רכב חשמלי קטן הליפמוטור T03 - האם כדאי? יתרונות וחסרונות
הליפמוטור T03 הושקה בארץ בשלהי 2022, עם הבטחה גדולה לרכב חשמלי עירוני קטן וחמוד, עם מגבלה בדמות מחסור במערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות. שנה וחצי עברה, ואני מקבל את המפתחות לליפמוטור T03 למבחן ללמוד ממקור ראשון מה מקבלים ובאיזה מחיר.
אתחיל דווקא ממחיר הרכב. בהשקה בנובמבר 2022 מחיר הרכב היה 99,900 שקל. שני מהלכים של עליות מיסוי בתחילת 2023 ו-2024 יחד עם זחילת מחירים למעלה בכל השוק, והמחיר של הליפמוטור היום עומד על...99,900 שקל. אותו המחיר בדיוק. כאן אני רוצה להתעכב רגע. מחיר של רכב אף פעם לא עומד לכשעצמו. יש אלטרנטיבות. יש מתחרים. אם בעת ההשקה הליפמוטור עלתה כמו אחת המתחרות המיני החשמליות המעוצבות, היום אותה חשמלית עולה כבר 130 אלף שקל, כאשר מחיר הליפ נשאר ללא שינוי, ונוצר פער של 30 אלף שקל שאותו ניתן כבר להסביר בענייני עיצוב ובטיחות.
העיצוב של הליפמוטור T03 חמוד, ובעיקר פרקטי. יש מי שחזית הרכב הזכירה לו פיאט 500 ויש מי שטען שזו מונית לונדונית שעברה כיווץ בכביסה. חזית ה-T03 עם יחידות תאורה ראשיות רבועות משהו, חזית גדולה ואטומה עם פתח טעינה במרכז. לטעמי נכון היה לעצב חזית נעימה יותר, חייכנית יותר, אפילו עם תוכנת AI . מבט צידי מציג קו חלונות שעולה לכיוון החלק האחורי, וצמיגי 15'' הממוקמים ממש בקצוות הרכב, דבר המרמז על ניצול מיטבי של מרווח הפנים. מאחור יחידות תאורה קטנות משולבות לד, עם דלת אחורית שימושית הנפתחת כלפי מעלה עם החלון האחורי.
העיצוב הפנימי נאה ופונקציונלי. You Get What You Pay For. מול הנהג לוח מחוונים בגודל 8'' והגה מעט גדול לטעמי עם שליטה על השמע ועל בקרת השיוט. ההגה מתכוונן רק לגובה. דשבורד אופקי לחלוטין, ובקצה הפנימי שלו פתחי מיזוג יעילים. אגב מיזוג, ניתן להפעיל את המיזוג מרחוק כאשר הרכב נעול, ולהיכנס לרכב ממוזג ונעים. מתחת לפתחי המיזוג מולטימדיה בגודל 10.1'' עם קישוריות מקורית באמצעות כבל ואפליקציית QDLink ואם תבקשו יפה היבואן יתקין לכם על חשבונו אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחת למולטימדיה מדף קטן מלבני לסלולרי, ומתחתיו מחזיק כוס נשלף. שימושי, פרקטי, יעיל. מושב הנהג נוח, מעט צר, אבל בהחלט תואם את האווירה הכללית השימושית. בסיס הגלגלים של הליפמוטור T03 עומד על 2.4 מטר, זהה על המילימטר לזה של קיה פיקנטו. בהתאם, ההפתעה בשימושיות נמצאת מאחור, עם מרווח ברכיים וראש נדיבים יחסית למצופה. זה המקום לציין כי בליפמוטור T03 מותר להסיע נהג + שלושה נוסעים, כלומר מאחור הרכב מורשה לשני נוסעים בלבד בדומה לפיאט 500 חשמלית. נפח תא המטען של הדרדס החשמלי עומד על 210 ליטר צנועים משהו, אבל עם קיפול מאוד קל של משענת המושב האחורי מתקבל נפח הטענה של 508 ליטר מכובדים. עוד אביזר חביב שיש בליפמוטור T03 הוא גג פנורמי גדול עם וילון חשמלי. חביב למדי.
- הושק ליפמוטור C10 PHEV, וגרסה מוזלת לטיגו 7 PHEV
- ליפמוטור מעדכנת את דגם ה- C10, בישראל רק ב 2026
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צילום: יואב פולס.
