מבוכה לרשות השידור: בוטל המינוי של מנהל קול ישראל - תקיים מכרז חוזר

אגודות העיתונאים עתרו נגד מינויו של מיקי מירו. ביה"ד לעבודה: "לא מצאנו כל פגם בכישוריו של מירו", אלא בהרכב ועדת המינויים. מירו ישאר בנתיים מנהל?
אלכסנדר כץ | (7)

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, קבע היום (יום ה') כי מינויו של מיקי מירו למנהל קול ישראל, אינו תקין, משום בהליך המכרז לא כיהן מנכ"ל רשות השידור, כפי שמתחייב. בעקבות העתירה שהגישו אגודות העיתונאים בירושלים ובתל אביב לפני מספר חודשים, יתקיים מכרז חדש בהשתתפות 3 המועמדים שהגיעו לשלב זה במכרז - מירו, אליהוא בן-און ואריה שקד.

בית הדין ציין בין היתר כי המינוי של מירו הוא ראוי, אולם אינו תקין פרוצדוראלית, ולכן יש לקיימו מחדש. "לא מצאנו כל פגם בכישוריו של מר מירו לשמש כמנכ"ל קול ישראל", נכתב בהחלטת בית הדין, "הפגם שנפל ועליו הצבענו התייחס אך להרכב חברי הוועדה שבחרו בו".

בעת מינויו של מירו לתפקיד - חודש יולי 2011, מוטי שקלאר כבר עזב את משרתו כמנכ"ל, ואילו יוני בן מנחם טרם מונה למחליפו. בשל כך הצטרף לוועדת המכרזים צבי צימרמן, סמנכ"ל כוח אדם ומינהל של רשות השידור. השופט אייל אברהמי קבע כי "לא ניתן לשנות באופן חד צדדי את הרכז חברי הוועדה".

השופט אברהמי ציין עוד כי "יש פגם בחפזון למנות מנהל לקול ישראל דווקא בתקופת 'בין השמשות' - עם סיום כהונתו של שקלאר ולפנ כינסתו של מנכ"ל חדש לרשות השידור. יש לזכור כי מדובר במשרה בכירה ברשות השידור הכפופה מכ"ל וראוי היה להמתין עד לאחר כניסת המנכל החדש שיבחר כדי שזה יוכל להיות שותף בבחירת מנהל קול ישראל".

מנכ"ל אגודת העיתונאים בתל אביב, יוסי בר-מוחא, טען במהלך הדיונים כי מינוי מיור הוא "מאפיה פוליטית". על כך אמר השופט אברהמי כי "לא מצאנו לכך כל ראיה ממשית. נעיר כי טענותיו של מר בר מוחא כלפי העדים של רשות השידור לא הוכחו ולא נמצאו להן תימוכין. מדובר בספקולציות חסרות בסיס ראייתי, אף מסגנונו של מר בר מוחא בדבריו, אנו מסתייגים כלפי עדי רשות השידור בכלל וכלפי מר מירו בפרט".

בשלב זה טרם ברור משפטית האם מירו ישמש עד למכרז החדש כמנהל, או שהוא יאלץ לעזוב את התפקיד.

מרשות השידור נמסר: "רשות השידור תלמד את החלטת בית הדין ותפעל על פיה. יודגש, כי בית המשפט חזר והדגיש בפסיקתו כי לא נמצא כל פגם בכישוריו של מר מירו לשמש מנהל קול ישראל".

מיקי מירו מסר כי הוא מכבד ומעריך את החלטת בית המשפט ונערך למכרז הבא: "יש לציין שעל פי קביעת בית המשפט הפגם שנפל במכרז הוא טכני ונוגע להרכב הוועדה בלבד ואינו קשור לכישוריי ותפקודי".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    ומי תהיה מנהלת המינהל ברדיו? (ל"ת)
    מינהל רדיו 29/01/2012 08:31
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אריה 27/01/2012 18:30
    הגב לתגובה זו
    מה עם מינויו של שלמה גנור שהודח עקב דו"חות נגדו בעבר ונבחר שוב למנהל בשל היותו חבר של זליג
  • 4.
    26/01/2012 16:00
    הגב לתגובה זו
    נמאס מהשחיתות
  • 3.
    מה עם כל המכרזים שמירו השתתף בהם כמנהל רדיו? (ל"ת)
    צגה 26/01/2012 13:39
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    היו"ר והמנכ"ל בפועל 26/01/2012 13:37
    הגב לתגובה זו
    הכלבים (בית המשפט) נובחים והשירה עוברת
  • זליג וגילת התכוונת........... (ל"ת)
    זליג שליט רשה"ש 26/01/2012 15:41
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    איילת 26/01/2012 12:38
    הגב לתגובה זו
    למנות אדם ואחרי חצי שנה המינוי שלו מבוטל?
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -1.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -1.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״