קרוסאובר חשמלי ראשון למותג השוודי-סיני - יתרונות וחסרונות
מותג Lynk & C0 מותג הסמי-פרימיום של ענקית הרכב הסינית ג'ילי, השיק באירופה את ה Lynk&Co 02 – קרוסאובר חשמלי בסגמנט C-Suv.
כאן נכון לעשות 'סדר' קטן. ג'ילי הענקית מחזיקה בשלל מותגים ושיתופי פעולה עם חברות בכל העולם. סמארט לדוגמא היא שת"פ של ג'ילי עם מרצדס. וולוו השוודית היא בבעלות ג'ילי, וכך גם מותג הספורט פרימיום פולסטאר שהיה בבעלות וולוו. את ג'ילי אנחנו גם מכירים מהג'יאומטרי C המשווק בהצלחה גדולה בישראל, וגם את מותג זיקר המשווק כאן את ה 001 המרשימה ואת ה X הקרוסאוברית.
לינק & קו הוא מותג סמי פרימיום שמטה הפיתוח שלו יושב מרחק תחנת אוטובוס ממטה הפיתוח של וולוו בשוודיה, ושיתוף הפעולה בין שני המותגים הדוק ביותר. כך הלינק & קו 01 המשווקת בישראל מזה כמעט שנתיים, חולקת מכלולים רבים עם הוולוו XC40PHEV וניכך בה לא מעט מה DNA הוולוואי.
עכשיו חושפת לינק & קו את הרכב החשמלי הראשון מתוצרתה, המקבל את המיתוג המפתיע לינק & קו 02.
מימדים וביצועים
ה 02 הוא קרוסאובר חשמלי מתקדם, עם עיצוב מובחן וברור, בסגמנט הצפוף C-SUV. ללינק & קו 02 בסיס גלגלים נדיב למדי הנמתח על לא פחות מ 2.755 מטר, והוא מהגבוהים בקטגוריה (לשם ההשוואה, יונדאי טוסון עם בסיס גלגלים של 2.68 מטר). האורך הכולל של ה 02 עומד על 4.46 מטר, והרוחב 1.845 מטר. ל 02 מנוע חשמלי בהספק של 272 כ"ס ומומנט של 35 קג"מ, המניע את הגלגלים האחוריים, ומספק תאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש בתוך 5.5 שניות.
ל 02 סוללה בקיבולת 66Kwh, עם אפשרות לטעינה מהירה DC בקצב של עד 150Kw ואילו בטעינה איטית AC הרכב נטען בקצב של 11Kw (ברמת גימור Core) או 22Kw (ברמת גימור More).
- מהפכה באכיפת מהירות: כ-250 מצלמות חכמות יחליפו את "הקופסאות הכתומות" בכבישים
- לקסוס של טויוטה חוזרת למשחק: ה-LFA בגרסה חדשה - חשמלית, חדה, ומרשימה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
הטווח המוצהר עומד על 435 ק"מ או 445 ק"מ בתקן WLTP ל Core / More בהתאמה.
העיצוב של ה 02 ייחודי ומעניין מאוד, עם מבנה של קרוסאובר קופה. יחידות תאורה קדמיות משולבות פסי לד אנכיים, מבנה דלת אחורית המשתפל כלפי מעלה, וחתימת אור ייחודית מאחור עם פס אדום לרוחב כל הרכב, המחולק לארבעה מקטעים על ידי פס לד אנכי. עיצוב מעניין מאוד, ולטעמי גם יותר 'קל לעין' מחלק מהמתחרים.
השיווק בישראל צפוי להיות עוד השנה ב 2024, מחירים בישראל עדיין אין.
משפחה שכזו
הקוראים החדים מביניכם שמשהו מצלצל להם מוכר, לא טועים. חלק גדול מהצפיפות בסגמנט ה C-SUV החשמלי נוצר על ידי ג'ילי בעצמה, שכבר היום מיוצגת כאן עם שלושה דגמים, אחים תאומים אך לא זהים, הסמארט #1 מהשווקת על ידי כלמוביל, הוולוו EX30 המשווקת על ידי מאיר (שהיא גם יבואנית לינק & קו לישראל) והזיקר X המיובאת על ידי גיאו מוביליטי השייכת ליוניון מוטורס. לזכות ג'ילי ניתן בהחלט לומר כי כל אחד מהמותגים – וולוו, זיקר וסמארט הצליח לצקת ברכב 'שלו' התנהגות ותחושה שונים, וההבדלים ממש מורגשים, כך שיש לצפות כי הלינק 02 תרגיש שונה משלוש אחיותיה.
