״פיתחנו מערכת שנקראת Jeen.ai, שמאפשרת לארגונים גדולים לחקור ולפתח ב-AI"
מיקרונט מיקרונט שהיא סוג של שלד בורסאי דיווחה לאחרונה כי חתמה על הסכם עקרונות לפיו Jeen.ai תיכנס אליה, תמורת הקצאה של עד 75% מהון המניות. בראיון לביזפורטל, מספר, מנכ״ל Jeen.ai עודד טהורי על הטכנולוגיה של החברה ועל העתיד.
מה בעצם עושה Jeen.ai?
״קשה מאוד להטמיע טכנולוגיות בינה מלאכותית יוצרת בתוך ארגונים גדולים. על ארגונים גדולים יש רגולציה שלא מאפשרת להם להוציא את המידע החוצה לסטארטפים קטנים, בכדי שאלה יאמנו עליו מודל״, אומר טהורי, ״לדוגמה, אם הייתי אומר לחברה כמו בנק הפועלים או ישראכרט תנו לי את המידע שלכם כדי שנאמן עליו מודל בינה מלאכותית – הם יגידו לי מה פתאום.״ ״היום כדי שארגון יוכל להתקדם ולהתפתח ולתת את המענה ההולם ללקוחות, וגם כדי להתקדם ברמת התחרותיות והיעילות של החברה - הוא צריך לבנות צוות ייעודי שיפתח, יבדוק ויתקן את אלגוריתם הבינה המלאכותית. מדובר בתהליך יקר״.
״שמנו לב שרוב הפתרונות של חברות בתחום הבינה המלאכותית לארגונים במודל של תוכנה כשירות (Saas) פשוט לא מתאימים לארגונים גדולים. הסיבה לכך כפולה: קשה מאוד לארגונים גדולים כמו בנקים, וחברות ביטוח, שברשותם מידע רגיש להשיג את האישורים הנדרשים לשיתוף המידע שנחוץ לחברות הבינה המלאכותית לאמן מודל, וגם בעיית ההתאמה לצרכיו הייחודיים של הצרכן. כדי לעשות אינטגרציה של מערכות ניהול באירגונים גדולים דרושה התאמה אישית נרחבת, מה שלא מתאים לחברות Saas רגילות.
״אז פיתחנו מערכת, שבסופו של דבר קראנו לה Jeen.ai, שמאפשרת לארגונים גדולים לפתח פתרונות בינה מלאכותית בתוך הסביבה שלהם על בסיס תשתית שאנחנו יוצרים. אין בה צורך רב בתכנות, אפילו האנליסטים בארגון יכולים לפתח את זה. אנחנו מביאים לארגון תשתית מאוד מאוד רחבה, ככל שעובר הזמן אנחנו מוסיפים עוד ועוד יכולות לתשתית הזאת, ובכך מקלים על הארגונים יותר ויותר את היכולת להטמיע פתרונות בינה מלאכותית״.
עוזר אישי, בקר פנימי ושירות לקוחות אוטונומי
אחד מפתרונות האוטומציה אותה מציעה Jeen.ai היא היכולת לזהות הונאות בשיחות טלפון, זאת ע״י תמלול של השיחה וניתוחה לפי המדיניות הייחודית של הארגון. על כך אומר המנכ״ל עודד טהורי כדוגמה, שזה לא פתרון שאפשר לעשות בתצורת Saas רגילה מרחוק, אלא זה צריך להתפתח מתוך הארגון. עוד אחד מהפתרונות של Jeen.ai שהוא חדשני ותחרותי במיוחד הוא העוזר האישי מבוסס מידע פנים ארגוני: ״סירי או ChatGPT זה נחמד, אבל בלי אינטגרציה בכל התשתיות של הארגון – היא לא יודעת מי אתה, איזה חבילות יש לך, איזה הרשאות יש לך, מה ההתחייבויות שלך וכיוצא באלה״. ״בחזון שלנו אנחנו רואים את הטכנולוגיה הזאת גם במערך ניהול קשרי הלקוחות (CRM), אז בינה מלאכותית תדבר עם הלקוח ותבצע עבורו פעולות״ אך כמובן ששינויים עמוקים כאלה נוטים שלא לקרות מהר, במיוחד לא בארגונים גדולים: ״זה תהליך שיקח שנים, זה לא יקח חודש, חלקים שלמים בתשתיות יוחלפו בהדרגה ב–AI, זה ארגונים שלוקח להם שנים לעשות את השינויים האלה, בארגונים גדולים זה יותר מורכב״וכמה זה עולה?
