שגית דותן MAX
צילום: אורן דאי

MAX: גידול בהכנסות וברווח הנקי; המשך צמיחה בתיק האשראי

חברת האשראי Max מציגה רבעון שלישי חיובי עם צמיחה בהכנסות וברווח המתואם, בו נרשמה הוצאה חד-פעמית, לצד גידול מתמשך במחזורי הפעילות, במספר הכרטיסים ובתיק האשראי

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה מקס שגית דותן

חברת האשראי מקס (Max) פרסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של 2025. מהנתונים עולה כי החברה ממשיכה להציג צמיחה בהכנסות, במחזורי הפעילות ובתיק האשראי, ולצד זאת, רווחיה הושפעו מהוצאה חד פעמית משמעותית הקשורה לגידול בהפרשות לשומות מע"מ בגין פעילות חו"ל לשנים 2012-2024.

ברבעון השלישי הסתכם הרווח הנקי המתואם ב-86 מיליון שקל לעומת 70 מיליון שקל בתקופה המקבילה, גידול של כ-23%. הרווח הנקי המדווח, הכולל את ההוצאה החד-פעמית, נמוך יותר, אך ההשוואה המהותית לפעילות הליבה נעשית על בסיס התוצאות המתואמות, כפי שהציגה החברה. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הרווח הנקי המתואם הגיע ל-236 מיליון שקל, לעומת 210 מיליון שקל אשתקד.

הכנסות החברה ברבעון עלו לכ-645 מיליון שקל, לעומת 595 מיליון שקל אשתקד, עלייה של כ-8.4%. בתשעת החודשים ההכנסות הסתכמו בכ-1.836 מיליארד שקל, לעומת 1.668 מיליארד שקל בתקופה המקבילה. הגידול נבע מעלייה במחזור העסקאות בכרטיסי אשראי, עליה בכמות הכרטיסים הפעילים והתרחבות תיק האשראי.

פעילות הנפקת הכרטיסים המשיכה לצמוח: מחזור ההנפקה הכולל ברבעון הגיע לכ-41 מיליארד שקל, לעומת 37 מיליארד שקל אשתקד. מחזור כרטיסי Max (החוץ בנקאיים) עלה ב-16.4% ל-18.6 מיליארד שקל. בתשעת החודשים נספרו כ-114 מיליארד שקל מחזור עסקאות, עלייה של כ-10%.

תיק האשראי הצרכני הסתכם בכ-11.7 מיליארד שקל, גידול של 16.5% מול התקופה המקבילה. תיק האשראי לעסקים עלה לכ-1.2 מיליארד שקל, גידול של כ-9%. לצד הצמיחה בהיקפים, המשיכה מגמת השיפור באיכות תיק האשראי: הוצאות להפסדי אשראי ברבעון ירדו ל-41 מיליון שקל לעומת 62 מיליון שקל אשתקד, ובתשעת החודשים ירדו ל-130 מיליון שקל לעומת 159 מיליון שקל.

הוצאות התפעול, ללא הפסדי אשראי ובנטרול אירועים חד-פעמיים, עמדו על 484 מיליון שקל ברבעון ועל 1.381 מיליארד שקל בתשעת החודשים, גידול הנובע מהתרחבות הפעילות ומעלייה במספר הכרטיסים והמחזורים.

בסך הכול מחזיקה Max כ-4.13 מיליון כרטיסים תקפים, עלייה של כ-8% לעומת התקופה המקבילה, מתוכם 2.125 מיליון כרטיסי Max, גידול של כ-12%. מספר הכרטיסים הפעילים הגיע ל-3.44 מיליון.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

ההון העצמי של החברה הסתכם ב-2.168 מיליארד שקל, והלימות ההון הכוללת עלתה ל-12.9%.

דבר החברה

מנכ"לית Max, שגית דותן: "התוצאות העסקיות מצביעות על המשך הצמיחה העסקית החזקה והיציבה של Max, כפי שבאה לידי ביטוי בכל הפרמטרים, גידול עקבי במספר כרטיסי Max ובמחזורי העסקאות לצד חיזוק תיק האשראי האיכותי שלנו. ברבעון זה ביססנו את האסטרטגיה להרחבת הצעת הערך הפיננסית המבדלת של Max. הכרזנו על "צובר ושב", חשבון חוץ-בנקאי שנותן ריבית של 3% על כל היתרה הנזילה בחשבון, ללא תנאים. זהו צעד נוסף ביישום האסטרטגיה שלנו לספק שירותים פיננסים נרחבים, הרבה מעבר לכרטיס אשראי, ולבסס את Max כגוף מוביל, גם בניהול היתרות של לקוחותינו."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן

טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה

ברק עילם ברח בזמן, על המשבר בנייס והסיכונים והסיכויים; ועל המימוש הצפוי בטאואר אחרי הזינוק המרשים  

מערכת ביזפורטל |
נושאים בכתבה טאואר נייס

אולי נייס הגיעה לרצפה? אתמול היא זינקה בוול סטריט וחזרה להיסחר מעל 100 דולר. היא חוזרת למסחר בת"א עם ארביטראז' חיובי של 5%. 

אחרי קריסה בשבוע האחרון על רקע הנמכת תחזית, נייס נסחרת במכפיל רווח עתידי של מתחת ל-9. זה מאוד נמוך וזה כנראה משקף שני דברים - את החשש מהנמכת ציפיות בהמשך הדרך ואת חוסר האמון בהנהלה של נייס - לא מפרסמים דוח כספי ואחרי יומיים מנמיכים ציפיות לשנה הבאה. זו התנהלות שוול סטריט לא אוהבת ולא מקבלת. 

