סיפיה
צילום: DMS Andy

המערכת של סיפיה תותקן ב-2 רכבים אמריקאים בסין

לאחרונה דווח כי זכתה החברה במכרזים של 7 רכבים של אותה יצרנית אמריקאית בהן תתקין את המערכות. הייצור הסדרתי צפוי להתחיל בשנת 2023 ולדברי סיפיה, שוק מערכות ניטור הרכב צפוי לגדול בכ-70% ב-6 השנים הקרובות
תומר אמן |
נושאים בכתבה מערכת בטיחות סין

חברת  סיפיה וויז'ן -1.54%  העוסקת בפיתוח וייצור מוצרים לניטור פנים כלי רכב מדווחת הבוקר כי 2 מתוך 7 דגמי הרכב בהם זכתה החברה עם מותג רכב אמריקאי בסין להטמעת מערכת ה-Sense Driver שלה מתוכננים לייצור על גבי פלטפורמה חדשה, כך לדבריה על פי היצרן האמריקאי ששמו לא נמסר. 

לדברי החברה, הכללת דגמים אלה על גבי פלטפורמה חדשה מרחיבה את פוטנציאל ההטמעה של מערכת ה-Sense Driver לדגמי רכב נוספים על אותה פלטפורמה. הזכייה בשני הדגמים השייכים לפלטפורמה החדשה ארעה בספטמבר 2021 ,והייצור הסדרתי צפוי להתחיל בתחילת שנת 2023

לדבריה, עד היום זכתה כאמור החברה ב-7 דגמי רכב של אותו מותג אמריקאי. חוזה ייצור נחתם בגין כל הזכיות האמורות. עם התווספות פלטפורמה זו, לחברה זכיות במכרזים להטמעת מערכת ה-Sense Driver ב-23 דגמי רכבים על גבי 8 פלטפורמות עם 5 יצרניות רכב שונות כאשר בגין דגם אחד בו זכתה החברה, טרם נחתם חוזה סופי. היצרניות כוללות יצרן רכב חשמלי בארה"ב, מותג רכב אמריקאי בסין ושלוש יצרניות רכב נוספות בסין.

טכנולוגיית הראייה הממוחשבת והבינה המלאכותית שבבסיס מערכת ניטור הנהג של סיפיה מנתחת לדבריה תמונות אינפרא-אדום (IR) על מנת להעריך את התנהגות הנהג באמצעות מעקב אחר תווי פניו וזיהוי של סממנים חזותיים אצל הנהג כגון: עפעפיים, אישונים, כיוון מבט ועוד. לאחר מכן מבצעת המערכת תרגום של אותם סממנים למשמעות הפיזיולוגית של מצב הנהג (עייפות, הסחות דעת, דיבור בטלפון ועוד).

במצגת לשוק ההון אותה פרסמה החברה במקביל לפרסום הדיווח מסרה כי לראייתה שוק ניטור הנהגים צפוי לגדול בכ-70% ב-6 השנים הקרובות. עוד ציינה החברה כי על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, כל שנה נהרגים כ-1.35 מיליון איש כתוצאה מעייפות / היסח הדעת. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוסך
צילום: pexels
מדריך

כך חוסכים אלפי שקלים בשנה בטיפולי רכב - מדריך פרקטי עם דוגמאות

הפערים האמיתיים בין מוסך לטיפול עצמי; ואיך אפשר לחסוך על בדיקת נוזלים, החלפת פילטרים, מגבים וטיפולים עונתיים סכומים גדולים?



עמית בר |
נושאים בכתבה מוסך מצבר שמן


מעבר לדלק, ביטוח ואגרות, תחזוקת הרכב במוסך היא הוצאה משמעותית. החלקים עצמם לא תמיד יקרים, אבל שעת עבודה, מע"מ ורווחי המוסך מנפחים את החשבון. חלק גדול מהטיפולים השוטפים הם פעולות פשוטות שאפשר לבצע לבד עם הכוונה בסיסית - ולחסוך אלפי שקלים בשנה.

המדריך הזה מתמקד אך ורק בטיפולים פשוטים ובטוחים שכל אחד יכול לבצע. יש מקרים רבים שבהם חובה לפנות למוסך מקצועי - בעיות מנוע, תיבת הילוכים, מערכות בלימה מורכבות, תקלות חשמל, כיוון פרונט ועוד.

בדיקות נוזלים - הפער המפתיע

במוסך מורשה, הוספת בקבוק שמן מנוע שעולה 40-50 שקל בחנות חלפים, תעלה 250-300 שקל. נוזל קירור עולה בחנות 35 שקל לליטר, במוסך תשלמו 120-150 שקל. בתחנות דלק המחירים גבוהים עוד יותר - בקבוק שמן ב-90-100 שקל.

חיסכון שנתי: 400-600 שקל לרכב.