״קודם כל צריך להבין שהמצב היום הוא לא המצב שיהיה עוד שנה. כרגע ארגונים בוחנים מה לעשות עם מערכות AI. כיום, עדיין אין שימושים גדולים מצד ארגונים בתחום הזה. כשהם יבינו שזה שיש לזה החזר השקעה גבוה הם יגדילו תקציבים״. ״החזון שלנו לתמחור לארגונים גדולים בחו״ל – לא בישראל – בהנחה והם משתמשים בפלטפורמה, ההערכה שלנו להכנסות מרישוי היא בין חצי מיליון דולר לחמש מיליון דולר לשנה של רישוי״. ״בארץ, המודל העסקי הוא של מכירות ישירות ויישום ישיר של המערכות. אנחנו עובדים על מערך של אינטגרטורים מקומיים – גם לחו״ל וגם בארץ – שהם יעשו את המכירה והאינטגרציה ללקוח. זה מערך ההפצה״.החלק של וואן בדרך של Jeen.ai
״בוואן הייתי מנהל מערך הדאטה, הרובוטיקה והחדשנות״ מספר טהורי. בשיחה שקיימנו עם רמון עמית, יו״ר מיקרונט, הוא סיפר לנו שעודד ניהל חטיבה של כ–200 עובדים בוואן, והביע התפעלות מכשרונו של עודד בתחומי החדשנות השונים. ״הניסיון שלי בוואן הוא שעשינו אינטגרציה למערכות בינה עסקית בארגונים גדולים – בבנקים, בחברות ביטוח ובחברות גדולות, כל אלה היו לקוחות שלי בוואן״. לוואן יש זכות ל–25% ממניותיה של Jeen.ai. על כך אומר יו״ר מיקרונט: ״נוח שיש את וואן בעיסקה, שהיא זו שגידלה את Jeen מההתחלה ונותנת גיבוי ורוח גבית מול שוק הלקוחות״
- טילי נורווד: האם הוליווד מוכנה לכוכבת ה-AI הראשונה שלה
- סנופלייק נופלת ב-11% - מה היה בדוחות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לסיכום אומר עודד טהורי: ״החזון של jeen.ai הוא להיות ה–powerBI הבא. אם עד היום היו רובוטים שעשו אוטומציות בארגונים, אנחנו השלב האוטונומי של התהליכים העסקיים״
מיו״ר מיקרונט, רמון עמית, נמסר: ״אנחנו חושבים שזאת עסקה שהיא טובה לכולם. זאת עסקה שאנחנו עובדים עליה כבר כמה חודשים. אנחנו מאמינים בפוטנציאל של Jeen לצמוח, יש לה אפסייט. קיבלתי פידבקים מאוד טובים מלקוחות של Jeen. היא מתפתחת מהר וגם השוק שלה מתפתח מהר. וגם אם לא, העסקה מגודרת היטב כך שזה לא פוגע במשקיעים. את הפעילות שלנו אנחנו מפסיקים לאט לאט, ואנחנו נשמש כשלד בורסאי עבור Jeen״.

טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
החברה מבקשת אישור לשיווק אולנזאפין בהזרקה תת עורית ארוכת טווח, על בסיס ניסוי שלב 3
טבע מדווחת כי הגישה לרשות המזון והתרופות האמריקאית, ה-FDA בקשה לאישור תרופה לאולנזאפין בהזרקה ארוכת טווח, תחת שם הקוד TEV‑749. מדובר בפורמולציה תת עורית שניתנת פעם בחודש למבוגרים עם סכיזופרניה. הבקשה נשענת על תוצאות ניסוי שלב 3 בשם SOLARIS, שכלל מעקב יעילות ובטיחות לאורך שנה, תוך השוואה לטיפול פלצבו בתקופה הראשונית ובהמשך המשך טיפול בקבוצות מינון שונות. לפי החברה, הנתונים הראו שמירה על יעילות קלינית ופרופיל בטיחות דומה לטבליות אולנזאפין הקיימות, וגם סבילות טיפולית שמאפשרת מתן מתמשך.
