סלולרי בשירות המחאה: ה-TV איטי, הפייסבוק תחנת שידור
בשבת האחרונה התקבצו בכיכר הבימה צעירים רבים במחאה ל"צדק חברתי". בתחילת הערב היו שם מאות בודדות של אנשים בלבד, תוך כמה שעות בלבד כבר התקבצו במקום כמה אלפי מפגינים. מידע על ההפגנה לא פורסם כלל באמצעי התקשורת הממוסדים, אלא התגלגל דרך הרשתות חברתיות. המפגינים הבודדים מתחילת הערב הפיצו את השמועה בעזרת האפליקציות שעל מכשירי הסלולר שלהם וכך הביאו אלפי מפגינים נוספים.
בשעות הערב המאוחרות ניסיתי לדלות פרטים על המתרחש במקום, ניסיתי לזפזפ בין אפליקציית YNET לבין מאקו או אפילו חדשות 2 אשר נותרו עם כותרות ראשיות על הקאסמים שנורים לעבר הדרום. אין ספק שהנושא חשוב ונמצא בעדיפות רבה בשל ענייני חיים או מוות אך באותה השעה לא פורסם דבר על המחאה, ליתר דיוק אולי כותרת משנה אנמית.
ככל שעברו השעות הבנתי שאין דרך טובה יותר להתעדכן אלא דרך הפיד שלי בפייסבוק ובטוויטר שעודכן בכל חצי דקה בערך.
לקראת השעה 23:30 נראה היה שעשרות האנשים בשדרה הפכו להמון- מאות או אפילו אלפים. כל זה ללא חשיפה בכלי התקשורת, אשר מצאו לנכון לתת להפגנה במה ככותרת ראשית רק לקראת חצות יחד עם עדכון קצר על המתרחש בדרום.
הפייסבוק שלי התמלא בזריזות בסטטוסים המזמינים להגיע להפגנה, סרטונים המתעדים את האלימות, הצעקות ושבירת זכוכיות סניפי הבנקים. כל אלו הועברו און-ליין כולל תמונות, סיפורי מעצרים ואפילו גולש אחד שהגדיל ראש ושידר בוידאו (כולל ראיונות) בשידור חי.
המחאה היא רק סמל לכוחם של הצרכנים החדשים. מותגים עברו מלהגיב לתקשורת לתגובה לצרכן הפרטי. הצרכן אשר נמצא צמוד למכשיר הנייד שלו 24/7 מדווח על מה שהוא רואה וחווה דרך הרשתות החברתיות בו במקום. 91% מאיתנו מחזיקים את מכשיר הסלולר שלנו לא יותר מ-3 מטרים ממרחק נגיעה בו.
60% מהיוזרים גולשים לפייסבוק מהסלולר ולא מהמחשב האישי כך שהעלאת תמונת, מחירו של פסק זמן או צילום ג'וק במגש פיצה לוקח שניות או דקות בודדות עד שמופץ למאות אנשים. זמן ההפצה והתגובה נהייה קצר יותר ויותר, והכוח המצוי ביד הצרכן גדל עם כל רשת חברתית חדשה שנוספת לרשימה. יש עשרות אפליקציות להשוואת מחירים, קופונים ומבצעים המאפשרות קבלת מידע תוך שניות ובכל מקום, ודור ה-Y, אלו אשר נולדו החל משנות ה-80 והלאה הופך כוח צרכני בלתי מבוטל המבין שפה אחת - אינטראקטיבית, זמינה, מידית וחסרת סבלנות. אותם הצרכנים הם אלו אשר משפיעים על הדורות הקודמים שגם הם אט אט מבינים את הפרנציפ.
המותגים בישראל עוד לא מוכנים למהפכה הזו. הם עדיין מעדיפים להשקיע את התקציב בערוצי מדיה מסורתיים אשר מאבדים את הצרכנים לטובת המדיה הניידת. אם כבר ישנם כאלה, אין להם אסטרטגיה דיגיטלית ברורה קדימה, כזו אשר תיתן מענה גם לאלו הפוקדים את רצפת המכירה שלהם או לאלו אשר פוגשים את סרטון הפרסומת שלהם בטלוויזיה ויושבים מול המסך עם הנייד או הטאבלט שלהם ביד. במקרה האחרון סביר להניח שבחיפוש בסמארטפון או בטבלט את מסר הפרסומת, הם יקבלו מענה שאינו מותאם או מספק לקבלת מידע או לביצוע פעולה וינטשו בדרך.
הצרכן הפך תחנת שידור זעירה והוא חכם פי כמה, המותגים יצטרכו ללמוד לתת לו מענה גם שם ומהר.
