לידיעת הסוחרים: חברה שממחזרת פלסטיק צפויה להתמזג לשלד בת"א
האם בקרוב יוכלו הסוחרים בבורסה של תל אביב להשקיע במניה של חברה שמתכוונת לפתור את בעיות הזיהום ארוך הטווח שגורמות כמויות הפסולת הביתית המוצקה ובראשן מוצרי הפלסטיקה כולל אינסוף שקיות הזבל בהן משתמשים כולנו?
חברת WTP-Waste to Product החלה בהרצת המפעל שהיא מקימה בימים אלה במפרץ חיפה על שטח של 4 דונמים וזאת בהשקעה של מעל 20 מיליון שקל. זהו מפעל ראשון מסוגו בישראל והוא יחל בייצור מדורג בכמות התחלתית של 20 טון ליום ולקראת סוף השנה יגיע להספק מלא של 40 טון ליום.
החברה הינה בעלת טכנולוגיה ייחודית להפיכת פסולת ביתית למוצרים וזאת במקום הצורך החוקי המחייב הטמנה (והובלה) יקרה. מדובר במהפכה אמיתית בסדר גודל עולמי אשר זה היישום הראשון שלה בישראל.
בבורסה של תל אביב קיים כיום שלד בורסאי של חברה ציבורית הנושאת את אותו השם, וו.טי.פי (לשעבר פילת גרופ) ושיש להם את אותם הבעלים, כך שיהיה נכון להניח שהחברה הפרטית תתמזג בקרוב לשלד של החברה הציבורית. נקודה מעניינת נוספת היא ההודעה שפירסמה החברה לאחרונה ולפיה היא מזמנת אסיפה כללית בעוד כחודש בו יתבקשו בעלי המניות להצביע על מינויו של יובל רבין (בנו של רה"מ לשעבר, יצחק רבין ז"ל) ליו"ר החברה. כיום משמש רבין כאחד מהבעלים של החברה הפרטית WTP.
- גדות רוכשת את גרין אויל ותיכנס לתחום מיחזור השמנים
- מתי כדאי למחזר את המשכנתא?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עשרות טונות של פסולת ביום
אבנר ארזי, מנכ"ל ובעלים של WTP אומר כי בכל יום נאספות כמויות הולכות וגדלות של פסולת ביתית מוצקה (MSW) ומוטמנות במזבלות או נשרפות. שיטות אלה של סילוק הפסולת העירונית הן יקרות ובלתי יעילות מבחינה כלכלית ואקולוגית. הן יוצרות זיהום אוויר, קרקע ומים וכמו כן הררי פסולת בלתי מעובדת והן לא מצליחות לנצל חומרים שניתן למחזר למוצרים שימושיים. מוצרי החברה ימכרו (חוזים בחתימה) למפעלי פלסטיק והם ישמשו כחומר הגלם המחליף חומר גלם יקר בתעשיית הפלסטיק.
מפעלה החדש של WTP מוקם על בסיס ידע שהחברה פיתחה במהלך חמש השנים האחרונות. למערכת יתרונות רבים שלהם משמעות כלכלית ואקולוגית רבה. המפעל החדש מתוכנן להכפיל את כושר הייצור שלו והוא יקלוט על פי התכנון עשרות טונות של פסולת ביום בתהליך הייצור יפרידו מהפסולת זכוכית, מתכות וחומרים אחרים (שימכרו בנפרד).
מחומר הגלם שיופק במפעל ניתן יהיה לייצור מגוון מוצרים מפלסטיק כמו: ספסלים, משטחים, ארגזים (מוצרים עבי דופן). מספר מפעלי פלסטיק הביעו עניין ברכישת חומר הגלם שהחברה תייצר, שכן הוא זול ומאפשר גמישות ייצורית רבה.
- 6.מני 17/02/2014 16:09הגב לתגובה זואמממ, מעניין...תועלת חברתית, סביבתית ואקולוגית. ועוד לעשות מזה כסף..רעיון די מדליק
- 5.שוקע 29/10/2013 18:17הגב לתגובה זורק 5 מיליון
- 4.למה ביזפורטל יוצאים עם ההודעה עכשיו היא די ישנה (ל"ת)מעניין 28/10/2013 18:31הגב לתגובה זו
- 3.צבי 28/10/2013 10:09הגב לתגובה זואותו דבר, אין פה שום ייחודיות, כל מי שעוסק בענף מחזור הפלסטיק טוען שהוא המציא ופיתח את השיטה, הערך הוא לא כלכלי אלא סביבתי.
- 2.הכל סיפורים-החברה תרויח מגיוסי הון ולא ממיחזור (ל"ת)ישדאבלוף 27/10/2013 16:11הגב לתגובה זו
- 1.גם מטרה טובה וגם רווחית , מעולה , איכות הסביבה = $ + :) (ל"ת)ליאת 27/10/2013 15:17הגב לתגובה זו
- בן חי 27/10/2013 15:49הגב לתגובה זואחת המדריכות ומרצה בסדנאות למחזור..בעצמה מיצרת מוצרים ממוחזרים.....אני מאמין שהיא תביא לפתוח המודעות הן בחברה עצמה והן בישראל ככלל...ולשיפור איכות סביבתנו.......

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35
במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.
חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- הבורסה בשנתיים של מלחמה - מי הרוויח ומי נשאר מאחור?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה?
מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.
כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.
מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של 2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.
ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- מחירי הטיסה לפריז ועל העתיד של אל על
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.