לליפמוטור שלושה מצבי נהיגה – אקו, ספורט וסטנדרט, כאשר במצב אקו בו נהגתי במרבית הזמן מתקבלת בלימה רגנרטיבית חזקה שאמנם לא מאפשרת נהיגה באמצעות דוושה אחת, אבל קרוב מאוד לכך. במשך יומיים נעזרתי מעט מאוד במעצורים של הרכב, בעיקר בעמידה ברמזורים. בנוסף, לליפמוטור T03 שלושה מצבי היגוי, קומפורט, סטנדרט וספורט.
על ההנעה אחראי מנוע חשמלי בהספק של 108 כ"ס ומומנט של 16.1 קג"מ, המקבל את החשמל מסוללה בקיבולת של 41.3Kwh. לליפמוטור טעינת AC איטית בקצב של 7Kw או טעינת DC בקצב של 50Kw. זה המקום להזכיר כי במקרה הזה אמנם קצב הטעינה אינו מהמהירים, אבל בגלל שהסוללה עצמה אינה גדולה מדי, מתקבל זמן טעינה סביר לחלוטין לכל שימוש.
בנסיעה הליפמוטור T03 מתגלה כשותף נאמן ללחימת כביש אורבנית. הגודל (או הקוטן) מאפשר השתחלות וחניות במקומות שלא הייתי חולם עליהם עם הרכב הפרטי שלי. הנסיעה עצמה בסה"כ נוחה, הרכב לא מתרסק על מהמורות לא בתנועה עירונית ולא בתנועה בינעירונית. רשמית המהירות המירבית עומדת על 140 קמ"ש, אני יכול לדווח כי לפי מקורות זרים אכן הרכב מגיע למהירות זו, ויתרה מכך, גם משדר מספיק בטחון ויציבות המאפשרים נהיגה ארוכה במהירויות של מעל 120 קמ"ש. גם אחיזת הכביש והנוחות הבסיסית לא נפגמים במהירות גבוהה, כך שהליפמוטור T03 מפתיע שוב עם איכות נסיעה טובה, הרבה יותר ממה שציפיתי מרכב עירוני קטן.
- נהיגה קצרה ב BYD סיליון 5 על מסלול, דנזה GT ו U9
- קבוצת כלמוביל משיקה פעילות ליסינג משמעותית
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כך חוסכים אלפי שקלים בשנה בטיפולי רכב - מדריך פרקטי עם...
צריכת החשמל של הרכב מפתיעה לטובה. בד"כ אני מתקשה להשיג את הצריכה המוצהרת או את הטווח המוצהר. עם הליפמוטור התמונה היתה הפוכה. הטווח המוצהר של הליפמוטור T03 עומד על 280 ק"מ עם צריכת חשמל ממוצעת של 15.7 קוט"ש ל-100 ק"מ. בנהיגה רגילה לחלוטין עם הרכב צרכה הליפמוטור כ-14 קוט"ש ל-100 ק"מ ואילו בנהיגה 'חסכונית' כלומר נהיגה רגועה ומתונה, צריכת החשמל היתה 12.5 קוט"ש ל-100 ק"מ, מה שמביא את הטווח בפועל אל מעל ל-300 ק"מ. רק נהיגה אגרסיבית ובמהירויות גבוהות הצלחתי להתקרב ל-15.7 קוט"ש ל-100 ק"מ המוצהר.
צילום: יואב פולס.
המשמעות בפועל היא פשוט סעו רגיל, כמו בני אדם, בלי להאיץ עם 'רגל עד הפח' ואז לשבת על הברקסים, והליפמוטור שלכם תעבור בקלות את ה-250 ק"מ.
אם עד עכשיו התרשמתם שמדובר ברכב ראוי וטוב לשימושים עירוניים, אתם צודקים. החסרון הגדול של הרכב, שאלמלא אותו חסרון היו כאן אלפי ליפמוטורים הוא סעיף איבזור הבטיחות. לרכב שתי כריות אוויר ומערכת מובילאיי בלבד, ללא מערכות בטיחות אקטיביות. ב-2024 זה חסרון.
המחיר כאמור הוא כפי שציינתי בפתיח 99,900 שקל, ואם תהיו קצת אקטיביים במו"מ טרם הרכישה, יש מצב שיבוא לקראתכם בעזרה במימון ללא ריבית או הנחה נאה, וכאן נכנס סעיף התמורה או ההתאמה של הרכב ללקוח.