הכותבת היא מנכ"לית OnTheMob - חברת שיווק במדיה הסלולרית
- 7.הצינור 27/06/2012 09:36הגב לתגובה זוכולם פה יודעים בדיוק מי מגיב ומה שמו והנגיעה שלו לחברה הזאת. אני מתפוצץ פה מצחוק! קורע! :))))
- המפטי חומסקי 28/06/2012 00:11הגב לתגובה זומי היה לנו כאן שטיין, מובליל ואולי כמה משרדי פרסום אחרים שחוששים לתחת שלהם כשתקציבים עוברים למובייל
- 6.כל כך הרבה תגובות. כתבה מעניינית (ל"ת)מאיר 26/06/2012 22:43הגב לתגובה זו
- אביב 27/06/2012 00:23הגב לתגובה זויאללה! תן בתגובות הממומנות, אחי, ותסגור ת'חודש יפה.
- 5.יוסף בובליל 26/06/2012 22:42הגב לתגובה זומי חשב על השם גאון. איזה באסה למובליל, קשה קשה שוק מתרסקת ארגמן משועמם אין אבודה יושב כותב תגובות שם בדוי מה צחי שטיין. זנבות בשועלים אספסיבה בלאט
- 4.אוקיי... (ל"ת)טוב... 26/06/2012 18:18הגב לתגובה זו
- 3.שוקי 26/06/2012 18:17הגב לתגובה זוידוע שהגישה בארץ היא של version 1.0 גם אם היום אנחנו כבר מעבר לאופנת ה 2.0V, בישראל כולם עדיין ימכרו לך את הבנק של המדינה, הקוטג' של המדינה, והכל בעטיפה מתקתקה ומרגשת שפונה למכנה המשותף ההדיוט ביותר. גם לא סומכים על האינטיליגנציה של הצופהצרכן בארץ. מגישים תוכן מעאפן, ואפילו כשזה לא בטלוויזיהמיינסטרים, אלא גם כשזה באינטרנט! לדוגמא, הפרסומת החדשה של אל-על לתיירים+ שלהם, עם עברי לידר. פרסומת נ-ו-ר-א-י-ת . מזעזעת! הופקה לאינטרנט בלבד. בקיצור, רונה בן-דוד. אין צורך לכתוב מאמרים כאלו, שבתכלס הם סוג של 1.0: להציג את הבעיהסוגיה- ואז את הפתרון=החברה שלך. אז, מה הלחץ שלכם לשנורר מהחברות בארץ בעזרת מאמרים כאלו? שהחברה שלך בינתיים תעשה פרוייקטים לחברות מחו"ל..ארה"ב..גם תקבלו יותר כסף מהחברות הקמצניות בארץ, וגם תעבדו על פרוייקטים מעניינים יותר. יום טוב.
- מי זה שוקי הכלב של ארז טל? (ל"ת)אורנה בנאי 26/06/2012 22:14הגב לתגובה זו
- כתבה עניינית מאשת מקצוע. לא ממומן ולא בטיח (ל"ת)נחמן ממומן 26/06/2012 22:13הגב לתגובה זו
- תגובה ממומנת! :) (ל"ת)מיכל 27/06/2012 00:18
- נחמן ממומן זה חזק (ל"ת)רוברט הבנאי 26/06/2012 23:04
- 2.ליאון 26/06/2012 17:16הגב לתגובה זוהמותגים אכן לא מוכנים לקבל את השינוי, אך ניתן לראות שכמה מהם הקדימו וה"רוח " נושבת חזק לכיוון. המובייל מאפשר פניה אישית וצרכן זמין 24/7 - בעידן ה"מחאות" בהחלט ניתן להגיע אל הצרכן דרך הפרסום במובייל בתקציבים קטנים ממדיות אחרות ,להשיג תוצאות מעולות ועדיין לפעול מתחת ל"רדאר" המחאה.
- כוסאומו ל"ג בעומר אני מסתפר (ל"ת)פרינט 26/06/2012 22:45הגב לתגובה זו
- 1.כתבת סטייטינג דה אובייס..למה זה טוב לי? (ל"ת)ג'יזס 26/06/2012 16:26הגב לתגובה זו
- ד"ר לק 26/06/2012 22:15הגב לתגובה זוהייתי ממליץ לך על עוד כמה דברים שממש יעשו לך טוב, בהתחשב בנסיבות.
- hahaha .......ah (ל"ת)good one 26/06/2012 23:03

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל
ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל
פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות
פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.
עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.
7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל
-
הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.
- מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
-
הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.
-
פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות
-
הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.
- הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
-
החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל
ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל
פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות
פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.
עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.
7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל
-
הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.
- מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
-
הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.
-
פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות
-
הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.
- הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
-
החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.
