מבוכה לרשות השידור: בוטל המינוי של מנהל קול ישראל - תקיים מכרז חוזר

אגודות העיתונאים עתרו נגד מינויו של מיקי מירו. ביה"ד לעבודה: "לא מצאנו כל פגם בכישוריו של מירו", אלא בהרכב ועדת המינויים. מירו ישאר בנתיים מנהל?
אלכסנדר כץ | (7)

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, קבע היום (יום ה') כי מינויו של מיקי מירו למנהל קול ישראל, אינו תקין, משום בהליך המכרז לא כיהן מנכ"ל רשות השידור, כפי שמתחייב. בעקבות העתירה שהגישו אגודות העיתונאים בירושלים ובתל אביב לפני מספר חודשים, יתקיים מכרז חדש בהשתתפות 3 המועמדים שהגיעו לשלב זה במכרז - מירו, אליהוא בן-און ואריה שקד.

בית הדין ציין בין היתר כי המינוי של מירו הוא ראוי, אולם אינו תקין פרוצדוראלית, ולכן יש לקיימו מחדש. "לא מצאנו כל פגם בכישוריו של מר מירו לשמש כמנכ"ל קול ישראל", נכתב בהחלטת בית הדין, "הפגם שנפל ועליו הצבענו התייחס אך להרכב חברי הוועדה שבחרו בו".

בעת מינויו של מירו לתפקיד - חודש יולי 2011, מוטי שקלאר כבר עזב את משרתו כמנכ"ל, ואילו יוני בן מנחם טרם מונה למחליפו. בשל כך הצטרף לוועדת המכרזים צבי צימרמן, סמנכ"ל כוח אדם ומינהל של רשות השידור. השופט אייל אברהמי קבע כי "לא ניתן לשנות באופן חד צדדי את הרכז חברי הוועדה".

השופט אברהמי ציין עוד כי "יש פגם בחפזון למנות מנהל לקול ישראל דווקא בתקופת 'בין השמשות' - עם סיום כהונתו של שקלאר ולפנ כינסתו של מנכ"ל חדש לרשות השידור. יש לזכור כי מדובר במשרה בכירה ברשות השידור הכפופה מכ"ל וראוי היה להמתין עד לאחר כניסת המנכל החדש שיבחר כדי שזה יוכל להיות שותף בבחירת מנהל קול ישראל".

מנכ"ל אגודת העיתונאים בתל אביב, יוסי בר-מוחא, טען במהלך הדיונים כי מינוי מיור הוא "מאפיה פוליטית". על כך אמר השופט אברהמי כי "לא מצאנו לכך כל ראיה ממשית. נעיר כי טענותיו של מר בר מוחא כלפי העדים של רשות השידור לא הוכחו ולא נמצאו להן תימוכין. מדובר בספקולציות חסרות בסיס ראייתי, אף מסגנונו של מר בר מוחא בדבריו, אנו מסתייגים כלפי עדי רשות השידור בכלל וכלפי מר מירו בפרט".

בשלב זה טרם ברור משפטית האם מירו ישמש עד למכרז החדש כמנהל, או שהוא יאלץ לעזוב את התפקיד.

מרשות השידור נמסר: "רשות השידור תלמד את החלטת בית הדין ותפעל על פיה. יודגש, כי בית המשפט חזר והדגיש בפסיקתו כי לא נמצא כל פגם בכישוריו של מר מירו לשמש מנהל קול ישראל".

מיקי מירו מסר כי הוא מכבד ומעריך את החלטת בית המשפט ונערך למכרז הבא: "יש לציין שעל פי קביעת בית המשפט הפגם שנפל במכרז הוא טכני ונוגע להרכב הוועדה בלבד ואינו קשור לכישוריי ותפקודי".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    ומי תהיה מנהלת המינהל ברדיו? (ל"ת)
    מינהל רדיו 29/01/2012 08:31
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אריה 27/01/2012 18:30
    הגב לתגובה זו
    מה עם מינויו של שלמה גנור שהודח עקב דו"חות נגדו בעבר ונבחר שוב למנהל בשל היותו חבר של זליג
  • 4.
    26/01/2012 16:00
    הגב לתגובה זו
    נמאס מהשחיתות
  • 3.
    מה עם כל המכרזים שמירו השתתף בהם כמנהל רדיו? (ל"ת)
    צגה 26/01/2012 13:39
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    היו"ר והמנכ"ל בפועל 26/01/2012 13:37
    הגב לתגובה זו
    הכלבים (בית המשפט) נובחים והשירה עוברת
  • זליג וגילת התכוונת........... (ל"ת)
    זליג שליט רשה"ש 26/01/2012 15:41
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    איילת 26/01/2012 12:38
    הגב לתגובה זו
    למנות אדם ואחרי חצי שנה המינוי שלו מבוטל?
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.