BYD חדש
צילום: אתר החברה

הדגמים החדשים של BYD ומתי הם יגיעו לישראל?

לאחר שעקפה את טסלה, האם BYD תשבור את השוק של מכוניות היוקרה? החברה צופה עלייה מסיבית במכירות לשנת 2024, כשהיא מכוונת למעל 3.63 מיליון כלי רכב
דור עצמון | (2)

היצרנית הסינית BYD היא המותג החזק ביותר בשוק החשמלי בארץ, הרבה מעל טסלה. BYD מסרה ברבעון הראשון של 2024 לא פחות מ-5,220 מכוניות חדשות מדגם ATTO-3 מה שהפך את הדגם הזה לדגם הנמכר ביותר בישראל עם כמעט כפול מהמכירות של יונדאי אלנטרה שמסרה 2,745 מכוניות ברבעון הראשון של השנה ושתפסה את המקום השני בקטגוריית הדגם הנמכר ביותר בישראל. החברה מסרה בסך הכל 6,995 מכוניות חדשות ברבעון הראשון של השנה כמעט פי 4 מיצרנית ה-EV ג'ילי (Geely) שמסרה 1,932 מכוניות ברבעון בקטגוריית הרכבים החשמליים. כוחה של BYD בישראל הוא כבר עובדה מוגמרת. קצב המכירות של BYD קפץ ב-18.6% מהרבעון הראשון של 2023 לרבעון הראשון של 2024. כמעט כל מומחי הרכב בארץ אינם מופתעים מהנתון הזה ומעריכים כי המגמה רק תגדל, על אחת כמה וכמה כאשר יופיעו בישראל דגמים נוספים. גם בעולם BYD מתחזקת, עקפה את ענקית המכוניות החשמליות האמריקאית טסלה. BYD נחשבת כיום ליצרנית הגדולה בעולם של רכבים חשמליים מבוססי סוללה (BEVs). החברה מכרה 526,000 רכבים ברבעון הרביעי של 2023, בעוד טסלה מכרה 485,000 רכבים. בשנה כולה טסלה מכרה 1.8 מיליון רכבים, בעוד BYD מסרה 1.6 מיליון. עם זאת, במידה ונכלול גם את רכבי הפלאג-אין ההיברידיים של החברה הסינית, נקבל מכירות של יותר מ-3 מיליון מכוניות בשנת 2023. BYD צופה עלייה מסיבית במכירות לשנת 2024, כשהיא מכוונת למעל 3.63 מיליון כלי רכב. לאחרונה מותג Yangwang של BYD חשף את מכונית העל שלו U9 בתערוכת רכב בסין. המכונית החדשנית צפויה לעלות מעל 230,000 דולר והיא צפויה להוסיף לחץ על המתחרות. חברות כמו לוטוס טכנולוגיות, פולסטר ולוסיד צפויות להיות מושפעות מכניסת BYD לפלח השוק שלהן ולהתמודד עם לחץ מוגבר למכור יותר רכבי EV מתקדמים. לגבי טסלה, סביר להניח שרכב הספורט החדש לא ישנה לה. המאבק בין BYD לטסלה מתמקד בלתפוס כמה שיותר נתח שוק בסין ואירופה.  היוקרתיות החדשות BYD צפויה לחשוף בתערוכה שתתקיים בסין 3 דגמי יוקרה חדשים. רכב הבאו 3 (Bao) הוא רכב פנאי קומפקטי עם הנעה חשמלית. שצפוי להיות ארוך מ-BYD ATTO-3. העיצוב החיצוני קשוח למראה, עם פגושים בולטים, פסי הגנה מסיביים סביב למרכב ובתי גלגלים מודגשים המכילים צמיגי שטח אגרסיביים. יש גם כבלים בין קצה מכסה המנוע לגג לטובת מניעת פגיעות ענפים בשמשה הקדמית וגגון מסיבי הכולל גם מקום לרחפן ייעודי. דגם ה-Bao 8 מתהדר בעיצוב שהחברה מתארת כאלמנטים של ספינת חלל עתידית, אם כי למרבה המזל, העיצוב שלו לא מוזר מדי. מדובר ברכב שטח שנוסע על ארכיטקטורת ה-DMO ההיברידית המותאמת אישית של BYD, ומבטיח יכולות עבירות מתקדמות. למרות שהחברה לא פרסמה מפרט טכני מדויק, אנו צפויים לראות מגוון של מערכות הנעה היברידיות לדגם זה. הדגם אולי היוקרתי ביותר של החברה הוא ה-SUPER 9 שנושא צורה של מכונית ספורט עתידנית דו-מושבית בעלת חופה שעוטפת נוסעי הרכב וקווים אווירודינמיים. החלק האחורי של ה-Super 9 כולל פנסים כפולים המעוצבים כמו הלוגו של Fang Cheng Bao מותג היוקרה של ענקית הרכב הסינית. בצד המכונית, ניתן להבחין במספר 30, המציין את יום השנה ה-30 של חברת BYD.  

