סלולרי בשירות המחאה: ה-TV איטי, הפייסבוק תחנת שידור
בשבת האחרונה התקבצו בכיכר הבימה צעירים רבים במחאה ל"צדק חברתי". בתחילת הערב היו שם מאות בודדות של אנשים בלבד, תוך כמה שעות בלבד כבר התקבצו במקום כמה אלפי מפגינים. מידע על ההפגנה לא פורסם כלל באמצעי התקשורת הממוסדים, אלא התגלגל דרך הרשתות חברתיות. המפגינים הבודדים מתחילת הערב הפיצו את השמועה בעזרת האפליקציות שעל מכשירי הסלולר שלהם וכך הביאו אלפי מפגינים נוספים.
בשעות הערב המאוחרות ניסיתי לדלות פרטים על המתרחש במקום, ניסיתי לזפזפ בין אפליקציית YNET לבין מאקו או אפילו חדשות 2 אשר נותרו עם כותרות ראשיות על הקאסמים שנורים לעבר הדרום. אין ספק שהנושא חשוב ונמצא בעדיפות רבה בשל ענייני חיים או מוות אך באותה השעה לא פורסם דבר על המחאה, ליתר דיוק אולי כותרת משנה אנמית.
ככל שעברו השעות הבנתי שאין דרך טובה יותר להתעדכן אלא דרך הפיד שלי בפייסבוק ובטוויטר שעודכן בכל חצי דקה בערך.
לקראת השעה 23:30 נראה היה שעשרות האנשים בשדרה הפכו להמון- מאות או אפילו אלפים. כל זה ללא חשיפה בכלי התקשורת, אשר מצאו לנכון לתת להפגנה במה ככותרת ראשית רק לקראת חצות יחד עם עדכון קצר על המתרחש בדרום.
הפייסבוק שלי התמלא בזריזות בסטטוסים המזמינים להגיע להפגנה, סרטונים המתעדים את האלימות, הצעקות ושבירת זכוכיות סניפי הבנקים. כל אלו הועברו און-ליין כולל תמונות, סיפורי מעצרים ואפילו גולש אחד שהגדיל ראש ושידר בוידאו (כולל ראיונות) בשידור חי.
המחאה היא רק סמל לכוחם של הצרכנים החדשים. מותגים עברו מלהגיב לתקשורת לתגובה לצרכן הפרטי. הצרכן אשר נמצא צמוד למכשיר הנייד שלו 24/7 מדווח על מה שהוא רואה וחווה דרך הרשתות החברתיות בו במקום. 91% מאיתנו מחזיקים את מכשיר הסלולר שלנו לא יותר מ-3 מטרים ממרחק נגיעה בו.
60% מהיוזרים גולשים לפייסבוק מהסלולר ולא מהמחשב האישי כך שהעלאת תמונת, מחירו של פסק זמן או צילום ג'וק במגש פיצה לוקח שניות או דקות בודדות עד שמופץ למאות אנשים. זמן ההפצה והתגובה נהייה קצר יותר ויותר, והכוח המצוי ביד הצרכן גדל עם כל רשת חברתית חדשה שנוספת לרשימה. יש עשרות אפליקציות להשוואת מחירים, קופונים ומבצעים המאפשרות קבלת מידע תוך שניות ובכל מקום, ודור ה-Y, אלו אשר נולדו החל משנות ה-80 והלאה הופך כוח צרכני בלתי מבוטל המבין שפה אחת - אינטראקטיבית, זמינה, מידית וחסרת סבלנות. אותם הצרכנים הם אלו אשר משפיעים על הדורות הקודמים שגם הם אט אט מבינים את הפרנציפ.
המותגים בישראל עוד לא מוכנים למהפכה הזו. הם עדיין מעדיפים להשקיע את התקציב בערוצי מדיה מסורתיים אשר מאבדים את הצרכנים לטובת המדיה הניידת. אם כבר ישנם כאלה, אין להם אסטרטגיה דיגיטלית ברורה קדימה, כזו אשר תיתן מענה גם לאלו הפוקדים את רצפת המכירה שלהם או לאלו אשר פוגשים את סרטון הפרסומת שלהם בטלוויזיה ויושבים מול המסך עם הנייד או הטאבלט שלהם ביד. במקרה האחרון סביר להניח שבחיפוש בסמארטפון או בטבלט את מסר הפרסומת, הם יקבלו מענה שאינו מותאם או מספק לקבלת מידע או לביצוע פעולה וינטשו בדרך.
