ביטן Vs 'כאן': "אין אמינות למי שעושה שימוש בלוביסטים נגדי"
הח"כ שפרסם בעצמו תחשיב שנוי במחלוקת התומך בסגירת 'כאן', תוקף את מסמך ההוצאות והפעולות של התאגיד וקובע כי הנהלת הגוף החדש נכשלה
יו"ר הקואליציה דוד ביטן יוצא נגד המסמך הארוך והמפורט של תאגיד השידור הציבורי כאן, וטוען כי "הוא מלא בסתירות וחורים". ביטן הוא זה שפרסם לאחרונה תחשיב משלו שטוען כי סגירת התאגיד וחזרה למתווה רשות השידור, יחסוך כסף - נייר עמדה שזכה לביקורת באוצר, במשרד התקשורת ועל ידי גורמים רבים.
ביטן הודיע היום כי "מי שמשתמש בלוביסטים ועובדים כנגד יו"ר הקואליציה באמצעות כספי ציבור וסוגר עסקאות פוליטיות, אזי לתחשיביו אין ולו קמצוץ של אמינות וכמובן שאיני מסכים אתו". לדבריו, "המכתב של התאגיד נועד ליצור מראית של עובדה מוגמרת בעוד שעל כשלון הקמתו שבו אשמה הנהלת התאגיד כולנו משלמים את המחיר".
אתמול בערב הפיץ 'כאן' מסמך בין 35 עמודים שנשלח לראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון ויו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל, על פיו התאגיד יהיה מוכן לשידור ב-1 בינואר, כפי שקובע החוק. במסמך מציין התאגיד את כוח האדם הנוכחי, הנדל"ן, האמצעים הטכניים והטכנולוגיים, האולפנים, ההפקות שבעבודה ועוד.
"ב-1 בינואר 2017 יהיה התאגיד ערוך ומוכן לשידורי טלוויזיה, רדיו ודיגיטל מבחינה טכנית, לוגיסטית והנדסית, בפריסה ארצית 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, בשגרה ובחירום - כולל הפעלת ערוץ טלוויזיה עיקרי בשפה העברית וערוץ טלוויזיה בשפה הערבית, שמונה תחנות רדיו ושידורי דיגיטל", נכתב במסמך.
- מחירי הדירות בת"א בצניחה - על ההמשך ועל הפיל שבחדר
- האם נתניהו יקבל חנינה מהרצוג? תרחישים וסיכויים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במכתב מציין התאגיד כי גייס עד כה 535 עובדים, 300 מהם יוצאי רשות השידור, ועם תחילת השידורים מספרם אמור לעמוד על כ-700. כתשובה לטענתו הלא מבוססת של ח"כ ביטן לגבי ההרכב המגזרי של עובדי התאגיד, טוענים ב'כאן' כי 20% מהעובדים שייכים למגזרים ששולבו עד היום באופן מצומצם בכלי התקשורת - כשכוונתם לערבים, דתיים וחרדים. בנוסף 43% מעובדי התאגיד הם נשים, ובהנהלה עולה היחס ל-46%.
בחמישי שעבר פרסם ביטן תחשיב שעשה לבדו, ללא עזרה של אנשי מקצוע. על פי ביטן, סגירת התאגיד תביא לחיסכון של 2.12 מיליארד לקופת המדינה, באמצעות ביטול פרישתם של 800 עובדים ברשות השידור, הפחה של 30% באגרת הרדיו, ועוד. ואולם המסמך לא מתייחס לסוגיית הפיצויים, שעולה מאות מיליוני שקלים.
- 4.חיית המחמד החדשה של ביבי ( פודל ) שביבי החליף עם הפודל הקודם ( מתווה הגז ) (ל"ת)אלפא99 30/10/2016 11:49הגב לתגובה זו
- 3.מבפנים 29/10/2016 07:36הגב לתגובה זונתניהו אינו מעוניין בשידור ציבורי כלל. לכן חיסל את רשות השידור באמצעות ארדן השחצן ולפיד הקברן ובשיתוף ניסנקורן ועכשיו מחסל את התאגיד באמצעות ביטן הליצן. בדרך מבוזבזים מיליארדי שקלים ונרמסים לארץ מאות עובדים ואין איש נותן על כך את הדין.
- 2.מיליונים ע"ח האזרחים 27/10/2016 11:06הגב לתגובה זוזה כספי ציבור .לא? איפה החודורובים נעלמו פתאום?
- 1.פריץ טיפש, שמלקק לביבי את התחת בדרכו לפסגה (ל"ת)אור לגויים 26/10/2016 16:06הגב לתגובה זו
- אתה אור לגויים? (ל"ת)מי 27/10/2016 00:24הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
