עופר אבניר
צילום: יח"צ

הטיפה האחרונה מהלימון: לאחר נסיון גניבת האופנוע - עופר אבניר עולים בשילוט חדש

ממינוף למינוף. קבוצת עופר אבניר משתמשת בנסיון גניבת האופנוע לטובת קמפיין חוצות חדש תחת הכיתוב "אין צורך לשבור את הזכוכית"
משה בנימין |

קבוצת עופר אבניר סוחטת את הטיפות האחרונות מהלימון של הרכבת הקלה. מה שהתחיל בשלט על גשר מעריב, המשיך לתביעה מנת"ע על הטקסט בשלט (שטען לחסות של החברה על הפיצוץ), הצבת אופנוע באקוואריום זכוכית עם הכיתוב "לשבור במקרה חירום" ונסיון גניבה תמוה של האופנוע ממשיך כעת לשלט חוצות חדש עם הכיתוב "אין צורך לשבור את הזכוכית". 

לזכות עופר אבניר, אדלר חומסקי, משרד הפרסום שעומד מאחורי המהלך ומשרד יחסי הציבור UNIK, ייאמר שקו ההומור העוקצני שלהם הצליח למשוך קמפיין חוצות מתגלגל, כשכל האירועים סביבו הם בונוס מייצר חשיפה.

גם אם לא מדובר במהלך הקריאייטיב הכי שנון בשנים האחרונות עדיין מדובר במותג האופנועים שקרא את המפה הכי נכון עבור הלקוח שלו, ומן הסתם החשיפה מדורגת גבוה יותר בסדר העדיפויות של הלקוח, מעל הקריאייטיב.  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.