הצרכן הפך תחנת שידור זעירה והוא חכם פי כמה, המותגים יצטרכו ללמוד לתת לו מענה גם שם ומהר.
הכותבת היא מנכ"לית OnTheMob - חברת שיווק במדיה הסלולרית
- 7.הצינור 27/06/2012 09:36הגב לתגובה זוכולם פה יודעים בדיוק מי מגיב ומה שמו והנגיעה שלו לחברה הזאת. אני מתפוצץ פה מצחוק! קורע! :))))
- המפטי חומסקי 28/06/2012 00:11הגב לתגובה זומי היה לנו כאן שטיין, מובליל ואולי כמה משרדי פרסום אחרים שחוששים לתחת שלהם כשתקציבים עוברים למובייל
- 6.כל כך הרבה תגובות. כתבה מעניינית (ל"ת)מאיר 26/06/2012 22:43הגב לתגובה זו
- אביב 27/06/2012 00:23הגב לתגובה זויאללה! תן בתגובות הממומנות, אחי, ותסגור ת'חודש יפה.
- 5.יוסף בובליל 26/06/2012 22:42הגב לתגובה זומי חשב על השם גאון. איזה באסה למובליל, קשה קשה שוק מתרסקת ארגמן משועמם אין אבודה יושב כותב תגובות שם בדוי מה צחי שטיין. זנבות בשועלים אספסיבה בלאט
- 4.אוקיי... (ל"ת)טוב... 26/06/2012 18:18הגב לתגובה זו
- 3.שוקי 26/06/2012 18:17הגב לתגובה זוידוע שהגישה בארץ היא של version 1.0 גם אם היום אנחנו כבר מעבר לאופנת ה 2.0V, בישראל כולם עדיין ימכרו לך את הבנק של המדינה, הקוטג' של המדינה, והכל בעטיפה מתקתקה ומרגשת שפונה למכנה המשותף ההדיוט ביותר. גם לא סומכים על האינטיליגנציה של הצופהצרכן בארץ. מגישים תוכן מעאפן, ואפילו כשזה לא בטלוויזיהמיינסטרים, אלא גם כשזה באינטרנט! לדוגמא, הפרסומת החדשה של אל-על לתיירים+ שלהם, עם עברי לידר. פרסומת נ-ו-ר-א-י-ת . מזעזעת! הופקה לאינטרנט בלבד. בקיצור, רונה בן-דוד. אין צורך לכתוב מאמרים כאלו, שבתכלס הם סוג של 1.0: להציג את הבעיהסוגיה- ואז את הפתרון=החברה שלך. אז, מה הלחץ שלכם לשנורר מהחברות בארץ בעזרת מאמרים כאלו? שהחברה שלך בינתיים תעשה פרוייקטים לחברות מחו"ל..ארה"ב..גם תקבלו יותר כסף מהחברות הקמצניות בארץ, וגם תעבדו על פרוייקטים מעניינים יותר. יום טוב.
- מי זה שוקי הכלב של ארז טל? (ל"ת)אורנה בנאי 26/06/2012 22:14הגב לתגובה זו
- כתבה עניינית מאשת מקצוע. לא ממומן ולא בטיח (ל"ת)נחמן ממומן 26/06/2012 22:13הגב לתגובה זו
- תגובה ממומנת! :) (ל"ת)מיכל 27/06/2012 00:18
- נחמן ממומן זה חזק (ל"ת)רוברט הבנאי 26/06/2012 23:04
- 2.ליאון 26/06/2012 17:16הגב לתגובה זוהמותגים אכן לא מוכנים לקבל את השינוי, אך ניתן לראות שכמה מהם הקדימו וה"רוח " נושבת חזק לכיוון. המובייל מאפשר פניה אישית וצרכן זמין 24/7 - בעידן ה"מחאות" בהחלט ניתן להגיע אל הצרכן דרך הפרסום במובייל בתקציבים קטנים ממדיות אחרות ,להשיג תוצאות מעולות ועדיין לפעול מתחת ל"רדאר" המחאה.
- כוסאומו ל"ג בעומר אני מסתפר (ל"ת)פרינט 26/06/2012 22:45הגב לתגובה זו
- 1.כתבת סטייטינג דה אובייס..למה זה טוב לי? (ל"ת)ג'יזס 26/06/2012 16:26הגב לתגובה זו
- ד"ר לק 26/06/2012 22:15הגב לתגובה זוהייתי ממליץ לך על עוד כמה דברים שממש יעשו לך טוב, בהתחשב בנסיבות.
- hahaha .......ah (ל"ת)good one 26/06/2012 23:03
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
