חברת הפינטק הישראלית יוטילה גייסה 18 מיליון דולר
חברת הפינטק הישראלית יוטילה השלימה סבב גיוס (A) של 18 מיליון דולר, אשר מביא את סך ההשקעות בה ל-30 מיליון דולר.
החברה, שנוסדה ב-2022, פיתחה פלטפורמה המאפשרת לארגונים להתמודד עם שוק הנכסים הדיגיטליים המתפתח במהירות. לדברי החברה, הפלטפורמה שלה מספקת מענה כולל לאתגרים הרבים בניהול נכסים דיגיטליים ברמה המוסדית. בין היכולות המובילות ניתן למנות ארנקי MPC ברמת אבטחה ארגונית; מערכת ניהול משתמשים ועסקאות עם תהליכי אישור מותאמים; ממשקי API חזקים לפיתוח אפליקציות מותאמות; תמיכה במגוון בלוקצ'יינים; אינטגרציות מקיפות עם מערכות AML, בנקאות, ספקי נזילות ובורסות; מנוע טוקניזציה למנפיקי טוקנים; וכיסוי ביטוחי מקיף להגנה מפני סיכונים שונים. לחברה משרדים בניו יורק, תל אביב, לונדון, ברלין וסינגפור.
בנצי רבי, מייסד-שותף ומנכ"ל יוטילה: "המטרה שלנו ביוטילה היא להוביל את שוק הארנקים הדיגיטליים. כיום, ארגונים נדרשים לפתרונות מתקדמים הכוללים ממשקי API גמישים, יכולת עבודה עם חוזים חכמים וחיבור ישיר למערכות בנקאיות. הבעיה היא שהשוק מציע בעיקר שתי אפשרויות לא אידיאליות - או ארנקים ותיקים ומסורבלים שחסרים את הגמישות והחדשנות הדרושה, או פתרונות פשוטים מדי שאינם עומדים בסטנדרטים המוסדיים הנדרשים. יוטילה מגשרת על הפער הזה עם פלטפורמה שמשלבת את שני העולמות."
הנס מוריס, שותף מנהל בקרן Nyca Partners: "למטבעות יציבים (stablecoins) יש השפעה דרמטית וגלובלית על הנוף הפיננסי, במיוחד בתחום התשלומים. התרשמנו מהתובנה המוקדמת של מייסדי יוטילה לגבי התפתחויות השוק הללו והכלים המוסדיים החדשים שיידרשו ככל שנכסים דיגיטליים הופכים למיינסטרים."
דפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיותדפדפני ה-AI מצעידים אותנו לעבר אינטרנט שלא מיועד לבני אדם
הדפדפנים החדשים מבוססי בינה מלאכותית מבטיחים לבצע פעולות במקום המשתמש ולסכם עבורו את הרשת, אבל בפועל הם עדיין איטיים, שוגים במשימות פשוטות ומאלצים את בוני האתרים לחשוב מחדש למי הם באמת מפתחים: לבני אדם או לרובוטים
המירוץ על "הדפדפן הבא" כבר בעיצומו. חברות כמו OpenAI, פרפלקסיטי ואחרות מבטיחות לנו עולם חדש שייפתח בפנינו, כשבמקום גלישה וחיפוש, נוכל לקרוא מידע מסוכם ועדכני, אפילו מבלי ללחוץ על כפתור. דפדפני ה-AI מדברים על שיחה טבעית עם עוזר חכם, כך שבמקום לפתוח לשונית, להקליד בגוגל ולעבור על דפים, נוכל לכתוב הוראה חופשית וקלילה והדפדפן כבר יבצע עבורנו את כל העבודה. זה נשמע מעולה, אבל כל מי שהתנסה באחד משלל האפשרויות הקיימות יודע שהמוצרים עדיין בוסריים והם עדיין מתקשים במשימות בסיסיות.
עם זאת, למרות שכרגע הם אינם
תורמים לנו, המשתמשים האנושיים, ההשפעה שלהם מתחילה להתבטא ברחבי הרשת, ואתרים חדשים צריכים לקבל החלטות אסטרטגיות, ובראשם, האם האתר מיועד לגלישה או אנושית או שעדיף שיהיה מותאם לסוכני AI אוטונומיים.
דפדפני AI כמו אטלס של OpenAI או קומט (Comet) של
פרפלקסיטי בנויים אחרת מדפדפנים קלאסיים כמו כרום, ספארי או פיירפוקס. במקום תיבת חיפוש שמובילה לרשימת תוצאות, נקודת הפתיחה היא צ'אט עם עוזר חכם: המשתמש כותב "סכם את כל הטאבים הפתוחים", "מצא לי את התנאים בחשבון האשראי הזה" או "הכן רשימת משימות מכל המיילים שלא
קראתי", והדפדפן מנסה לבצע.
מאחורי הקלעים פועלים "סוכנים" (agents) שמבצעים פעולות ברשת בדומה למשתמש אנושי: גוללים, לוחצים על כפתורים, ממלאים טפסים ומעתיקים טקסטים בין לשוניות. הרעיון הוא לחסוך את הזפזופ הידני ולהפוך את הדפדפן לכלי עבודה שמבצע תהליכים מורכבים מקצה לקצה, למשל, להכין דו"ח חודשי, להשוות מחירי תוכנות SaaS או לבצע משימות בירוקרטיות, כמו מילוי טפסים ועוד.
- ה-AI והסייבר עוד רחוקים ממיצוי: על כנס NEXT 2026
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, גם השחקנים הוותיקים כמו גוגל, מיקרוסופט ומוזילה מוסיפים שכבות AI לתוך הדפדפנים הקיימים, מסיכומי עמודים ועד עוזרים בצד המסך,
אבל משמרים את מודל הגלישה המסורתי שבו החיפוש הוא עדיין נקודת הכניסה המרכזית. לפי מחקרים פנימיים בתעשייה, רוב המשתמשים עדיין מרגישים בנוח יותר שה-AI משמש כתוספת לחיפוש, ולא כתחליף מלא.
