סלולרי בשירות המחאה: ה-TV איטי, הפייסבוק תחנת שידור
בשבת האחרונה התקבצו בכיכר הבימה צעירים רבים במחאה ל"צדק חברתי". בתחילת הערב היו שם מאות בודדות של אנשים בלבד, תוך כמה שעות בלבד כבר התקבצו במקום כמה אלפי מפגינים. מידע על ההפגנה לא פורסם כלל באמצעי התקשורת הממוסדים, אלא התגלגל דרך הרשתות חברתיות. המפגינים הבודדים מתחילת הערב הפיצו את השמועה בעזרת האפליקציות שעל מכשירי הסלולר שלהם וכך הביאו אלפי מפגינים נוספים.
בשעות הערב המאוחרות ניסיתי לדלות פרטים על המתרחש במקום, ניסיתי לזפזפ בין אפליקציית YNET לבין מאקו או אפילו חדשות 2 אשר נותרו עם כותרות ראשיות על הקאסמים שנורים לעבר הדרום. אין ספק שהנושא חשוב ונמצא בעדיפות רבה בשל ענייני חיים או מוות אך באותה השעה לא פורסם דבר על המחאה, ליתר דיוק אולי כותרת משנה אנמית.
ככל שעברו השעות הבנתי שאין דרך טובה יותר להתעדכן אלא דרך הפיד שלי בפייסבוק ובטוויטר שעודכן בכל חצי דקה בערך.
לקראת השעה 23:30 נראה היה שעשרות האנשים בשדרה הפכו להמון- מאות או אפילו אלפים. כל זה ללא חשיפה בכלי התקשורת, אשר מצאו לנכון לתת להפגנה במה ככותרת ראשית רק לקראת חצות יחד עם עדכון קצר על המתרחש בדרום.
הפייסבוק שלי התמלא בזריזות בסטטוסים המזמינים להגיע להפגנה, סרטונים המתעדים את האלימות, הצעקות ושבירת זכוכיות סניפי הבנקים. כל אלו הועברו און-ליין כולל תמונות, סיפורי מעצרים ואפילו גולש אחד שהגדיל ראש ושידר בוידאו (כולל ראיונות) בשידור חי.
המחאה היא רק סמל לכוחם של הצרכנים החדשים. מותגים עברו מלהגיב לתקשורת לתגובה לצרכן הפרטי. הצרכן אשר נמצא צמוד למכשיר הנייד שלו 24/7 מדווח על מה שהוא רואה וחווה דרך הרשתות החברתיות בו במקום. 91% מאיתנו מחזיקים את מכשיר הסלולר שלנו לא יותר מ-3 מטרים ממרחק נגיעה בו.
60% מהיוזרים גולשים לפייסבוק מהסלולר ולא מהמחשב האישי כך שהעלאת תמונת, מחירו של פסק זמן או צילום ג'וק במגש פיצה לוקח שניות או דקות בודדות עד שמופץ למאות אנשים. זמן ההפצה והתגובה נהייה קצר יותר ויותר, והכוח המצוי ביד הצרכן גדל עם כל רשת חברתית חדשה שנוספת לרשימה. יש עשרות אפליקציות להשוואת מחירים, קופונים ומבצעים המאפשרות קבלת מידע תוך שניות ובכל מקום, ודור ה-Y, אלו אשר נולדו החל משנות ה-80 והלאה הופך כוח צרכני בלתי מבוטל המבין שפה אחת - אינטראקטיבית, זמינה, מידית וחסרת סבלנות. אותם הצרכנים הם אלו אשר משפיעים על הדורות הקודמים שגם הם אט אט מבינים את הפרנציפ.
המותגים בישראל עוד לא מוכנים למהפכה הזו. הם עדיין מעדיפים להשקיע את התקציב בערוצי מדיה מסורתיים אשר מאבדים את הצרכנים לטובת המדיה הניידת. אם כבר ישנם כאלה, אין להם אסטרטגיה דיגיטלית ברורה קדימה, כזו אשר תיתן מענה גם לאלו הפוקדים את רצפת המכירה שלהם או לאלו אשר פוגשים את סרטון הפרסומת שלהם בטלוויזיה ויושבים מול המסך עם הנייד או הטאבלט שלהם ביד. במקרה האחרון סביר להניח שבחיפוש בסמארטפון או בטבלט את מסר הפרסומת, הם יקבלו מענה שאינו מותאם או מספק לקבלת מידע או לביצוע פעולה וינטשו בדרך.
