מקאן תל אביב בקאן
צילום: מקאן

פשרה בין מקאן ו-TOM: פנו לקאן לשנות קרדיטים במהלך איקאה

העמותה שטענה שהרעיון שלה, תיכלל בקרדיטים להפקת הקמפיין. מייסד מיזם TOM: "שמחים שמקאן הכירה בתרומתנו לקמפיין ומברכים אותם על מהלך שזכה להערכה רבה"
משה בנימין | (4)

מהלך הפרסום של מקאן תל אביב למותג הריהוט איקאה תחת השם ThisAbles היה מצד אחד המהלך המצליח ביותר של המשרד, אי פעם בהיסטוריה האישית שלו בפסטיבל קאן ומנגד גם הפך לאירוע מביך של קרב על קרדיטים ורעיון מול עמותת ראות. כעת, יותר מחודשיים לאחר ההתנצחות בין הצדדים, מקאן והעמותה הגיעו לפשרה. 

הוויכוח החריף בין הצדדים הגיע עד להשמצות פומביות בעמודי הפייסבוק של כל המעורבים, מגידי גרינשטיין המייסד ונשיא 'ראות' ועד לעמית משיח מנכ"ל מקאן תל אביב והקופירייטר אלדר יוספוב, עובד מקאן, בעל מוגבלות פיזית ושיתוק מוחין. יוספוב היה למעשה לב ליבו של הקמפיין לאחר שהציע אותו למנהליו במחלקת הקריאייטיב של המשרד, מתוך המקום האישי שלו כאדם שסובל מריהוט לא מונגש, ואלו קידמו את הרעיון מול הנהלת איקאה. 

כזכור, העמותה שעוסקת בפתרון בעיות נגישות לאנשים בעלי מוגבלות, טענה כי היא זו שהציעה למקאן את הרעיון, זמן רב לפני ההתמודדות בפסטיבל קאן. מנגד, במקאן לא הכחישו כי החלו לעבוד על הרעיון עם אנשי העמותה, אך טענו כי בשלב מוקדם הבינו שלהתקשרות בין הצדדים אין היתכנות כי "הספק" אינו מצליח לספק את הסחורה ולכן בחנו הצעות אחרות והמשיכו לעבוד על הפרויקט באופן עצמאי. 

 

במסגרת הפשרה בין הצדדים, משרד הפרסום מקאן תל אביב פנה להנהלת פסטיבל קאן בצעד לא שכיח, בבקשה לכלול את מיזם TOM ברשימת הקרדיטים להפקת קמפיין ThisAbles. במשרד ציינו לבסוף כי הקשר עם מיזם TOM התקיים בתחילת הדרך, ולמרות שהפרויקט התקדם בסופו של דבר עם ארגונים אחרים, לTOM תרומה חשובה בבניית הפרויקט, הפקתו  ועיצובו. 

גידי גרינשטיין, מייסד ונשיא מיזם TOM אמר בתגובה: "אנו שמחים שמקאן הכירה בתרומתנו לקמפיין ThisAbles ומברכים אותם על מהלך שזכה להערכה רבה".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    לא מעניין אותי קרדיט 16/09/2019 18:09
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד ליוצרים וליוזמים
  • 3.
    מיכאל 15/09/2019 12:55
    הגב לתגובה זו
    מקאן מודים שגנבו את הרעיון
  • 2.
    אני 15/09/2019 12:33
    הגב לתגובה זו
    לא ישכח, ברגע השיא של התעשייה אל מול עיני כל העולם - נחשפו פני התעשייה האמיתיים בישראל ונושא גניבת הקרדיטים וזכויות היוצרים נחשף ברבים. הנורמה הזאת הושרשה כל כך חזק שאנשים אשכרה הופתעו כאשר TOM דרשו וקיבלו את המגיע להם. האתיקה בענף משרדי הפירסום גרועה מאתיקת הזנות. יודע זאת כל מי שמכיר את הענף. אנשים מוכרים את נשמתם וערכיהם תמורת ממון.
  • 1.
    בקיצור (ל"ת)
    מודים שהעתיקו 15/09/2019 11:56
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.