TheMarker
צילום: מסך TheMarker

המרקר עובר במאי לחומת תשלום: יעלה כ-45 ש' בחודש

כבר בשבועות הקרובים ניתן יהיה לקרוא חלק מתכני TheMarker רק עבור דמי מנוי, בסכום הדומה לזה שנגבה ב'הארץ'. היום יעלה קמפיין תדמיתי, ובהמשך - מכירתי
אלכסנדר כץ | (22)

אתר TheMarker יעבור לחומת תשלום במהלך חודש מאי, וייתכן שכבר בתחילתו. בכך יישר האתר קו עם אתר הארץ, שעבר בחודש מארס 2013 לגבות תשלום מגולשיו עבור חלק מהתכנים. בשלב זה עסוקים במחלקה הטכנולוגית של קבוצת 'הארץ' בהתאמות בין אתרי הארץ והמרקר לגבי גביית דמי מנוי ועוד. על חומת התשלום פורסם לראשונה בוואלה ברנז'ה.

 

ב-14:00 תתקיים ישיבת עובדים עם בכירי הארץ – העורך הראשי אלוף בן, עורך TheMarker אבי בר אלי, וליאור קודנר - סגן עורך הארץ וסמנכ"ל הדיגיטל של הקבוצה. בישיבה זו צפויים לקבל העובדים דיווח על התכנית של הקבוצה.

 

על פי גורמים בקבוצה, חומת התשלום במרקר תהיה דומה לזו של הארץ. לקוחות הדיגיטל של הארץ משלמים בחודש הראשון כ-5 שקלים, ובהמשך 45 שקלים לחודש, או דמי מנוי של 420 שקלים לשנה. בעלי מנוי יומי להארץ מקבלים את מנוי הדיגיטל בחינם, ולקוחות מנוי סוף השבוע מקבלים 50% הנחה. הערכה היא שדמי המנוי הדיגיטלי של TheMarker יהיו דומים, אבל ברור שהקבוצה תצא בתחילה במבצע השקה כדי לרכך את המהלך.

 

כבר ב-2012 עבר הארץ באנגלית לחומת תשלום, ושנה לאחר מכן – גם האתר בעברית. על פי הערכות, לאתר בעברית כ-35 אלף מנויים, וזה באנגלית - קצת פחות מ-20 אלף. בהארץ הצליחו לצלוח בזמנו בהצלחה יחסית את המהלך, שרבים בתעשייה פקפקו בו, אבל ישבו על הגדר וצפו בו. בהמשך החליטו אף בגלובס לצאת לחומת תשלום, עם כי בפורמט מצומצם הרבה יותר, שכולל בעיקר כתבות מגזין נרחבות. כעת בקבוצת הארץ טרם החליטו סופית איזה תכנים יחסו תחת חומת התשלום, ומה יוגדר כתוכן שוטף וחופשי.

היום בערב כבר צפוי לעלות קמפיין תדמיתי בערוץ עשר ובאתרי אינטרנט שונים, תחת הסיסמה "עובדים רק בשבילך". בהמשך יעלה גם קמפיין מכירתי, כאשר בקבוצה יהיו סגורים סופית על מחיר דמי המנוי, וישיקו את המהלך.

 

מקבוצת הארץ לא התקבלה תגובה.

תגובות לכתבה(22):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 16.
    איש 26/06/2018 08:37
    הגב לתגובה זו
    אני הסרתי את דה מרקר מהמועדפים. מבחינתי האתר הזה נסגר. בקשר להארץ גם ככה צריך לסגור אותם מחוסר עניין לציבור.
  • 15.
    מה זה "חומת תשלום"? המצאתם מושג חדש? (ל"ת)
    קינמון 23/04/2018 09:58
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    לסגור את דהמרקר והארץ (ל"ת)
    יוסי 23/04/2018 09:46
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    קורס באנגלית ואפשר יהיה לקרוא את המקור ב bloomberg (ל"ת)
    j d 23/04/2018 09:42
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    מצוין 23/04/2018 09:37
    הגב לתגובה זו
    אין שום ערך מוסף במרקר לעומת מתחריו.הם כרו לעצמן את הקבר!
  • 11.
    מריצים את מחירי הנדלן ועוד רוצים שנשלם על זה? (ל"ת)
    גיא 23/04/2018 09:30
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    לסגור את זה מארקר (ל"ת)
    צדקיהו 23/04/2018 07:01
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    דוד 23/04/2018 00:11
    הגב לתגובה זו
    יחד עם זאת אודה ואומר שזה העיתון הכלכלי הכי טוב
  • 8.
    משקיע 22/04/2018 21:47
    הגב לתגובה זו
    תעמולה הזויים. אגב גלובס גם הולך ומדרדר מיום ליום. העיתונים הכלכלים הנורמלים הם ביזפורטל וכלכליסט
  • 7.
    חיים 22/04/2018 21:12
    הגב לתגובה זו
    יש אתרים טובים יותר ובחינם,ובחול גם מקצועי יותר.
  • 6.
    עם כל הערכתי לדמרקר, שיחפשו אותי בסיבוב (ל"ת)
    עמי 22/04/2018 17:30
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    הזוי לגמרי. מזל שיש "ישראל היום", ביזפורטל, ו-גלובס (ל"ת)
    חיים בסרט 22/04/2018 17:01
    הגב לתגובה זו
  • האם תסכים שאת עבודתך יחליף אדם שמוכן לעבוד בחינם? (ל"ת)
    אדם 23/04/2018 10:36
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ערן הכלכלן 22/04/2018 16:42
    הגב לתגובה זו
    שיהיה להם בהצלחה עם זה.
  • 3.
    עיתון להזויים (ל"ת)
    חחח 22/04/2018 16:08
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    התכוונתם לחובת תשלום או לחומת תשלום? (ל"ת)
    revitale 22/04/2018 15:35
    הגב לתגובה זו
  • ערן הכלכלן 22/04/2018 16:45
    הגב לתגובה זו
    בגלל שזה כמו חומה בפני הגולשים. ורק מי שיעבור את החומה יזכה להיות בדיכאון מכל מה שהוא יקרא שם :)))
  • 1.
    זוקפת הנופלים 22/04/2018 13:24
    הגב לתגובה זו
    אני משלמת, ברצון גם אם לא בשמחה, עבור מנוי לעיתון במהדורה המקוונת שלו. לא אוציא אף לא שקל אחד מעבר לכך. חבל, כי פחות קוראים יקראו את דה-מרקר אם הם יידרשו לשלם עליו.
  • אני 28/04/2018 01:24
    הגב לתגובה זו
    בהתחלה ל 3 חודשים אבל בהמשך כנראה באופן קבוע.
  • עמי 22/04/2018 14:56
    הגב לתגובה זו
    דה מארקר הוא אתר נפרד שלא ישרוד אם לא יהיו מנויים בתשלום. מי שמעדיף מדינה עם ישראל היום או גרוע מכך נוניתון, שיפסיק לשלם ויראה מה קורה
  • אמאלה (ל"ת)
    מפחיד 22/04/2018 22:51
  • להיפך בגלל שישראל היום בחינם הרוב מעדיפים אותו (ל"ת)
    התוצאה שחיתות הליכוד 22/04/2018 16:41
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.