דרמה באסיה: סין השלימה צניחה חופשית של יותר מ-30% מהשיא ביוני

המסכים בבורסות מזרח אסיה צבועים היום באדום בוהק, כאשר הממשל הסיני עושה הכל לעצור את המפולת
|
(21)
מסכים אדומים

הפאניקה בבורסות בסין נמשכת. במהלך הלילה כבר נסחר מדד שנחאי בנפילות של עד 8.2%, הנפילה היומית החדה ביותר מאז 2007. שורה של מהלכים שביצע הממשל הסיני בתוך יום המסחר הצליחו למתן את הנפילות אך לא להרבה זמן - והמדד נסגר בירידה של 5.9% והשלים צניחה של יותר מ-30% מאז השיא שרשם ביוני האחרון.

יתר בורסות אסיה נצבעו גם הן באדום בוהק, מדד האנג סנג בהונג קונג נפל ב-5.8% לאחר שצלל במהלך המסחר ב-9% והניקיי ביפן צנח ב-3.1% ורשם את הירידה החדה ביותר מזה 16 חודשים.

ביזפורטל מגייסת כתבי שוק הון. אולי זה אתם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

העלאה
* כל השדות חובה

תודה שהשארת פרטים, נשתדל לחזור אלייך בהקדם

בחזרה לשנחאי - ציבור המשקיעים ראה מחיקת ערך של 3.5 טריליון דולר בשלושה שבועות כך שהמשבר ביוון פתאום נראה כסף קטן מאוד. מדד שנחאי עדיין נמצא בטריטוריה חיובית מתחילת השנה אך מדד ה-CSI-300 שהינו מדד מרכזי נוסף בסין כבר עבר לירידות בהסתכלות שנתית.

בתגובה למפולת הלילה, הרגולטור הסיני עצר את המסחר בלא פחות מ-1,300 מניות. כלומר 40% מהשוק הסיני (מניות בשווי של 2.6 טריליון דולר) הוקפא בכדי למנוע התרסקות מוחלטת. בשאר המניות הרגולטור הבהיר כי הוא יספק נזילות גדולה ובתוך כך הועלו באופן משמעותי דרישות ההון לצורך עסקאות שורט - בתגובה לצעדים הנפילות אכן מתמתנות.

ההתרסקות בבורסה בסין הגיעה דווקא לאחר שהבנק המרכזי הסיני הוציא מייד עם פתיחת המסחר הודעה נדירה לפיה בכוונתו לעקוב מקרוב אחרי התנהגות השוק ובמידת הצורך הוא ימשיך להשתמש בכלים העומדים לרשותו בכדי לתמוך ולשמור על יציבות השוק מול "סיכונים מערכתיים ואזוריים".

אלו בעיקר מניות הבנקים וענקיות הפיננסים שבולטות בנפילות. כך לדוגמה, Minsheng Banking Corp צוללת כמעט 8% ומניית Southwest Securities צללה עד 22% במהלך המסחר.

עידן אזולאי מנהל השקעות ראשי באפסילון: "הירידות בסין הן ביטוי של חולי של שוק מתפתח שמידי פעם מתקשה להכיל את השינויים הרבים שהוא חווה בפרק זמן קצר. השוק בסין עדיין סובל מבעיות של נזילות, רגולציה וכו'. עם זאת, בראייה רחבה ניתן לומר שהמשק הסיני עדיין מציג שיעורי צמיחה גבוהים ומשקלו של המשק הסיני בתוצר העולמי הולך וגדל. לכן, יתכן שהירידות האלו מהוות הזדמנות כניסה מעניינת לשוק הסיני".

