
גדול יותר, חזק יותר - יונדאי טוסון LONG היברידי
הטוסון של יונדאי מקבל גירסה ארוכה יותר, ולראשונה בייבוא רשמי גם הנעה היברידית. התוצאה רכב גדול, מרווח וחסכוני.
אהבנו: מרווח פנימי, חסכון בדלק, נוחות נסיעה, מרווח גחון, הנעה כפולה
פחות אהבנו: מחיר, העיצוב יכולה היה לעשות עוד שני צעדים קדימה
ציון מסכם: 4.3 במדד פולס
שבועות קצרים לאחר שכלמוביל הודיעה על תחילת השיווק של היונדאי טוסון LONG הייבריד, הרכב המגודל נוחת במשרדי ביזפורטל למבחן.
תעודת חובה קטגוריה קרוסאובר – C-SUV מימדים (מטר) אורך 4.64 /רוחב 1.865 /גובה 1.685 /בסיס גלגלים 2.755 מספר מושבים חמישה הנעה טורבו בנזין היברידי, כפולה הספק ומומנט משולב 230 כ"ס / 37.4 קג"מ צריכת דלק ותקן 14.9
ק"מ לליטר, יצרן בטיחות ציון איבזור בטיחות 7. חמישה כוכבים EuroNcap (לגירסה הרגילה) מחיר החל מ 200.0 אש"ח ועד 249.0 אש"ח
על העיצוב החיצוני של הטוסון אין באמת הרבה מה להרחיב, מדובר במכונית שנמכרת באלפי יחידות מדי שנה. ולמרות זאת, כשמסתכלים עליה מזוית כלשהי, או ממש מהצד, משהו נראה 'אחר'. נראה טוסון על סטרואידים, אבל אם לא יודעים שזו הגירסה הארוכה, מאוד קשה לשים את האצבע על ההבדלים. אז כן, הוא גם ארוך יותר אבל גם גבוה יותר, ומרווח הגחון שלו נראה מוכן לשטח.
העיצוב הפנימי הוא כמקובל ביונדאי בשנים האחרונות עם שני מסכי ''12.3 – אחד כלוח מחוונים לנהג, והשני מולטימדיה עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. בורר ההילוכים נמצא מאחורי ההגה בצד ימין כמו בהרבה מדגמי יונדאי החדשים, ובנוסף מצויידת הטוסון ההיברידית גם במנופים לארבעה מצבי רגנרציה בין 0 למצת שהוא כמעט נהיגה בדוושה אחת. משהתפנתה הקונסולה בין הנהג לנוסע בהעדר ידית הילוכים הרכיבו ביונדאי קונסולה צפה, בדומה לזו שבאיוניק 5, לרבות משטח הטענה אלחוטי לסלולרי. עוד ראוי מאוד לציון הוא פאנל מתגים פיזיים למיזוג. לא עוד חיפוש בתפריטים אלא ממש פאנל שממתין לפקודתכם בכל רגע נתון.
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- מנהל הרכב הממשלתי - תוצאות מכרז רכבים היברידיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המושבים הקדמיים חשמליים כמובן, ונוחים מאוד לטעמי. כשעוברים למושב האחורי מבינים את הסיפור כולו. המרווח מאחור מצוין, הודות לגידול של 7.5 ס"מ בבסיס הגלגלים. משענת המושב ניתנת להטיה לנוחות מירבית. תא המטען גדול עם נפח הטענה של 610 ליטר מכובדים.
על ההנעה אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 180 כ"ס ומומנט של 27 קג"מ. המנוע החשמלי מוסיף עוד 64 כ"ס, וההספק המשולב מפיק 230 כ"ס ו – 37.4 קג"מ. תיבת ההילוכים פלנטרית בעלת שישה הילוכים. ההנעה של הטוסון הזה כפולה, ולמרות מרווח גחון של 21 ס"מ, הוא אינו רכב שטח. מצד שני, הטיפוס על מדרכות מעולם לא היה כל-כך קל ובטוח.
