קקטוס 2016 יצאה לדרך: מינימום ההשקעה במדיה שנדרשת להגשת קמפיין - נחתך בחצי
איגוד חברות הפרסום ואיגוד השיווק הישראלי הוציאו הבוקר (יום ב') את תחרות קקטוס הזהב 2016 לדרכה, עם פתיחת שלב ההגשות. מספר שינויים ייכנסו השנה לתוקף ובראשם הורדת רף ההוצאה המינימלית לפרסום (בהשקעה במדיה) שיאפשר הגשת קמפיין לתחרות. רף המינימום נחתך בחצי ויעמוד השנה על 50 אלף שקל לעומת 100 אלף שקל בשנים עברו.
כמו כן, התחרות תכלול החל מהשנה קטגוריה נוספת בשם תוכן ממותג, מקבילה לקטגוריית Branded Content מתחרויות פרסום בחו"ל. תוכן ממותג מוגדר כ"פעילות תוכן המקדמת מותג, או תיעוד של פעילות המקדמת מותג, שפורסמו או שדווח עליהם במסגרת התוכן של אמצעי מדיה כלשהו". בנוסף, פוצלה קטגוריית ה-film digital וה-film tv לשתי קטגוריות נפרדות.
להיות עם - להרגיש בלי// דג הזהב בפנים, בקטגוריה נפרדת
חידוש נוסף שמטרתו לרצות את כל הצדדים, היא שילובה של קטגוריית דג הזהב שבה יתחרו אך ורק המודעות שהוגשו לתחרות 'דג הזהב' של קבוצת שוקן. הבשורה הגדולה שטמונה בשילוב קטגוריה זו היא ברצון של מארני התחרות "להיות עם ולהרגיש בלי". ביקורות רבות נשמעו בעבר, על כך שמודעות דג הזהב שאינן חלק אינטגרלי מהפעילות השוטפת של משרדי הפרסום עבור לקוחותיהם (מופקות במסגרת התחרות של שוקן ולעיתים אינן מתפרסמות כלל) משתתפות וגורפות את הפרסים. מנגד נשמעו תלונות על כך שמודעות אלו הן שיא היצירה, עד כמה שניתן, של תעשיית הקריאייטיב המקומית ובלעדיהן התחרות אפרורית יותר.
בכלל נדמה שהתחרות השנה היא פועל יוצא של תהליך הפקת לקחים בקרב איגוד חברות הפרסום. במקביל לרענון הקטגוריות והורדת רף המינימום של היקף המדיה להגשת קמפיין, התווסף פרס נוסף לתואר ה-Best In Category שיוענק לעבודה שתקבל את הציון הגבוה ביותר בקטגוריה, במידה ולא יוענק באותה קטגוריה פרס גראנד קקטוס. שינוי זה אמור להוות מענה לתלונות רבות שנשמעו בתחרות של השנה שעברה על כך שרק 3 פרסי זהב חולקו - 2 לבאומן ואחד לאדלר חומסקי - במהלך כל האירוע.
היתה לעניין זה גם משמעות בפועל, שכן רק 3 פעמים בכל האירוע עצמו עלה צוות כלשהו כדי לקבל את הפרס הנכסף לעיני כל התעשייה - מה שפגם קלות בחגיגה. בפועל, האיגוד עשה צעד קדימה כדי להרגיע את הרוחות אך מנגד לא התפשר על הרף הגבוה שהציב בשנה שעברה, כך שזכייה בזהב עדיין תישאר בגדר משימה לא קלה.
הגשת העבודות תתבצע באתר השיפוט של הקקטוס כאשר כל משרד או מפרסם שיבקש להעלות עבודה, יצור קשר עם משרדי איגוד חברות הפרסום ויקבל שם משתמש וסיסמה פרטיים להעלאת העבודות לאתר התחרות.
יו"ר ועדת התחרות השנה הוא יגאל שמיר, שותף בגליקמן שמיר סמסונוב. חברי הוועדה הם: אמיר גיא (יו"ר איגוד חברות הפרסום) ויגאל בראון (מנכ"ל האיגוד ו"הבצפר"), טל ריבן, ארנון רותם, שני גרשי, דני יעקובוביץ', זיו המאירי, ערן ניר, שחר פילר, בן סבר, מאיה שרן וארז ברכץ. סגל השיפוט יכלול 40 שופטים: 20 סמנכ"לי קריאייטיב ו20 סמנכ"לי שיווק.
- שובו של הפריים טיים
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
"בשנת 2015 עשה הענף קפיצת דרך משמעותית בפרמטרים של חדשנות וטכנולוגיה"
אמיר גיא, יו"ר איגוד חברות הפרסום: "משנה לשנה החשיבות של קריאטיב וחשיבה יצירתית בשירות השיווק הולכת וגדלה. בעולם שבו כל אחד מאיתנו בוחר במה הוא רוצה לצפות ועם מה הוא רוצה להיות באינטראקציה (ובמיוחד מה הוא לא רוצה לראות) ערכה של החשיבה היצירתית הוא עצום. תחרות הקקטוס הינה הבמה המרכזית בה פרסומאים ואנשי שיווק יכולים לדון ולציין מהלכים קריאטיביים שבהם הם מאמינים ושכמותם הם רוצים לראות עוד".
עוד הוסיף גיא, כי "בשנת 2015 עשה הענף קפיצת דרך משמעותית בפרמטרים של חדשנות וטכנולוגיה. אני בטוח שתחרות הקקטוס שהושקה מחדש עם המפרסמים ואגוד השיווק בראשית 2015 תרמה רבות לקפיצת דרך זו. אני קורא למפרסמים ופרסומאים להגיש עבודות, ובעיקר להשתתף בתהליך, בדיון ובתחרות ובכך להשפיע על פני הענף בשנים הבאות".
יגאל שמיר, יו"ר ועדת קקטוס הזהב 2016: ״השנה שמנו דגש מיוחד על הענקת ביטוי למגמות קריאייטיב בולטות כמו תוכן ממותג ווידאו באינטרנט. כמו כן אנחנו משתדלים גם הפעם להרחיב את בסיסה של התחרות ולהפוך אותה לרלוונטית ואטרקטיבית עבור פרסומאים ומפרסמים כאחד".
- 2.מביכים 21/01/2016 12:36הגב לתגובה זולמה להכניס רק מודעות שהתפרסמו בתחרות המגוחכת דג הזהב (קטגוריית תלי דלת, כבר יותר רלוונטית ממודעות) ולא בשומקום אחר? שכל משרד יישלח כל רעיון שאי פעם עלה במוחם של אנשי הקריאייטיב ולא משנה אם ללקוח קיים או לא. "שיא היצירה"???? הפרנטזיות האומנותיות שלכם לא מעניינות אף אחד. אתם פרסומאים. או לפחות אמורים להיות כאלה.
- 1.יגאל שמיר יור ועדה של קריאיטיב זה לא קצת (ל"ת)אוקסימורון? 18/01/2016 13:20הגב לתגובה זו

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.