אוהד גבלי
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

לאחר שנתיים וחצי ללא פרסום על האוטובוסים: כנען מדיה זכתה במכרז השילוט של דן

הזיכיון הנוכחי על פרסום באוטובוסים של 'דן' ניתן ל'כנען' למשך 6 שנים כאשר סכום המינימום שהוגדר מראש היה 4 מיליון שקלים לתקופה
משה בנימין | (4)

בתום מכרז של 3 חודשים וחצי ולאחר שנתיים וחצי ללא פרסום על גבי צי האוטובוסים שלה - המכרז על תקציב הפרסום של חברת דן הסתיים עם זכייתה של כנען מדיה בראשות אוהד גיבלי

למעשה 'כנען מדיה' שבה לעבוד עם 'דן', לאחר שבעבר זכתה במכרז ב-2010 והחזיקה בזכיון ל-5 שנים. תמורת הזיכיון שילמה אז 'כנען' כ-3 מיליון שקלים ובתמורה קיבלה את הזכות לפרסם ע"ג 1200 אוטובוסים שברשותה בגוש דן. עד אותה העת, החזיקה מקסימדיה בזיכיון הפרסום של 'דן' באמצעות חברת הבת - גלגלי זהב שעסקה במכירת הפרסום על גבי האוטובוסים.

3 שנים קודם לכן איבדה 'גלגלי זהב' את זיכיון הפרסום של אגד לטובת כנען. הפסקת ההתקשרות עם 'דן' הביאה את 'מקסימדיה' לסגירת 'גלגלי זהב' והותירה את 'כנען' כחברה היחידה בתחום פרסום החוצות בתנועה עם פריסה ארצית, בכל רחבי הארץ. לפני 6 שנים, התהפכו היוצרות ובעלי חברת 'כנען', קובי כנען וג'ייסון גליק רכשו את חברת 'מקסימדיה'. הזיכיון הנוכחי על פרסום באוטובוסים של 'דן' ניתן ל'כנען' למשך 6 שנים כאשר סכום המינימום שהוגדר מראש היה 4 מיליון שקלים לתקופה. 

'כנען מדיה בתנועה' הוקמה בשנת 2001 ע"י קובי כנען. 50% מהחברה נמצאים בבעלות קובי כנען ו-50% נוספים בבעלות ג'ייסון גליק וחברת קירש מדיה הדרום אפריקאית. כיום  היא החברה הדומיננטית בתחום הפרסום בתנועה כשהיא משמשת כזכיינית הבלעדית לפרסום על גבי כ-3,000 אוטובוסים עירוניים בכל הארץ של החברות: 'אגד', 'דן', 'קווים', 'מטרופולין', 'אגד תעבורה' ו'מטרודן'. בנוסף מחזיקה החברה בזיכיון הפרסום של הרכבת הקלה בירושלים, זיכיון לפרסום במטוסי ארקיע ובשנה האחרונה השיקה את הפרסום החווייתי באמצעות חטיבת ה- Road Show.

אוהד גבלי מנכ"ל 'כנען מדיה': "אנו שמחים להיות החברה שמובילה את הפרסום בתנועה בישראל. בשנתיים האחרונות אנו מפתחים בשיתוף חברה אנגלית מתקני פרסום חדשניים בקנה מידה עולמי אותם נשיק בחודשים הקרובים. על אף מחיר הזיכיון הגבוה אותו נאלצנו לשלם, אנו נמשיך להמציא את עצמנו מחדש, ניצור מוצרים חדשניים ומתקדמים בקנה-מידה עולמי ונספק ללקוחותינו מוצרים באיכות, בפריסה וברמת השירות הגבוהה ביותר, כפי שאנו עושים כבר שנים".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    המדיה הכי לא שווה בארץ. נקודה (ל"ת)
    אהוד 04/02/2016 15:10
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    פרסום על גרוטאות בתנועה! זוועה איך שהאוטובוסים של דן נראים! (ל"ת)
    גיא 03/02/2016 22:07
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    כל הכבוד לאוהד ! (ל"ת)
    מנכל 03/02/2016 19:40
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    י. 03/02/2016 14:16
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לכנען! ברכות על הזכייה! מה שבאמת זכיתם זה במנכ"ל אוהד גבלי בן אדם מקסים ונדיר! שימותו כל הקנאים....או שיסבלו בשקט ;)
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.