פילטרים - עשר דקות עבודה, מאות שקלים חיסכון

פילטר אוויר למנוע עולה בחנות 60-80 שקל. במוסך יבואן - 250-300 שקל. פילטר מזגן, שנמצא מאחורי תא הכפפות, עולה כ-100 שקל. במוסך יגבו 400 שקל. החלפת שני הפילטרים לוקחת פחות מעשר דקות ודורשת רק פתיחת כמה קליפסים.

חיסכון שנתי: 400-600 שקל.

מגבים - פעולה של שתי דקות

זוג מגבים סטנדרטי עולה באוטודיפו או בחנות חלפים 70-100 שקל. במוסך יגבו 200-250 שקל. ההחלפה דורשת רק משיכת קליפס והרכבת המגב החדש.

חיסכון: 120-150 שקל בכל החלפה.

פולקסווגן ID.Buzz. צילום יואב פולספולקסווגן ID.Buzz. צילום יואב פולס

פולקסווגן ID.Buzz - וואן חשמלי, עיצוב מסובב ראשים

הפולקסווגן ID.Buzz היא מוביל הנוסעים החשמלי המעוצב של פולקסווגן. 

אהבנו: עיצוב, תא נוסעים, טעינת DC בפועל

פחות אהבנו: מתלים, צריכת חשמל בפועל, מחיר

ציון מסכם 4.1 במדד פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה פולקסווגן ID.BUZZ

עם הצגתה של ה ID. Buzz בחודש מרץ 2022 היה ברור שפולקסווגן עלו על משהו. הנוסחה לא סודית, ויצרנים שונים כבר עשו בה שימוש. קחו עיצוב רכב אייקוני של שנות ה 60' אולי שנות ה 70', קחו פלטפורמה מודרנית שנמצאת בשימוש (במקרה של ה ID. Buss מדובר ב MEB Pletform עליה מבוססים דגמים נהדרים של הקונצרן כמו אודי Q4 ו Q5, קופרה בורן וטוואסקן, סקודה אניאק וסקודה אלרוק, וכמובן מגוון דגמים של פולקסווגן ID.3, ID4, ID5, ID6, ID7 ותתי דגמים ו-ווריאציות של רכבים אלו), הלבישו אותם יחד, עצבו מרכב סופר מגניב שכולם, אבל כולם רוצים להיראות בו, הכניסו כל מיני פיצ'רים 'מגניבים', ויש לכם הצלחה מובטחת. גם כותב שורות אלו נפל שדוד אל מול התמונות של ה ID. Buzz ורק חיכיתי לשים את היד על אחת כזו למבחן אמיתי.

 

תעודת חובה                
קטגוריה                        וואן. תצורת נוסעים או מסחרי סגור
מימדים (מטר) דגם ארוך    אורך 4.962 /רוחב 1.985 /גובה 1.907 /בסיס גלגלים 3.239
מספר מושבים                    שבעה
הנעה                            חשמלית כפולה (מבחן) או חשמלית אחורית
הספק ומומנט                    340 כ"ס ו 57.1 קג"מ (מבחן) / 285 כ"ס ו 57. קג"מ (ארוך, הנעה אחורית)
סוללה וטעינה                     91.0 Kwh. טעינת AC 11Kw, טעינת DC 200Kw
טווח ותקן                      452 ק"מ.(מבחן) תקן יצרן.
בטיחות                    ציון איבזור בטיחות 7. חמישה כוכבים EuroNcap
מחיר                         452.0 אש"ח ל GTX (מבחן), 335.0 (למסחרי סגור), 385.0 אש"ח ל PRO קצר, 395.0 אש"ח ל PRO ארוך.

 עיצוב, עיצוב, עיצוב - חיוצוני ופנימי

ה ID. Buzz מכה בך עם העיצוב המהמם שלה, גם אם תנסו להתעלם. גם אם היא עוברת לידכם ואתם אומרים לעצמכם "אני לא אסובב את הראש אחריה" זה לא יעזור. אנשים נוסעים לידכם, מגיבים, מחייכים, וסכימת הצביעה האדומה / כסופה בהחלט תורמת לאווירה הכללית המשמחת.

בחזית המחייכת של ה ID. Buzz סמל פולקסווגן גדול, (תעיפו מבט בפולקסווגן Buss T2) יחידות תאורה ראשיות משולבות לד העוטף אותן ומחבר ביניהן לרוחב כל הרכב. גם מבט מהצד, שלרוב בכלי רכב מסחריים בגודל הזה מורכב ממשטחים ישרים ומשעממים, הצליחו בפולקסווגן לעצב משהו 'אחר'. צביעת המרכב האדומה, פס כסוף המפריד בין האדום לחלונות, והמון חלונות מושחרים, כשהקורה האחורית של הרכב כסופה עם שלושה פסים שחורים למראה דינמי, מעיין 'כונסי אוויר'. גם מאחור ה ID. Buzz אינו שגרתי. הדלת החשמלית האנכית צבועה באותה סכימת צביעה – חצי אדום, פס כסוף וחלון מושחר. יחידות תאורה צרות, משולבות לד, סמל פולקסווגן גדול, וזה נראה נהדר.