ליפמוטור C10 - רכב טוב, ממשק משתמש גרוע
לליפמוטור C10 יתרונות רבים, עם זאת מעליו רובצת עננת ממשק משתמש שחייב שיפור ועדכון. זה פספוס גדול כי מחלקת ההנדסה של ליפמוטור הוציאה מוצר טוב. יתרונות: מרווח פנימי, מחיר, איבזור; חסרונות: ממשק משתמש; ציון מסכם 3.9 בסולם פולס
את הליפמוטור C10 פגשתי לראשונה בהשקה לתקשורת העולמית שערכה היצרנית לקראת סוף 2024. כבר בהשקה עלו מספר נקודות לשיפור בהיבט של ממשקי המשתמש. עם עדכוני OTA ויצרנית שמבטיחה להיות מאוד מהירה בעידכונים, ציפיתי כי כלי הרכב שיגיעו לישראל יהיו כבר מגרסאות ייצור מתקדמות יותר, ולא גרסאות Pre-Production אותן פגשנו בהשקה. עם איסוף הרכב מהאולם של ליפמוטור בת"א, דרך השלום והאלוף יצחק שדה, לכיוון סביון, הטיל עלי הליפ C10 את כל ארסנל ההתראות, הצפופים וההודעות שאפילו לא ידעתי שקיימים, ואני הייתי על סף של להסתובב חזרה, להחזיר את המכונית ולהיפרד לשלום. בדיעבד, כמה טוב שלא עשיתי את זה, כי לליפמוטור C10 יש המון יתרונות שנבלעים תחת רעש ההתראות והצפצופים השונים.
הליפמוטור הוא קרוסאובר חשמלי גדול בסגמנט D-SUV עם עיצוב גנרי משהו. חזית חלקה ואטומה, יחידות תאורה צרות, תפיחות משני צדדי מכסה האין מנוע, מבנה עגלגל משהו, עם צללית שמזכירה לי דווקא את הטוארג של פולקסווגן. חישוקי 20'' לרכב המבחן, חלונות אחוריים מושחרים, יחידות תאורה אחוריות צרות מורכבות מפסי לד. סה"כ הליפמוטור C10 נאה גם אם לא פורץ דרך.
פנים הרכב נקי מאוד, ללא מתגים. לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25'' וצד מולטימדיה בגודל 14.6''. הגה עם שני חישורים, מושב נהג חשמלי ברכב המבחן ומשטח טעינה אלחוטי בקונסולה בין הנהג לנוסע. כל השליטה על מערכות הרכב מתבצעת דרך המסך הראשי, לרבות המיזוג, מערכות הבטיחות, ניווט ועוד, קשה לומר שזה מוצלח. כרגע אין שיקוף לאנדרואיד אוטו או אפל קארפליי והחיבור מתבצע דרך מתאם. לליפמוטור אין מפתח אלא כרטיס NFC או חיבור באמצעות הסלולרי שמשמש גם כמפתח וגם כאפליקציה שימושית.
מאחור המרווח מעולה בזכות בסיס הגלגלים הגדול של 2.825 מטר, ובזכות רצפה שטוחה לחלוטין. דלת תא המטען החשמלית חושפת תא מטען גדול ושימושי בנפח 435 ליטר.
- הושק ליפמוטור C10 PHEV, וגרסה מוזלת לטיגו 7 PHEV
- ליפמוטור מעדכנת את דגם ה- C10, בישראל רק ב 2026
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לליפמוטור C10 מנוע חשמלי בהספק של 215 כ"ס ומומנט של 32.6 קג"מ. הסוללה בקיבולת 69.9Kwh והטווח הרשמי המוצהר עומד על 424 ק"מ. טעינה איטית AC בהספק של 6.6Kw וטעינה מהירה DC בהספק של 84Kw. הצמיגים במידה 235/55 וחישוק 18'' בדגם הסטייל או 245/45 וחישוק 20'' בדגם הדיזיין (רכב המבחן).
תחילת הנסיעה ברחובות תל אביב ורמת גן, והליפמוטור מעמיס עלי שלל התראות וצפצופים. כדי לשנות ולבטל חלק מההתראות הליפמוטור דורש עצירה מלאה, העברת הגיר למצב P ורק אז מוכן לאפשר שינויי הגדרות. כדי לבטל את כל ההגדרות נדרשות לחיצות רבות בהן הליפמוטור גם שואל אותך את אתה באמת רוצה לבטל, וצריך לאשר. כלומר כל ביטול מחייב לפחות שתי הקשות. מסובך ולא נוח. אני ממשיך בנסיעה והרכב ממשיך להתריע בהתרעות נוספות. הגדיל לעשות הרכב ועם תחילת הנסיעה בשבת בבוקר, אחרי שלושה ק"מ הרכב מתריע כי אני עייף ועלי לנוח. זה היה השלב בו חיישן ניתור הנהג כוסה במדבקה, ובא לציון גואל. הוא עוד התריע פעמיים שהמצלמה מנוטרלת, אבל השתתק לעד.