עם תחילת הנסיעה שולף הטוסון הייבריד לונג קלף חזק בצורת נוחות נסיעה מפתיעה. הטוסון כבר הרבה שנים הוא אחד מהטובים בקטגורית הקרוסאוברים C-Suv לרבות בסעיפי נוחות נסיעה, אבל הדגם ההיברידי מוגדל לוקח את זה עוד כמה צעדים קדימה. המתלים עושים עבודה מצוינת, המשקל של הרכב מרגיש נכון. הישיבה גבוהה, ואני לא זוכר קרוסאובר בו ישבתי כל-כך גבוה. ההיגוי מעט גמלוני, אבל מצד שני מדובר ברכב גבוה, וזה לא רק שהוא גבוה בכללי, הוא גם 'רחוק' מהאספלט ברמה של רכב שטח, זה בהחלט מורגש. נסיעה מהירה וארוכה למעלות תרשיחא דרך כביש שש עוברת במהירות ובקלילות, לרבות בכבישים המתפתלים שמחברים בין כרמיאל למעלות.
- ענף הרכב - 249,101 כלי רכב- דגמים, מותגים, יצרנים
- כלמוביל בראש: החשמליות שינו את מפת יבואני הרכב בישראל
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- מה הרכב שהכי נגנב בישראל?
את החזרה אנחנו עושים דרך עוקף קריות, מנהרות כרמל וכביש החוף, והטוסון מוכיח שזה פשוט הטוסון מאז ומעולם. באמת רכב נהדר.
הטוסון מצויד כאמור במנוע בהספק 230 כ"ס ומומנט של 37.4 קג"מ, והתחושה היא שיש שני טוסונים באחד. נהיגה רגועה עד נורמטיבית והטוסון מרגיש כמו קרוסאובר רגיל. לחיצה נחושה על הדוושה ולוקח לו שבריר שניה לשאול את הנהג 'אתה באמת מתכוון לזה?' ואז לשחרר את כל הכח לכביש דרך ארבעת הגלגלים, ולצבור מהירות באופן מרשים. במצב 'ספורט' התגובות מתחדדות והרכב לא ממהר להעלות הילוך אלא שומר את המנוע בסל"ד גבוה יחסית, מוכן למשימה הבאה.
צריכת הדלק הרשמית של הטוסון עומדת על 14.9 ק"מ לליטר, ואנחנו מופעים לגלות שאת הדרך שאנחנו עשינו, בלי 'לרחם' על הרכב או לנסות לחסוך בדלק, ולאחר 311 ק"מ, מחשב הדרך מראה 15.3 ק"מ לליטר. אני משער כי במציאות הצריכה בפועל 'במשאבה' תהיה גבוה יותר בכ – 10% כלומר סביבות 14 ק"מ לליטר. עדיין נתון מצוין ביחס לאיך שנהגתי ברכב. 'סיבוב' של כ – 70 ק"מ בנהיגה רגועה ומתונה הניב צריכה במחשב הרכב של 19.8 ק"מ לליטר.
בתחום הבטיחות מצוייד הטוסון כמעט בכל אביזר בטיחות אקטיבית מודרני, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב ועוד ועוד. בהתאם, ציון אבזור הבטיחות עומד על 7, ואילו במבחן הבטיחות של ה EuroNcap קיבלה הגירסה הקרה של הטוסון 5 כוכבי בטיחות כאשר נבחנה.
הטוסון הייבריד LONG משווק בארבע רמות גימור, החל ב PURE שמחירה 200.0 אש"ח, Executive במחיר של 213.0 אש"ח, Ultimate במחיר של 230.0 אש"ח, ו – Excellence במחיר של 249.0 אש"ח.
הטוסון לונג הייבריד מוצא את עצמו בתחרות שהוא לא הכיר בעבר. בעבר התחרות היתה בעיקר מצד האח החורג, החולק פלטפורמה, מימדים, והנעה, הקיה ספורטאז' שמשווק בגירסאות היברידיות 'רגילות' במחירים של 195.0 או 207.0 אש"ח, וגירסאות LONG במחיר של 198.0 אש"ח ו 208.0 אש"ח. עתה מצטרפים לתחרות גם דגמי פלאג אין הייבריד סיניים כמו ה BYD SEAL U DM-i שמביא עימו בסיס גלגלים דומה, אבל בונוס של מערכת פלאג אין יעילה וחסכונית במחיר שבין 200.0 אש"ח ל 235.0 אש"ח, וכמוהו גם הצ'רי טיגו 8 פלאג אין שאמנם בסיס הגלגלים שלו קטן בחמישה ס"מ, אבל בונוס של עוד שני מושבים, במחיר של 190.0 אש"ח או 200.0 אש"ח או 210.0 אש"ח.