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ליאור 19/04/2024 10:31
    הגב לתגובה זו
    כלי רכב רבים לשווקים נישתיים במקום להמשיך להיות b2c קלאסי ולקחת את שוק מכוניות המשפחתיות לאורך כל התקופה.טעות אסטרטגית.
  • "טעות אסטרטגית" - חחח. עוד "גאון" מקלדת התפנה לטוקבק. (ל"ת)
    כל-כך ישראלי 19/04/2024 15:06
    הגב לתגובה זו
ג'אקו 7 פלאג אין הייבריד. צילום יצרןג'אקו 7 פלאג אין הייבריד. צילום יצרן

מלחמת מחירים כבר כאן- דגם מוזל לג'אקו 7 PHEV

רק אתמול חשפנו את הדגם המוזל של הצ'רי טיגו 7 פלאג אין הייבריד, והיום מודיעה כלמוביל על דגם חדש ומוזל לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד, ששיווקו יחל בקרוב במחיר של 180.0 אש"ח, הוזלה של 10,000 ש"ח.

מלחמת מחירים כבר כאן. 

יואב פולס |

אז זה דווקא לא ראינו בא, אבל מלחמת מחירים בענף הרכב כבר כאן.

דגם מוזל לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד

כלמוביל יבואנית דגמי ג'אקו לישראל הודיעה על תחילת שיווק גירסה מוזלת לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד. הגירסה החדשה תיקרא Elegance והיא תשווק במחיר של 180.0 אש"ח, לצד רמות הגימור הקיימות Premium ו Luxury.  המחיר החדש משקף הפחתת מחיר של 10,000 ₪ בהשוואה לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד ששווק עד עתה בהצלחה מרשימה. הג'אקו 7 מסר בשבעת החודשים הראשונים של 2025 כ – 9500 יחידות, מהן לא פחות מ 7900 יחידות מדגם הפלאג אין הייבריד ועוד 1600 יחידות מדגמי הבנזין.

הג'אקו 7 פלאג אין הייבריד Elegance שומר על כל המאפיינים הטכניים של הג'אקו 7, כלומר מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר בשילוב עם מנוע חשמלי. ההספק המשולב הרשמי עומד על 342 כ"ס והמומנט המשולב 53.5 קג"מ. לג'אקו 7 פלאג אין סוללה בקיבולת 18.3Kwh וטווח חשמלי מוצהר של 91 ק"מ. הסוללה ניתנת לטעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw (טעינה בבית תלת פאזי רגיל תבוצע בהספק של כ- 3.3Kw), וטעינה מהירה בהספק של עד 40Kw.

בתמורה להפחתת המחיר בגובה 10,000 ₪ יש כמובן הפחתת איבזור דוגמת מצלמות 540°, ויתור על כיוון חשמלי למושב הנהג והנוסע, ריפודי בד חלף ריפודי עור טבעוני, תאורת אווירה, גג פנורמי חשמלי, קיפול מארות אוטומטי ועוד. בתחום הבטיחות זהה דגם ה Elegance לשני הדגמים הבכירים של הג'אקו 7, למעט כרית אוויר שמינית לברכי הנהג. יתר המערכות זהות.