גם מעבר למצב של נהיגה בדוושה אחת מחייב עצירה בצד, שילוב P, ורק אז ניתן להגדיר את המצב המבוקש. אני מתקשה להבין מה עבר בראש לאנשי ה UI של ליפמוטור, אבל ממשק המשתמש הוא בינוני גם במונחים סיניים. כדי להסביר עד כמה ממשק המשתמש לא מוצלח, אני יכול לצטט חבר שבהמלצתי רכש את הרכב והוא הגדיר את המצב היטב "הרכב כל הזמן רב איתי ומתווכח איתי".
- המהפכה בשיפוט עבירות תנועה תחכה עוד
- הלחץ של יבואני הרכב - כולם מספקים הנחות גדולות, עכשיו גם Zeekr
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
רק לאחר מכן ניתן היה להתחיל ליהנות ממה שיש לרכב להציע, ויש לו. הוא נוח ומרווח. התאוצות בצד השפוי של הסקאלה, וניכר שאנשי ליפמוטור העדיפו טווח על פני ביצועים. המתלים עושים עבודה טובה, אולם שיבושים מרובים בכבישי כמו שניתן למצוא בכבישי השפלה באיזור בית גוברין, מוציאים את הרכב מאיזון.
האפליקציה שימושית אבל אליה וקוץ בה. וואחד קוץ. הרכב מחובר לסלולרי, וכל כמה דקות אתה מקבל התראה הרכב מחובר, הרכב מנותק, הרכב מחובר, הרכב מנותק. מציק ברמות קשות, כאשר הדרך היחידה להתמודד עם ההטרדה הזו היא להשתיק את הטלפון לחלוטין. לא צליל ולא רטט.
הטווח של הליפמוטור הוא גם מעניין. ירידה של 10% בקיבולת הסוללה התקבלה לאחר כ 32 ק"מ של נהיגה. כלומר, לכאורה טווח ריאלי של כ - 320 ק"מ. בהמשך היום התקבלו חיווים שונים לפיהם צריכת החשמל של הליפמוטור C10 עמדה על 22.5Kwh / 23Kwh / 24Kwh ל 100 ק"מ, כלומר טווח של 310 ק"מ / 304 ק"מ / 290 ק"מ. מהצד השני, חישוב אחר הראה כי צריכה של כ 200 ק"מ שאבה מהסוללה 67% כלומר טווח של 300 ק"מ. חמישה חישובים שונים מצביעים על טווח נמוך משמעותית מהמצופה, אולם כאן חשוב לומר כי הנהיגה היתה אגרסיבית מאוד, ולעיתים מהירה מאוד. מאוד. בדיוק אופי הנהיגה שמחסל את הטווח באופן קיצוני. אני משער שנהיגה יומיומית רגילה תביא את הטווח לאיזור ה - 350.0 – 380.0 ק"מ.
בתחום הבטיחות מצויידת ה C10 באביזרי בטיחות אקטיבית ומקבל ציון איבזור בטיחות 7, וחמישה כוכבי בטיחות מקסימליים במבחן הבטיחות הנחשב ביותר של ה EuroNcap.
הליפמוטור C10 משווק בשתי רמות גימור. דגם ה'סטייל' משווק במחיר של 170.0 אש"ח, ודגם הדיזיין במחיר של 187.0 אש"ח.
את התחרות לליפמוטור ניתן להגדיר או באמצעות המחיר, כלומר במחיר של 170.0 אש"ח איזה מתחרות חשמליות או לא חשמליות יש – החל מה BYD Atto3 שהיא קטנה מה C10 או חלופות בנזיניות דוגמת צ'רי טיגו 7, ג'אקו 7, יונדאי טוסון, קיה ספורטאז', ניסן קשקאי ואחרים. מול כולם יעמוד לזכות ה- C10 יתרון גודל משמעותי. אם משווים גודל, הרי של-C10 יתרון מחיר משמעותי.
הסיכום של הליפמוטור הוא מורכב. מצד אחד הרכב טוב, ראוי ומרווח. מצד שני ממשק המשתמש שלו הוא מהגרועים בהם נתקלתי ברכב חדש, וטוב יעשה היצרן אם יגייס מספר מומחים לתחום או אפילו ילמד מה עושים המתחרים. יש לקוחות עבורם הממשק הזה יהיה דילברייקר, וחבל, כי שוב, המכונית עצמה טובה.
