באייסקיור מדברים על הזדמנויות אדירות; בינתיים הדוחות פושרים
חברת המכשור הרפואי אייסקיור מדיקל מדווחת כי במחצית הראשונה של השנה הסתכמו ב-30 ביוני 2021, גדלו הכנסותיה ב-2.1 מיליון דולר, לעומת כ-1.9 מיליון דולר בששת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני, 2020 - גידול של 12%. במחצית השנייה של 2020 הסתכמו ההכנסות בכ-2 מיליון דולר. המשמעות היא שעד כה אין באמת צמיחה משמעותית במכירות החברה, בטח לא כזו שמצדיקה את השווי של החברה שנרשמה לאחרונה בנאסד"ק - 320 מיליון דולר. עם זאת, החברה פועלת בתחום חשוב וחם - זיהוי מוקדם של סרטן השד, היא חתמה על מספר חוזים והזמנות בחודשים האחרונים והיא מתקדמת גם מבחינת אישורים מול הרשויות. הרווח הגולמי במחצית הראשונה הסתכם בכ-1.2 מיליון דולר, כמעט ללא שינוי בהשוואה לששת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני, 2020. שיעור הרווח הגולמי בששת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני, 2021 עמד על 58%, לעומת 62% בששת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני, 2020. הירידה בשיעור הרווח הגולמי מיוחסת לשינוי בתמהיל המוצרים שנמכרו וכן במכירה למפיצים במקום ישירות ללקוחות. ההוצאות התפעוליות הסתכמו בכ-4.9 מיליון דולר לעומת הוצאות התפעוליות בסך של כ-2.8 מיליון דולר לשישה חודשים שהסתיימו ב-30 ביוני 2020. הגידול בהוצאות התפעוליות מיוחס להוצאות המחקר והפיתוח של מערכות הדור הבא של החברה ולהוצאות הקשורות לרישום בנאסד"ק. כתוצאה מהגידול בהוצאות החברה, ההפסד הנקי בששת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני, 2021 גדל לכ-3.8 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של כ-1.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. נכון ל-30 ביוני, 2021 הסתכמו יתרות המזומנים ושווי המזומנים של החברה בכ-18.6 מיליון דולר, לעומת כ-3.5 מיליון דולר ב-31 בדצמבר, 2020 וזאת בזכות הנפקה פרטית למפסר גופים בדיסקאונט לעומת מחיר השוק כשמאז עלתה המניה בערך פי 7. "צמיחה יציבה זו מרשימה במיוחד כשאנו מביאים בחשבון את השפעת מגפת ה- Covid -19 הכלל עולמית. אני מלא הערכה לצוות החברה על נחישותם להנגשת הטיפול באמצעות המערכת שלנו לרווחת מטופלים ברחבי העולם," מסר אייל שמיר, מנכ"ל אייסקיור. "סרטן השד מהווה את סוג הסרטן השכיח ביותר וממשיך להוות מחלה מסכנת חיים, עם כ-325,000 מקרים חדשים של סרטן שד שאובחנו בארה"ב ויותר מ-2.3 מיליון ברחבי העולם בשנת 2020. שכיחות מקרי סרטן השד באוכלוסיה צפויה להמשיך לעלות, כאשר המכון הלאומי לסרטן בארה"ב מעריך גידול של כ-50% במספר המקרים החדשים של סרטן שד עד שנת 2030. "על כן, הקדשנו חלק ניכר מזמננו ומשאבינו לטיפול בסרטן השד בעזרת מערכת ה- ProSense, אשר אנו מאמינים שמאפשרת פרוצדורות קצרות, פשוטות וחסכוניות יותר עם סיכון נמוך יותר לסיבוכים," הוסיף מר שמיר. "אנו פועלים ללא לאות לגבש מסלול רגולטורי שיאפשר את השימוש במערכת ProSense בארה"ב כטיפול זעיר-פולשני לחולות סרטן שד בשלב מוקדם או למטופלות הנמצאות בסיכון גבוה לניתוח". "היותנו חברה נסחרת בנאסד"ק, מקלה על המשקיעים המוסדיים הגלובלים להיות חלק מהמסע שלנו. בנוסף הרישום בנאסד"ק עוזר לנו להרחיב את קשרינו ולהוציא לפועל את ההתרחבותנו הגלובלית באמצעות רשת הפצה של חברות מכשור רפואי מובילות ומפיצים ברחבי אירופה, אסיה, המזרח התיכון ואמריקה הלטינית. שותפים אלו מספקים את הניסיון והמומחיות המקומית וכן את המשאבים הנדרשים על מנת לנווט בתהליכי הרגולציה וההפצה השונים בכל מדינה. אנו מאמינים שישנן הזדמנויות אדירות להמשך הרחבת רשת זו עם שותפים חדשים וקיימים במדינות ואזורים נוספים".
