אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי
צילום: יח"צ
TV

"אנחנו מייצרים פדיון למ"ר שאף אחד לא עושה בתל אביב"

"אנחנו מייצרים WOW בתוך הערים", אומר אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי. וגם: כמה שופרסל מרוויחה מחוץ לערים?
עדי ברזילי | (17)

אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי מספר על הפעולות שעושים ברשת על מנת לשמור על הגידול וההכנות למעבר של קנייה און-ליין ונטישה של הסניפים: "אנחנו מדברים על שינוי טכנולוגי שאנו עושים עם לקוחות המועדון", אומר רביד.

גורם נוסף לצמיחה של הרשת נעוץ על פי רביד בהתמקדות בקהלי יעד חדשים: "אנו עושים שינוי צרכים בתמהיל סל הקנייה שלהם, אנו פונים למגזרים שהיום שאר הרשתות לא פונות כמו מגזר טבעוני, צליאקים וכו". רביד מסביר כי למרות עלייה של מותגים פרטיים של רשתות המזון בויקטורי בחרו שלא ללכת בכיוון הזה "כל הרשתות רצו למותג פרטי על מנת להוזיל עליות אבל הצרכן הישראלי אוהב מותגים מוכרים וויקטורי נמצאת עם מותגים גדולים במחירים קטנים ואני מעדיפים אותם על פני מותגים פרטיים וקטנים".

רביד ממשיך ואומר "כי הפער בין רשתות הדיסקאונט לבין רשתות כמו שופרסל ומגה נשמר". צפו בוידאו

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    itzik 29/06/2018 07:43
    הגב לתגובה זו
    טינופת בלגן ולכלוך בסניפים אינה קשורה לטכנולוגיה הצמיחה על חשבון הניקיון סימון מחירים גרוע בעצם רשת עלובה של שנות ה60...
  • 13.
    אחד . 31/05/2018 18:35
    הגב לתגובה זו
    הרשת לא הכי והרבה נמנעים מלערוך קניות שם או יותר נכון מבקרים לנסות פעם ראשונה . בשניה כבר לא חוזרים - נסיון אישי שלי זה קרה לי המחירים לא הכי זולים ורמת הנקיון לא הכי בלשון המעטה ואין סדר במדפים . כך שיש מספיק תחלואים לתקן לפני שרצים להתראיין ולנפנף ברשת שהשיגה רווחים וצמיחה
  • 12.
    לא גומר את החודש 31/05/2018 07:59
    הגב לתגובה זו
    כף רגלי לא דורכת שם . אין סימון מחירים והכל מעורבב ומעל הכל המחירים יקרים (הסניפים עלובים ) מתאים למכולת שכונתית . למי שצריך סוכר. שמן. קמח .אטריות ועוד מוצרי יסוד אולי זה בסדר . לא יותר מזה
  • 11.
    ויקטורי סתם רשת יקרה ולא נקי. המחיר במדף שונה מהקופה (ל"ת)
    אילנית 30/05/2018 18:21
    הגב לתגובה זו
  • חנוך מבט 06/06/2018 09:50
    הגב לתגובה זו
    הצגת מחירי מבצע בצורה מבלבלת המאפשרת לקופאי לדרוש סכום גבוה יותר ממליץ לבדוק כל חשבון .אני אישית הפסקתי לקנות אצלם. צורת התנהגותם בפירוש מכעיסה.
  • 10.
    י.א 30/05/2018 14:24
    הגב לתגובה זו
    מקרר נוזל ,ליכלוך והזנחה..בלגן במעברים..אין מספיק קופאיות ,השרות גרוע..אפשר גם בבקשה לדאוג לצרכן בנקודת הקצה ,ולא להתהדר בהכנסות. לתשומת לב ההנהלה וגם הועברה הערה כזו לפני כמה ימים - מתי נראה שיפור??
  • 9.
    blacknasa 30/05/2018 13:46
    הגב לתגובה זו
    5 הודעות + 3 שיחות טלפון ולא חזרו אליי למרות שחייבו אותי בדברים שלא קיבלתי . אני איתם סיימתי
  • 8.
    דוד 30/05/2018 13:13
    הגב לתגובה זו
    ויקטורי נשר קניתי קוטג חמוץ ירקות טעם של ביוב חא יודע מאיפה מביאים את הירקות
  • 7.
    jacob2zur 30/05/2018 13:08
    הגב לתגובה זו
    מחירים לא מציאה.. שירות גרוע, אין מחירים על חצי מהמצרכים.. בכלל לא נעים להיכנס לסניף שלהם ברחוב בר כוכבא
  • 6.
    קונה בסניף דיזינגוף בתל אביב, נקי נעים ומסודר (ל"ת)
    ניצן 30/05/2018 12:25
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    כל הכבוד (ל"ת)
    מיטלי 30/05/2018 11:51
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    סוף סוף מישהו שמבין איפה צריך להוזיל ולא סתם מחרטט (ל"ת)
    ערן 30/05/2018 11:29
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    צודק, טוב שמוזילים מוצרים ומותגים שבאמת צורכים (ל"ת)
    מאיר 30/05/2018 11:28
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שלומי 30/05/2018 11:13
    הגב לתגובה זו
    וואאללה... קשקשן איזה ? אומץ . רשת יקרה להחריד עם מגוון מוצרים מוגבלים ללא סדר (הכל באלגן ) לא הכי סימפטי להנות מלשוטט ולעשות קניות . ולא נקי !!! לפני שהבעל בית הפלצן מקשקש שיידאג לסדר ונקיון + מחיר הוגן וזול יחסית לשאר רשתות הדיסקאונט
  • אתה צודק ב100 אחוז -מוכרים בלופים לאנשים (ל"ת)
    בנצ 30/05/2018 18:19
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בויקטורי צפוף ובלגן,ירקות ופירות ומחלקת חלב על הפנים (ל"ת)
    חוויית קנייה גרועה 30/05/2018 10:42
    הגב לתגובה זו
  • jacob2zur 30/05/2018 13:09
    הגב לתגובה זו
    הסניף כאן לא זול, לא נקי, ללא סימון מחירים, שירות גרוע ולא אדיב
רונן שור מנכ"ל אקסל סולושנס
צילום: יח"צ

