קקטוס 2016 יצאה לדרך: מינימום ההשקעה במדיה שנדרשת להגשת קמפיין - נחתך בחצי
איגוד חברות הפרסום ואיגוד השיווק הישראלי הוציאו הבוקר (יום ב') את תחרות קקטוס הזהב 2016 לדרכה, עם פתיחת שלב ההגשות. מספר שינויים ייכנסו השנה לתוקף ובראשם הורדת רף ההוצאה המינימלית לפרסום (בהשקעה במדיה) שיאפשר הגשת קמפיין לתחרות. רף המינימום נחתך בחצי ויעמוד השנה על 50 אלף שקל לעומת 100 אלף שקל בשנים עברו.
כמו כן, התחרות תכלול החל מהשנה קטגוריה נוספת בשם תוכן ממותג, מקבילה לקטגוריית Branded Content מתחרויות פרסום בחו"ל. תוכן ממותג מוגדר כ"פעילות תוכן המקדמת מותג, או תיעוד של פעילות המקדמת מותג, שפורסמו או שדווח עליהם במסגרת התוכן של אמצעי מדיה כלשהו". בנוסף, פוצלה קטגוריית ה-film digital וה-film tv לשתי קטגוריות נפרדות.
להיות עם - להרגיש בלי// דג הזהב בפנים, בקטגוריה נפרדת
חידוש נוסף שמטרתו לרצות את כל הצדדים, היא שילובה של קטגוריית דג הזהב שבה יתחרו אך ורק המודעות שהוגשו לתחרות 'דג הזהב' של קבוצת שוקן. הבשורה הגדולה שטמונה בשילוב קטגוריה זו היא ברצון של מארני התחרות "להיות עם ולהרגיש בלי". ביקורות רבות נשמעו בעבר, על כך שמודעות דג הזהב שאינן חלק אינטגרלי מהפעילות השוטפת של משרדי הפרסום עבור לקוחותיהם (מופקות במסגרת התחרות של שוקן ולעיתים אינן מתפרסמות כלל) משתתפות וגורפות את הפרסים. מנגד נשמעו תלונות על כך שמודעות אלו הן שיא היצירה, עד כמה שניתן, של תעשיית הקריאייטיב המקומית ובלעדיהן התחרות אפרורית יותר.
בכלל נדמה שהתחרות השנה היא פועל יוצא של תהליך הפקת לקחים בקרב איגוד חברות הפרסום. במקביל לרענון הקטגוריות והורדת רף המינימום של היקף המדיה להגשת קמפיין, התווסף פרס נוסף לתואר ה-Best In Category שיוענק לעבודה שתקבל את הציון הגבוה ביותר בקטגוריה, במידה ולא יוענק באותה קטגוריה פרס גראנד קקטוס. שינוי זה אמור להוות מענה לתלונות רבות שנשמעו בתחרות של השנה שעברה על כך שרק 3 פרסי זהב חולקו - 2 לבאומן ואחד לאדלר חומסקי - במהלך כל האירוע.
היתה לעניין זה גם משמעות בפועל, שכן רק 3 פעמים בכל האירוע עצמו עלה צוות כלשהו כדי לקבל את הפרס הנכסף לעיני כל התעשייה - מה שפגם קלות בחגיגה. בפועל, האיגוד עשה צעד קדימה כדי להרגיע את הרוחות אך מנגד לא התפשר על הרף הגבוה שהציב בשנה שעברה, כך שזכייה בזהב עדיין תישאר בגדר משימה לא קלה.
הגשת העבודות תתבצע באתר השיפוט של הקקטוס כאשר כל משרד או מפרסם שיבקש להעלות עבודה, יצור קשר עם משרדי איגוד חברות הפרסום ויקבל שם משתמש וסיסמה פרטיים להעלאת העבודות לאתר התחרות.
יו"ר ועדת התחרות השנה הוא יגאל שמיר, שותף בגליקמן שמיר סמסונוב. חברי הוועדה הם: אמיר גיא (יו"ר איגוד חברות הפרסום) ויגאל בראון (מנכ"ל האיגוד ו"הבצפר"), טל ריבן, ארנון רותם, שני גרשי, דני יעקובוביץ', זיו המאירי, ערן ניר, שחר פילר, בן סבר, מאיה שרן וארז ברכץ. סגל השיפוט יכלול 40 שופטים: 20 סמנכ"לי קריאייטיב ו20 סמנכ"לי שיווק.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות...
"בשנת 2015 עשה הענף קפיצת דרך משמעותית בפרמטרים של חדשנות וטכנולוגיה"
אמיר גיא, יו"ר איגוד חברות הפרסום: "משנה לשנה החשיבות של קריאטיב וחשיבה יצירתית בשירות השיווק הולכת וגדלה. בעולם שבו כל אחד מאיתנו בוחר במה הוא רוצה לצפות ועם מה הוא רוצה להיות באינטראקציה (ובמיוחד מה הוא לא רוצה לראות) ערכה של החשיבה היצירתית הוא עצום. תחרות הקקטוס הינה הבמה המרכזית בה פרסומאים ואנשי שיווק יכולים לדון ולציין מהלכים קריאטיביים שבהם הם מאמינים ושכמותם הם רוצים לראות עוד".
עוד הוסיף גיא, כי "בשנת 2015 עשה הענף קפיצת דרך משמעותית בפרמטרים של חדשנות וטכנולוגיה. אני בטוח שתחרות הקקטוס שהושקה מחדש עם המפרסמים ואגוד השיווק בראשית 2015 תרמה רבות לקפיצת דרך זו. אני קורא למפרסמים ופרסומאים להגיש עבודות, ובעיקר להשתתף בתהליך, בדיון ובתחרות ובכך להשפיע על פני הענף בשנים הבאות".
יגאל שמיר, יו"ר ועדת קקטוס הזהב 2016: ״השנה שמנו דגש מיוחד על הענקת ביטוי למגמות קריאייטיב בולטות כמו תוכן ממותג ווידאו באינטרנט. כמו כן אנחנו משתדלים גם הפעם להרחיב את בסיסה של התחרות ולהפוך אותה לרלוונטית ואטרקטיבית עבור פרסומאים ומפרסמים כאחד".
- 2.מביכים 21/01/2016 12:36הגב לתגובה זולמה להכניס רק מודעות שהתפרסמו בתחרות המגוחכת דג הזהב (קטגוריית תלי דלת, כבר יותר רלוונטית ממודעות) ולא בשומקום אחר? שכל משרד יישלח כל רעיון שאי פעם עלה במוחם של אנשי הקריאייטיב ולא משנה אם ללקוח קיים או לא. "שיא היצירה"???? הפרנטזיות האומנותיות שלכם לא מעניינות אף אחד. אתם פרסומאים. או לפחות אמורים להיות כאלה.
- 1.יגאל שמיר יור ועדה של קריאיטיב זה לא קצת (ל"ת)אוקסימורון? 18/01/2016 13:20הגב לתגובה זו
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.49% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
