הדגמים החדשים של BYD ומתי הם יגיעו לישראל?
היצרנית הסינית BYD היא המותג החזק ביותר בשוק החשמלי בארץ, הרבה מעל טסלה. BYD מסרה ברבעון הראשון של 2024 לא פחות מ-5,220 מכוניות חדשות מדגם ATTO-3 מה שהפך את הדגם הזה לדגם הנמכר ביותר בישראל עם כמעט כפול מהמכירות של יונדאי אלנטרה שמסרה 2,745 מכוניות ברבעון הראשון של השנה ושתפסה את המקום השני בקטגוריית הדגם הנמכר ביותר בישראל. החברה מסרה בסך הכל 6,995 מכוניות חדשות ברבעון הראשון של השנה כמעט פי 4 מיצרנית ה-EV ג'ילי (Geely) שמסרה 1,932 מכוניות ברבעון בקטגוריית הרכבים החשמליים.
כוחה של BYD בישראל הוא כבר עובדה מוגמרת. קצב המכירות של BYD קפץ ב-18.6% מהרבעון הראשון של 2023 לרבעון הראשון של 2024. כמעט כל מומחי הרכב בארץ אינם מופתעים מהנתון הזה ומעריכים כי המגמה רק תגדל, על אחת כמה וכמה כאשר יופיעו בישראל דגמים נוספים.
גם בעולם BYD מתחזקת, עקפה את ענקית המכוניות החשמליות האמריקאית טסלה. BYD נחשבת כיום ליצרנית הגדולה בעולם של רכבים חשמליים מבוססי סוללה (BEVs). החברה מכרה 526,000 רכבים ברבעון הרביעי של 2023, בעוד טסלה מכרה 485,000 רכבים. בשנה כולה טסלה מכרה 1.8 מיליון רכבים, בעוד BYD מסרה 1.6 מיליון. עם זאת, במידה ונכלול גם את רכבי הפלאג-אין ההיברידיים של החברה הסינית, נקבל מכירות של יותר מ-3 מיליון מכוניות בשנת 2023. BYD צופה עלייה מסיבית במכירות לשנת 2024, כשהיא מכוונת למעל 3.63 מיליון כלי רכב.
לאחרונה מותג Yangwang של BYD חשף את מכונית העל שלו U9 בתערוכת רכב בסין. המכונית החדשנית צפויה לעלות מעל 230,000 דולר והיא צפויה להוסיף לחץ על המתחרות. חברות כמו לוטוס טכנולוגיות, פולסטר ולוסיד צפויות להיות מושפעות מכניסת BYD לפלח השוק שלהן ולהתמודד עם לחץ מוגבר למכור יותר רכבי EV מתקדמים. לגבי טסלה, סביר להניח שרכב הספורט החדש לא ישנה לה. המאבק בין BYD לטסלה מתמקד בלתפוס כמה שיותר נתח שוק בסין ואירופה.
- ברקשייר האת’ווי: תיק ההשקעות פורח, למה המניה מדשדשת?
- כמעט 500 קמ"ש - שיא מהירות עולמי ל BYD
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היוקרתיות החדשות
BYD צפויה לחשוף בתערוכה שתתקיים בסין 3 דגמי יוקרה חדשים. רכב הבאו 3 (Bao) הוא רכב פנאי קומפקטי עם הנעה חשמלית. שצפוי להיות ארוך מ-BYD ATTO-3. העיצוב החיצוני קשוח למראה, עם פגושים בולטים, פסי הגנה מסיביים סביב למרכב ובתי גלגלים מודגשים המכילים צמיגי שטח אגרסיביים. יש גם כבלים בין קצה מכסה המנוע לגג לטובת מניעת פגיעות ענפים בשמשה הקדמית וגגון מסיבי הכולל גם מקום לרחפן ייעודי.
דגם ה-Bao 8 מתהדר בעיצוב שהחברה מתארת כאלמנטים של ספינת חלל עתידית, אם כי למרבה המזל, העיצוב שלו לא מוזר מדי. מדובר ברכב שטח שנוסע על ארכיטקטורת ה-DMO ההיברידית המותאמת אישית של BYD, ומבטיח יכולות עבירות מתקדמות. למרות שהחברה לא פרסמה מפרט טכני מדויק, אנו צפויים לראות מגוון של מערכות הנעה היברידיות לדגם זה.