ועדיין, אולי זה בגלל חוסר הניסיון של סקוט ראסל, הטירון בתפקיד. אולי זאת טעות של מתחילים וזה מזכיר לנו שברק עילם תזמן בצורה מושלמת את העזיבה מנייס. פשוט - ברח בזמן. הוא הבין בשנה האחרונה שלו שמגיעה מהפכה גדולה, הוא לא רצה לעבור עוד מהפכה בחברה במיוחד שהיא איום גדול על הפעילות. 10 שנים הספיקו לו, כשהשנים האלו מחולקות לשתיים - השנים הטובות והשנים הגרועות. ב-5 שנים שווי נייס עלה פי 4, ב-5 שנים הבאות לא היה שינוי. בשנה האחרונה המניה קרסה במעל 50%. 

מאז הודעת הפרישה שלו המניה נפלה ב60% - מה זה אם לא בריחה - ברק עילם עוזב את נייס בתזמון בעייתי - ממה מודאגים האנליסטים?

נייס היום מאוד מאוימת על ידי ה-AI ומצד שני מדגישה שה-AI הוא דווקא מנוע הצמיחה העיקרי שלה. חברות תוכנה בכלל מאוימות מאוד כי ניתן לפתח תוכנה במהירות ובזול. נייס פועלת בשוק ה-CRM שעובר טלטלות גדולות - המהפכה משנה אותו לחלוטין.   

נייס בנקודת הזמן הזו היא סיכוי גדול וסיכון גדול. היא לכאורה מאוד זולה, אבל זה בגלל החששות של השוק מהמשך הנמכת ציפיות. זו חברה במשבר שהחצי שנה הקרובה מאוד קריטית לעתידה. אם היא תלמד להתמודד מול איום ה-AI ואף להצטרף אליו כפי שהיא מצהירה, השוק יכול לתפוס אותה אחרת. אם היא תפספס תחזיות בהמשך, משבר האמון יכול להתחזק.


אבי גבאי, מנכ״ל פרטנר, קרדיט צילום: יעל גבאיאבי גבאי, מנכ״ל פרטנר, קרדיט צילום: יעל גבאי
דוחות

פרטנר: צמיחה מתונה אך עקבית גם ברבעון השלישי

ה-EBITDA המתואם עלה ל-331 מיליון שקל, במקביל לגידול במצבת מנויי הסלולר והסיבים; שורת הרווח הושפעה מהכנסה חד פעמית בשל ביטול הפרשה למע"מ

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אבי גבאי פרטנר

קבוצת פרטנר פרטנר -1.73%  מדווחת על תוצאות הרבעון השלישי של 2025, מהן עולה צמיחה מתונה אך עקבית ברווחיות לצד המשך התחזקות בתשתיות הליבה. הרווח הנקי עלה ל-90 מיליון שקל, גידול של כ-6% מול הרבעון המקביל. הרווח התפעולי עלה לכ-132 מיליון שקל, עלייה של כ-10%, וה-EBITDA המתואם עלה לכ-331 מיליון שקל, גידול של כ-4% מול התקופה המקבילה.

יש לציין כי תוצאות הרבעון מושפעות מגורמים חד פעמיים בשני צדי ההשוואה. ברבעון הנוכחי הוכר ביטול הפרשה למע״מ בהיקף של כ-38 מיליון שקל (נטפליקס תקפיץ את פרטנר - ואיך זה קשור למע"מ?), וברבעון המקביל נרשם רווח חד פעמי של כ-24 מיליון שקל מעסקת סיבים עם לקוח עסקי. לכן, חלק מהשיפור במדדי הרווחיות אינו משקף בהכרח מגמה תפעולית נקייה, אלא שילוב של השפעות חשבונאיות חד פעמיות בשתי התקופות.

הכנסות החברה הסתכמו ב-784 מיליון שקל, ירידה של כ-3% לעומת 811 מיליון שקל ברבעון המקביל. הירידה נובעת מהשפעת הכנסה חד פעמית גבוהה שנרשמה אשתקד בגין השכרת סיבים ללקוח עסקי. הכנסות השירותים הסתכמו ב-650 מיליון שקל, ירידה של כ-5% בהשוואה לאותה השפעה חד-פעמית. מנגד, ההכנסות ממכירת ציוד רשמו גידול של כ-5% והגיעו ל-134 מיליון שקל.

ברקע התוצאות, החברה השיקה בסוף הרבעון את שירות הטלוויזיה המשודרג +Partner tv, הכולל ממשק חדש והיצע תכנים רחב יותר. שדרוג כלל מנויי הטלוויזיה הושלם בתחילת הרבעון הרביעי. בסגמנט האינטרנט, מצבת מנויי הסיבים האופטיים עלתה ב-5 אלף מנויים ברבעון, וה-ARPU באינטרנט עלה ל-59 שקל, גידול של 5 שקלים מול הרבעון המקביל.

ברשת הסלולר, פרטנר מציגה צמיחה של 19 אלף מנויים נטו ברבעון ו-36 אלף מתחילת השנה, עם המשך פריסה ושימוש ברשת Private 5G. ה-ARPU הסלולרי נותר יציב ברמה של 44 שקל. שיעור הנטישה הסתכם ב-4.9%, ירידה קלה לעומת 5.1% בשנה שעברה.