ציון מסכם:
| ליפמוטור C10 | |
| נוחות | 3 |
| דינמיות / שטח | 3.5 |
| צריכת דלק / טווח חשמלי | 3.5 |
| איבזור | 4.5 |
| בטיחות | 4.5 |
| עיצוב | 4 |
| תמורה למחיר VFM | 4.5 |
| ממוצע | 3.9 |
- 3.בעל ליפמוטור 29/04/2025 20:59הגב לתגובה זויש עוד כמה עדכונים בדרך וזהוהסינים חייבים קודם להוציא ואחר כך לעדכן מה לעשות.
- 2.לידע כללי. ליפמוטור בבעלות סטלנטיס. אולי יכנסו ברצינות יתר לקרבי הליפמוטור. (ל"ת)אנונימי 15/02/2025 17:33הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 14/02/2025 09:34הגב לתגובה זורכב שמכריח אותך להתעסק במסך ומסיח את דעתך מהנהיגה השם ישמור ויציל אפילו מזגן הבינו באירופה שאסור לשים במסך אלא חייבים כפתורים פיזיים אז ברור שכל ההתראות המיותרות והמסכים זה ללכת אחורה חזק מבחינת בטיחות
- השטות התחילה טסלה עם צג בודד. (ל"ת)אנונימי 15/02/2025 17:34הגב לתגובה זו
ג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. צילום יואב פולסג'אקו 8 PHEV - מחמם את התחרות בסגמנט שבעה מושבים
בשבוע הבא תשיק כלמוביל את הג'אקו 8 PHEV - פלאג אין הייבריד.
הג'אקו 8 PHEV חולק פלטפורמה עם הטיגו 9 של פריסבי.
פרשנות שלנו למחיר ולתחרות המתפתחת - הטיגו 9 תומחר גבוה מדי, הג'אקו 8 עשוי להיות זול ממנו.
אין רגע דל אצל קונצרן צ'רי על שלל מותגיו, וספציפית מותגי ג'אקו ואומודה. ג'אקו, מותג שאף אחד לא הכיר בישראל לפני שנה, עם דגם יחיד עד לאחרונה כבש בסערה את ליבם של הצרכנים הישראלים והג'אקו 7 הפך לרכב הנמכר ביותר בישראל. אליו הצטרף לאחרונה הג'אקו 5 שטרם הצליח לשכפל את ההצלחה של אחיו הגדול, ובשבוע הבא יושק בישראל הג'אקו 8 הגדול שבהינתן שמחירו יהיה מעל 200,000 ₪ לא אמור לשכפל את הצלחת הג'אקו 7.
בשבוע שעבר הציגו ג'אקו ואומודה מגוון דגמים חדשים לכ – 3000 נציגים מ – 80 מדינות, ואחד הדגמים המעניינים שהוצגו הוא הג'אקו 8, קרוסאובר 7 מקומות גדול שכאמור יושק בישראל בשבוע הבא.
מגבלות רגולטוריות מנעו מאיתנו לנהוג בג'אקו 8 על כבישים ציבוריים, אבל טעימה קטנה במסלול סגור בהחלט התאפשרה, ונתנה הצצה קטנה למה שצפוי להיות מתחרה מעניין בשוק המקומי.
צ'רי כיצרנית משתמשת בפלטפורמות ומכלולי הנעה זהים למגוון גדמים של מותגים שונים, כשהיא מאפשרת למותג עצמו לעצב את המרכב, תא הנוסעים ועוד, בהתאם לרוח של כל מותג בפני עצמו. כך הג'אקו 7 הוא אח תאום לצ'רי טיגו 7 והם חולקים מכלולים ורכיבים. הג'אקו 8 הוא אח תאום לצ'רי טיגו 9 שעל תחילת שיווקו הודיעה פריסבי לפני כעשרה ימים. לג'אקו אין כרגע מקביל לטיגו 8.
- יונדאי אלנטרה N ידנית - משפחתית ספורטיבית מענגת
- קבוצת כלמוביל משיקה פעילות ליסינג משמעותית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הג'אקו 8 הוא רכב גדול יחסית עם אורך של 4.82 מטר, רוחב של 1.93 מ', גובה 1.71מ' ובסיס גלגלים של 2.82 מטר, מה שמכניס אותו ישר לסגמנט של D-Suv.
עיצוב חיצוני ופנימי
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.
המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן.
על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.
אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).
מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.
אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.
Revers Accounting
כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.
- מסירות חשמליות ופלאג אין - האמת שונה מהכותרות ההיסטריות
- 170,000 ש"ח זה ה 135,000 החדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.
