airbnb הומלסים
צילום: יח"צ
טור

סקירת קריאייטיב בינ"ל: ה-Airbnb העצוב של ההמלסים

Airbnb גרסת ההומלסים, פוסטר מדיה מחומר טוב ועטיפות שמתלבשות עליכם. סקירת קריאייטיב עולמית. מתחילים
 
לירון בן יעקב |

1. זה לא הוגן. לא העובדה שחשבתי על הרעיון הזה וחודש אחרי זה הוא יצא במדינה אחרת, אלא העובדה שישנם אלפי הומלסים שעדיין חיים ברחובות. הנושא כאוב ולרוב זוכה להתעלמות, ופה נכנס הקריאיטיב. כחלק מפעילותה יצרה עמותת Solidarity in the Great Cold בבריסל אתר בסגנון Airbnb המזמין אנשים להשכיר דירות, אבל לא מהסוג שאתם רגילים. העמותה מיפתה את כל "מגורי" הרחוב של הומלסים החיים ברחבי בריסל, כולל פירוט ציני של האבזור "בבית": מיזוג אוויר, שירותים, מיטות, שמיכות וכו'. התרומות עצמן נאספו בצורה של בוקינג של "דירות". כנסו לאתרלגור איפה שאף אחד לא רוצה לגור 2. ה-AECU ארגון למחקר השפעות קנאביס באורוגוואי, יצר קמפיין שמנסה לייצר מודעות לסכנות בנהיגה תחת השפעת סמים. במדינה שבה עישון מריחואנה הוא חוקי, קשה מאוד להעביר מסר נגדי ולגרום לאנשים להקשיב. אז במקום לייצר פוסטר רגיל מנייר המצביע על הסכנות, יצרו סדרה של פוסטרים העשויים ממריחואנה. אם נודה על האמת, מדובר בגימיק. אבל הכי חשוב שהוא הצליח בפריסה מצומצמת - שלושה שלטים בלבד, לייצר חדשות באורוגוואי ובעולם.   לשבור במקרה הצורך 3. כמו שאני מלמד את הסטודנטים שלי, אחד האתגרים הכי גדולים בקריאייטיב הוא להביא רעיון ענק בתקציב קטן. משימה קשה אבל כשהיא מצליחה, היא מייצרת את הרעיונות הכי חזקים והכי בולטים. דוגמא כזאת אפשר למצוא ברעיון של ארגון The Salvation Army (צבא הישע) בפראג. הארגון מפעיל חנות בגדי יד שניה. התרומות ממכירת הבגדים מועברות כתרומה לנזקקים. האתגר לגרום לאנשים לקנות בחנות הופך קשה יותר בתקופת החגים, בה אנשים קונים לרוב בגדים חדשים בקניונים. הארגון מצא פתרון מבריק שלא רק מצליח לגייס כספים לנזקקים אלא גם חוסך קילומטרים של ניירות עטיפה. לעטוף לכם סמול או מדיום? עטיפה מיד שנייה

ולסיכום, גם גימיק קטן בתקציב קטן, יכול ליצור רעש גדול. העוצמה היא ברעיון. חושבים אחרת? אשמח לשמוע. הכותב הוא איש קריאייטיב בNo, No, No, No, No, YES ומרצה לפרסום במסלול האקדמי של המכללה למנהל

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד. 

חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.