את החשבון האישי לגבי הכדאיות בדגם יעשה כל אחד לעצמו, כאשר המרכיב היחיד שהעדרותו מעט מצערת הוא חשמול המושבים הקדמיים, ובמיוחד מושב הנהג.

מלחמת מחירים

מהלך זה של כלמוביל הוא מענה למתחרים, תחילה לובינסקי שהוזילה את דגמי ה MG HS (בנזין, היברידי, פלאג אין) ב – 6000 ש"ע עד 8000 ₪. אחריה הודיעה פריסבי על הוזלה של הטיגו 8 פלאג אין (אותה מערכת הנעה של הג'אקו 7 פלאג אין) עם שבעה מקומות למחיר של 190.0 אש"ח בתמורה להפחתת איבזור. בהמשך הודיעה אתמול פריסבי על הוספת דגם מופחת איבזור לטיגו 7 פלאג אין במחיר של 173.0 אש"ח, ועכשיו ההודעה של כלמוביל על הג'אקו 7 פלאג אין במחיר של 180.0 אש"ח.

MG HS טורבו בנזין. צילום יואב פולסMG HS טורבו בנזין. צילום יואב פולס

קרוסאובר בנזין? MG HS הפתעה נעימה

ה MG HS הושק עם שלוש צורות הנעה - דגם עם מנוע טורבו בנזין, דגם היברידי ודגם פלאג אין. מההשקה ועד לפרסום המבחן הפחיתה לובינסקי היבואנית את מחיר הדגם באלפי שקלים, על מנת להתמודד טוב יותר בתחרות על ליבו וכיסו של הצרכן.

אהבנו: מרווח פנימי, חסכון בדלק, מחיר

פחות אהבנו: עיצוב, הססנות קלה של תיבת ההילוכים

ציון מסכם: 4.3 במדד פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה MG MG HS

את ה MG HS פגשנו לראשונה לפני מספר שבועות עם השקת הדגם בארץ. ה HS הושק במקביל עם שלוש אפשרויות הנעה לבחירת הלקוח – טורבו בנזין, היברידי ופלאג אין, ורמת גימור יחידה וגבוהה.

הלקוח למעשה יכול לבחון את השימושים האישיים שלו, את הקילומטראז' השנתי שהוא צפוי לנהוג ברכב, ואז לקבל החלטה מושכלת מה מתאים לו יותר.

אנחנו מתחילים את המסע לבחינת שלושת הדגמים עם דגם הטורבו בנזין, הזול מבין השלושה.

     

תעודת חובה            
קטגוריה                    קרוסאובר – C-SUV
מימדים (מטר)                אורך 4.655 /רוחב 1.89 /גובה 1.664 /בסיס גלגלים 2.767
מספר מושבים                חמישה
הנעה ותיבת הילוכים        טורבו בנזין, קדמית. גיר רובוטי דו מצמדי 7 הילוכים
הספק ומומנט                    170 כ"ס ו 28 קג"מ
נפח מיכל דלק                    55 ליטר
צריכת דלק (משולב)                13.15 ק"מ לליטר. WLTP
בטיחות                        ציון איבזור בטיחות 5. חמישה כוכבים EuroNcap
מחיר                                167.0 אש"ח


        

 העיצוב החיצוני של ה HS נאה, אם כי גנרי משהו. בהרבה מכוניות אם תנהגו בהן, תכלו לדמיין את חזית הרכב או את החלק האחורי. בין אם ראיתן אותן הרבה על הכביש ובין אם יש להם הרבה שעות שימוש. ה HS לא אחת מהן. היא בהחלט נאה, מכל זוית, עם יחידות תאורה צרות משולבות לד, חזית מאוד מזוהה עם MG, וגם חלק אחורי נאה וזורם. אין בעיצוב החיצוני שום 'פאול' מחד, וגם אין דרמה מאידך. וזה לא שמעצבי MG לא יודעים לייצר עיצוב דרמטי, ע"ע סייברסטר המהממת. כאן ברור שהמטרה היא להיות מתאימה לכולם.