קקטוס 2016 יצאה לדרך: מינימום ההשקעה במדיה שנדרשת להגשת קמפיין - נחתך בחצי
איגוד חברות הפרסום ואיגוד השיווק הישראלי הוציאו הבוקר (יום ב') את תחרות קקטוס הזהב 2016 לדרכה, עם פתיחת שלב ההגשות. מספר שינויים ייכנסו השנה לתוקף ובראשם הורדת רף ההוצאה המינימלית לפרסום (בהשקעה במדיה) שיאפשר הגשת קמפיין לתחרות. רף המינימום נחתך בחצי ויעמוד השנה על 50 אלף שקל לעומת 100 אלף שקל בשנים עברו.
כמו כן, התחרות תכלול החל מהשנה קטגוריה נוספת בשם תוכן ממותג, מקבילה לקטגוריית Branded Content מתחרויות פרסום בחו"ל. תוכן ממותג מוגדר כ"פעילות תוכן המקדמת מותג, או תיעוד של פעילות המקדמת מותג, שפורסמו או שדווח עליהם במסגרת התוכן של אמצעי מדיה כלשהו". בנוסף, פוצלה קטגוריית ה-film digital וה-film tv לשתי קטגוריות נפרדות.
להיות עם - להרגיש בלי// דג הזהב בפנים, בקטגוריה נפרדת
חידוש נוסף שמטרתו לרצות את כל הצדדים, היא שילובה של קטגוריית דג הזהב שבה יתחרו אך ורק המודעות שהוגשו לתחרות 'דג הזהב' של קבוצת שוקן. הבשורה הגדולה שטמונה בשילוב קטגוריה זו היא ברצון של מארני התחרות "להיות עם ולהרגיש בלי". ביקורות רבות נשמעו בעבר, על כך שמודעות דג הזהב שאינן חלק אינטגרלי מהפעילות השוטפת של משרדי הפרסום עבור לקוחותיהם (מופקות במסגרת התחרות של שוקן ולעיתים אינן מתפרסמות כלל) משתתפות וגורפות את הפרסים. מנגד נשמעו תלונות על כך שמודעות אלו הן שיא היצירה, עד כמה שניתן, של תעשיית הקריאייטיב המקומית ובלעדיהן התחרות אפרורית יותר.
בכלל נדמה שהתחרות השנה היא פועל יוצא של תהליך הפקת לקחים בקרב איגוד חברות הפרסום. במקביל לרענון הקטגוריות והורדת רף המינימום של היקף המדיה להגשת קמפיין, התווסף פרס נוסף לתואר ה-Best In Category שיוענק לעבודה שתקבל את הציון הגבוה ביותר בקטגוריה, במידה ולא יוענק באותה קטגוריה פרס גראנד קקטוס. שינוי זה אמור להוות מענה לתלונות רבות שנשמעו בתחרות של השנה שעברה על כך שרק 3 פרסי זהב חולקו - 2 לבאומן ואחד לאדלר חומסקי - במהלך כל האירוע.
היתה לעניין זה גם משמעות בפועל, שכן רק 3 פעמים בכל האירוע עצמו עלה צוות כלשהו כדי לקבל את הפרס הנכסף לעיני כל התעשייה - מה שפגם קלות בחגיגה. בפועל, האיגוד עשה צעד קדימה כדי להרגיע את הרוחות אך מנגד לא התפשר על הרף הגבוה שהציב בשנה שעברה, כך שזכייה בזהב עדיין תישאר בגדר משימה לא קלה.
הגשת העבודות תתבצע באתר השיפוט של הקקטוס כאשר כל משרד או מפרסם שיבקש להעלות עבודה, יצור קשר עם משרדי איגוד חברות הפרסום ויקבל שם משתמש וסיסמה פרטיים להעלאת העבודות לאתר התחרות.
יו"ר ועדת התחרות השנה הוא יגאל שמיר, שותף בגליקמן שמיר סמסונוב. חברי הוועדה הם: אמיר גיא (יו"ר איגוד חברות הפרסום) ויגאל בראון (מנכ"ל האיגוד ו"הבצפר"), טל ריבן, ארנון רותם, שני גרשי, דני יעקובוביץ', זיו המאירי, ערן ניר, שחר פילר, בן סבר, מאיה שרן וארז ברכץ. סגל השיפוט יכלול 40 שופטים: 20 סמנכ"לי קריאייטיב ו20 סמנכ"לי שיווק.
- תיסגר או לא תיסגר: מה יקרה לגלי צה"ל וכמה היא מפסידה בשנה?
- האח הגדול לא מספיק - חדשות 13 תחת איום קיומי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
"בשנת 2015 עשה הענף קפיצת דרך משמעותית בפרמטרים של חדשנות וטכנולוגיה"
אמיר גיא, יו"ר איגוד חברות הפרסום: "משנה לשנה החשיבות של קריאטיב וחשיבה יצירתית בשירות השיווק הולכת וגדלה. בעולם שבו כל אחד מאיתנו בוחר במה הוא רוצה לצפות ועם מה הוא רוצה להיות באינטראקציה (ובמיוחד מה הוא לא רוצה לראות) ערכה של החשיבה היצירתית הוא עצום. תחרות הקקטוס הינה הבמה המרכזית בה פרסומאים ואנשי שיווק יכולים לדון ולציין מהלכים קריאטיביים שבהם הם מאמינים ושכמותם הם רוצים לראות עוד".
