מתחמשת מול HOT ו-yes: עסקת תוכן חדשה לסלקום TV
סלקום TV חתמה על עסקה תאגיד המדיה האמריקאי סקריפס ותצרף 3 ערוצי לייף סטייל חדשים: Food Network, Fine Living ו-Travel channel. ערוצים אלה ישדרו באיכות HD בתרגום מלא לעברית, כחלק מהחבילה הרגילה של סלקום TV, עליה משלמים הלקוחות כ-100 שקלים בחודש.
בשיחה עם אייס, אומר סמנכ"ל תוכן וטלוויזיה בסלקום, יניב גרינולד, כי בשלב הראשוני לא ישולבו תכנים ישראלים בערוצים אלה, שתכניהם יהיו זהים לאלו המשודרים ברחבי העולם, ואולם לא מן הנמנע כי בעתיד עשויים לעלות גם תכנים מקוריים, בעיקר בתחומי האוכל, אולם הדבר גם תלוי במספר מנויי החברה.
חברת סקריפס (Scripps - Scripps Networks Interactive) הוקם ב-1878 כרשת עיתונים באוהיו, ובמהלך השנים הפכה לקונגלומרט תקשורת וביססה את עצמה כרשת לתוכן לייף סטייל. היום סקריפס, שנסחרת בבורסת ניו יורק, נחשבת לאחת ממפתחות וספקיות התוכן המובילות בעולם בתחומי הטלוויזיה, האינטרנט והפלטפורמות השונות, בכל הנוגע ללייף סטייל, כגון אוכל, מסעות ועיצוב הבית.
החברה נגישה ל-175 מדינות ברחבי העולם, עם 300 מיליון בתי אב מנויים, ועל פי נתוני החברה, מדי חודש צופים בערוציה - עליהם נמניםHGTV DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel ו-Great American Country - כ-190 מיליון צופים רק ברחבי ארה"ב. בסקריפס מופקים מדי שנה כ-2,000 שעות תוכן HD.
- כך תבחרו את ספקית הטלוויזיה הכי מתאימה לכם
- קנס קטן של 2 מיליון שקל לחברת הוט - לא ניתקה לקוחות למרות שביקשו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאורך השנים היו מגעים בין החברה לחברות הטלוויזיה הרב-ערוצית לגבי שידור ערוציה בישראל, אולם רק כעת הבשילו התנאים מול סלקום TV הצעירה, שמתמודדת בשוק עם 2 חברות בולטות וגדולות - HOT ו-yes. רק לאחרונה חתמה החברה - המעבירה את שידוריה באמצעות רשת האינטרנט - על הסכם עם ערוץ הספורט במסגרתו צירפה את שלל ערוציו לשידוריה, במה שאמור היה לפתור ללקוחות פוטנציאלים רבים את ההתלבטות האם לתת לה צ'אנס, כאשר ערוצי הספורט נחשבים לתוכן שיכול לגרום למעבר לקוחות מחברה לחברה.
כעת העסקה הנוכחית מגדילה את ההיצע שסלקום מציעה ללקוחותיה, לצעד ערוצי עידן פלוס (ערוץ 1, 2, 10, הכנסת ו-33), חינוכית 23, ערוץ 20, ערוץ 24, ועוד ערוצי חדשות בינ"ל, ערוצי סדרות, ורשימת סדרות וסרטים בשירות VOD.
על פי נתוני החברות לבורסה לסיכום הרבעון השני של 2016, עולה כי בעוד HOT ו-yes איבדו ברבעון זה 9,000 מנויים (HOT ירדה ב-3,000 בתי אב ל-819 אלף, yes נחתכה ב-6,000 והתייצבה על 623 אלף מנויים), סלקום צירפה במקביל 12 אלף מנויים ויש לה כעת 87 אלף בתי אב. החברה פעילה מסוף דצמבר 2014.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
מנכ"ל קבוצת סלקום ניר שטרן מסר: "הבאת ערוצי הלייף סטייל של סקריפס לישראל היא בשורה משמעותית. הגיע הזמן שצופי הטלוויזיה בישראל ייחשפו לתוכן לייף סטייל בינ"ל ברמות ההפקה הגבוהות ביותר. מהיום הצופים יקבלו אצלם בטלוויזיה את מוצר הלייף סטייל הכי טוב והכי מעודכן בשוק, בדיוק כמו שמקבלים הצופים ברחבי העולם".
- 1.קובי אלשיך 19/09/2016 16:29הגב לתגובה זואיכות זוועה. כל הזמן תקלות. בשנה האחרונה לא היה לי טלפון,אינטרנט וטלוזיה במשך שבוע 3 פעמים. חזרתי להוט בלית ברירה . להתרחק מסלקום.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