בכ-90 מיליון שקל: אקסל רוכשת שתי ביטחוניות - המניה זינקה כבר אתמול; צירוף מקרים?

אקסל בנויה משכבות של רכישות היא רכשה 14 חברות מאז הפיכתה לציבורית והיום היא מעדכנת על רכישה נוספת של סטארלייט ונקסטוויב שעוסקות ב-RF ומיקרוגל ומתכננת לממן את זה בגיוס אג"ח; הרכישה מגיעה 3 חודשים אחרי עסקת סינאל, שהתבררה כמהלך בעייתי עם חשיפת טעות מהותית בדוחות הנרכשת

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אקסל

לפני שנדבר על הרכישה אנחנו רוצים לדבר רגע על המניה. המניה של אקסל אקסל 12.52%   קפצה לנו על המסכים אתמול וכנראה גם אתם תהיתם מה מתבשל שם. המניה עוד הספיקה לרדת מתחת לרף הפתיחה אבל מאיזור 11 בבוקר היא התחזקה וזינקה עד 8% עד שנעלה ב-6.7%. כל זה לא קרה במחזורים זניחים זה קרה בתמורה עצומה של 5.1 מיליון שקל שזה כמעט פי שבעה מהמחזור הממוצע שלה בשבוע האחרון. אז למי מכם שתהה אמש אם יש התפתחות חדשה סביב עסקת סינאל הבעייתית גילה הבוקר שזה סיפור אחר. אקסל שוב יצאה לשופינג, הפעם ביטחוני ויש סיכוי שמישהו ידע משהו ו"עשה עם זה" משהו. זה לא ממש מפתיע ולא כל כך חריג, לצערנו, לראות זינוקים או צניחות במניות לפני שהציבור מתעדכן על מה קרה. 

זה חלק מהרעה החולה של הבורסה המקומית, זה מה שהעניק לה את הכינוי "ביצה". מי שקיווה שהמצב הזה שייך לעבר מגלה כל פעם מחדש שיש עוד דרך ארוכה לעשות, מענישה והרתעה ומחקר - אותו ניתן לבצע בקלות - כדי לגלות מי העמיס או התפטר לפני שהמשקיעים ידעו. מעגל הקסמים הזה ממשיך וימשיך כל עוד חברות וגופים מסוימים ינהלו את הקשר עם השוק דרך "סקופים" ומהצד השני גופי תקשורת יזינו את הפיד מ"בלעדי" ל"בלעדי".


