מרצדס בפרנקפורט: מכונית על וחשמלית
יצרנית מכוניות היוקרה תחשוף בתערוכת הרכב מכונית עם יותר מ-1,000 כ"ס וטכנולוגיות שנלקחו מפורמולה 1, לצד חשמלית חדשה ומסקרנת
מרצדס חשפה חלק מתכניותיה לתערוכת הרכב של פרנקפורט, שתפתח שעריה לציבור ב-16 בספטמבר. ונראה שהשנה יצרנית מכוניות היוקרה תיצור לא מעט עניין - עם שתי מכוניות תצוגה שונות בתכלית.
מצד אחד, מרצדס תחשוף בתערוכה מכונית על חדשה, שמכונה "פרויקט אחד" (Project One) ומבטיחה להציע טכנולוגיות שנלקחו היישר מעולם הפורמולה 1, והותאמו לשימוש בכביש ציבורי. לכמונית החדשה תהיה הנעת כלאיים עם יותר מ-1,000 כ"ס ומהירות מרבית של יותר מ-350 קמ"ש. מרצדס לא מספקת בשלב זה פרטים נוספים - למעט תמונה שחושפת (חלקית) עיצוב דרמטי למדי.
טויוטה פרואייס מקס. צילום יואב פולסטויוטה פרואייס מקס - באה לעבוד
הפרואייס מקס של טויוטה הוא רכב עבודה עם ארגז סגור ונפח הטענה עצום. הוא כאן כדי לעבוד, לא לשום מטרה אחרת.
אהבנו: נפח הטענה
פחות אהבנו: העדר התראת שטח מת, סביבת נהג פחות נעימה מהצפוי, משענות זקופות לנוסעים
הטויוטה פרואייס מקס הוא המסחרית הגדולה ביותר בליין של טויוטה, בוודאי בגרסת המבחן שקיבלנו עם בסיס הגלגלים הגדול והארגז הגבוה.
חברים בעלי עסקים שקיבלו פניה 'יש לכם איזו הובלה לעשות?' כדי שאוכל לבחון את הפרואייס מקס באמת, ניתקו לי ישר, כך שבמשך יומיים הסתובב וואן מסחרי גדול ולא חשוד בכלל כשהוא ריק ממטען.
תעודת חובה קטגוריה מסחרית סגורה עד 4.0 טון מימדים (מטר) אורך 5.998 /רוחב 2.05 /גובה
2.522 /בסיס גלגלים 3.705 מספר מושבים שלושה הנעה ותיבת הילוכים 2.2 ליטר, טורבו דיזל, אוטומטית, הנעה קדמית הספק ומומנט 140 כ"ס, 38.75 קג"מ / 180 כ"ס, 45.9 קג"מ נפח
מיכל דלק 90 ליטר כושר העמסה 3510 ק"ג צריכת דלק (משולב) 12 ק"מ לליטר.
תקן יצרן מחיר החל מ 295.0 אש"ח עד 310.0 אש"ח (לא כולל מע"מ)
עיצוב חיצוני ופנימי
על הפרואייס מקס באמת שאין הרבה מה להרחיב, חזית מעט בולטת כדי להכיל רדיאטור גדול שיקרר את מנוע הטורבו דיזל, סמל טויוטה, יחידות תאורה גדולות והרבה פלסטיקה שחורה. חישוקי ברזל פשוטים ופונקציונליים, מראות צד ענקיות מפוצלות כך שניתן לכוון את החלק התחתון לטובת ראות טובה יותר של צידי הרכב, וארגז ארוך. כמה ארוך? עוד יותר ארוך. מאחור שתי דלתות אנכיות הנפתחות לצדדים, ויכולות ממש להיצמד לדופן הטויוטה, על מנת שניתן להתקרב עם מלגזה לטובת העמסה. עוד לפרואייס מקס דלת הזזה גדולה ושימושית. סה"כ הטויוטה הזו הגיעה לעבוד, לא להשתתף בתחרות מלכת יופי.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- הצעד של החברה בדרך להיות רשת הקמעונאות הגדולה בעולם, ומה קרה היום לפני 14 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תא הנוסעים אמור לספק מרחב עבודה נוח ומודרני לנהג ולשני עוזריו הנאמנים שאיתו במכונית. בפועל הופתעתי דווקא מחוסר הנוחות. מושב הנהג הידראולי, שאישית לי היה פחות נוח. לוח מחוונים משולב צג דיגיטלי בגודל ''7, הגה שלפי הברושור מתכוונן לעומק ולגובה, אבל בפועל התכוונן רק לעומק, כשייתכן שלא הפעלתי מספיק כח. על ההגה מתגי שליטה על בקרת השיוט והמדיה. במרכז הדשבורד מולטימדיה בגודל ''10 עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ומשמאל להגה מתג למעצור היד החשמלי.
