מקאן תל אביב בקאן
צילום: מקאן

פשרה בין מקאן ו-TOM: פנו לקאן לשנות קרדיטים במהלך איקאה

העמותה שטענה שהרעיון שלה, תיכלל בקרדיטים להפקת הקמפיין. מייסד מיזם TOM: "שמחים שמקאן הכירה בתרומתנו לקמפיין ומברכים אותם על מהלך שזכה להערכה רבה"
משה בנימין | (4)

מהלך הפרסום של מקאן תל אביב למותג הריהוט איקאה תחת השם ThisAbles היה מצד אחד המהלך המצליח ביותר של המשרד, אי פעם בהיסטוריה האישית שלו בפסטיבל קאן ומנגד גם הפך לאירוע מביך של קרב על קרדיטים ורעיון מול עמותת ראות. כעת, יותר מחודשיים לאחר ההתנצחות בין הצדדים, מקאן והעמותה הגיעו לפשרה. 

הוויכוח החריף בין הצדדים הגיע עד להשמצות פומביות בעמודי הפייסבוק של כל המעורבים, מגידי גרינשטיין המייסד ונשיא 'ראות' ועד לעמית משיח מנכ"ל מקאן תל אביב והקופירייטר אלדר יוספוב, עובד מקאן, בעל מוגבלות פיזית ושיתוק מוחין. יוספוב היה למעשה לב ליבו של הקמפיין לאחר שהציע אותו למנהליו במחלקת הקריאייטיב של המשרד, מתוך המקום האישי שלו כאדם שסובל מריהוט לא מונגש, ואלו קידמו את הרעיון מול הנהלת איקאה. 

כזכור, העמותה שעוסקת בפתרון בעיות נגישות לאנשים בעלי מוגבלות, טענה כי היא זו שהציעה למקאן את הרעיון, זמן רב לפני ההתמודדות בפסטיבל קאן. מנגד, במקאן לא הכחישו כי החלו לעבוד על הרעיון עם אנשי העמותה, אך טענו כי בשלב מוקדם הבינו שלהתקשרות בין הצדדים אין היתכנות כי "הספק" אינו מצליח לספק את הסחורה ולכן בחנו הצעות אחרות והמשיכו לעבוד על הפרויקט באופן עצמאי. 

 

במסגרת הפשרה בין הצדדים, משרד הפרסום מקאן תל אביב פנה להנהלת פסטיבל קאן בצעד לא שכיח, בבקשה לכלול את מיזם TOM ברשימת הקרדיטים להפקת קמפיין ThisAbles. במשרד ציינו לבסוף כי הקשר עם מיזם TOM התקיים בתחילת הדרך, ולמרות שהפרויקט התקדם בסופו של דבר עם ארגונים אחרים, לTOM תרומה חשובה בבניית הפרויקט, הפקתו  ועיצובו. 

גידי גרינשטיין, מייסד ונשיא מיזם TOM אמר בתגובה: "אנו שמחים שמקאן הכירה בתרומתנו לקמפיין ThisAbles ומברכים אותם על מהלך שזכה להערכה רבה".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    לא מעניין אותי קרדיט 16/09/2019 18:09
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד ליוצרים וליוזמים
  • 3.
    מיכאל 15/09/2019 12:55
    הגב לתגובה זו
    מקאן מודים שגנבו את הרעיון
  • 2.
    אני 15/09/2019 12:33
    הגב לתגובה זו
    לא ישכח, ברגע השיא של התעשייה אל מול עיני כל העולם - נחשפו פני התעשייה האמיתיים בישראל ונושא גניבת הקרדיטים וזכויות היוצרים נחשף ברבים. הנורמה הזאת הושרשה כל כך חזק שאנשים אשכרה הופתעו כאשר TOM דרשו וקיבלו את המגיע להם. האתיקה בענף משרדי הפירסום גרועה מאתיקת הזנות. יודע זאת כל מי שמכיר את הענף. אנשים מוכרים את נשמתם וערכיהם תמורת ממון.
  • 1.
    בקיצור (ל"ת)
    מודים שהעתיקו 15/09/2019 11:56
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.