לנוחותכם ריכזתי כאן טבלה השוואתית קצרה בין הדגמים השונים, כי אירוע כזה עוד לא היה לנו כאן:
| מותג | דגם | קיבולת סוללה | טווח | הספק | הנעה | בסיס גלגלים | אורך כולל | מחיר (אש"ח) | ||
| לינק & קו | 02 | 66Kwh | 435-445 | 272 | אחורית | 2.755 | 4.46 | טרם פורסם | ||
| וולוו | EX30 | 69Kwh | 337-476 | 272-428 | אחורית / כפולה | 2.65 | 4.233 | 180-234 | ||
| זיקר | X | 66Kwh | 425-445 | 272-428 | אחורית / כפולה | 2.75 | 4.432 | 185-210 | ||
| סמארט | #1 | 66Kwh | 400-440 | 272-428 | אחורית / כפולה | 2.75 | 4.27-4.30 | 195 - 250 | ||
לקסוס טויוטה החדש (יצרן)לקסוס של טויוטה חוזרת למשחק: ה-LFA בגרסה חדשה - חשמלית, חדה, ומרשימה
יצרנית הרכב הגדולה בעולם חושפת את היורשת של ה-LFA האייקונית משנת 2010, והפעם היא מופעלת בחשמל טהור. האם מדובר בעוד רכב תדמיתי, או בתחילתו של עידן חדש לטויוטה ולקסוס בזירת הפרימיום החשמלית?
טויוטה חשפה את קונספט ה-LFA החשמלי - היורשת של מכונית העל המיתולוגית של לקסוס משנת 2010. המעבר המהיר ממנוע V10 טבעי לסוללת מצב מוצק ומנועים חשמליים מסמל אסטרטגיה נועזת: טויוטה, שתמיד נתפסה כשמרנית בכל הנוגע לרכבים חשמליים, מבקשת כעת לכבוש מחדש את שוק הפרימיום בעידן החשמלי.
ההשקה התקיימה בוונ סיטי שביפן, לצד דגמי GR GT ו-GR GT3, ומדגישה כוונה ברורה להטמיע טכנולוגיות מתקדמות בדגמים סדרתיים עתידיים.
עיצוב שמכבד את העבר, מסתכל לעתיד
העיצוב של הדגם החדש שומר נאמנות לקווי ה-DNA של המקור: מכסה מנוע ארוך, פרופיל נמוך ורחב, וזנב אירודינמי מובהק. אך הגרסה החשמלית מוסיפה שפה עיצובית מינימליסטית ועתידנית - תאורת LED דקיקה, קווים חדים וחלקים, וכמובן העדר מערכות קירור מסורתיות או פליטות גזי פליטה.
מבנה הרכב מבוסס על שלדת אלומיניום משותפת עם דגם ה-GR GT. הרכב החדש גדול במעט מקודמו - ארוך ב-7.5 אינץ' ורחב ב-5.7 אינץ' מה-LFA המקורית, עם בסיס גלגלים מוארך המבטיח יציבות משופרת במהירויות גבוהות.
בתוך התא, יוק (yoke) במקום ההגה המסורתי רומז על מערכת נהיגה אוטונומית מתקדמת, בשילוב חומרי פרימיום כמו עור איכותי וסיבי פחמן.
טכנולוגיה מתקדמת - סוללות מצב מוצק בדרך
פרטים טכניים מדויקים עדיין מוגבלים, אך טויוטה מבהירה כי מדובר ב-"halo car" - רכב דגל שתפקידו העיקרי הוא פיתוח וייעול טכנולוגיות שיועברו בהמשך לדגמים מסחריים. במרכז הבמה: סוללות מצב מוצק שמבטיחות טעינה מהירה משמעותית וטווח נסיעה ארוך יותר.
- משרד יחסי ציבור חדש ילווה את מותג הרכב לקסוס בישראל
- משבר הקורונה יוצר הזדמנויות חדשות? רכבי יוקרה יד 2 בהישג יד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מערכת ההנעה החשמלית מבטיחה תאוצה מיידית ללא עיכוב, בניגוד למנועי בעירה, אך שומרת על חוויית נהיגה ספורטיבית דרך מערכות בקרת יציבות מתקדמות. ההשקה מציינת את עקרון "שיקינן סנגו" - מסורת יפנית של שימור והעברת ידע, בהובלת אקיו טוידה, יו"ר טויוטה ונהג מקצועי בעצמו.
