על ההבדל בין מיתוג לאידיאולוגיה: באלו כבר פספסנו, אבל בבחירות הבאות?
הבחירות בפתח והאמת מפעם לפעם הן פחות ופחות מעניינות. אתה לא בטוח אם זה אתה, זה הגיל, או שפשוט ההבנה שלא חשוב מי בשלטון, הדינמיקה כמעט זהה...
אבל הבחירות הפעם מדגישות יותר מתמיד את דמות המוביל, את מיתוגו לעומת האידיאולוגיה העומדת מאחוריו ואחרי מפלגתו. גוש המרכז-שמאל המפוצל מחדד את הסוגיה: מישהו זוכר מי מספר 2, 3, 4 ברשימתו של לפיד, או של לבני, או של הגברת יחימוביץ'? מישהו זוכר את מי מינה ליברמן לאחרונה (את מי פיטר כן - זה הרבה יותר סקסי)?
אז מה חשוב יותר? מיתוג המוביל, או האידיאולוגיה המובילה אותו?
נראה שבטווח הקצר - מיתוג המוביל. הוא הסוחף את ההמונים, הוא שסביבו מתרקמת המפלגה והוא התווה את סגניו ומשנתו. ומה לגבי האידיאולוגיה? לטווח הקצר היא כמעט ואינה רלוונטית. ברור שיש משנה ויש תורה, אך עיקריה נוגעים לתגובות נגד, לאנטי המפלגות היריבות ואינן אסטרטגיות ממש.
בנט ויחימוביץ' דווקא נושאים את דגל המפלגה הוותיקה, אך דמותם, ו-יתרה מכך - מיתוגם - הופכים למרכזית בבחירות; על אף שיחימוביץ' מנופפת בדגלים חברתיים, היא הופכת נישתית (לעומת מפלגת המרכז כבדת המשקל שהייתה 'העבודה' בעבר) ומכאן דמותה הופכת מרכזית יותר מהאידיאולוגיה אותה היא נושאת. בנט מנסה אף הוא לסחוף כמה שיותר קהלים, וככזה אישיותו במוקד - מעשיו, כוונותיו וכמובן פליטות הפה שלו.
ומה לגבי אידיאולוגיה? בימים אלו היא נשכחה מעט. כמובן שהיא האסטרטגית והיא החשובה לטווח הארוך, אך כנראה שללא מנהיג כריזמטי בעולם דיגיטלי, לאידיאולוגיה לבדה אין אחיזה במציאות היום יומית ומכאן ממשיכים אנו לזבוח לאנשים, לדמויות ולמותגים ולא לאידיאולוגיה ולדרך אותה הם מבקשים להוביל.
אז מה הפתרון? הוא נעוץ כנראה במיתוג האידיאולוגיה. בבחירות האלה נראה שכבר פספסנו, אך תארו לעצמכם מיתוג מחדש של הסוציאליזם, של הימין, של השמאל, של הבירוקרטיה, של הקפיטליזם ואפילו של האמונה. מיתוג שכזה עשוי להפוך את הקערה על פיה ובמקום להצביע לאנשים שאחר כך מתאכזבים מהם, או שהם "בורחים" כי מקום עבודתם החדש לא תאם ציפיותיהם - נצביע לאידיאולוגיה, לדרך, לאסטרטגיה ומכאן שנגיע לאיזשהו מקום (טוב, או רע - זה כבר פחות משנה ושייך לדיון אחר).
בחירות נעימות...
ד"ר שמוליק א. צרפתי הוא מנכ"ל ובעלי חברת הקד"מ והייעוץ השיווקי What?!
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
.jpg)