סקודה אוקטביה RS. משפחתית ספורטיבית נפלאה. צילום יואב פולס
סקודה אוקטביה RS. משפחתית ספורטיבית נפלאה. צילום יואב פולס

אוקטביה RS - משפחתית ספורטיבית נפלאה

הסקודה אוקטביה RS היא גירסת הספורט של האוקטביה המשפחתית, ואחת המכוניות המהנות והמהירות שיצא לנו לנהוג בהן, בוודאי בסביבות המחיר בה היא מתומחרת. 

אהבנו: אחיזה, נוחות, ביצועים, בטיחות, שימושיות

פחות אהבנו: עוד לא מצאנו

ציון מסכם 5.0 (ציון מושלם) במדד פולס

יואב פולס | (6)

הסקודה אוקטביה RS היא דגם הספורט של המשפחתית המוצלחת של סקודה. דגמי הספורט של האוקטביה החלו להיות משווקים בתחילת שנות ה – 2000, והם היו הכניסה הראשונה של היצרנית לעולמות רכבי ביצועים. מאז, הפכה האוקטביה RS לאחות החתרנית המוצלחת בקונצרן VAG כולו והציעה ביצועים יחד עם שימושיות.

אני אוסף בצהרי היום את ה RS הצהובה-ליים-זרחני של סקודה, ומקבל טיפ מאנשי סקודה "שים לב שהיא מושכת המון תשומת לב". ואכן, ה RS בצבע הזרחני הזה בולטת בין יתר המכוניות על הכביש וממגנטת מבטים של עוברים ושבים. עצירה לפני מעבר חציה לסבא עם נכדו הקטן, ואני רואה את הסבא החביב מצביע על האוקטביה ומסביר לנכד דברים, שניהם חוצים את הכביש כשהמבט נעול על ה VRS. אני לא יודע אם הוא אמר לו 'תראה נכדי, בחור שלא מקבל מספיק תשומת לב חייב לנסות להיות בולט בכח, אל תהיה כזה' או שזה היה 'אל תפחד אף פעם ללכת עם הלב שלך, גם כשכולם יגידו לך שאתה טועה. תראה את הבחור באוקטביה הזו, גם קנה לעצמו רכב ספורט משובח, וגם לא דופק חשבון לאף אחד בעולם".

תעודת חובה        
קטגוריה            משפחתית סדאן ספורטיבית סגמנט C
מימדים (מטר)        אורך 4.709 /רוחב 1.829 /גובה 1.456 /בסיס גלגלים 2.677
מספר מושבים            חמישה
הנעה                    קדמית, טורבו בנזין 2.0 ליטר
הספק ומומנט              265 כ"ס, 37.73 קג"מ
מיכל דלק                50 ליטר
צריכת דלק ותקן        14.3 ק"מ לליטר, תקן יצרן
בטיחות                ציון איבזור בטיחות 7. חמישה כוכבים EuroNcap
מחיר                265.0 אש"ח


 האוקטביה RS היא כאמור דגם הספורט של האוקטביה המוכרת. העיצוב דומה עם 'נגיעות' שרק מביני עניין יראו. כמובן סמלי RS קטנים בגריל או על דלת תא המטען, חדי העין יבחינו בחישוקים הגדולים יותר, ובדפנות הצמיג הצרות, רמז לצמיגי ספורט שלא תמצאו בדגם הליסינג. מי שינסה לזהות את הקאליפרים של הבלמים דרך החישוקים לא יצליח. יש חיפוי שנועד לשפר את זרימת האוויר. עוד קצת כדי להבדיל את האוקטיבה הזו מאחיותיה לתחנת המוניות זה הספויילר האחורי הקטן, צמד המפלטים מאחור, ופנסי מטריקס לד.

פנים הרכב, שוב אוקטביה לכל דבר ועניין עם טוויסט. ראשית מושבי הבאקט הנפלאים של ה RS. גם נראים נפלא וגם אוחזים ונוחים להפליא, מרופדים בעור עם עור הפוך. נוח ונעים, ובאופן מפתיע גם לא גורם לכוויות בעת כניסה לרכב אחרי כמה שעות בשמש. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10.25 עם מגוון תצוגות שימושיות. מולטימדיה במרכז הדשבורד בגודל ''13 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. פאנל מתגים שהשימושי בהם הוא זה שפותח במסך הראשי את תפריט מצבי הנהיגה. ניהול המיזוג לצערי מהמסך פחות נוח. בין הנהג לנוסע קונסולה מרכזית ועליה מתג בורר הילוכים, משטח טעינה, מתקן כוסות עם כיסוי נגלל ותא לא גדול .

האוקטביה RS מצוידת במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 265 כ"ס ומומנט של 37.73 קג"מ. שיא המומנט מתקבל כבר בסל"ד נמוך יחסית, 1600 סל"ד מה שאומר שכדי לקבל את אותה 'בעיטה' לא צריך להעלות לסל"ד גבוה, והכח זמין כבר מסל"ד נמוך. תיבת ההילוכים אוטומטית רובוטית כפולת מצמדים, בעלת שבעה הילוכים. המשמעות של כל המפרט הזה הוא תאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש בתוך 6.4 שניות, ומהירות מירבית של 250 קמ"ש.