- 11.מקס 26/09/2021 11:55הגב לתגובה זואז לא רק עובד אלא, באמת מהפכני מבחינת המטופל, ובהחלט לא רק לסרטן שד. מה שתמיד נשאר בתחום האפור זה המודל הכלכלי של החברה. אף פעם לא כותבים מה החזון, מה המודל העסקי, מכירת מכשיר, או גם מתכלים, מה ההערכות לצמיחה... היעדר תקשורת בתחומים האלה גורמים לחברה להיראות כאילו אינה מנוהלת פיננסית ועסקית בצורה יסודית (כמובן תחת הנחות מסויימות ודיסקליימרים כמקובל), וזה מאוד חבל.אם אתם צופים או שואפים צמיחה מעבר לשווי שוק הנוכחי בטווח הבינוני אפילו, תעדכנו את בעלי המניות, ואם לא, אז על אחת כמה וכמה...אני מאמין גדול, אבל בבקשה לא להזניח את השקיפות העסקית בבקשה.המון בהצלחה!
- 10.haim 24/09/2021 17:25הגב לתגובה זולדעתי בקרוב מאוד אישור fda יצא לפועל ומי שיהיה בחוץ ישלם ביוקר מחזיק לא ממליץ
- 9.אלירן 24/09/2021 16:05הגב לתגובה זולא מבין אתם מנתחים את העבר או את העתיד? אני מאמין שמכאן רק תמריא
- 8.בר 24/09/2021 15:49הגב לתגובה זוכאלו מוכרים מכשיר וזהו??
- 7.ארז 24/09/2021 15:46הגב לתגובה זומדובר על מכשיר פורץ דרך, ממתינים לאישור FDA ואז יחלו להיחתם חוזים אי"ה
- 6.דניאל 24/09/2021 15:42הגב לתגובה זוכשיתחילו ירידות היא תצנח לקרקע
- 5.זהירות 24/09/2021 09:51הגב לתגובה זואמרו שחודשיים מהרישום לנסדק יהיה אפשר להנפיק אני מחכה להיכנס אחרי ההנפקה
- 4.יודע דבר 24/09/2021 09:12הגב לתגובה זוהעתיד ירוק בוהק לא יודע מה איתכם אני כל הזמן אוסף בהצלחה
- ארז 26/09/2021 13:01הגב לתגובה זואני מחזיק במניה ובכמות לא קונה ומאמין במוצר לטווח ארוך זה מוצר ייחודי ומהפכני שעוד יהיה בוננזה כלכלית למחזיקים. סבלנות ואורך רוח כלי מנצח. זו מניה ייחודית ומעניינת עם התקדמות יפה מאוד מול הגופים הרלוונטיים. הייתה חברה כזו ששעסקה בניתוחים רובוטיים שהייתה בהתחלה כבדה מאוד ובסוף טסה ונמכרה ברווח של מאות אחוזים. כל מי שמבין מזהה את הפוטנציאל.
- 3.השתגעתם? אי סי קיו פותחת בעלי של עשרים אחוז 26/08/2021 19:36הגב לתגובה זוהשתגעתם? אי סי קיו פותחת בעלי של עשרים אחוז
- 2.מאמין שזה יעשה רק טוב למניה- ומכאן רק תמריא. בהצלח 26/08/2021 12:13הגב לתגובה זומאמין שזה יעשה רק טוב למניה- ומכאן רק תמריא. בהצלחה
- 1.כוכב הצפון 26/08/2021 11:46הגב לתגובה זוכלומר אולי מרוב עיסוק בשאלת הפרמיה על הביטוח "נותרתי" בחוץ וכעת זה בורח... מותר לפרגן לחברה ישראלית בתחום טכנולוגי-רפואי חשוב ולקוות להצלחתה ברפואה מצילת חיים.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"
ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים,
עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69% הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.
היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?
- ג'ין טכנולוגיות: הקצאה פרטית בדיסקאונט של 31% בתמורה לכ-23 מיליון שקל
- ג'ין טכנולוגיות יוצאת לדרום אמריקה: הסכם הפצה עם שותף מקומי בברזיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".
אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?