קריאייטיב בינ"ל: רשת מזון מציגה צד "טיפש" של הבית החכם
חשבתם פעם מה קורה כשהבית החכם מפסיק להיות חכם? פרסומת מצחיקה וחכמה של רשת מזון נורווגית תגלה לכם.
אנחנו חיים בתור הזהב של הבאז-וורדס הטכנולוגי, בית חכם, רכב חכם, כלב חכם. כל מיני סוגים של טכנולוגיות מורכבות הופכות את החיים להרבה יותר פשוטים ומאפשרות לנו לקבל הכל מבלי להתאמץ יותר מידי. הכל מוגש לנו מיידית. רק צריך לבקש, יותר טכנולוגי יותר טוב לכולם, כמעט.
הטכנולוגיה מביאה עמה גם הרבה מאוד שאלות מוסריות, החל משכפול גנטי ועד האח הגדול והחדירה לפרטיות, ומסתבר, שיש הרבה מאוד אנשים שהרצון שלהם לחיות חיים שקטים והרבה יותר פשוטים, גובר על התשוקה לטכנולוגיה.
הפרסומת שאתם עומדים לראות היא של 1000 RAME, רשת סופרמרקטים אירופאית, שבנויה על מודל מאוד פשוט. 1000 מוצרים בלבד, רובם של מותגים פרטיים, ללא מותגי יוקרה, שמאמינה שפשטות היא לעתים הבחירה הטובה ביותר.
הפרסומת מציגה בחור שחי את החיים החכמים. יש לו בית חכם שמפעיל את כל הדברים בבית, הכל הולך לו חלק, עד הרגע שזה הופך להיות קצת פחות. הגישה בפרסומת בהחלט מציגה את הטרנד שאנחנו הולכים ורואים יותר בפרסומות, טרנד שנובע מהלך רוח חברתי שאולי מוכן לאמץ את הטכנולוגיה, אבל לא לתת לה להשתלט לו על החיים.
בהחלט מרענן וכן, אולי זו התחלה של תקופה חדשה. תקופה המבקשת להירגע מההיי-אנד הטכנולוגי של אלקסה וחברותיה ורוצה קצת יותר שקט ופרטיות. ואולי, זה פשוט קונספט מקסים שעוזר למותג להעביר את המסר שלו, בדרך קצת יותר חכמה.
*** הכותב לירון בן יעקב הוא איש קריאייטיב ב-NoNoNoNoNoYes ומרצה לפרסום במסלול האקדמי במכללה למנהל
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
