ונחת בשבוע שעבר בנמל התעופה בחיפה, בטיסה ישירה מצרפת. בדצמבר צפוי להצטרף לצי מטוס חדש נוסף, חמישי, ובמקביל עדכנה החברה על חתימת הסכם לחכירת מטוס נוסף, שישי, שצפוי להגיע במהלך הרבעון הראשון של 2026.
אייר חיפה ציינה בסוף ספטמבר שנה להמראת טיסת הבכורה שלה. במהלך השנה הזו הטיסה החברה כ-200 אלף נוסעים, עם תפוסה ממוצעת של 80%. לקראת תקופת החגים האחרונה החברה העריכה שתטיס כ-30 אלף נוסעים מ/אל חיפה. כחלק מהתרחבות הפעילות, החברה הודיעה גם על תגבור בקו חיפה–אילת: מסוף אוקטובר מופעלות שתי טיסות יומיות, ובתחילת 2026 מתוכננות כבר שלוש טיסות ביום. מחיר הכרטיסים מתחיל ב-149 שקל לכיוון. בנוסף, ובכפוף לאישורים, צפויות להיפתח טיסות ערב שבת מאוחרות במוצאי שבת, כדי לתת מענה למשפחות ותיירים המגיעים מהצפון ומהדרום לסופי שבוע.
- אייר חיפה מתחדשת במטוס נוסף, לקראת הכפלת הצי
- שנה באוויר: אייר חיפה חוצה את רף 200 אלף נוסעים ומרחיבה פעילות לאילת ולחו"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כותרת המכתב שהגיע לידי ביזפורטל. צילום יואב פולסמשרד האנרגיה 'יש לקבוע מדיניות ארוכת טווח למיסוי רכב חשמלי'
מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות מבקש ממנכ"ל האוצר עוד בחודש יולי האחרון לקבוע מדיניות ארוכת טווח בכל הקשור למיסוי רכב חשמלי והטבות שווי שימוש.
במכתב שהגיע לידי ביזפורטל מציין מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות את היתרונות למשק בכל הקשור במעבר לכלי רכב חשמליים - הפחתת תלות בייבוא דלקים, ניצולת אנרגטית גבוהה והורדת יוקר המחייה.
במסגרת המעקב שלנו בנושא מדיניות המיסוי בכל הקשור לרכב חשמלי, הגיע לידינו מכתב של מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות מר יוסי דיין למנכ"ל האוצר מר אילן רום, מסוף חודש יולי השנה.
מי שקיבל את הרושם כאילו נושא המיסוי על רכב חשמלי, בין אם מס קניה ובין אם שווי שימוש הוא בעיה של מחזיקי הרכב בלבד או של המעסיקים, לא יכול לטעות יותר.
בפניה שכותרתה "קריאה להצלת ענף הרכב החשמלי באמצעות מדיניות המיסוי" מעלה משרד האנרגיה והתשתיות מספר נקודות קריטיות להבנת החשיבות של הרכב החשמלי למשק כולו.
ניצולת אנרגטית ותחלואה
בפניה מיולי האחרון מציין מנכ"ל משרד התשתיות כי הרכב החשמלי הוא מהכלים מהרכזיים שיכולים להביא מהפיכה במשק האנרגיה של מדינת ישראל. הניצולת האנרגטית הגבוהה של כלי רכב חשמליים העומדת על כ 90% לעומת מנועי בעירה פנימית העומדת על 20%-30% בלבד, מקטינים משמעותית את התלות של מדינת ישראל בדלקים מיובאים. בנוסף מציין מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות כי הרכב החשמלי מביא להגדלת השימוש והתמלוגים מגז טבעי 'ישראלי' ומאפשר לייצב את משק החשמל ולהתאים את שעות הביקוש לשעות ההיצע.
- ירידה של 16.6% בתגמולי הגז הטבעי והמחצבים
- בקרוב: אנרגיה מתחדשת וכדורגל בגשם ובלילה - ביחד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד מציין מר יוסי דיין מנכ"ל המשרד כי סקטור התחבורה הוא מהמזהמים הגדולים ביותר בישראל, כאשר פליטת המזהמים היא 'בגובה האף' ובסמיכות לבני אדם. מעבר לתחבורה חשמלית הוא אחד הצעדים המשמעותיים שיכולה המדינה לפעול בהם על מנת להפחית זיהום אוויר ולמנוע תמותה ותחלואה.
הורדת יוקר המחייה גם בפריפריה
