לראשונה בענף הביטוח - עובדי הפניקס יקבלו מניות
ועד עובדי הפניקס חתם על הסכם קיבוצי עם החברה, במסגרתו בין היתר יקבלו עובדי החברה מניות הפניקס - לראשונה בענף הביטוח, כששווי המניות צפוי לעמוד על כ-43.5 מיליון שקל; בנוסף, הוסכם על תוספות שכר בשווי כולל של כ-29 מיליון שקל; מניית הפניקס זינקה ב-123% בשנה האחרונה
במסגרת ההסכם הקיבוצי שנחתם בין ועד עובדי הפניקס לחברה, עובדי החברה יקבלו מניות כתגמול - כך שלראשונה, גם בענף הביטוח העובדים יתוגמלו במניות החברה בה הם עובדים.
עוד הוסכם כי הסיבוס לעובדים יוכפל לכ-880 שקל לחודש, כששווי ההטבה הכולל עומד על כ-32.6 מיליון שקל בשנה. שכר העובדים יעלה בהתאם לשכר הקודם שלהם - עובדים שהרוויחו בין 6,500-7,500 שקל יקבלו תוספת של 1,000 שקל, עובדים שהרוויחו בין 7,500-10,000 שקל יקבלו תוספת של 650 שקל, עובדים שהרוויחו בין 10,000-20,000 שקל יקבלו תוספת של 600 שקל, ועובדים שהרוויחו מעל 20,000 שקל יקבלו מניות בשווי של משכורת אחת.
בסך הכל, שווי התוספת הכספית לשכר העובדים עומדת על כ-29 מיליון שקל, ושווי המניות שתעניק לעובדים הוא כ-7.7 מיליון שקל
עובדי הפניקס הם הראשונים בענף הביטוח בישראל שיקבלו מניות של החברה, כפי שנהוג בעיקר בענף ההייטק ובענפים אחרים. ולא רק המשתכרים הבכירים יקבלו מניות - לרגל המעבר של הפניקס לקמפוס החדש בראשון לציון, כל עובד יקבל מניות בשווי של 2.5 משכורות, כששווי ההטבה הזו עומד על כ-35.8 מיליון שקל, כך שבסך הכל יקבלו עובדי הפניקס מניות בשווי של 43.5 מיליון שקל.
- דוראד יוצאת לדרך עם תחנת הכוח השנייה: הדירקטוריון אישר את הקמת "דוראד 2"
- רבו בכביש והתנגשו - האם זו תאונת דרכים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההסכם מהווה ביטוי למאמץ של החברה לשמר את העובדים עם המעבר של החברה לקמפוס במתחם האלף שבראשון לציון. הקמפוס ייפרס על שטח של כ-13 דונם ויכלול משרדים בשטח של 50 אלף מ"ר על פני שני בניינים בני 10 קומות, כשההשקעה הכוללת במתחם מוערכת בכ-2 מיליארד שקל.
כזכור מדד הביטוח זינק בשנה שעברה בכ-65%, בין היתר בזכות רווחי השקעה נאים על רקע שוקי הון חזקים, שהגיעו לאחר המלחמה.
כעת, עם כניסתו לתוקף של תקן IFRS 17 השנה, הענף נמצא בתחילתה של תקופה חדשה, שתאפשר להבחין בצורה טובה יותר בין הרווחים מפעילות הביטוח השוטפת לבין אלו שמקורם בהשקעות בשוק ההון. התקן צפוי להעניק למשקיעים תמונה שקופה יותר של הרווחיות האמיתית בענף, ולהפחית את הקושי
בהבנת הדוחות הכספיים, תהליך שיכול לחזק עוד יותר את האמון בחברות ולהשפיע על תמחורן בשוק.
