כנען מדיה
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

מי עומד מאחורי הקמפיין שמריץ אלמוניים לראשות העירייה?

אייס חושף כי הקמפיין שכבר הדאיג את ראשי הערים הוא קמפיין פרסום עצמי של כנען מדיה, שאין זו הפעם הראשונה בה היא נוקטת בטיזרים עצמיים כדי לייצר באזז
משה בנימין | (1)

בשבוע האחרון מסתובבים ברחבי הארץ, בערים נבחרות: חיפה, נתניה, תל אביב, ראשון לציון, רחובות, ירושלים, רמלה ומודיעין אוטובוסים שעליהם קמפיין בחירות שמריץ אנשים בשמות שאף אחד לא מכיר לראשות העיר, בכל עיר שבה האוטובוס נוסע. הקמפיין שכבר הדאיג את ראשי הערים נחשף על ידי אייס כקמפיין פרסום עצמי של חברת כנען מדיה בתנועה - זכיינית הפרסום באוטובוסים אגד, אגד תעבורה, מטרופולין, מטרודן וקווים בכל רחבי הארץ.

מחר צפוי להתפרסם חלקו השני של הקמפיין המסתורי ובו "התשובה" שתחשוף כי מדובר בקמפיין עצמי של החברה שבעצמה מוכרת את הפרסום על גבי האוטובוסים. הבחירה בקמפיין פרסום במסווה של קמפיין בחירות אינה מקרית ומגיעה על רקע הבחירות המוניציפליות הקרובות ברחבי הארץ, באוקטובר השנה. בהחלטה שיווקית מתבקשת, חברת המדיה מריחה את התקציבים שצפויים להישפך לשוק ומבקשת להזכיר למועמדים הרבים את האופציה של המדיה על האוטובוסים שנחשבת לנגישה, אפקטיבית וזולה יחסית לשאר המדיות. 

הקמפיין שעלה עם אותו קופי כגון "עזרא שמש לראשות העיר באר שבע" או "תומר בר אור לראשות העיר תל אביב" בניסוח פשוט ובשפה גרפית שמזכירה מהלכי פרסום של בחירות, הופיע על כ-300 אוטובוסים ובראשם תל אביב וירושלים. בחברה מספרים לאייס שגורמים בעיריות כבר התקשרו וביקשו לדעת במה מדובר, שכן ראשי הערים ועוזריהם מעולם לא נתקלו באותם שמות של מועמדים שלכאורה אמורים לרוץ מולם לתפקיד. בתשובה שתעלה מחר ייכתב: "תומר בר אור לא מתמודד, אבל אתה יכול להיות ראש העיר הבא של תל אביב". 

זו לא הפעם הראשונה שבה חברת כנען מדיה נוקטת בגישת הפרסום העצמי המוסווה שמתחיל כטיזר על מנת לייצר באזז. לפני כשנתיים היא עשתה זאת עם שמות מנכ"לים מעולם הפרסום והשיווק, ובשונה מהשמות הפיקטיביים הפעם, אז השמות היו אמיתיים. בפעם הקודמת החברה גם ספגה ביקורת על כך שהקמפיין היה בטון מאיים לכאורה בניסוח כגון "סמדר ברבר, אנחנו מגיעים אלייך או "אודי פרידן, אנחנו בדרך אלייך". 

התשובה שתעלה מחר

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הדאיג? (ל"ת)
    נו באמת 08/03/2018 16:13
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.