airbnb הומלסים
צילום: יח"צ
טור

סקירת קריאייטיב בינ"ל: ה-Airbnb העצוב של ההמלסים

Airbnb גרסת ההומלסים, פוסטר מדיה מחומר טוב ועטיפות שמתלבשות עליכם. סקירת קריאייטיב עולמית. מתחילים
 
לירון בן יעקב |

1. זה לא הוגן. לא העובדה שחשבתי על הרעיון הזה וחודש אחרי זה הוא יצא במדינה אחרת, אלא העובדה שישנם אלפי הומלסים שעדיין חיים ברחובות. הנושא כאוב ולרוב זוכה להתעלמות, ופה נכנס הקריאיטיב. כחלק מפעילותה יצרה עמותת Solidarity in the Great Cold בבריסל אתר בסגנון Airbnb המזמין אנשים להשכיר דירות, אבל לא מהסוג שאתם רגילים.

העמותה מיפתה את כל "מגורי" הרחוב של הומלסים החיים ברחבי בריסל, כולל פירוט ציני של האבזור "בבית": מיזוג אוויר, שירותים, מיטות, שמיכות וכו'. התרומות עצמן נאספו בצורה של בוקינג של "דירות". כנסו לאתר

לגור איפה שאף אחד לא רוצה לגור

2. ה-AECU ארגון למחקר השפעות קנאביס באורוגוואי, יצר קמפיין שמנסה לייצר מודעות לסכנות בנהיגה תחת השפעת סמים. במדינה שבה עישון מריחואנה הוא חוקי, קשה מאוד להעביר מסר נגדי ולגרום לאנשים להקשיב. אז במקום לייצר פוסטר רגיל מנייר המצביע על הסכנות, יצרו סדרה של פוסטרים העשויים ממריחואנה. אם נודה על האמת, מדובר בגימיק. אבל הכי חשוב שהוא הצליח בפריסה מצומצמת - שלושה שלטים בלבד, לייצר חדשות באורוגוואי ובעולם.

 

לשבור במקרה הצורך

3. כמו שאני מלמד את הסטודנטים שלי, אחד האתגרים הכי גדולים בקריאייטיב הוא להביא רעיון ענק בתקציב קטן. משימה קשה אבל כשהיא מצליחה, היא מייצרת את הרעיונות הכי חזקים והכי בולטים. דוגמא כזאת אפשר למצוא ברעיון של ארגון The Salvation Army (צבא הישע) בפראג. הארגון מפעיל חנות בגדי יד שניה. התרומות ממכירת הבגדים מועברות כתרומה לנזקקים. האתגר לגרום לאנשים לקנות בחנות הופך קשה יותר בתקופת החגים, בה אנשים קונים לרוב בגדים חדשים בקניונים. הארגון מצא פתרון מבריק שלא רק מצליח לגייס כספים לנזקקים אלא גם חוסך קילומטרים של ניירות עטיפה. לעטוף לכם סמול או מדיום?

עטיפה מיד שנייה

ולסיכום, גם גימיק קטן בתקציב קטן, יכול ליצור רעש גדול. העוצמה היא ברעיון. חושבים אחרת? אשמח לשמוע.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.