סיטי חמים על טבע: מעניקים המלצת קניה ל'מניית העם', למרות הקופקסון

האנליסטית ליאב אברהם מסיטי מצפה לצמיחה של 19% בשנה במכירות טבע מכל המוצרים שאינם הקופקסון, וגם מחכה לאפסייד לא קטן
ידידיה אפק | (10)

יצרנית התרופות הישראלית טבע מרכזת עניין רב בזמן האחרון ולאו דווקא לחיוב, עם האימפלמנטציה בשטח של תכנית ההתייעלות וההכנות לעידן של אחרי הקופקסון. אבל יש אנליסטים שרואים נקודת אור בתקופה זו למניית החברה וגם מצפים לאפסייד לא קטן עבור המשקיעים.

האנליסטית ליאב אברהם מסיטי מעריך שמניית טבע תתחזק לרמה של 47 דולר, אפסייד של 16% על המחיר הנוכחי בשוק. בנק ההשקעות האמריקני החל לסקר את טבע עם המלצת 'קניה', כשהפוקוס הוא על כל המוצרים שאינם קופקסון, המהווים כ-80% מהערך הפנימי של החברה וצומחים בקצב של 19% לשנה בממוצע ב-5 השנים האחרונות.

"אנחנו רואים פוטנציאל לעליות ב-12 החודשים הבאים כשהמשקיעים יתחילו לראות מעבר לקופקסון. אנחנו גם מצפים לאפסייד משמעותי כתוצאה מפעולות שיטיבו עם המשקיעים מצד ההנהלה", כותבת אברהם, שמסמן בנוסף לטבע גם את אקטביס כחברת גנריקה בינלאומית עם המלצת קניה.

האנליסטים בסיטי מאמינים שהמניה, שאיבדה 36% מערכה מאז השיא ב-2010, לא צפויה לרדת עוד הרבה גם כשהתחרות תנגוס בנתח של תרופת הדגל של טבע. הם מסבירים שמניית טבע נסחרת כעת בהערכת שווי הנמוכה ב-35% מהמכפיל המקובל לחברות המייצרות תרופות גנריות, ו"התחזית הכי דובית שלנו לקופקסון משמעותה ירידה לרמה של 35 דולר למניה, בעוד שהתחזית הכי שורית שלנו צופה שהמניה תעלה ל-60 דולר".

אברהם מוסיפה שעל המשקיעים להביט מעבר לבלוקבסטר הגדול של החברה, אל שלל המוצרים הנוספים שהיא משווקת היום ועתידה להוציא בשנים הקרובות. "אנחנו מצפים לירידה ברווח למניה מהקופקסון מ-2.96 דולר למניה ב-2013 ל-58 סנט למניה ב-2018. למרות זאת, אנחנו מצפים לצמיחה שנתית של 19% במשך 5 שנים בכל המוצרים הנוספים שטבע מציעה. לטבע אין עוד "בלוקבסטר" בצנרת שיחליף את הקופקסון, אבל כרגע מוצרי הנשימה, ה-NTE והתרופות ללא מרשם רופא שלה מוערכות בחסר על ידי השוק", מסבירה אברהם.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    לא לדחוף, יש מספיק לכו-לם (ל"ת)
    קנו קנו 25/10/2013 15:39
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    טבע תרד בעוד 30% בשנתיים-כלל ביו היא המנייה הבאה שתטוס (ל"ת)
    rubi 25/10/2013 14:54
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אהרון 25/10/2013 12:59
    הגב לתגובה זו
    לא מבליטים את הידיעה כדי שהמקורבים יקנו ורק אחרי שהמניה תגיע ל1600 הציבור יקנה
  • 5.
    הגיע זמן טבע כדאי לאסוף (ל"ת)
    מהטבע 25/10/2013 12:40
    הגב לתגובה זו
  • כל כך פשוט 25/10/2013 13:15
    הגב לתגובה זו
    גם אם בערסלנד מקובל "לאסוף"........מרימים טלפון לבנק וקונים.
  • אתה אולי רץ וקונה אחרים אוספים שקל לשקל ואז קונים (ל"ת)
    לפשוט 25/10/2013 14:57
  • 4.
    תגיע ל 18000 (ל"ת)
    טבע 25/10/2013 12:18
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    החיובי 25/10/2013 12:13
    הגב לתגובה זו
    ההודעה הזאת שווה כותרת ראשי בדיוק כמו שסיטי הוציא הודעה מכירה על בזק והודעה זו זכתה לכותרת ראשית למה איפה ואיפה ובמיוחד שטבע מבחינה גודל והעניין הבנלאומי בה משמעותי יותר חומר למחשבה (לא חיבים לשים בכותרת הראשית רק הודעות שליליות
  • 2.
    המניה תתחיל לעלות הגיע הזמן!!!!!!!!! (ל"ת)
    טבע 25/10/2013 11:13
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)
    חחחחחחחחחח 25/10/2013 11:07
    הגב לתגובה זו
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.