עוד חשוב לציין מתלים אדפטיביים מעולים, כאשר לנהג יש אפשרות בחירה בין כמה פרופילי נהיגה, ובנוסף פרופיל מותאם אישי.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


אוקטביה RS. צילום יואב פולס


נהיגה ב VRS היא ללא ספק חוויה. מהמטר הראשון הרכב משדר לך שזו מכונית נהיגה, החל ממושב הנהג, דרך ההיגוי והמתלים. כמה שברירי שניות חולפים מרגע הלחיצה על הדוושה הימנית ועד שהרכב עובר ממצב 'נינוח' למצב 'מלחמה'. הורדת הילוכים מהירה, בניית לחץ בטורבו ואז ה VRS משגרת את עצמה קדימה ולא עוצרת אלא כשהנהג מחליט ש'מספיק ודי '. תקבעו מהירות שיוט, לא משנה איזו, וה VRS מרגישה בבית. הקלות בה היא עושה את זה, הנינוחות אותה השלדה משדרת לנהג מביאה אותה להיות מהירה מאוד, ללא דרמות. רק אולי בתאוצה חזקה מאוד במהירויות גבוהות מרגישים מעט לחימת הגה, כאשר הגלגלים הקדמיים מנסים למצוא אחיזה תחת המומנט העצום שעובר דרכם.

את תחושת הכיף וההתמכרות לאוקטביה הזו קשה להעביר במילים, רק חבר עו"ד קיבל ממני טלפון תוך כדי נהיגה עם 'אתה לא מבין מה המכונית הזו עושה', ותוך כדי שיחת חברים אני פולט מדי פעם 'זה לא יאמן, הרגע עקפתי ממהירות של 60 קמ"ש למהירות של XXX' והוא עונה לי בטלפון, 'נשמע שמאוד שקט אצלך, אתה בטוח שאתה לא במשרד?'

סיבוב של 30 ק"מ התארך למעל ל – 300 ק"מ ואני מסיים אותו רענן לחלוטין, ויוצא מהאוקטביה הזו כאילו קפצתי רגע לסופר להביא קוטג' וחלב. עד כדי כך המתלים משובחים ומושב הנהג נהדר.


אוקטביה RS סביבת נהג. צילום יואב פולס


צריכת הדלק הרשמית של ה RS מספרת על 14.3 ק"מ לליטר. אותם מאות ק"מ שאין בהם 100 מטר בהם ה RS היתה על שיוט נינוח הניבה צריכה מצויינת (ביחס לסגנון הנהיגה) של 9.5 ק"מ לליטר. נהיגה רגועה ומנהלתית עם האוקטביה תביא אתכם לאיזור ה 18 ק"מ לליטר, ואני סבור כי הצריכה המוצהרת תהיה ריאלית לחלוטין, אם רק תצליחו לשלוט בשד הזה שיושב לכם על כתף ימין ולוחש "תלחץ כבר, תלחץ יא פייגל'ה, אתה עם אוקטביה RS מה אתה מנסה לחסוך בבנזין".

בתחום הבטיחות מצויידת ה RS במרבית אביזרי הבטיחות האקטיבית הקיימים, וציון איבזור הבטיחות עומד על 7. לזכותה יש לציין כי עבור נהיגה מהירה אתה ממש לא רוצה מערכות שמתערבות לך בהגה, וביטול תיקון סטייה מנתיב, כמו גם ביטול ניטור הנהג מבוצע בקלות מבורכת. בלי תפריטים מתישים במולטימדיה. לחיצה קטנה על מתג שעל ההגה, ואתה שם. האוקטביה נבחנה במבחן הבטיחות האירופאי ה EuroNcap וקיבלה ציון מקסימלי.

מה בכל זאת הייתי משפר באוקטביה RS – הגה מעט יותר קטן ודיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה כסטנדרט או אופציה בתשלום. כלומר באמת ביקורת של נודניק שלא יכול להיות מרוצה אף פעם.


אוקטביה RS. צילום יואב פולס


האוקטביה RS משווקת במחיר של 265.0 אש"ח, מחיר מצוין לחבילה שהיא מספקת. ההתלבטות היא בין להזמין אחת כזו בצבע הצהוב ליים זרחני של רכב המבחן שלא ניתן להתעלם ממנו, או לבן מוניות, כזה ששלא מושך אף מבט אלא מאנשים שמחפשים נסיעה בתשלום. ככל שעבר זמן עם ה RS אני חושב שהייתי מזמין אותה בצבע הצהוב המהמם הזה.