ציון מסכם:
יונדאי טוסון LONG היברידי | |
נוחות | 5 |
דינמיות / שטח | 4.2 |
צריכת דלק | 4.5 |
איבזור | 4.2 |
בטיחות | 4.5 |
עיצוב | 4 |
תמורה למחיר VFM | 4 |
ציון מסכם | 4.3 |
- 3.אנונימי 15/08/2025 15:01הגב לתגובה זושמעו הזמנו עדעין לא קיבלנו... אבל ראיתי ביוטיוב מבחן שטח באוסטרליה בין 16 רכבי suv בינוניים. ונפלתי כשהטוסון זכתה במקום הראשון בפער קטן מהספורטאז כשסוברו הרחק מאחור וראב 4 מקום אחרון...
- 2.אנונימי 14/08/2025 17:39הגב לתגובה זופשוט כתבת פרסוםהרכב הזה שותה דלק בין כל ההברידיםעלק במבחן שלכם התוצאה יותר טובה ממבחן היצרן...לא להתקרב ובטח לא לחברה כמו כלמוביל...ואני יודע אישית על מה אני מדבר!!
- אנונימי 15/08/2025 15:10הגב לתגובה זואבל לגבי השאר הם די עקביים כל אתרי הסקירות כולל בחול. מפתיע גם בשטח.
- 1.אבל למה מראות לא מתקפלות בדגם שעולה מעל 200k! (ל"ת)אנונימי 14/08/2025 12:06הגב לתגובה זו
- אנונימי 15/08/2025 15:08הגב לתגובה זוהתקינה האמריקאית לא מחייבת שהמראות יתקפלו ולכן היצרניות לא עושות את זה בכדי חהוזיל עלויות. גם סובארו פורסטר 2025 בתקינה זאת ובלי מראות מתקפלות
מ - 4 יוצא 1 - רכב השטח הטוב בישראל, האם יש כזה?
ארבעה רכבי שטח משובחים נמכרים בישראל. לכל אחד מהם עדת מעריצים, את חלקן כבר ניתן להגדירן כ'כת'. אבל מי הכי טוב? האם יש כזה דבר 'הכי טוב'? או שיש מקום לשאול מה הצרכים של הלקוח הפוטנציאלי, ולהתאים עבורו את הרכב הנכון. באנו לעשות סדר
ארבעה רכבי שטח אמיתיים נמכרים בישראל. למעשה חמישה, אם נחשיב גם את ה KGM רקסטון כרכב שטח, אבל כאן זה מתחיל וכאן זה נגמר, כי הרקסטון, עם כל הכבוד, לא יכול להיות חלק מחבורת החוד של רכבי השטח בישראל – לנדרובר דיפנדר, ג'יפ רנגלר, פורד ברונקו וטויוטה לנדקרוזר. גם את הטנדרים אני שם בצד, אנחנו עם SUV אמיתיים. גם את האינאוס גרנדיר שיחידה אחת ממנו כבר מתגלגלת על כבישי ארצנו אני שם מחוץ למשוואה.
אני כאן כדי לחדד את הבדלים בין ארבעת המופלאים שהזכרתי. ראשית אומר שהייתי שמח אם כל אחד מהארבעה היה לי בחניה הפרטית. הם כולם מבצעים ברמה הגבוהה ביותר, גם אם יש ביניהם הבדלים גדולים מאוד. וגילוי נאות, בחניה הפרטית חונה לנדקרוזר ארוך וקשיש, שחוגג עוד מעט 20 שנים להיווסדו ביפן.
חלקכם עומד להתרגז מאוד, בוודאי אלו שקשורים בעבותות לרכב השטח שיש ברשותם, או עליו הם חולמים. אחרי הרבה מאוד ק"מ על סיפונם של כל אחד מהארבעה, גם בכביש וגם בשטח, המסקנות שלי חדות וברורות. ובכן, כל כלי הרכב המוזכרים הם בעלי הנעה כפולה 4X4, עם הילוך כח ונתחיל במסקנות.