מניית הפניקס זינקה בשנה האחרונה ב-123% לשווי של 19.76 מיליארד שקל, מה שהופך אותה לחברת הביטוח הגדולה בבורסה. ברבעון הרביעי של שנת 2024 הרווח הכולל של הפניקס הסתכם בסך של 803 מיליון שקל, בזכות רווחי השקעה מעל 3% ריאלי, המשקף רווח של 3.2 שקל למניה ותשואה להון בשיעור של 30.9%. הרווח הכולל מפעילות ליבה ברבעון הסתכם ב-418 מיליון שקל המשקף תשואה מנורמלת על ההון של 15.6%. הרווח הכולל בשנת 2024 בסך של 2 מיליארד שקל, המשקף רווח כולל של 8.32 שקל למניה ותשואה להון של 18.6%.
- 4.הפניקס תציע ביטוח נידה יקר לנשים עם מרקטינג וכאבי מחזור בגיל 60 בשוק ענק. בפטנט עסקי. המניה תוכפל. (ל"ת)ליטאי 11/08/2025 00:54הגב לתגובה זו
- 3.תומר 20/05/2025 13:55הגב לתגובה זומירוץ ההחתמות להסתדרות ממשיך במלוא הכוח.
- זה מידע או איחול (ל"ת)משה 24/06/2025 01:02הגב לתגובה זו
- 2.אנונימי 20/05/2025 04:28הגב לתגובה זולא רואים אף אחד רק כסף
- המטרה של חברה היא להרוויח כסף ולדאוג לבעלי המניות שלה (ל"ת)אנונימי 25/07/2025 10:47הגב לתגובה זו
- פח 31/05/2025 20:16הגב לתגובה זוחברה מעולה
- ישראל המכבי 22/05/2025 11:19הגב לתגובה זולך תאכל את.הלב
- 1.אנונימי 18/05/2025 11:00הגב לתגובה זומעבירים את החוב לעובדים
- אנונימי 03/06/2025 16:26הגב לתגובה זוהעבירו בחברה של 5 יארד 60 מליון שח. מתנה לעובדים. צריך להיות אדם אומלל מאוד בכדי לכתוב את מה שכתבת. הלוואי שכל חברות הביטוח יראו בעובדים שותפים להצלחה

למה ביטוח הרכב שלכם לא יורד למרות שהיקף הגניבות צנח?
הירידה בגניבות מורגשת בנתונים, אך לא בכיס: השוק מצפה לירידת מחירים חדה יותר, אבל קרטל חברות הביטוח מונע תחרות אמיתית
בשנה האחרונה מסתמנת ירידה ברורה במספר גניבות הרכב בישראל. על פי נתוני המשטרה, בין ינואר לספטמבר 2025 חלה ירידה של 23% בגניבות מכוניות פרטיות ושל 16% בכלל גניבות כלי הרכב לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מדובר בשינוי כיוון משמעותי לעומת מגמת העלייה החדה שנרשמה בשנים האחרונות.
חברות האיתור המרכזיות, איתוראן ופוינטר, מדווחות אף הן על ירידות דומות. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה דיווחו החברות על ירידה של כ-16% בגניבות. בפוינטר אף מציינים ירידה חדה יותר של 25% ברבעון השלישי, כולל ירידה דרמטית של 55% בניסיונות גניבה של מכוניות חשמליות.
הנתונים החיוביים הללו יוצרים ציפייה טבעית אצל נהגים לירידה משמעותית במחירי ביטוח הרכב. אולם המציאות מורכבת יותר, והירידה במחירי הביטוח איטית ומתונה בהרבה ממה שהציבור מצפה. השוק נמצא בפרדוקס: פחות גניבות אמורות להוביל לפחות תביעות ולכן למחירי ביטוח נמוכים יותר, אך בפועל השינוי כמעט בלתי מורגש. הסיבה העיקרית היא הריכוזיות - חשפנו כאן את הנתונים של הממונה על הביטוח לפיהם הריכוזיות בענף הביטוח עלתה והתחרות ירדה בשנה שעברה. תחרות נמוכה יותר משמעה - לחץ קטן על המחירים ורווח עודף לחברות הביטוח - זה כשלעצמו מסביר באופן חלקי את הרווחים החריגים של חברות הביטוח גם בסוף השנה שעברה ובעיקר בשנה הנוכחית
ביטוח הרכב עלה ב-40% תוך שנתיים והרווחים
עצומים, איפה התחרות?
