Lacoste
צילום: צילום מסך
TV

שיעור בפרסום אופנה: הסרט החדש של לקוסט אלגנטי ומהנה

הפרסומת החדשה של מותג האופנה הצרפתי, בת דקה וחצי, היא סוגה עילית של פרסום אופנה, חכמה, אלגנטית ומהנה, עם רעיון טוב במרכזה שמלווה את סיפור המותג וחולצת הפולו האייקונית
משה בנימין | (3)

בשנים האחרונות מותגי אופנה רבים בעולם הבינו שפרסומות אווירה משובצות פנים יפות ומוסיקה סקסית/דרמטית/כל דבר אחר, זה קונספט שכבר מיצה את הגימיק. הערוצים הדיגיטליים מאפשרים "שטחי מרעה" חדשים במדיה וחופש פעולה גדול יותר בוידיאו, הן מבחינת אופי התכנים והן מבחינת האורך.

הם גם מייצרים דור חדש של אנשי קריאייטיב שכבר אינם מוגבלים ל-30 או 45 שניות פרסומת אלא מקבלים לידיהם את ההזדמנות לכתוב תסריטים בני דקה וחצי ויותר שכבר זולגים לקטגוריית הסרטים הקצרים ומשמשים כמין מצפן קריאייטיבי תדמיתי של המותג שקשה להעביר בפורמט הקצר המקובל. 

הפרסומת החדשה של מותג האופנה הצרפתי לקוסט (Lacoste) בגרסת הבמאי שלה, בת דקה וחצי, היא סוגה עילית של פרסום אופנה. חכמה, אלגנטית ומהנה - היא מצליחה לדחוס לתוך 90 שניות תסריט מעניין שבנוי מהמרכיבים הבסיסיים של סיפור טוב, יחד עם פלאי עריכה ויזואליים שהעידן הנוכחי מאפשר. הפרסומת (Timeless) שנועדה להנציח את אלמותיות חולצת הפולו המפורסמת, מקפלת בתוכה את 84 השנים שבהן המותג קיים, מאז 1933, כשנקודת הפתיחה היא מפגש מקרי על רציף הרכבת בין גבר ואשה זרים

 

המפגש המקרי בין השניים מוביל להתאהבות ממבט ראשון כאשר הגבר הלבוש בחולצת הפולו משמש כדמות המרכזית. ברגע האחרון הוא הופך בדעתו ומחליט לעלות על הרכבת שעליה עולה האשה המסתורית וכך מתחיל מסע הרדיפה שלו אחריה בזמן שהרכבת בתנועה וקשר העין ביניהם נמשך עד לרגע הסיום.

הטוויסט המרשים בפרסומת מתחיל מרגע העלייה לרכבת כאשר תנועת הרכבת מתורגמת לתנועה בזמן ש"מקפיצה" את זוג הנאהבים מנקודת המפגש (כנראה 1933, שנת ייסוד המותג) עד לזמן הנוכחי. תוך כדי, דמויות הנוסעים ברכבת משתנות, כמו גם התלבושות המאפיינות כל תקופה, תוך שהגבר והאשה עוברים מקרון לקרון. 

סצינת הסיום מספקת את הקתרזיס המתבקש, עם המפגש המיוחל בין השניים  ושם אנחנו גם מגלים שבזמן שהכל משתנה ובר חלוף, רק דבר אחד נותר כשהיה - חולצת הפולו - שלעולם לא תצא מהאופנה, או כך לפחות רוצים בלקוסט שהקהל יעבד את המסר. 

מאחורי הפרסומת עומד משרד הפרסום BETC Paris, שנודע בתעשייה העולמית בזכות קמפיינים בלתי שנשכחים לערוץ הטלוויזיה הצרפתי Canal ועוד. 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ס. 04/06/2017 16:07
    הגב לתגובה זו
    עם הפס-קול של THE LEFTOVERS זה כמעט לא חוכמה. בלי קשר, זה עדיין לא מתקרב למה שהם עשו לפני 3 שנים: https://www.youtube.com/watch?v=dukn4NZgkfw
  • תודה על הלינק, לא הכרתי. פשוט מרהיב. (ל"ת)
    היידי 05/06/2017 00:01
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חזק !!! (ל"ת)
    מיכל א. 04/06/2017 12:17
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.