בגלל תפיסת ספינת הנשק האיראנית: ארדן דחה את הגשת המלצות ועדת לנדס
מסיבת העיתונאים לפרסום המלצות ועדת לנדס (יום ד'), בהשתתפות שר התקשורת גלעד ארדן ויו"ר הוועדה רם לנדס, נדחתה למחר בבוקר. הסיבה הרשמית: תפיסת ספינת הנשק האיראנית בלב ים.
באירוע היום ב-16:45, אמור היה לנדס להגיש את המלצות הוועדה לגבי רשות השידור. על פי הערכות, הוועדה תמליץ על סגירת הרשות במתכונתה הנוכחית צפויה להיסגר ולהיפתח בצורה שונה - כשתכלול 1,000 עובדים פחות (כיום עובדים ברשות השידור כ-1,700-1,800 איש). כמו כן אמורים לפעול במסגרת הרשות החדשה 3 ערוצי טלוויזיה (עברית, ערבית וילדים - סיפוחה של הטלוויזיה החינוכית).
כל ההתנהלות של משרד התקשורת בימים האחרונים הייתה תמוהה. עד אתמול אחר הצהריים לא הוחלט מתי לקיים את מסיבת העיתונאים, הגם שכבר היה ידוע כי הוועדה סיימה את עבודתה וכי היא צריכה להגיש את הדוח לשר ארדן.
כעת נדחתה מסיבת העיתונאים למועד לא ידוע, פחות משעתיים לפני תחילתה, וזאת משום שארדן הוא חבר בקבינט הביטחוני, שדן בתפיסת ספינת הנשק האיראנית שניסתה להבריח אמצעי לחימה לרצועת עזה.
- גלעד ארדן: מהפוליטיקה לתעשייה האווירית
- דובר צה"ל: 309 חללים נפלו מתחילת הלחימה, 224 חטופים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ואולם, גורמים מעריכים כי ההתמקדות התקשורתית היום באירוע הביטחוני בלב ים, יסיט את תשומת הלב מההמלצות הדרמטיות של ועדת לנדס, שעשויות להיות דרמטיות, וביום יום, גם לפתוח מהדורות חדשות.
אתמול קיימו עובדים בקול ישראל כנס תמיכה בשידור הציבורי, על רקע ההמלצות המסתמנות של הוועדה. בכנס השתתפו כ-200 עיתונאים, בהם אריה גולן ועודד בן עמי, שקרא לפוליטיקאים להעיף "את הידיעים ואת הרגליים שלהם מרשות השידור".
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
