מתחמשת מול HOT ו-yes: עסקת תוכן חדשה לסלקום TV

סלקום TV ממשיכה להגדיל את התכנים שהיא מציעה ללקוחותיה, ואחרי ההסכם עם ערוץ הספורט, היא חתמה על הסכם עם התאגיד האמריקאי 'סקריפס' המתמחה בשידורי לייף-סטייל
אלכסנדר כץ | (1)

סלקום TV חתמה על עסקה תאגיד המדיה האמריקאי סקריפס ותצרף 3 ערוצי לייף סטייל חדשים: Food Network, Fine Living ו-Travel channel. ערוצים אלה ישדרו באיכות HD בתרגום מלא לעברית, כחלק מהחבילה הרגילה של סלקום TV, עליה משלמים הלקוחות כ-100 שקלים בחודש.

 

בשיחה עם אייס, אומר סמנכ"ל תוכן וטלוויזיה בסלקום, יניב גרינולד, כי בשלב הראשוני לא ישולבו תכנים ישראלים בערוצים אלה, שתכניהם יהיו זהים לאלו המשודרים ברחבי העולם, ואולם לא מן הנמנע כי בעתיד עשויים לעלות גם תכנים מקוריים, בעיקר בתחומי האוכל, אולם הדבר גם תלוי במספר מנויי החברה.

 

חברת סקריפס (Scripps -  Scripps Networks Interactive) הוקם ב-1878 כרשת עיתונים באוהיו, ובמהלך השנים הפכה לקונגלומרט תקשורת וביססה את עצמה כרשת לתוכן לייף סטייל. היום סקריפס, שנסחרת בבורסת ניו יורק, נחשבת לאחת ממפתחות וספקיות התוכן המובילות בעולם בתחומי הטלוויזיה, האינטרנט והפלטפורמות השונות, בכל הנוגע ללייף סטייל, כגון אוכל, מסעות ועיצוב הבית.

 

החברה נגישה ל-175 מדינות ברחבי העולם, עם 300 מיליון בתי אב מנויים, ועל פי נתוני החברה, מדי חודש צופים בערוציה - עליהם נמניםHGTV DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel  ו-Great American Country  - כ-190 מיליון צופים רק ברחבי ארה"ב. בסקריפס מופקים מדי שנה כ-2,000 שעות תוכן HD.

 

לאורך השנים היו מגעים בין החברה לחברות הטלוויזיה הרב-ערוצית לגבי שידור ערוציה בישראל, אולם רק כעת הבשילו התנאים מול סלקום TV הצעירה, שמתמודדת בשוק עם 2 חברות בולטות וגדולות -  HOT ו-yes. רק לאחרונה חתמה החברה - המעבירה את שידוריה באמצעות רשת האינטרנט - על הסכם עם ערוץ הספורט במסגרתו צירפה את שלל ערוציו לשידוריה, במה שאמור היה לפתור ללקוחות פוטנציאלים רבים את ההתלבטות האם לתת לה צ'אנס, כאשר ערוצי הספורט נחשבים לתוכן שיכול לגרום למעבר לקוחות מחברה לחברה.

 

כעת העסקה הנוכחית מגדילה את ההיצע שסלקום מציעה ללקוחותיה, לצעד ערוצי עידן פלוס (ערוץ 1, 2, 10, הכנסת ו-33), חינוכית 23, ערוץ 20, ערוץ 24, ועוד ערוצי חדשות בינ"ל, ערוצי סדרות, ורשימת סדרות וסרטים בשירות VOD.

 

על פי נתוני החברות לבורסה לסיכום הרבעון השני של 2016, עולה כי בעוד HOT ו-yes איבדו ברבעון זה 9,000 מנויים (HOT ירדה ב-3,000 בתי אב ל-819 אלף, yes נחתכה ב-6,000 והתייצבה על 623 אלף מנויים), סלקום צירפה במקביל 12 אלף מנויים ויש לה כעת 87 אלף בתי אב. החברה פעילה מסוף דצמבר 2014.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

מנכ"ל קבוצת סלקום ניר שטרן מסר: "הבאת ערוצי הלייף סטייל של סקריפס לישראל היא בשורה משמעותית. הגיע הזמן שצופי הטלוויזיה בישראל ייחשפו לתוכן לייף סטייל בינ"ל ברמות ההפקה הגבוהות ביותר. מהיום הצופים יקבלו אצלם בטלוויזיה את מוצר הלייף סטייל הכי טוב והכי מעודכן בשוק, בדיוק כמו שמקבלים הצופים ברחבי העולם".

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    קובי אלשיך 19/09/2016 16:29
    הגב לתגובה זו
    איכות זוועה. כל הזמן תקלות. בשנה האחרונה לא היה לי טלפון,אינטרנט וטלוזיה במשך שבוע 3 פעמים. חזרתי להוט בלית ברירה . להתרחק מסלקום.
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.