
גדול יותר, חזק יותר - יונדאי טוסון LONG היברידי
הטוסון של יונדאי מקבל גירסה ארוכה יותר, ולראשונה בייבוא רשמי גם הנעה היברידית. התוצאה רכב גדול, מרווח וחסכוני.
אהבנו: מרווח פנימי, חסכון בדלק, נוחות נסיעה, מרווח גחון, הנעה כפולה
פחות אהבנו: מחיר, העיצוב יכולה היה לעשות עוד שני צעדים קדימה
ציון מסכם: 4.3 במדד פולס
שבועות קצרים לאחר שכלמוביל הודיעה על תחילת השיווק של היונדאי טוסון LONG הייבריד, הרכב המגודל נוחת במשרדי ביזפורטל למבחן.
תעודת חובה קטגוריה קרוסאובר – C-SUV מימדים (מטר) אורך 4.64 /רוחב 1.865 /גובה 1.685 /בסיס גלגלים 2.755 מספר מושבים חמישה הנעה טורבו בנזין היברידי, כפולה הספק ומומנט משולב 230 כ"ס / 37.4 קג"מ צריכת דלק ותקן 14.9
ק"מ לליטר, יצרן בטיחות ציון איבזור בטיחות 7. חמישה כוכבים EuroNcap (לגירסה הרגילה) מחיר החל מ 200.0 אש"ח ועד 249.0 אש"ח
על העיצוב החיצוני של הטוסון אין באמת הרבה מה להרחיב, מדובר במכונית שנמכרת באלפי יחידות מדי שנה. ולמרות זאת, כשמסתכלים עליה מזוית כלשהי, או ממש מהצד, משהו נראה 'אחר'. נראה טוסון על סטרואידים, אבל אם לא יודעים שזו הגירסה הארוכה, מאוד קשה לשים את האצבע על ההבדלים. אז כן, הוא גם ארוך יותר אבל גם גבוה יותר, ומרווח הגחון שלו נראה מוכן לשטח.
העיצוב הפנימי הוא כמקובל ביונדאי בשנים האחרונות עם שני מסכי ''12.3 – אחד כלוח מחוונים לנהג, והשני מולטימדיה עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. בורר ההילוכים נמצא מאחורי ההגה בצד ימין כמו בהרבה מדגמי יונדאי החדשים, ובנוסף מצויידת הטוסון ההיברידית גם במנופים לארבעה מצבי רגנרציה בין 0 למצת שהוא כמעט נהיגה בדוושה אחת. משהתפנתה הקונסולה בין הנהג לנוסע בהעדר ידית הילוכים הרכיבו ביונדאי קונסולה צפה, בדומה לזו שבאיוניק 5, לרבות משטח הטענה אלחוטי לסלולרי. עוד ראוי מאוד לציון הוא פאנל מתגים פיזיים למיזוג. לא עוד חיפוש בתפריטים אלא ממש פאנל שממתין לפקודתכם בכל רגע נתון.
- מנהל הרכב הממשלתי - תוצאות מכרז רכבים היברידיים
- ג'אקו 7 בראש, צ'רי מצמצמת, טויוטה מובילה ביצרנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המושבים הקדמיים חשמליים כמובן, ונוחים מאוד לטעמי. כשעוברים למושב האחורי מבינים את הסיפור כולו. המרווח מאחור מצוין, הודות לגידול של 7.5 ס"מ בבסיס הגלגלים. משענת המושב ניתנת להטיה לנוחות מירבית. תא המטען גדול עם נפח הטענה של 610 ליטר מכובדים.
על ההנעה אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 180 כ"ס ומומנט של 27 קג"מ. המנוע החשמלי מוסיף עוד 64 כ"ס, וההספק המשולב מפיק 230 כ"ס ו – 37.4 קג"מ. תיבת ההילוכים פלנטרית בעלת שישה הילוכים. ההנעה של הטוסון הזה כפולה, ולמרות מרווח גחון של 21 ס"מ, הוא אינו רכב שטח. מצד שני, הטיפוס על מדרכות מעולם לא היה כל-כך קל ובטוח.