תגובות לכתבה(21):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    אולי יעלה ואולי לא. דברים ברורים של מנהל השקעות ראשי (ל"ת)
    "יתכן ו" 08/07/2015 18:14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 14.
    סין=בועה יותר גדולה מישראל+יוון+וכל העולם... (ל"ת)
    soli 08/07/2015 10:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אכן כך. החוב של סין גדול יותר משל ארה"ב
    אלי 08/07/2015 12:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מפולת בסין זה כמעט סוף העולם.
    סגור
  • 13.
    כדאי לקנות ת. סל סין? (ל"ת)
    שווה להשקיע בסין? 08/07/2015 09:30
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 12.
    "לא תאמינו!" "לללאא תאאממיננוווו!!!"
    אנונימי 08/07/2015 09:18
    הגב לתגובה זו
    7 2
    איך ביזפורטל נואש למשוך אותכן להקליק על הכותרות שלו. לא תאמינו...
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    שיתרסקו כל המפעלים הסיניים. עדיף.
    פחות זבל בעולם 08/07/2015 08:58
    הגב לתגובה זו
    3 3
    נחזור לייצר בעצמנו באיכות הטובה שהיתה פעם. ונייבא מאירופה ויפן באיכות הטובה שהיתה פעם.
    סגור
  • מסכים עם כל מילה
    צדוק 08/07/2015 09:10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    צודק 100 אחוז.רוב הדברים מסין זבל..
    סגור
  • 10.
    כשהמדד בסין עלה, המדינה לא עשתה כלום בשביל 'למתן' את
    אריק 08/07/2015 08:55
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ככה זה, העולם רואה עליות כשמשהו טוב ושוכח שגם הירידות חשובות, מה שעולה בטירוף בזמן קצר לא מחזיק הרבה 'אויר'.. זה חוק הטבע של הבורסה אז שלא יפרסמו לנו התרסקויות. כל מה שזה אומר שהבורא עכשיו בממוצע רב שנתי עדיין עלתה בעשרות אחוזים!
    סגור
  • 9.
    הבורסה בתל אביב החזקה בעולם!!!אל אל ישראל (ל"ת)
    אורן 08/07/2015 08:41
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • חכה חכה... עוד מעט...
    כולכם ישנים 08/07/2015 09:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יבוא לכם בהפתעה
    סגור
  • 8.
    דרמה... לא תאמינו.... מספיק עם הקלישאות הנבובות
    יואב 08/07/2015 08:40
    הגב לתגובה זו
    12 1
    אתם לא תאטרון. שימו דברים בקונטקסט. המדד עלה בטרוף.
    סגור
  • עלה בטרוף ובקרוב ירד בטרוף
    כולכם ישנים 08/07/2015 09:01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כל הדרך חזרה
    סגור
  • 7.
    עכשיו זה סין (ל"ת)
    שיר 08/07/2015 08:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    כל יום מדד שנחאי נופל באחוזים מפחידים. ביז לא מצאו נכונ
    זיפו 08/07/2015 08:07
    הגב לתגובה זו
    8 2
    נכונות לציין זאת עד היום. עד היום ביז לא מצאו נכונות להזכיר את הנפילות בשנחאי למרות שהיא נפלה גם שלשום וגם לפני זה באחוזים מפחידים מכיוון שזה לא שירת את הפוזיציה של ביז. אך ראה פלה, אתמול בארהב בוצעה האמא של הפרסות והנאסדק למשל עלה ממינוס 2 אחוז ל-0.6 שזו עליה תוך יומית של 2.6% !!!! מאחר שזה לא משרת את הפוזיציה של ביז שמאורגנת להיום בתיאום עם המוסדיים לירידות אז מצאו נכונות לפרסם על הבוקר כתבה שלילית כדי לייצר אוירה שמתאימה לפוזיציה שלה. חבריי המשקיעים . מה שלא תעשו לא יעזור. אם ביז מאורגנת לירידות תקבלו היום ירידות.
    סגור
  • 5.
    יוון היא עולם הצלבניתUSA מלא בחובות גרעונות זמנה אוזל
    מלחמת אזרחית צלבנים? 08/07/2015 07:48
    הגב לתגובה זו
    3 3
    רומני אמר בנאומו בעימות מול הקופיקו שעד ולקראת סוף קדנציית אובמה יוון היא ארצות הברית! כלומר האמריקאנית הצלבנית במהירות רבה מגיע למצב יוון ....
    סגור
  • מה ?? (ל"ת)
    שמטוב 08/07/2015 10:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    זמנה של האמריקאנית בוושינגטון.ניו יורק,קליפורניה אוזל!
    מלחמת אזרחים USA ? 08/07/2015 07:43
    הגב לתגובה זו
    1 3
    עד מתי השטנית 666 anti Christ וושינגטון תסתר מאחורי האומות? האמריקאנית מלאה חובות וכבר נחנקת!
    סגור
  • 3.
    היונים חיים בסרט...היווניה חושבת שהמשבר של ״אחר״
    מלחמת אזרחים ביוון? 08/07/2015 07:36
    הגב לתגובה זו
    3 0
    היוונים חיות בסרט המשבר לא שלה אלא של אחר
    סגור
  • תגיד, מה לקחת? (ל"ת)
    יוסי 08/07/2015 10:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    לא מבין על מה המהומה השוק עלה 150% בשנה!! אז לא עשו רעש (ל"ת)
    vvc 08/07/2015 07:22
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 1.
    עדיין יש רווח של 15% מתחילת השנה (ל"ת)
    אבי 08/07/2015 07:14
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות