DELETE
צילום: יח"צ

בזכות "מידע פנים": איש היח"צ נועם טפר גרף 60 אלף ש' במסחר במניות - והורשע

טפר - איש יחסי ציבור בתחום שוק ההון - הורשע על ידי בית משפט השלום בתל אביב, בעריכת עסקאות בחברות טאואר, ארזים, סטארלימס ומדקון

בית המשפט השלום בתל אביב הרשיע היום (יום א') את נועם טפר, בעל חברת קשרי המשקיעים ויחסי הציבור פייננשל אקסס, בעבירות של שימוש במידע פנים בידי איש פנים לפי חוק ניירות ערך. טרם נגזר עונשו.

כתב האישום כנגד טפר, שהוגש בחודש יוני 2009 על ידי פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), ייחס לו עבירות שימוש במידע פנים, וגריפת למעלה מ-60 אלף שקל מעסקאות במניות של חברות אותן ייצג. בכתב האישום צוין כי טפר - איש יחסי ציבור בתחום שוק ההון - שימש כ"איש פנים" בחברות מדקון, סטארלימס וטאואר, וניצל את מידע הפנים שקיבל בחברות לשם עשיית עסקאות במניות וגריפת רווח. נציין כי טפר החל את עבודתו בחברת 'תקשורת פיננסית נועם ילין' ובשנת 2006 עבר לשמש כשותף ב'פייננשל אקסס'.

בכתב האישום נטען כי טפר החזיק במידע בדבר משא ומתן שניהלה מדקון בעניין רכישתה על ידי מקסון בשנת 2005, והוא החזיק מידע פנים בנוגע להתקדמות המשא ומתן בין החברות. טפר ביצע במהלך 2005, 18 עסקאות ני"ע של מדקון, במסגרתם גרף רווח בסך של כ-30 אלף שקל.

באשר לארזים, חברת הנדל"ן ניהלה לפני כ-8 שנים משא ומתן בדבר אופציה לרכישת 64 נכסי נדל"ן בבריטניה תמורת כ-1.8 מיליארד שקל. בכתב האישום נטען כי טפשר ניהל קשר רציף עם הנהלת ארזים ומעורבותו בעסקה הייתה אינטנסיבית. עם זאת, טפר גרף כ-8.6 אלף שקל בלבד מהשימוש במידע הפנים - אותו טפר התחייב לשמור בסוד.

גם סטארלימס ניהלה ב-2005 משא ומתן בנוגע לעסקה לאספקת רישיונות שימוש בתוכנה סטארלימס לאחת מחברות הביוטכנולוגיה הגדולות בעולם תמורת כ-4 מיליון דולר. טפר היה מצוי ברזי העניינים, וניצל זאת לעריכת 7 עסקאות, שבמסגרתן גרף כ-15 אלף שקל.

לגבי טאואר, החל מאמצע 2006 ניהלה חברת השבבים משא ומתן באשר להסדר חובותיה עם הבנקים לאומי ופועלים. לפי מתווה ההסדר אז, הבנקים יוותרו על חלק ניכר מחובות טאואר בתמורה למניות בעלת השליטה החברה לישראל, שהתחייבה להזרים לטאואר כספים ולהזמין עבורה ציוד מספקים שונים לצורך הרחבת כושר הייצור שלה. טפר ניצל מידע זה וביצע 12 עסקאות, במסגרתן גרף רווח של כ-9,000 שקל.

השופטת שריזלי קבעה כי טפר ניצל את הגישה שהיתה לו למידע פנים של 4 חברות שונות להן נתן שירותי קשרי משקיעים ויחסי ציבור ועשה שימוש במידע הפנים שהגיע לידיו מכוח קשריו עם חברות אלה בחמישה מקרים שונים. בהסתמך על מידע הפנים שהיה בידיו ביצע טפר כ-40 עסקאות בהיקף של כחצי מיליון שקל, וגרף רווח של מעל ל-60 אלף שקל.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

השופטת שריזלי קיבלה את עמדת הפרקליטות לפיה, אף שטפר לא היה עובד של החברות השונות, הוא נחשב לאיש פנים בהן נוכח קשריו איתן והגישה שהיתה לו למידע פנים בהן. עוד נקבע כי טפר ניצל את האמון אשר ניתן בו ע"י החברות ששכרו את שירותיו, ועשה שימוש במידע אשר הופקד בידיו על מנת ליצור לעצמו יתרון בלתי הוגן על יתר המשקיעים בשוק.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.