מקאן תל אביב בקאן
צילום: מקאן

פשרה בין מקאן ו-TOM: פנו לקאן לשנות קרדיטים במהלך איקאה

העמותה שטענה שהרעיון שלה, תיכלל בקרדיטים להפקת הקמפיין. מייסד מיזם TOM: "שמחים שמקאן הכירה בתרומתנו לקמפיין ומברכים אותם על מהלך שזכה להערכה רבה"
משה בנימין | (4)

מהלך הפרסום של מקאן תל אביב למותג הריהוט איקאה תחת השם ThisAbles היה מצד אחד המהלך המצליח ביותר של המשרד, אי פעם בהיסטוריה האישית שלו בפסטיבל קאן ומנגד גם הפך לאירוע מביך של קרב על קרדיטים ורעיון מול עמותת ראות. כעת, יותר מחודשיים לאחר ההתנצחות בין הצדדים, מקאן והעמותה הגיעו לפשרה. 

הוויכוח החריף בין הצדדים הגיע עד להשמצות פומביות בעמודי הפייסבוק של כל המעורבים, מגידי גרינשטיין המייסד ונשיא 'ראות' ועד לעמית משיח מנכ"ל מקאן תל אביב והקופירייטר אלדר יוספוב, עובד מקאן, בעל מוגבלות פיזית ושיתוק מוחין. יוספוב היה למעשה לב ליבו של הקמפיין לאחר שהציע אותו למנהליו במחלקת הקריאייטיב של המשרד, מתוך המקום האישי שלו כאדם שסובל מריהוט לא מונגש, ואלו קידמו את הרעיון מול הנהלת איקאה. 

כזכור, העמותה שעוסקת בפתרון בעיות נגישות לאנשים בעלי מוגבלות, טענה כי היא זו שהציעה למקאן את הרעיון, זמן רב לפני ההתמודדות בפסטיבל קאן. מנגד, במקאן לא הכחישו כי החלו לעבוד על הרעיון עם אנשי העמותה, אך טענו כי בשלב מוקדם הבינו שלהתקשרות בין הצדדים אין היתכנות כי "הספק" אינו מצליח לספק את הסחורה ולכן בחנו הצעות אחרות והמשיכו לעבוד על הפרויקט באופן עצמאי. 

 

במסגרת הפשרה בין הצדדים, משרד הפרסום מקאן תל אביב פנה להנהלת פסטיבל קאן בצעד לא שכיח, בבקשה לכלול את מיזם TOM ברשימת הקרדיטים להפקת קמפיין ThisAbles. במשרד ציינו לבסוף כי הקשר עם מיזם TOM התקיים בתחילת הדרך, ולמרות שהפרויקט התקדם בסופו של דבר עם ארגונים אחרים, לTOM תרומה חשובה בבניית הפרויקט, הפקתו  ועיצובו. 

גידי גרינשטיין, מייסד ונשיא מיזם TOM אמר בתגובה: "אנו שמחים שמקאן הכירה בתרומתנו לקמפיין ThisAbles ומברכים אותם על מהלך שזכה להערכה רבה".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    לא מעניין אותי קרדיט 16/09/2019 18:09
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד ליוצרים וליוזמים
  • 3.
    מיכאל 15/09/2019 12:55
    הגב לתגובה זו
    מקאן מודים שגנבו את הרעיון
  • 2.
    אני 15/09/2019 12:33
    הגב לתגובה זו
    לא ישכח, ברגע השיא של התעשייה אל מול עיני כל העולם - נחשפו פני התעשייה האמיתיים בישראל ונושא גניבת הקרדיטים וזכויות היוצרים נחשף ברבים. הנורמה הזאת הושרשה כל כך חזק שאנשים אשכרה הופתעו כאשר TOM דרשו וקיבלו את המגיע להם. האתיקה בענף משרדי הפירסום גרועה מאתיקת הזנות. יודע זאת כל מי שמכיר את הענף. אנשים מוכרים את נשמתם וערכיהם תמורת ממון.
  • 1.
    בקיצור (ל"ת)
    מודים שהעתיקו 15/09/2019 11:56
    הגב לתגובה זו
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.