מדובר בניסיון ממוקד של טבע לבנות לעצמה מעמד יציב בתחום ה‑LAI זריקות ארוכות טווח, שנחשב לאחד המקומות שבהם יש ערך מוסף אמיתי לחברת תרופות: מוצרים מורכבים יותר, חסמי כניסה גבוהים, ותמחור טוב יותר מגנריקה רגילה. זה גם משתלב עם המסר שטבע מנסה להעביר בשנים האחרונות: חיזוק הצינור החדשני, גיוון ההכנסות, ופחות תלות במחזוריות של תחרות על מחירים.
אולנזאפין הוא טיפול ותיק ומרכזי בסכיזופרניה, עם שימוש רחב בעולם בגלל יעילות גבוהה ויכולת לייצב סימפטומים. אבל הטיפול היומי סובל מחיסרון בסיסי: בעיית היענות. סכיזופרניה היא מחלה כרונית עם תקופות רגיעה ונסיגה, ובפועל רבים מהמטופלים מפסיקים טיפול חלקית או לגמרי, מה שמוביל להחמרה ולחזרה לאשפוז. כאן נכנסת הזריקה החודשית, רעיון שמכוון להפחית את הצורך בנטילה יומיומית ולהקטין את הסיכון ל”חורים” בטיפול. אם כי חשוב לזכור שגם זריקה אחת לחודש דורשת מסגרת רפואית יציבה ומעקב, ולכן היא לא פתרון קסם לכל מטופל, אבל עבור אוכלוסייה רחבה היא יכולה לשנות את התמונה.
בטבע מדגישים שהמוצר מיועד לתת מענה לפער מוכר בשוק: חולים שמגיבים טוב לאולנזאפין אבל מתקשים להתמיד בכדורים.
לאחרונה ה-FDA רשות המזון והתרופות האמריקאית אישרה להרחיב את השימוש בתרופה יוזדי (Uzedy) של טבע גם לטיפול בחולי הפרעה דו-קוטבית בגילאי 18 ומעלה. התרופה, שהושקה במאי 2023 ואושרה עד כה רק לטיפול בסכיזופרניה, מציגה כעת פוטנציאל מסחרי רחב בהרבה. יוזדי היא זריקה תת-עורית המבוססת על ריספרידון בתצורת שחרור מושהה, שפותחה בטכנולוגיית SteadyTeq של חברת מדינסל הצרפתית. הטכנולוגיה מאפשרת שחרור מבוקר ואחיד של החומר הפעיל, כך שהשפעתו מתחילה תוך 6-24 שעות מההזרקה ונמשכת כחודש שלם.
- אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע
- האם טבע היא הזדמנות? סמנכ"ל הכספים של טבע: “הוכחנו שהאסטרטגיה שלנו עובדת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האישור החדש מאפשר שימוש ביוזדי כטיפול בודד או בשילוב עם ליתיום או Dyzantil, ופותח בפני טבע שוק של כ-3.4 מיליון אמריקאים הסובלים מהפרעה דו-קוטבית. המחלה, הידועה גם כמאניה-דיפרסיה, מהווה אתגר טיפולי מורכב בשל התנודתיות הקיצונית במצבים הנפשיים ושיעור ההיענות הנמוך לטיפול מתמשך. הזרקה חודשית כמו יוזדי מפחיתה משמעותית את שיעור ההפסקות בטיפול ובכך מצמצמת את הסיכון להחמרות במצב הנפשי, התקפים, אשפוזים ואף ניסיונות אובדניים. על פי נתוני טבע, 80% מהחולים שעוברים מטיפול אוראלי ליוזדי ממשיכים בטיפול בהצלחה.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהיום בבורסה: השבבים יעלו - טבע תרד
מדד ת"א 35 0%
דולר שקל רציף 0.46%
BITCOIN 0%
וול נסגרה אתמול במגמה מעורבת - נעילה מעורבת בוול-סטריט; ג׳יי פי מורגן נפלה ב-5%, קוגנייט זינקה ב-8%, המניות הדואליות חוזרות על האפס. מניות השבבים יעלו, טבע ואליבט ירדו. הנה המניות העיקריות (כנסו לתמונה מלאה):