עם תחילת הנסיעה שולף הטוסון הייבריד לונג קלף חזק בצורת נוחות נסיעה מפתיעה. הטוסון כבר הרבה שנים הוא אחד מהטובים בקטגורית הקרוסאוברים C-Suv לרבות בסעיפי נוחות נסיעה, אבל הדגם ההיברידי מוגדל לוקח את זה עוד כמה צעדים קדימה. המתלים עושים עבודה מצוינת, המשקל של הרכב מרגיש נכון. הישיבה גבוהה, ואני לא זוכר קרוסאובר בו ישבתי כל-כך גבוה. ההיגוי מעט גמלוני, אבל מצד שני מדובר ברכב גבוה, וזה לא רק שהוא גבוה בכללי, הוא גם 'רחוק' מהאספלט ברמה של רכב שטח, זה בהחלט מורגש. נסיעה מהירה וארוכה למעלות תרשיחא דרך כביש שש עוברת במהירות ובקלילות, לרבות בכבישים המתפתלים שמחברים בין כרמיאל למעלות.
- פרויקט תחבורתי בכפר סבא - חיבור כביש 5503 לדרכים נוספות
- לינק & קו 08 - פלאג אין עם טווח חשמלי של 200 ק"מ
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- מלחמת מחירים כבר כאן- דגם מוזל לג'אקו 7 PHEV
את החזרה אנחנו עושים דרך עוקף קריות, מנהרות כרמל וכביש החוף, והטוסון מוכיח שזה פשוט הטוסון מאז ומעולם. באמת רכב נהדר.
הטוסון מצויד כאמור במנוע בהספק 230 כ"ס ומומנט של 37.4 קג"מ, והתחושה היא שיש שני טוסונים באחד. נהיגה רגועה עד נורמטיבית והטוסון מרגיש כמו קרוסאובר רגיל. לחיצה נחושה על הדוושה ולוקח לו שבריר שניה לשאול את הנהג 'אתה באמת מתכוון לזה?' ואז לשחרר את כל הכח לכביש דרך ארבעת הגלגלים, ולצבור מהירות באופן מרשים. במצב 'ספורט' התגובות מתחדדות והרכב לא ממהר להעלות הילוך אלא שומר את המנוע בסל"ד גבוה יחסית, מוכן למשימה הבאה.
צריכת הדלק הרשמית של הטוסון עומדת על 14.9 ק"מ לליטר, ואנחנו מופעים לגלות שאת הדרך שאנחנו עשינו, בלי 'לרחם' על הרכב או לנסות לחסוך בדלק, ולאחר 311 ק"מ, מחשב הדרך מראה 15.3 ק"מ לליטר. אני משער כי במציאות הצריכה בפועל 'במשאבה' תהיה גבוה יותר בכ – 10% כלומר סביבות 14 ק"מ לליטר. עדיין נתון מצוין ביחס לאיך שנהגתי ברכב. 'סיבוב' של כ – 70 ק"מ בנהיגה רגועה ומתונה הניב צריכה במחשב הרכב של 19.8 ק"מ לליטר.
בתחום הבטיחות מצוייד הטוסון כמעט בכל אביזר בטיחות אקטיבית מודרני, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב ועוד ועוד. בהתאם, ציון אבזור הבטיחות עומד על 7, ואילו במבחן הבטיחות של ה EuroNcap קיבלה הגירסה הקרה של הטוסון 5 כוכבי בטיחות כאשר נבחנה.
הטוסון הייבריד LONG משווק בארבע רמות גימור, החל ב PURE שמחירה 200.0 אש"ח, Executive במחיר של 213.0 אש"ח, Ultimate במחיר של 230.0 אש"ח, ו – Excellence במחיר של 249.0 אש"ח.