אם אתם משפחה עם שלושה ילדים ורועה בלגי – הליפמוטור לא מתאים לכם כרכב עיקרי. הוא רכב מיני עירוני. אם אתם צריכים רכב שני בבית לנסיעות עירוניות קצרות, להקפצות חוגים / סופר / פילאטיס / קופ"ח הליפמוטור יכול להיות מענה פרקטי. אם אתם צעיר או צעירה שמחפשים רכב אורבני ללימודים או לעבודה, הליפמוטור יכול להיות מענה ראוי, ועם תכנון נכון של הנסיעה, גם תוכלו לרדת איתו לסופ"ש באילת, ולחזור. כן, אתם תעצרו להטעין בדרך, לא דרמה גדולה. גם עם הרכב החשמלי הפרטי שלי אני עוצר להטעין בדרך ומתכנן את הנסיעה.
השורה התחתונה היא שהליפמוטור T03 הוא חלופה חשמלית מעניינת למי שלא צריך רכב משפחתי גדול. כשהמחירים בשוק כולו טסו למעלה, במטרו מוטור היבואנית לא העלו את המחירים, ונפתח פער מחיר שיכול לחפות על חלק מהחסרונות.
יש בליפמוטור T03 משהו מאוד כן (מהמילה כנות). הוא לא מנסה להיות משהו שהוא לא. הוא תחבורה אורבנית יעילה זולה וחסכונית מאוד, גם אם לא מושלם בתחום מערכות בטיחות אקטיביות.
- 4.קוקו 28/05/2024 14:45הגב לתגובה זושמעו סיפור : לפני קצת יותר משנה השיקו את ה ORA . מחיר "השקה" של כמעט 160,000!!! . בודדים קנו את הרכב וכמעט כל הרכבים שהגיעו לארץ , עמדו בנמל אילת וצברו אבק . לפני כמה חודשים היה מבצע של "0 קלומטר" על הרכבים . הם נמכרו בסביבות 125,000 ואפשר היה להתמקח על המחיר . לא ייאמן כמה פרייארים יש במדינה הזאת!!!!
- 3.ארנון 28/05/2024 11:22הגב לתגובה זוחשוב לבדוק טווח עם מזגן בקיץ ואת הטווח ביום קר. אצלי הוא יורד בכ 40%
- 2.Dude 27/05/2024 16:48הגב לתגובה זופחית המוות במחיר מופקע, חלום, חלום בלהות. אני כבר רץ לקחת מימון ולהשתעבד לשנים כדי לקבל את האסון הזה, השווה גג שלושים אלף.
- 1.חן 27/05/2024 16:18הגב לתגובה זולא כמו כל העיתונאים שכתבו שזה רכב גרוע ולא נוח בלי מערכות בטיחות והראו בסרטונים איך הוא מתפרק בנסיעה
- פני הדור 27/05/2024 18:00הגב לתגובה זויש כאן דור חדש של "עיתונאים" שחיים מהשקות בחוץ לארץ ומתנות מיבואני הרכב. נא לא להפריע להם להרוס אתר טוב

קבוצת כלמוביל משיקה פעילות ליסינג משמעותית
קבוצת כלמוביל השיקה את פעילות 'כלמוביל ליסינג לעסקים' תחת 'כלמוביל מימון'. החברה תתמקד בפעילות ליסינג תפעולי מלא ללחברות מובילות במשק, תוך שהיא מציעה כלי רכב של כל יבואני רכב, ולא מתמקדת רק במותגי הבית.
בינואר האחרון ניתחנו את מה שאנחנו בביזפורטל רואים כהתארגנות מחדש של הקבוצות הגדולות בענף הרכב המקומי. שמנו דגש על כמה יבואנים כמו דלק מוטורס, ובנוסף ציינו שלושה יבואנים שעדיין טרם נקטו בצעדים פומביים בתחום – כלמוביל, טלקאר וסמלת.
כבר אז היה לנו מידע שלא יכולנו לאמת (ולכן לא פרסמנו) כי גם קבוצת כלמוביל ראתה בדיוק את מה שאנחנו רואים על הענף, ומתארגנת להרחבה משמעותית של פעילות הליסינג של החברה.
