קקטוס 2016 יצאה לדרך: מינימום ההשקעה במדיה שנדרשת להגשת קמפיין - נחתך בחצי
איגוד חברות הפרסום ואיגוד השיווק הישראלי הוציאו הבוקר (יום ב') את תחרות קקטוס הזהב 2016 לדרכה, עם פתיחת שלב ההגשות. מספר שינויים ייכנסו השנה לתוקף ובראשם הורדת רף ההוצאה המינימלית לפרסום (בהשקעה במדיה) שיאפשר הגשת קמפיין לתחרות. רף המינימום נחתך בחצי ויעמוד השנה על 50 אלף שקל לעומת 100 אלף שקל בשנים עברו.
כמו כן, התחרות תכלול החל מהשנה קטגוריה נוספת בשם תוכן ממותג, מקבילה לקטגוריית Branded Content מתחרויות פרסום בחו"ל. תוכן ממותג מוגדר כ"פעילות תוכן המקדמת מותג, או תיעוד של פעילות המקדמת מותג, שפורסמו או שדווח עליהם במסגרת התוכן של אמצעי מדיה כלשהו". בנוסף, פוצלה קטגוריית ה-film digital וה-film tv לשתי קטגוריות נפרדות.
להיות עם - להרגיש בלי// דג הזהב בפנים, בקטגוריה נפרדת
חידוש נוסף שמטרתו לרצות את כל הצדדים, היא שילובה של קטגוריית דג הזהב שבה יתחרו אך ורק המודעות שהוגשו לתחרות 'דג הזהב' של קבוצת שוקן. הבשורה הגדולה שטמונה בשילוב קטגוריה זו היא ברצון של מארני התחרות "להיות עם ולהרגיש בלי". ביקורות רבות נשמעו בעבר, על כך שמודעות דג הזהב שאינן חלק אינטגרלי מהפעילות השוטפת של משרדי הפרסום עבור לקוחותיהם (מופקות במסגרת התחרות של שוקן ולעיתים אינן מתפרסמות כלל) משתתפות וגורפות את הפרסים. מנגד נשמעו תלונות על כך שמודעות אלו הן שיא היצירה, עד כמה שניתן, של תעשיית הקריאייטיב המקומית ובלעדיהן התחרות אפרורית יותר.
בכלל נדמה שהתחרות השנה היא פועל יוצא של תהליך הפקת לקחים בקרב איגוד חברות הפרסום. במקביל לרענון הקטגוריות והורדת רף המינימום של היקף המדיה להגשת קמפיין, התווסף פרס נוסף לתואר ה-Best In Category שיוענק לעבודה שתקבל את הציון הגבוה ביותר בקטגוריה, במידה ולא יוענק באותה קטגוריה פרס גראנד קקטוס. שינוי זה אמור להוות מענה לתלונות רבות שנשמעו בתחרות של השנה שעברה על כך שרק 3 פרסי זהב חולקו - 2 לבאומן ואחד לאדלר חומסקי - במהלך כל האירוע.
היתה לעניין זה גם משמעות בפועל, שכן רק 3 פעמים בכל האירוע עצמו עלה צוות כלשהו כדי לקבל את הפרס הנכסף לעיני כל התעשייה - מה שפגם קלות בחגיגה. בפועל, האיגוד עשה צעד קדימה כדי להרגיע את הרוחות אך מנגד לא התפשר על הרף הגבוה שהציב בשנה שעברה, כך שזכייה בזהב עדיין תישאר בגדר משימה לא קלה.
הגשת העבודות תתבצע באתר השיפוט של הקקטוס כאשר כל משרד או מפרסם שיבקש להעלות עבודה, יצור קשר עם משרדי איגוד חברות הפרסום ויקבל שם משתמש וסיסמה פרטיים להעלאת העבודות לאתר התחרות.
יו"ר ועדת התחרות השנה הוא יגאל שמיר, שותף בגליקמן שמיר סמסונוב. חברי הוועדה הם: אמיר גיא (יו"ר איגוד חברות הפרסום) ויגאל בראון (מנכ"ל האיגוד ו"הבצפר"), טל ריבן, ארנון רותם, שני גרשי, דני יעקובוביץ', זיו המאירי, ערן ניר, שחר פילר, בן סבר, מאיה שרן וארז ברכץ. סגל השיפוט יכלול 40 שופטים: 20 סמנכ"לי קריאייטיב ו20 סמנכ"לי שיווק.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
"בשנת 2015 עשה הענף קפיצת דרך משמעותית בפרמטרים של חדשנות וטכנולוגיה"
אמיר גיא, יו"ר איגוד חברות הפרסום: "משנה לשנה החשיבות של קריאטיב וחשיבה יצירתית בשירות השיווק הולכת וגדלה. בעולם שבו כל אחד מאיתנו בוחר במה הוא רוצה לצפות ועם מה הוא רוצה להיות באינטראקציה (ובמיוחד מה הוא לא רוצה לראות) ערכה של החשיבה היצירתית הוא עצום. תחרות הקקטוס הינה הבמה המרכזית בה פרסומאים ואנשי שיווק יכולים לדון ולציין מהלכים קריאטיביים שבהם הם מאמינים ושכמותם הם רוצים לראות עוד".
עוד הוסיף גיא, כי "בשנת 2015 עשה הענף קפיצת דרך משמעותית בפרמטרים של חדשנות וטכנולוגיה. אני בטוח שתחרות הקקטוס שהושקה מחדש עם המפרסמים ואגוד השיווק בראשית 2015 תרמה רבות לקפיצת דרך זו. אני קורא למפרסמים ופרסומאים להגיש עבודות, ובעיקר להשתתף בתהליך, בדיון ובתחרות ובכך להשפיע על פני הענף בשנים הבאות".
יגאל שמיר, יו"ר ועדת קקטוס הזהב 2016: ״השנה שמנו דגש מיוחד על הענקת ביטוי למגמות קריאייטיב בולטות כמו תוכן ממותג ווידאו באינטרנט. כמו כן אנחנו משתדלים גם הפעם להרחיב את בסיסה של התחרות ולהפוך אותה לרלוונטית ואטרקטיבית עבור פרסומאים ומפרסמים כאחד".
- 2.מביכים 21/01/2016 12:36הגב לתגובה זולמה להכניס רק מודעות שהתפרסמו בתחרות המגוחכת דג הזהב (קטגוריית תלי דלת, כבר יותר רלוונטית ממודעות) ולא בשומקום אחר? שכל משרד יישלח כל רעיון שאי פעם עלה במוחם של אנשי הקריאייטיב ולא משנה אם ללקוח קיים או לא. "שיא היצירה"???? הפרנטזיות האומנותיות שלכם לא מעניינות אף אחד. אתם פרסומאים. או לפחות אמורים להיות כאלה.
- 1.יגאל שמיר יור ועדה של קריאיטיב זה לא קצת (ל"ת)אוקסימורון? 18/01/2016 13:20הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