הטוסון לונג הייבריד מוצא את עצמו בתחרות שהוא לא הכיר בעבר. בעבר התחרות היתה בעיקר מצד האח החורג, החולק פלטפורמה, מימדים, והנעה, הקיה ספורטאז' שמשווק בגירסאות היברידיות 'רגילות' במחירים של 195.0 או 207.0 אש"ח, וגירסאות LONG במחיר של 198.0 אש"ח ו 208.0 אש"ח. עתה מצטרפים לתחרות גם דגמי פלאג אין הייבריד סיניים כמו ה BYD SEAL U DM-i שמביא עימו בסיס גלגלים דומה, אבל בונוס של מערכת פלאג אין יעילה וחסכונית במחיר שבין 200.0 אש"ח ל 235.0 אש"ח, וכמוהו גם הצ'רי טיגו 8 פלאג אין שאמנם בסיס הגלגלים שלו קטן בחמישה ס"מ, אבל בונוס של עוד שני מושבים, במחיר של 190.0 אש"ח או 200.0 אש"ח או 210.0 אש"ח.
ציון מסכם:
יונדאי טוסון LONG היברידי | |
נוחות | 5 |
דינמיות / שטח | 4.2 |
צריכת דלק | 4.5 |
איבזור | 4.2 |
בטיחות | 4.5 |
עיצוב | 4 |
תמורה למחיר VFM | 4 |
ציון מסכם | 4.3 |

פרויקט תחבורתי בכפר סבא - חיבור כביש 5503 לדרכים נוספות
כביש 5503 יתחבר לרשת הדרכים הארצית, ישלב שבילי אופניים, מעבר אקולוגי ופתרונות תחבורה מתקדמים
פרויקט תחבורתי חדש בכביש 5503 יחבר את כפר סבא למערך דרכים מתקדם עם שבילי אופניים, צומת חדש ומעבר אקולוגי.
משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל מקדמים את תכנון פרויקט שדרוג כביש 5503, מהלך תחבורתי חשוב שיביא להרחבת הדרך לדו־מסלולית, חיבור שכונת המוביל שבכפר סבא לציר המרכזי באמצעות צומת חדש, והטמעה של פתרונות תחבורה מתקדמים הכוללים שבילי אופניים, דרכים חקלאיות ומעבר אקולוגי.

המהלך מבוצע בתיאום עם תוכנית המתאר הארצית (תמ"ל 1088) ובמטרה לתת מענה לצרכים התחבורתיים והעירוניים ההולכים וגדלים של אזור השרון. התכנון כולל שדרוג משמעותי של מערך הדרכים, תוך שילוב בין בטיחות, נגישות, תחבורה ירוקה וערכי סביבה.
במסגרת התכנון מוקדשת חשיבה גם להיערכות עתידית: פיתוח תשתיות נוספות והתאמה לצמיחה האורבנית הצפויה בכפר סבא והאזור כולו.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "אנחנו ממשיכים לחבר בין הערים לצירים הארציים בצורה חכמה ובטיחותית, תוך דגש על תחבורה ירוקה ונגישה. תכנון כביש 5503 נותן מענה לא רק לצרכים של היום, אלא גם לדורות הבאים, עם שבילי אופניים, תשתיות סביבתיות ותחבורה מותאמת לצמיחה."
- נפגעה בתאונה וביקשה מבית המשפט שיורה לעירייה לספק את סרטון התאונה - בית המשפט: "צריך סבלנות"
- דירות בכפר סבא - ירידות מחירים בשנה האחרונה; מה יהיה בהמשך?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן: "כביש 5503 הוא דוגמה לשילוב מוצלח בין פיתוח תשתיות לתכנון תחבורתי מתקדם. אנחנו פועלים לחבר את השכונות החדשות ברשויות המקומיות למערך ארצי בטיחותי, מהיר ויעיל, ולהבטיח תנועה רציפה גם בשטחים העירוניים וגם הבין-עירוניים."