אז מי על הפרק:
לנדרובר דיפנדר 110 – יש האומרים שהוא הדיסקברי 6 האמיתי. אני מניח בצד את גירסאות ה 90 (הקצר) או ה 130 העוד יותר ארוך, ומתמקד בדגמי ה 110. כך או כך, מדובר ברכב שטח אמיתי, שלדה אחודה, ארבעה מתלים נפרדים, יש גירסת כניסה עם מתלים רגילים (קפיץ ובולם) ויש עם מתלי אוויר מתכווננים.

כלמוביל בראש: החשמליות שינו את מפת יבואני הרכב בישראל
ג'אקו הפכה ללהיט השנה והחזירה את כלמוביל למקום הראשון; קרסו מזנקת, טלקאר ואונגר בירידה, וטסלה ממשיכה להיחלש
שוק יבואניות הרכב בישראל עבר בשנים האחרונות מהפכה עמוקה. אם עד לפני כחמש שנים היה זה תחום שמרני שבו השינויים התרחשו באיטיות, כניסת הרכבים החשמליים וההיברידיים, ובעיקר התפרצות המותגים הסיניים, טלטלו את הסדר הישן והפכו את הענף לדינמי ותחרותי מתמיד. נאמנות הצרכנים למותגים ותיקים התערערה, ויבואנים שנשענו על מותגים מסורתיים בלבד נאלצו להתמודד עם ירידות חדות במכירות, בעוד אחרים, שהימרו בזמן על השוק הסיני, נהנים כעת מגידול דו-ספרתי ואף תלת-ספרתי בהיקפי המסירות.
בפסגת הענף ניצבת השנה כלמוביל של שמואל חרלפ, ששווייה מוערך בכ-8 מיליארד שקל. לאחר שנה מאתגרת שבה נתח השוק שלה ירד ל-17.8%, החברה התאוששה במהירות בזכות החדרת מותג החשמליות הסיני ג'אקו (JAECOO), שהפך לרכב הנמכר ביותר בישראל ב-2025. מתחילת השנה נמסרו בישראל כ-13 אלף רכבי ג'אקו, המהווים כשליש מסך המסירות של קבוצת כלמוביל. בכך הצליחה החברה להחזיר לעצמה נתח שוק מרשים של 20.8%, ולהוביל את השוק בפער גדול.
עם זאת, מדובר בהצלחה שמחייבת גיוון: מותגים סיניים נוטים לתנודתיות חדה, וכלמוביל תידרש למצוא את ה”ג'אקו הבאה” כדי לשמור על מעמדה.
במקום השני שומרת על יציבות יוניון מוטורס של ג’ורג’ חורש, עם נתח שוק של 14.9%. החברה נשענת על ההצלחה המתמשכת של טויוטה, שדגמיה הפופולריים, RAV4 ויאריס קרוס, ממשיכים להימכר היטב. לצד טויוטה, יוניון שילבה בהצלחה מותגים סיניים כמו ג’ילי וזיקר, אך שניהם חוו השנה ירידות ניכרות של 22% ו-24% בהתאמה, בהתאם לשינויי הטעם של הצרכנים.
- רכב 7 מקומות: אינסוף אפשרויות למשפחה, לחברים ולחיים הדינמיים
- למרות ההקלה במכסים: למה מניות הרכב נופלות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
את הזינוק המרשים ביותר רושמת השנה קרסו מוטורס קרסו מוטורס 1.23% , שטיפסה למקום השלישי עם נתח שוק של 14.6%, לאחר שלפני שלוש שנים הסתפקה רק ב-4%. הסיבה המרכזית: המותג הסיני צ’רי (Chery), שהפך לשם דבר בישראל ומכר השנה לא פחות מ-21 אלף מכוניות, כ-66% ממכירות הקבוצה. לצדו נהנתה קרסו גם מהצלחת מותג אקספנג (XPeng), שממנו נמכרו כ-5,000 רכבים נוספים. שוק ההון הגיב בהתאם, ושווי החברה הוכפל בשנה האחרונה ל-4 מיליארד שקל.