כנען מדיה
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

מי עומד מאחורי הקמפיין שמריץ אלמוניים לראשות העירייה?

אייס חושף כי הקמפיין שכבר הדאיג את ראשי הערים הוא קמפיין פרסום עצמי של כנען מדיה, שאין זו הפעם הראשונה בה היא נוקטת בטיזרים עצמיים כדי לייצר באזז
משה בנימין | (1)

בשבוע האחרון מסתובבים ברחבי הארץ, בערים נבחרות: חיפה, נתניה, תל אביב, ראשון לציון, רחובות, ירושלים, רמלה ומודיעין אוטובוסים שעליהם קמפיין בחירות שמריץ אנשים בשמות שאף אחד לא מכיר לראשות העיר, בכל עיר שבה האוטובוס נוסע. הקמפיין שכבר הדאיג את ראשי הערים נחשף על ידי אייס כקמפיין פרסום עצמי של חברת כנען מדיה בתנועה - זכיינית הפרסום באוטובוסים אגד, אגד תעבורה, מטרופולין, מטרודן וקווים בכל רחבי הארץ.

מחר צפוי להתפרסם חלקו השני של הקמפיין המסתורי ובו "התשובה" שתחשוף כי מדובר בקמפיין עצמי של החברה שבעצמה מוכרת את הפרסום על גבי האוטובוסים. הבחירה בקמפיין פרסום במסווה של קמפיין בחירות אינה מקרית ומגיעה על רקע הבחירות המוניציפליות הקרובות ברחבי הארץ, באוקטובר השנה. בהחלטה שיווקית מתבקשת, חברת המדיה מריחה את התקציבים שצפויים להישפך לשוק ומבקשת להזכיר למועמדים הרבים את האופציה של המדיה על האוטובוסים שנחשבת לנגישה, אפקטיבית וזולה יחסית לשאר המדיות. 

הקמפיין שעלה עם אותו קופי כגון "עזרא שמש לראשות העיר באר שבע" או "תומר בר אור לראשות העיר תל אביב" בניסוח פשוט ובשפה גרפית שמזכירה מהלכי פרסום של בחירות, הופיע על כ-300 אוטובוסים ובראשם תל אביב וירושלים. בחברה מספרים לאייס שגורמים בעיריות כבר התקשרו וביקשו לדעת במה מדובר, שכן ראשי הערים ועוזריהם מעולם לא נתקלו באותם שמות של מועמדים שלכאורה אמורים לרוץ מולם לתפקיד. בתשובה שתעלה מחר ייכתב: "תומר בר אור לא מתמודד, אבל אתה יכול להיות ראש העיר הבא של תל אביב". 

זו לא הפעם הראשונה שבה חברת כנען מדיה נוקטת בגישת הפרסום העצמי המוסווה שמתחיל כטיזר על מנת לייצר באזז. לפני כשנתיים היא עשתה זאת עם שמות מנכ"לים מעולם הפרסום והשיווק, ובשונה מהשמות הפיקטיביים הפעם, אז השמות היו אמיתיים. בפעם הקודמת החברה גם ספגה ביקורת על כך שהקמפיין היה בטון מאיים לכאורה בניסוח כגון "סמדר ברבר, אנחנו מגיעים אלייך או "אודי פרידן, אנחנו בדרך אלייך". 

התשובה שתעלה מחר

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הדאיג? (ל"ת)
    נו באמת 08/03/2018 16:13
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.