מכתב אזעקה
צילום: יח"צ/ צילום מסך
TV

קריאייטיב בינ"ל: אדידס מהים, מכתב אזעקה וחתימה מהמתים

מהים לרגליים שלכם - Adidas נכנסת לעסקי המחזור, משורר שנפטר חותם לכם על
הספר, והדיוור הישיר שלא תשכחו לעולם
לירון בן יעקב |
1. מודעות סביבתית לא עשתה רע עוד לאף מותג ועכשיו גם Adidas מצטרפת לרשימה. הררי פלסטיק המושלכים לים מידי יום, מרשתות דגים ועד בקבוקי מים, הופכים למלכודות מוות עבור חיות האוקיינוס. כדי להעלות את המודעות לנושא ולפעול למען מחזור של פסולת מסוג זה, מייצרת אדידס ליין שלם של נעלי ריצה בשם Adidas x Parley העשויות בעיקר מפלסטיק שנאסף באזורים המועדים לפורענות ומכיל 95 אחוז פלסטיק מהאוקיינוס ו-5 אחוז פוליאסטר ממוחזר. יפה לך ים  
  2. לרגל “שבוע הספר” שנערך באנטוורפן שבבלגיה נחתמו מאות ספרים על ידי שמונה סופרים שכתבו רבי מכר. בין הסופרים הופיע גם הסופר והמשורר הפלמי, פול ואן אוסטיגן, שחתם על ספרו. עד כאן הכל רגיל, אלמלא העובדה שהסופר נפטר לפני יותר מ-80 שנה. את חתימתו עשה לא אחר מאשר רובוט מיוחד שלמד, ניתח ושיחזר את הכתב היד שלו ושל סופרים נוספים שעדיין בחיים. העובדה שהרובוט למד לשחזר את כתב היד אפשרה לו לא רק לחתום אלא גם לכתוב הקדשה אישית לכל קונה. מה תרצו להקדשה? חתימה בלתי אפשרית  

'The impossible signing sessions' by Bol.com at the Antwerp book fair from DDB Brussels on Vimeo.

3. בעלי עסקים קטנים מוצפים מידי יום בכמויות בלתי נתפסות של דיוור ישיר, כתוצאה מכך רוב דברי המייל נפתחים ונזרקים לפח מיד אחרי. כדי לתפוס את תשומת ליבם הפכה חברת האזעקות Sector Alarm את המכתבים שלה לבלתי נשכחים. איך? היא שמה בהם אזעקה. לא לבעלי לב חלש, אבל בהחלט בולט. דיוור ישיר מידי  

An alarming letter from Gunnar Skarland on Vimeo.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.