מבוכה לרשות השידור: בוטל המינוי של מנהל קול ישראל - תקיים מכרז חוזר

אגודות העיתונאים עתרו נגד מינויו של מיקי מירו. ביה"ד לעבודה: "לא מצאנו כל פגם בכישוריו של מירו", אלא בהרכב ועדת המינויים. מירו ישאר בנתיים מנהל?
אלכסנדר כץ | (7)

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, קבע היום (יום ה') כי מינויו של מיקי מירו למנהל קול ישראל, אינו תקין, משום בהליך המכרז לא כיהן מנכ"ל רשות השידור, כפי שמתחייב. בעקבות העתירה שהגישו אגודות העיתונאים בירושלים ובתל אביב לפני מספר חודשים, יתקיים מכרז חדש בהשתתפות 3 המועמדים שהגיעו לשלב זה במכרז - מירו, אליהוא בן-און ואריה שקד.

בית הדין ציין בין היתר כי המינוי של מירו הוא ראוי, אולם אינו תקין פרוצדוראלית, ולכן יש לקיימו מחדש. "לא מצאנו כל פגם בכישוריו של מר מירו לשמש כמנכ"ל קול ישראל", נכתב בהחלטת בית הדין, "הפגם שנפל ועליו הצבענו התייחס אך להרכב חברי הוועדה שבחרו בו".

בעת מינויו של מירו לתפקיד - חודש יולי 2011, מוטי שקלאר כבר עזב את משרתו כמנכ"ל, ואילו יוני בן מנחם טרם מונה למחליפו. בשל כך הצטרף לוועדת המכרזים צבי צימרמן, סמנכ"ל כוח אדם ומינהל של רשות השידור. השופט אייל אברהמי קבע כי "לא ניתן לשנות באופן חד צדדי את הרכז חברי הוועדה".

השופט אברהמי ציין עוד כי "יש פגם בחפזון למנות מנהל לקול ישראל דווקא בתקופת 'בין השמשות' - עם סיום כהונתו של שקלאר ולפנ כינסתו של מנכ"ל חדש לרשות השידור. יש לזכור כי מדובר במשרה בכירה ברשות השידור הכפופה מכ"ל וראוי היה להמתין עד לאחר כניסת המנכל החדש שיבחר כדי שזה יוכל להיות שותף בבחירת מנהל קול ישראל".

מנכ"ל אגודת העיתונאים בתל אביב, יוסי בר-מוחא, טען במהלך הדיונים כי מינוי מיור הוא "מאפיה פוליטית". על כך אמר השופט אברהמי כי "לא מצאנו לכך כל ראיה ממשית. נעיר כי טענותיו של מר בר מוחא כלפי העדים של רשות השידור לא הוכחו ולא נמצאו להן תימוכין. מדובר בספקולציות חסרות בסיס ראייתי, אף מסגנונו של מר בר מוחא בדבריו, אנו מסתייגים כלפי עדי רשות השידור בכלל וכלפי מר מירו בפרט".

בשלב זה טרם ברור משפטית האם מירו ישמש עד למכרז החדש כמנהל, או שהוא יאלץ לעזוב את התפקיד.

מרשות השידור נמסר: "רשות השידור תלמד את החלטת בית הדין ותפעל על פיה. יודגש, כי בית המשפט חזר והדגיש בפסיקתו כי לא נמצא כל פגם בכישוריו של מר מירו לשמש מנהל קול ישראל".

מיקי מירו מסר כי הוא מכבד ומעריך את החלטת בית המשפט ונערך למכרז הבא: "יש לציין שעל פי קביעת בית המשפט הפגם שנפל במכרז הוא טכני ונוגע להרכב הוועדה בלבד ואינו קשור לכישוריי ותפקודי".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    ומי תהיה מנהלת המינהל ברדיו? (ל"ת)
    מינהל רדיו 29/01/2012 08:31
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אריה 27/01/2012 18:30
    הגב לתגובה זו
    מה עם מינויו של שלמה גנור שהודח עקב דו"חות נגדו בעבר ונבחר שוב למנהל בשל היותו חבר של זליג
  • 4.
    26/01/2012 16:00
    הגב לתגובה זו
    נמאס מהשחיתות
  • 3.
    מה עם כל המכרזים שמירו השתתף בהם כמנהל רדיו? (ל"ת)
    צגה 26/01/2012 13:39
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    היו"ר והמנכ"ל בפועל 26/01/2012 13:37
    הגב לתגובה זו
    הכלבים (בית המשפט) נובחים והשירה עוברת
  • זליג וגילת התכוונת........... (ל"ת)
    זליג שליט רשה"ש 26/01/2012 15:41
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    איילת 26/01/2012 12:38
    הגב לתגובה זו
    למנות אדם ואחרי חצי שנה המינוי שלו מבוטל?
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.