לא רק חשמל - דגמי GR GT בדרך למסלולים
טויוטה (יצרן)טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
על הכישלון של טויוטה בתחום הרכבים החשמליים ועל ההצלחה ההיברידית
טויוטה חנכה השנה בארה״ב מפעל גדול לייצור סוללות, המפעל הראשון לייצור סוללות של קבוצת הרכב הגדולה בעולם מחוץ ליפן ובצפון אמריקה. בעוד שבשנים האחרונות יצרניות רכב היו מעורבות כמשקיעות בהקמת מפעלי סוללות לכלי רכב חשמליים, בכימיות ו-LFPToyota Battery Manufacturing, North Carolina (TBMNC), שבהקמתו יושקעו 14 מיליארד ד׳, לאחרונה החל להפעיל שני קווי ייצור ראשונים, וצפוי להגיע לתפוקה מלאה ב-2030. אולם זה מפעל שונה בתכלית ממפעלים לייצור סוללות לכלי רכב חשמליים.
במפעל ייצרו, בשלב הראשון להפעלתו, סוללות בכימיית ניקל מטאל היידריד (NiMHICE (מנועי בעירה פנימית) ועד לכלי רכב הייברידיים, פלאג-אין הייבריד וכלי רכב חשמליים. לאחרונה, עבדנו גם על רכבי FCEV (תאי דלק חשמליים) וכלי רכב המונעים במנוע בעירה פנימית המוזן במימן,״ הסביר לאחרונה הירוק נקג׳ימה, סגן נשיא בקבוצה, את האסטרטגיה. מי שהגה את האסטרטגיה ויישם אותה ראשון, הוא יו״ר הקבוצה, אקיו טויודה, מי שכיהן עד לפני כשנתיים כ-CEO וגם כיום השפעתו, כך נדמה, לא פחתה.
טויוטה כבר שיווקה בעבר מכוניות בהנעת תאי דלק חשמליים, בכמויות של כ-1,000 יחידות לרבעון, אולם ברבעון האחרון הוא הפסיקה גם פעילות זו. מכוניות בעלות מנוע בעירה פנימית המוזן במימן לא שווקו מעולם, אולם טויוטה מקדמת את הטכנולוגיה ע״י פיתוחה והצגתה כמכונית מרוצים שהחברה מציגה מפעם לפעם. לאחרונה הציגה החברה קורולה שהוסבה למרוצים המוזנת במימן מונזל, בניגוד למימן גזי. מרבית הפיתוחים המוכרים של מימן מבוססים על מימן גזי. אולם בכל מקרה, שימוש במימן להזנת מכונית פרטית, אם בטכנולוגיית תאי דלק חשמליים, ואם במנועי בעירה פנימית, הוא בעייתי, וזה עוד לפני שמדברים על תשתית תדלוק מימן, שכיום אינה קיימת.
- סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
- טויוטה פרואייס מקס - באה לעבוד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרכבת סוללה במפעל טויוטה בארה״ב (טויוטה)
הסיבות לפיגור של טויוטה, ועימה כל תעשיית הרכב היפנית, בפיתוח כלי רכב חשמליים, נעוצות קודם כל בשמרנות היפנית. בעוד טויוטה היתה חלוצה בפיתוח מכוניות הייבריד, בסוף המאה הקודמת, הרי שהיה מדובר עדיין במנוע בעירה פנימית, תחום שטויוטה היתה חזקה בו וזו לא היתה מהפכה, אלא אבולוציה (פרדיננד פורשה פיתח מערכת הייבריד, למעשה מאריך טווח, המבוססת על שילוב מנועי בעירה פנימית ומנועים חשמליים, כבר ב-1900). כתוצאה מהשמרנות של טויוטה, והדומיננטיות שלה בשוק הרכב היפני, והעדר תמריצים ודחיפות בפיתוח מכוניות חשמליות מצד הממשל היפני, טויוטה התחמקה ממטלה זו. לאורך השנים בכירי טויוטה הסבירו שהסוללות יקרות מדי; שתשתיות הטעינה אינה מספיקות; שיהיו קשיים בהשגת מינרלים לסוללות; ושכלי רכב חשמליים (BEV)ולהעניק לדור הבא של דגמים חשמליים שמות מסחריים מוכרים (מהלך דומה עשתה גם קבוצת פולקסווגן, שתזנח את הקידומת לטובת שמות מוכרים כמו גולף ופולו).