הגרף התוך-יומי של אקסל - צילום מתוך הטרמינל


הרחבת דריסת הרגל בשוק הביטחוני

אקסל חתמה על הסכם לרכישת סטארלייט טכנולוגיות ונקסטוויב טכנולוגיות, שתי חברות ותיקות שהוקמו בשנת 2000 ופועלות בתחום מערכות ה-RF והמיקרוגל לתעשיות ביטחוניות. אלו  טכנולוגיות שנמצאות בשימוש נרחב במערכות כטב"מים, כלים אליהם יש ביקוש גדול לא רק בשל המערכה הביטחונית שהייתה בישראל אלא וביתר שאת מהמציאות הגיאופוליטית באירופה כשכלי טיס בלתי מאוישים משנים את פניו של שדה הקרב. בין הלקוחות של החברות נמנות רפאל, אלביט, התעשייה האווירית ועוד. במקרים מסוימים הן מספקות רכיבים ייעודיים שמהווים חלק מובנה במוצרים המרכזיים של הגופים האלה, כך שהביקוש לפעילות שלהן מושפע ישירות מצברי ההזמנות הגדלים של התעשיות הביטחוניות. 2 החברות נשלטות במלואן על ידי המייסדים רמי בל-עש ואודי פרידמן, מהנדסים בעלי ניסיון של שנים רבות, אלו גם ימשיכו להוביל את הפעילות לפחות שנתיים וייתכן עד חמש שנים קדימה.

העסקה בנויה משני נדבכים. במועד ההשלמה תשלם החברה 49.2 מיליון שקל במזומן, ובשלב ב' היא תוסיף עד 40.3 מיליון שקל נוספים במידה והחברות יעמדו ביעדי הרווח הממוצעים לשנים 2026-2028. עוד סוכם כי סטארלייט ונקסטוויב יוכלו לחלק דיבידנד מהרווחים שבקופה לפני השלמת העסקה, כך שההון העצמי של כל אחת מהן לא ירד מ-1.5 מיליון שקל.

השקעות אלטרנטיביותהשקעות אלטרנטיביות

השקעות אלטרנטיביות אינן מילה גסה, אבל חייבים להפסיק להשוות תפוזים לתפוחים

הדיון על "קריסת" השוק האלטרנטיבי מפספס את העיקר - אין דבר כזה שוק אחד או מודל אחד; בין פלטפורמות אחראיות עם מנגנוני חיתום וביטחונות לבין גופים שנשענו על הון חדש בלבד, עובר קו דק שמפריד בין ניהול סיכון מושכל לבין הימור מסוכן - טור תגובה של אייל אלחיאני  מייסד ומנכ"ל טריא
אייל אלחיאני |

בטור שהועלה כאן ניסו להסביר "מה קרה" לשוק ההשקעות האלטרנטיביות. שמות מוכרים כמו הגשמה, סלייס, טריא ואחרות נזרקים יחד לסל אחד, כאילו מדובר באותו מוצר, באותו מודל ובאותה רמת סיכון ולא היא.

מדובר בטעות יסודית, כמעט פדגוגית: אין דבר אחד שנקרא “השקעה אלטרנטיבית”.

השקעה אלטרנטיבית היא שם גג למאות מודלים שונים: מאשראי צרכני, דרך מימון נדל״ן, ועד השקעות אנרגיה וקרנות חוב. בין קרן גמל שגייסה כספי חוסכים והשקיעה אותם בפרויקטים כושלים בניו־יורק, לבין פלטפורמת הלוואות בין עמיתים שמאפשרת השקעות מגובות נדל״ן בישראל - אין שום דמיון, לא ברמת הפיקוח, לא במבנה ההשקעה ולא ברמת השקיפות. מדובר במוצרים שונים בתכלית. כל זאת בנוסף להשפעה המהותית על התחרות ועל האימפקט החברתי.

הציבור הישראלי צמא לאפיקים אלטרנטיביים, וזה לא מקרי. במשך עשור של ריבית אפסית, משקיעים נאלצו לבחור בין תשואה זעומה בבנק לבין השקעות ספקולטיביות בחו״ל. ההשקעות האלטרנטיביות, כשהן מנוהלות נכון, יצרו אפיק שלישי - כזה שמחבר בין הכלכלה הריאלית (דיור, אשראי לעסקים קטנים) לבין הציבור הרחב, ומאפשר תשואה ראויה לצד ביטחון יחסי.

אבל בין זה לבין “שיווק אגרסיבי של חלומות” יש תהום.

ההבדל האמיתי איננו בסיפור השיווקי, אלא בניהול הסיכון.

מי שבנה מנגנון בקרה, שקיפות, חיתום וביטחונות איכותיים - הוכיח את עצמו גם בתקופות משבר ושרד. מי שבנה על זרימה אינסופית של כסף חדש - קרס. זה כמובן נכון להשקעות אלטרנטיביות כמו גם לבנקים שונים בארץ ובעולם (שחלקם קרסו וגרמו להפסדים משמעותיים למשקיעים).

להכניס את כולם לאותה רשימה זה כמו לכתוב שטסלה וניסאן הן “שתי חברות רכב” - עובדתית זה נכון, אך מהותית מדובר בשני מוצרים שונים לחלוטין מכל הבחינות.