אתמול, 15.9.25 השיקה החברה את פעילות הליסינג של הקבוצה תחת המיתוג 'כלמוביל ליסינג לעסקים'. במבנה הארגוני של חברת ענק כמו כלמוביל, פעילות הליסינג נמצאת תחת חברת 'כלמוביל מימון' (חברה בע"מ ) בניהולה של גב' דנה יגרמן, בכירה לשעבר בבנק הפועלים.
לניהול פעילות 'כלמוביל ליסינג לעסקים', גייסה החברה את גב' יעל מינץ ששמה אינו מוכר לציבור הרחב. עם זאת, כל מי שעוסק בתחום הליסינג בחברות הגדולות בישראל מכיר את גב' מינץ היטב והיא נחשבת לאחד הטאלנטים הגדולים בתחום, עם נסיון עשיר בחברת דומיקאר (זכיינת מותג באדג'ט בישראל) ובחברת MAX EV זרוע עמדות הטעינה של קבוצת MAX שנמכרה לאחרונה לחברת וימור. בנוסף לידע המקצועי שהיא מביאה עימה לחברה, הגיוס של מינץ נועד לייצר לכלמוביל את הגישה הישירה למנהלי הרכש והתחבורה בכל החברות הגדולות בזכות ההיכרות העמוקה בענף.
- מלחמת מחירים כבר כאן- דגם מוזל לג'אקו 7 PHEV
- מיצובישי אאוטלנדר - מתיחת פנים החל מ 192.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

נהיגה קצרה ב BYD סיליון 5 על מסלול, דנזה GT ו U9
התנסות קצרה מאוד (מדי) בנהיגה בסיליון 5 פלאג אין הייבריד החדש של BYD הניבה מעט תובנות, אותן נצטרך לתקף במבחן ממצה על כבישי ישראל. עוד ניתנה לנו ההזדמנות לחוות דגמים נוספים של היצרנית, היאנג-וואנג U9 רכב העל של היצרנית, וכן הדנזה GT. גם כאן, מעט מאוד נהיגה, ועדיין כזו שניתן לזקק ממנה כמה תובנות, ובעיקר 'טעם של עוד'.
במהלך הביקור במטה BYD בשנז'ן לרגל השקת הסיליון 5, הקרוסאובר פלאג אין של החברה, ניתנה לנו האפשרות גם לנהוג בסיליון 5 במסלול סגור ותחום, וכן בדגמים נוספים של החברה שעתידים להגיע לישראל, גדמי הפאנג-צ'אנג-באו 3, 5 ו 8, וכן ביאנגוואנג U9 רכב העל של החברה.
סיליון 5 פלאג אין הייבריד
נתחיל עם הסיבה לשמה התכנסנו בשנז'ן, והיא הסיליון 5. אמנם קשה להתרשם מרכב במסלול סגור, כשלרשותך שתים וחצי הקפות באורך כולל של כשישה ק"מ במצטבר, אבל בכל זאת ניתן לקבל מספר תובנות.
טרם הירידה למסלול הניסויים אנחנו מתכנסים בכיתת הדרכה בה מוסברים כללי ההתנהגות. רכב ראשון של המדריכים, שיירה, וללא עקיפות. המהירות המקסימלית 60 קמ"ש בסיבובים ו- 80 קמ"ש בישורות. בכל רכב נציג של היצרן שמשגיח עליכם. תחושת עצבות נופלת על האולם למשמע ההנחיות הנוקשות. אנחנו בכל זאת בסין, ולא באיטליה.
המציאות בפועל הרבה יותר ליברלית. הרכב המוביל מצמיד את הדוושה לרצפה בישורות, ונציג היצרן שאיתנו ברכב לא דובר מילה אנגלית. רק תנועה של 'שימו חגורה', ומכאן אין יותר הערות.
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
- המכסים באירופה הופכים ליתרון: איך יצרניות הרכב הסיניות עוקפות את החסמים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ראשית הסיליון 5 בהם נהגנו הם מהסדרה המיועדת לישראל, כך שהתפריטים ברכב כבר בעברית. התחושה הכללית ברכב טובה, ההגה עם משקל נכון ומרגיש מדויק ולא מנותק. התאוצות טובות, כאשר תאוצות הביניים מקבלות בוסט מוחשי מאוד כשמנוע הבנזין נכנס לפעולה. הרכב מגיע בקלות לסביבות ה-165 קמ"ש עד 170 קמ"ש, לא ממש הסתכלנו כשאתה צריך לבלום לפני כניסה לפניה.