- מה הרכב שהכי נגנב בישראל?
- ביטוח הרכב עלה ב-40% תוך שנתיים והרווחים עצומים, איפה התחרות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הגורמים לירידה בגניבות: מהצבא ועד המשטרה
הירידה בפשיעה ובגניבת רכבים מיוחסת לפעילות צה"ל - סגרים והגבלות מעבר שהקשו על מבריחי רכבים אל שטחים פלסטיניים. המשטרה מצדה מבצעת שדרוגי טכנולוגיה נרחבים, ביניהם שימוש במצלמות אכיפה לאיתור חשודים פוטנציאליים עוד לפני ביצוע הגניבה. היחידה המרכזית לטיפול בגניבות רכב (אתג"ר) מגיבה במהירות לעלייה בגניבות של דגמים מסוימים ופועלת בשיתוף עם יבואני הרכב לפיתוח פתרונות מתקדמים.

למה ביטוח הרכב שלכם לא יורד למרות שהיקף הגניבות צנח?
הירידה בגניבות מורגשת בנתונים, אך לא בכיס: השוק מצפה לירידת מחירים חדה יותר, אבל קרטל חברות הביטוח מונע תחרות אמיתית
בשנה האחרונה מסתמנת ירידה ברורה במספר גניבות הרכב בישראל. על פי נתוני המשטרה, בין ינואר לספטמבר 2025 חלה ירידה של 23% בגניבות מכוניות פרטיות ושל 16% בכלל גניבות כלי הרכב לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מדובר בשינוי כיוון משמעותי לעומת מגמת העלייה החדה שנרשמה בשנים האחרונות.
חברות האיתור המרכזיות, איתוראן ופוינטר, מדווחות אף הן על ירידות דומות. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה דיווחו החברות על ירידה של כ-16% בגניבות. בפוינטר אף מציינים ירידה חדה יותר של 25% ברבעון השלישי, כולל ירידה דרמטית של 55% בניסיונות גניבה של מכוניות חשמליות.
הנתונים החיוביים הללו יוצרים ציפייה טבעית אצל נהגים לירידה משמעותית במחירי ביטוח הרכב. אולם המציאות מורכבת יותר, והירידה במחירי הביטוח איטית ומתונה בהרבה ממה שהציבור מצפה. השוק נמצא בפרדוקס: פחות גניבות אמורות להוביל לפחות תביעות ולכן למחירי ביטוח נמוכים יותר, אך בפועל השינוי כמעט בלתי מורגש. הסיבה העיקרית היא הריכוזיות - חשפנו כאן את הנתונים של הממונה על הביטוח לפיהם הריכוזיות בענף הביטוח עלתה והתחרות ירדה בשנה שעברה. תחרות נמוכה יותר משמעה - לחץ קטן על המחירים ורווח עודף לחברות הביטוח - זה כשלעצמו מסביר באופן חלקי את הרווחים החריגים של חברות הביטוח גם בסוף השנה שעברה ובעיקר בשנה הנוכחית
ביטוח הרכב עלה ב-40% תוך שנתיים והרווחים
עצומים, איפה התחרות?
- מה הרכב שהכי נגנב בישראל?
- ביטוח הרכב עלה ב-40% תוך שנתיים והרווחים עצומים, איפה התחרות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הגורמים לירידה בגניבות: מהצבא ועד המשטרה
הירידה בפשיעה ובגניבת רכבים מיוחסת לפעילות צה"ל - סגרים והגבלות מעבר שהקשו על מבריחי רכבים אל שטחים פלסטיניים. המשטרה מצדה מבצעת שדרוגי טכנולוגיה נרחבים, ביניהם שימוש במצלמות אכיפה לאיתור חשודים פוטנציאליים עוד לפני ביצוע הגניבה. היחידה המרכזית לטיפול בגניבות רכב (אתג"ר) מגיבה במהירות לעלייה בגניבות של דגמים מסוימים ופועלת בשיתוף עם יבואני הרכב לפיתוח פתרונות מתקדמים.