הדגם אולי היוקרתי ביותר של החברה הוא ה-SUPER 9 שנושא צורה של מכונית ספורט עתידנית דו-מושבית בעלת חופה שעוטפת נוסעי הרכב וקווים אווירודינמיים. החלק האחורי של ה-Super 9 כולל פנסים כפולים המעוצבים כמו הלוגו של Fang Cheng Bao מותג היוקרה של ענקית הרכב הסינית. בצד המכונית, ניתן להבחין במספר 30, המציין את יום השנה ה-30 של חברת BYD.
- מיצובישי אאוטלנדר FL - מנסה לסגור פערים מול התחרות
- המחיר האמיתי של הרכב החדש וכמה תפסידו מירידת ערך?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- 10 הרכבים הכי נמכרים בהיסטוריה - מה הפך אותם לסיפורי הצלחה?
- 1.ליאור 19/04/2024 10:31הגב לתגובה זוכלי רכב רבים לשווקים נישתיים במקום להמשיך להיות b2c קלאסי ולקחת את שוק מכוניות המשפחתיות לאורך כל התקופה.טעות אסטרטגית.
- "טעות אסטרטגית" - חחח. עוד "גאון" מקלדת התפנה לטוקבק. (ל"ת)כל-כך ישראלי 19/04/2024 15:06הגב לתגובה זו

מיצובישי אאוטלנדר FL - מנסה לסגור פערים מול התחרות
מיצובישי עדכנה קלות (מאוד) את האאוטלנדר המוצלח ( FL - FaceLift), אך הותירה את מנוע הבנזין הגדול, בסגמנט שעובר להנעות אלטרנטיביות. האם זה מספיק?
אהבנו: מרווח, תא נוסעים, בידוד רעשים בנסיעה מנהלתית
פחות אהבנו: צריכת דלק (בהשוואה למתחרות), בידוד רעשים תחת עומס
ציון מסכם 4.1 במדד פולס
מתיחת הפנים של האאוטלנדר הושקה ממש לאחרונה ואיתה כמתבקש גם מבחן לדגם הפופולרי של מיצובישי. האאוטלנדר הוצג לראשונה ב 2001 כמענה של מיצובישי לאופנת הקרוסאוברים שהחלה לצבור תאוצה. הדגם הנוכחי הוא הדור הרביעי של האאוטלנדר, שכבר בדור השלישי שלו צבר פופולריות גדולה בזכות האפשרות לקבל אותו בתצורת שבעה מושבים (כלומר 5+2), דבר שהפך אותו לפופולרי מאוד גם בקרב ציי רכב וגם בקרב לקוחות פרטיים. עתה מקבל האאוטלנדר מתיחת פנים קלה (מאוד) שנועדה לאפשר לו להמשיך להיות תחרותי בשוק.
תעודת חובה | |
קטגוריה | קרוסאובר D-Suv |
מימדים (מטר) | אורך 4.72 /רוחב 1.862 /גובה
1.745 /בסיס גלגלים 2.706 |
מספר מושבים | שבעה (5+2) |
הנעה | קדמית או כפולה, בנזין 2.5 ליטר |
הספק ומומנט | 181 כ"ס, 24.9 קג"מ |
מיכל דלק | 55 ליטר |
צריכת דלק ותקן | 11.5 ק"מ לליטר בהנעה קדמית, 11.1 ק"מ לליטר להנעה הכפולה, תקן יצרן |
בטיחות | ציון איבזור בטיחות 6 (אינטנס 5). ציון מקסימלי Top Safety במבחן האמריקאי IIHS, ציון מקסימלי של חמישה כוכבים במבחן הבטיחות האוסטרלי |
מחיר | החל ב 192.0 אש"ח ועד 257.0 אש"ח |
עיצוב חיצוני ופנימי
למרות דיבורים על 'מתיחת פנים' מול הדגם שנמכר כאן בשנים האחרונות, האאוטלנדר החדש זהה ב 99.9% לזה היוצא, בוודאי בעיצוב החיצוני. שינויים קלים אותרו ביחידות התאורה, לא במבנה החיצוני שלהן, אלא במבנה הפנימי, גם בחזית וגם באחור. זהו בערך. עם זאת, האאוטלנדר עדיין מרשים ומזוהה מאוד, עם גריל גדול, שחור וסמל מיצובישי במרכז. כיתוב בולט OUTLANDER על מכסה המנוע, שעבר גם הוא שדרוג, והוא לא 'רוקד' יותר. בזכות מבנה רבוע יחסית, האאוטלנדר נראה גדול ממה שהוא בפועל.