הצרכן הפך תחנת שידור זעירה והוא חכם פי כמה, המותגים יצטרכו ללמוד לתת לו מענה גם שם ומהר.
הכותבת היא מנכ"לית OnTheMob - חברת שיווק במדיה הסלולרית
- 7.הצינור 27/06/2012 09:36הגב לתגובה זוכולם פה יודעים בדיוק מי מגיב ומה שמו והנגיעה שלו לחברה הזאת. אני מתפוצץ פה מצחוק! קורע! :))))
- המפטי חומסקי 28/06/2012 00:11הגב לתגובה זומי היה לנו כאן שטיין, מובליל ואולי כמה משרדי פרסום אחרים שחוששים לתחת שלהם כשתקציבים עוברים למובייל
- 6.כל כך הרבה תגובות. כתבה מעניינית (ל"ת)מאיר 26/06/2012 22:43הגב לתגובה זו
- אביב 27/06/2012 00:23הגב לתגובה זויאללה! תן בתגובות הממומנות, אחי, ותסגור ת'חודש יפה.
- 5.יוסף בובליל 26/06/2012 22:42הגב לתגובה זומי חשב על השם גאון. איזה באסה למובליל, קשה קשה שוק מתרסקת ארגמן משועמם אין אבודה יושב כותב תגובות שם בדוי מה צחי שטיין. זנבות בשועלים אספסיבה בלאט
- 4.אוקיי... (ל"ת)טוב... 26/06/2012 18:18הגב לתגובה זו
- 3.שוקי 26/06/2012 18:17הגב לתגובה זוידוע שהגישה בארץ היא של version 1.0 גם אם היום אנחנו כבר מעבר לאופנת ה 2.0V, בישראל כולם עדיין ימכרו לך את הבנק של המדינה, הקוטג' של המדינה, והכל בעטיפה מתקתקה ומרגשת שפונה למכנה המשותף ההדיוט ביותר. גם לא סומכים על האינטיליגנציה של הצופהצרכן בארץ. מגישים תוכן מעאפן, ואפילו כשזה לא בטלוויזיהמיינסטרים, אלא גם כשזה באינטרנט! לדוגמא, הפרסומת החדשה של אל-על לתיירים+ שלהם, עם עברי לידר. פרסומת נ-ו-ר-א-י-ת . מזעזעת! הופקה לאינטרנט בלבד. בקיצור, רונה בן-דוד. אין צורך לכתוב מאמרים כאלו, שבתכלס הם סוג של 1.0: להציג את הבעיהסוגיה- ואז את הפתרון=החברה שלך. אז, מה הלחץ שלכם לשנורר מהחברות בארץ בעזרת מאמרים כאלו? שהחברה שלך בינתיים תעשה פרוייקטים לחברות מחו"ל..ארה"ב..גם תקבלו יותר כסף מהחברות הקמצניות בארץ, וגם תעבדו על פרוייקטים מעניינים יותר. יום טוב.
- מי זה שוקי הכלב של ארז טל? (ל"ת)אורנה בנאי 26/06/2012 22:14הגב לתגובה זו
- כתבה עניינית מאשת מקצוע. לא ממומן ולא בטיח (ל"ת)נחמן ממומן 26/06/2012 22:13הגב לתגובה זו
- תגובה ממומנת! :) (ל"ת)מיכל 27/06/2012 00:18
- נחמן ממומן זה חזק (ל"ת)רוברט הבנאי 26/06/2012 23:04
- 2.ליאון 26/06/2012 17:16הגב לתגובה זוהמותגים אכן לא מוכנים לקבל את השינוי, אך ניתן לראות שכמה מהם הקדימו וה"רוח " נושבת חזק לכיוון. המובייל מאפשר פניה אישית וצרכן זמין 24/7 - בעידן ה"מחאות" בהחלט ניתן להגיע אל הצרכן דרך הפרסום במובייל בתקציבים קטנים ממדיות אחרות ,להשיג תוצאות מעולות ועדיין לפעול מתחת ל"רדאר" המחאה.
- כוסאומו ל"ג בעומר אני מסתפר (ל"ת)פרינט 26/06/2012 22:45הגב לתגובה זו
- 1.כתבת סטייטינג דה אובייס..למה זה טוב לי? (ל"ת)ג'יזס 26/06/2012 16:26הגב לתגובה זו
- ד"ר לק 26/06/2012 22:15הגב לתגובה זוהייתי ממליץ לך על עוד כמה דברים שממש יעשו לך טוב, בהתחשב בנסיבות.
- hahaha .......ah (ל"ת)good one 26/06/2012 23:03
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0.98% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
