קקטוס 2016 יצאה לדרך: מינימום ההשקעה במדיה שנדרשת להגשת קמפיין - נחתך בחצי
איגוד חברות הפרסום ואיגוד השיווק הישראלי הוציאו הבוקר (יום ב') את תחרות קקטוס הזהב 2016 לדרכה, עם פתיחת שלב ההגשות. מספר שינויים ייכנסו השנה לתוקף ובראשם הורדת רף ההוצאה המינימלית לפרסום (בהשקעה במדיה) שיאפשר הגשת קמפיין לתחרות. רף המינימום נחתך בחצי ויעמוד השנה על 50 אלף שקל לעומת 100 אלף שקל בשנים עברו.
כמו כן, התחרות תכלול החל מהשנה קטגוריה נוספת בשם תוכן ממותג, מקבילה לקטגוריית Branded Content מתחרויות פרסום בחו"ל. תוכן ממותג מוגדר כ"פעילות תוכן המקדמת מותג, או תיעוד של פעילות המקדמת מותג, שפורסמו או שדווח עליהם במסגרת התוכן של אמצעי מדיה כלשהו". בנוסף, פוצלה קטגוריית ה-film digital וה-film tv לשתי קטגוריות נפרדות.
להיות עם - להרגיש בלי// דג הזהב בפנים, בקטגוריה נפרדת
חידוש נוסף שמטרתו לרצות את כל הצדדים, היא שילובה של קטגוריית דג הזהב שבה יתחרו אך ורק המודעות שהוגשו לתחרות 'דג הזהב' של קבוצת שוקן. הבשורה הגדולה שטמונה בשילוב קטגוריה זו היא ברצון של מארני התחרות "להיות עם ולהרגיש בלי". ביקורות רבות נשמעו בעבר, על כך שמודעות דג הזהב שאינן חלק אינטגרלי מהפעילות השוטפת של משרדי הפרסום עבור לקוחותיהם (מופקות במסגרת התחרות של שוקן ולעיתים אינן מתפרסמות כלל) משתתפות וגורפות את הפרסים. מנגד נשמעו תלונות על כך שמודעות אלו הן שיא היצירה, עד כמה שניתן, של תעשיית הקריאייטיב המקומית ובלעדיהן התחרות אפרורית יותר.
בכלל נדמה שהתחרות השנה היא פועל יוצא של תהליך הפקת לקחים בקרב איגוד חברות הפרסום. במקביל לרענון הקטגוריות והורדת רף המינימום של היקף המדיה להגשת קמפיין, התווסף פרס נוסף לתואר ה-Best In Category שיוענק לעבודה שתקבל את הציון הגבוה ביותר בקטגוריה, במידה ולא יוענק באותה קטגוריה פרס גראנד קקטוס. שינוי זה אמור להוות מענה לתלונות רבות שנשמעו בתחרות של השנה שעברה על כך שרק 3 פרסי זהב חולקו - 2 לבאומן ואחד לאדלר חומסקי - במהלך כל האירוע.
היתה לעניין זה גם משמעות בפועל, שכן רק 3 פעמים בכל האירוע עצמו עלה צוות כלשהו כדי לקבל את הפרס הנכסף לעיני כל התעשייה - מה שפגם קלות בחגיגה. בפועל, האיגוד עשה צעד קדימה כדי להרגיע את הרוחות אך מנגד לא התפשר על הרף הגבוה שהציב בשנה שעברה, כך שזכייה בזהב עדיין תישאר בגדר משימה לא קלה.
הגשת העבודות תתבצע באתר השיפוט של הקקטוס כאשר כל משרד או מפרסם שיבקש להעלות עבודה, יצור קשר עם משרדי איגוד חברות הפרסום ויקבל שם משתמש וסיסמה פרטיים להעלאת העבודות לאתר התחרות.
יו"ר ועדת התחרות השנה הוא יגאל שמיר, שותף בגליקמן שמיר סמסונוב. חברי הוועדה הם: אמיר גיא (יו"ר איגוד חברות הפרסום) ויגאל בראון (מנכ"ל האיגוד ו"הבצפר"), טל ריבן, ארנון רותם, שני גרשי, דני יעקובוביץ', זיו המאירי, ערן ניר, שחר פילר, בן סבר, מאיה שרן וארז ברכץ. סגל השיפוט יכלול 40 שופטים: 20 סמנכ"לי קריאייטיב ו20 סמנכ"לי שיווק.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
"בשנת 2015 עשה הענף קפיצת דרך משמעותית בפרמטרים של חדשנות וטכנולוגיה"
אמיר גיא, יו"ר איגוד חברות הפרסום: "משנה לשנה החשיבות של קריאטיב וחשיבה יצירתית בשירות השיווק הולכת וגדלה. בעולם שבו כל אחד מאיתנו בוחר במה הוא רוצה לצפות ועם מה הוא רוצה להיות באינטראקציה (ובמיוחד מה הוא לא רוצה לראות) ערכה של החשיבה היצירתית הוא עצום. תחרות הקקטוס הינה הבמה המרכזית בה פרסומאים ואנשי שיווק יכולים לדון ולציין מהלכים קריאטיביים שבהם הם מאמינים ושכמותם הם רוצים לראות עוד".
עוד הוסיף גיא, כי "בשנת 2015 עשה הענף קפיצת דרך משמעותית בפרמטרים של חדשנות וטכנולוגיה. אני בטוח שתחרות הקקטוס שהושקה מחדש עם המפרסמים ואגוד השיווק בראשית 2015 תרמה רבות לקפיצת דרך זו. אני קורא למפרסמים ופרסומאים להגיש עבודות, ובעיקר להשתתף בתהליך, בדיון ובתחרות ובכך להשפיע על פני הענף בשנים הבאות".
יגאל שמיר, יו"ר ועדת קקטוס הזהב 2016: ״השנה שמנו דגש מיוחד על הענקת ביטוי למגמות קריאייטיב בולטות כמו תוכן ממותג ווידאו באינטרנט. כמו כן אנחנו משתדלים גם הפעם להרחיב את בסיסה של התחרות ולהפוך אותה לרלוונטית ואטרקטיבית עבור פרסומאים ומפרסמים כאחד".
- 2.מביכים 21/01/2016 12:36הגב לתגובה זולמה להכניס רק מודעות שהתפרסמו בתחרות המגוחכת דג הזהב (קטגוריית תלי דלת, כבר יותר רלוונטית ממודעות) ולא בשומקום אחר? שכל משרד יישלח כל רעיון שאי פעם עלה במוחם של אנשי הקריאייטיב ולא משנה אם ללקוח קיים או לא. "שיא היצירה"???? הפרנטזיות האומנותיות שלכם לא מעניינות אף אחד. אתם פרסומאים. או לפחות אמורים להיות כאלה.
- 1.יגאל שמיר יור ועדה של קריאיטיב זה לא קצת (ל"ת)אוקסימורון? 18/01/2016 13:20הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.