גם פנים הרכב עבר לכאורה מתיחת פנים, שגם כאן צריך מאמץ גדול והשוואה בין הדגם הקודם לדגם החדש על מנת למצוא הבדלים. ההגה נותר ללא שינוי. לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל ''12.3 עם אפשרויות בחירה איך ואילו נתונים להציג נראה זהה. מולטימדיה בגודל ''12.3 עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי נמצאת בדגם החדש, (בהשוואה למסך קטן יותר בדגם היוצא). במיצובישי השאירו בחכמה את הפאנל לשליטה על המזגן, ונמנעו מהאופנה הנוראית של העברת השליטה על המיזוג למסך.
- מיצובישי אאוטלנדר - מתיחת פנים החל מ 192.0 אש"ח
- ניתוח מסירות רכב ינואר-יוני 2024 ומי התקשה לשווק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בין הנהג לנוסע קונסולה רחבה כשבדגם החדש נוספו לה שני מחזיקי כוסות מובנים ושימושיים.
.jpeg)
מחיפה לתל אביב בחצי שעה - הרכבת המהירה יוצאת לדרך
משרד האוצר העביר 300 מיליון שקל למשרד התחבורה לקידום פרויקט מסילות החוף בהיקף כולל של 15.5 מיליארד שקל
משרד האוצר העביר למשרד התחבורה תקציב של 300 מיליון שקל לטובת קידום מיזם מסילות החוף, פרויקט ענק שיאפשר נסיעה מהירה במיוחד בין חיפה לתל אביב ובין תל אביב לבאר שבע. הרכבות החדשות ינועו במהירות של 250 קמ״ש, והזמן בין חיפה לתל אביב יתקצר ל‑30 דקות בלבד.
מדובר בפרויקט תשתית בהיקף של 15.5 מיליארד שקל, הסכום הגבוה ביותר אי פעם לפרויקט בידי רכבת ישראל. הקו החדש יתפרש על פני כ‑70 ק״מ בין חוף הכרמל לשפיים, כולו יהיה חשמלי, ויכלול הכפלת מסילות, שדרוגים הנדסיים מורכבים והיערכות להפעלת רכבות מהירות.
העבודות לאורך התוואי כבר החלו בשלב ההפקעות וההכנות, וכעת התקציב החדש יאפשר להאיץ את שלב התכנון והביצוע. במשרד התחבורה מבהירים כי הפרויקט נועד גם לקיצור זמני נסיעה אלא גם לשיפור חוויית הנוסעים, צמצום עומסים בכבישים והפחתת פליטות מזהמים.
השלמת המיזם הענק צפויה בתוך חמש שנים. המיזם מהווה חלק ראשון ומרכזי בפרויקט ה"שדרה המהירה", ובתכנית האסטרטגית "מחברים את ישראל" של משרד התחבורה. מדובר במימוש התכנית לתשתית לאומית להכפלה, שדרוג והתאמת התשתית לרכבות מהירות במסילות החוף.
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- תנועת הרכבות היום - מה צריך לדעת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסילות החוף המהירות הן חלק מרכזי בחזון "מחברים את ישראל" של השרה רגב לחיבור כל חלקי הארץ ברשת רכבות מתקדמת, מקריית שמונה ועד אילת. במסגרת הפרויקט יוכפלו המסילות בין חיפה, תל אביב ובאר שבע, ויאפשרו הפעלת רכבות מהירות עד 250 קמ"ש שיגיעו כאמור מחיפה ובאר שבע לתל אביב בתוך 30 דקות בלבד.