עוד הוסיף גיא, כי "בשנת 2015 עשה הענף קפיצת דרך משמעותית בפרמטרים של חדשנות וטכנולוגיה. אני בטוח שתחרות הקקטוס שהושקה מחדש עם המפרסמים ואגוד השיווק בראשית 2015 תרמה רבות לקפיצת דרך זו. אני קורא למפרסמים ופרסומאים להגיש עבודות, ובעיקר להשתתף בתהליך, בדיון ובתחרות ובכך להשפיע על פני הענף בשנים הבאות".
יגאל שמיר, יו"ר ועדת קקטוס הזהב 2016: ״השנה שמנו דגש מיוחד על הענקת ביטוי למגמות קריאייטיב בולטות כמו תוכן ממותג ווידאו באינטרנט. כמו כן אנחנו משתדלים גם הפעם להרחיב את בסיסה של התחרות ולהפוך אותה לרלוונטית ואטרקטיבית עבור פרסומאים ומפרסמים כאחד".
- 2.מביכים 21/01/2016 12:36הגב לתגובה זולמה להכניס רק מודעות שהתפרסמו בתחרות המגוחכת דג הזהב (קטגוריית תלי דלת, כבר יותר רלוונטית ממודעות) ולא בשומקום אחר? שכל משרד יישלח כל רעיון שאי פעם עלה במוחם של אנשי הקריאייטיב ולא משנה אם ללקוח קיים או לא. "שיא היצירה"???? הפרנטזיות האומנותיות שלכם לא מעניינות אף אחד. אתם פרסומאים. או לפחות אמורים להיות כאלה.
- 1.יגאל שמיר יור ועדה של קריאיטיב זה לא קצת (ל"ת)אוקסימורון? 18/01/2016 13:20הגב לתגובה זו
הכוכב הבא. קרדיט: אתר מאקוהכוכב הבא בראש הפריים טיים
בערב עם ריאליטי חזק, הוא כמעט תמיד בראש, וכך גם עם שידור "הכוכב הבא" לקראת אירוויזיון 2026, שהשתלט על רצועת הפריים טיים
פריים טיים
תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, אבל כשיש ריאליטי, כמעט תמיד הוא בראש הטבלה, וכך גם היה אתמול עם "הכוכב הבא", שהיה עם רייטינג של 16.9% רייטינג ו-432 אלף צופים והיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היתה "ווארט" של ערוץ 13, עם 7.9% רייטינג ו-182 אלף צופים, ואילו ההיעדרות של ינון מגל ככל הנראה הובילה לירידה של הפטריוטים למקום השלישי, עם 7.1% ו-189 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 6.1% רייטינג ו-150 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-66 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג אבל במקום הראשון מבחינת כמות צופים, 67 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 2% רייטינג ו-59 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-52 אלף צופים, ואילו אחריו היה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 1.9% רייטינג, ו-49 אלף צופים. את הרשימה סגר המשדר המיוחד לזכרו של הדר גולדין ז"ל ששודר ברשת, עם 1.7% רייטינג ו-38 אלף צופים.
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היה בראש, עם 3.5% ו-78 אלף צופים, בעוד האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה במקום השני, עם 3.3% רייטינג ו-69 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.2% רייטינג ו-30 אלף צופים בלבד.
הכוכב הבא. קרדיט: אתר מאקוהכוכב הבא בראש הפריים טיים
בערב עם ריאליטי חזק, הוא כמעט תמיד בראש, וכך גם עם שידור "הכוכב הבא" לקראת אירוויזיון 2026, שהשתלט על רצועת הפריים טיים
פריים טיים
תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, אבל כשיש ריאליטי, כמעט תמיד הוא בראש הטבלה, וכך גם היה אתמול עם "הכוכב הבא", שהיה עם רייטינג של 16.9% רייטינג ו-432 אלף צופים והיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היתה "ווארט" של ערוץ 13, עם 7.9% רייטינג ו-182 אלף צופים, ואילו ההיעדרות של ינון מגל ככל הנראה הובילה לירידה של הפטריוטים למקום השלישי, עם 7.1% ו-189 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 6.1% רייטינג ו-150 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-66 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג אבל במקום הראשון מבחינת כמות צופים, 67 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 2% רייטינג ו-59 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-52 אלף צופים, ואילו אחריו היה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 1.9% רייטינג, ו-49 אלף צופים. את הרשימה סגר המשדר המיוחד לזכרו של הדר גולדין ז"ל ששודר ברשת, עם 1.7% רייטינג ו-38 אלף צופים.
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היה בראש, עם 3.5% ו-78 אלף צופים, בעוד האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה במקום השני, עם 3.3% רייטינג ו-69 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.2% רייטינג ו-30 אלף צופים בלבד.