לעניות דעתי, עבור 99.99% מחובבי הרכב, האוקטביה הזו קרובה לשלמות. יש את אותם 0.01% שעבורם היא 'לא מספיק מרגשת'. שילכו ללונה-פארק ויעלו על האנקונדה לחפש ריגושים, או שיטיילו בערב בסביבת התחנה המרכזית הישנה בתל אביב. גם מרגש. עבורי, ועבור מרבית חובבי הרכב, האוקטביה הזו היא מכונית שאני פשוט רוצה כזו שתהיה שלי, ורק שלי. 

התחרות ל RS מגיעה מבית עם הפוקלסווגן GTI השימושית פחות שעולה החל מ 305 אש"ח ועושה שימוש באותו מנוע ואותה תיבת הילוכים. יונדאי מתחילה לשווק את האלנטרה N עם 276 כ"ס ו 40 קג"מ, ותיבת הילוכים ידנית או אוטומטית, במחיר של 225.0 אש"ח לידנית או 235.0 אש"ח לאוטומטית.

ציון מסכם (לראשונה ציון מושלם, כמו נאדיה קומנץ' באולימפיאדת מונטריאול 1976):

 

סקודה אוקטביה RS        
נוחות                        5
דינמיות                        5
צריכת דלק                    5
אבזור                        5
בטיחות                    4.8
עיצוב                    5
תמורה למחיר VFM            5
ציון מסכם                    5



תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    ואין סאנרוף! אלוקים אף מילה על זה שכל הליין של סקודה בלי סאנרוף. ברור רבע מליון ללא (ל"ת)
    אנונימי 30/08/2025 21:56
    הגב לתגובה זו
  • האביזר הכי מיותר ברכב. טוב שאין. (ל"ת)
    אנונימי 31/08/2025 07:10
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מאזדה 3 טורבו מספקת לא פחות פאןאמינות מוכחת וביצועים זהים ב 50 k פחות (ל"ת)
    אלמוג 30/08/2025 13:15
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רכב טוב 30/08/2025 10:28
    הגב לתגובה זו
    יבואן חזרזיר
  • 1.
    נחמד. (ל"ת)
    הקורא 30/08/2025 05:10
    הגב לתגובה זו
  • ערן 31/08/2025 09:06
    הגב לתגובה זו
    הגיע הטסלה החדשה אין בכלל מה להשוות .. בנזין ימחקו מהעולם עם הטכנולוגיה של החשמל והחווית נהיגה בטסלה עולם אחר ללא טיפולים של גיר ומנוע .. כתבה שיווקית אנשים לא פריירים .. אותו שלא הייתי משלם יותר מ120 לחדש
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

ג'אקו 7 . צילום יואב פולסג'אקו 7 . צילום יואב פולס

סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים

קרוב ל 292,000 כלי רכב חדשים נרשמו מ 1.1.25 ועד 30.11.25, מהן 55,645 חשמליות ועוד 32,686 פלאג אין.

השנה תסתיים עם יותר מ 300,000 כלי רכב חדשים. 

ג'אקו 7, יונדאי קונה, טויוטה יאריס קרוס, טויוטה קורולה קרוס וקיה פיקנטו בראש. 

יואב פולס |

חודש נובמבר כבר הסתיים, אבל רישומי כלי הרכב ממשיכים עמוק לתוך דצמבר. כבר עכשיו ניתן לומר כי השנה תסתיים עם מעל 300,000 חדשים שיירשמו במאגרי משרד התחבורה. עד ה 1.12.2025 נרשמו 291,617 כלי רכב חדשים כאשר הקלדות נובמבר ממשיכות להצטבר. מתוך 291,617 כלי הרכב, לא פחות מ 55,645 כלי רכב הם חשמליים (  19.08% ) ו 32,686 כלי רכב הם בתצורת פלאג אין הייבריד ( 11.2% ). יחד צורות ההנעה האלטרנטיביות הללו מהוות כבר מעל ל 30% מהשוק, נתון חסר תקדים.

הרכב הנמכר בישראל באופן עקבי מתחילת השנה הוא הג'אקו 7 פלאג אין שמסר 13052 יחידות, ואם נוסיף את דגמי הבנזין של הג'אקו 7, עוד 2053 יחידות אזי הג'אקו 7 נהנה מהצלחה עצומה בשוק המקומי עם 15,105 יחידות שנמסרו ללקוחות.

במקום השני נמצא את היונדאי קונה ההיברידית עם 11,693 יחידות, ובמקום השלישי הטויוטה יאריס קרוס עם 8992 יחידות. בהתייחס לדגם זה נציין כי מעל ל 1000 יחידות מדגם זה יובאו בייבוא מקביל ולא על ידי היבואן הרשמי.

במקום הרביעי עוד טויוטה, הפעם הקורולה קרוס עם 8750 יחידות והיא ממלאת די בהצלחה את החלל הגדול שהשאירה ההיעדרות של הטויוטה קורולה הרגילה שחוזרת בימים אלו לשוק.


טויוטה קורולה קרוס. צילום יואב פולס

במקום החמישי עם 7858 יחידות נמצאת הקיה פיקנטו שנותרה המיני היחידה שמשווקת כיום בישראל בהיעדרותה של היונדאי i10.