עסקת הענק הושלמה: זו הסיבה שמניית אפל מזנקת בפתיחת המסחר בארה"ב

אנליסטים מעריכים שהעסקה, שנחתמה לאחר 6 שנים של דיונים, תביא לגידול של 2 עד 4 דולר למניה ברווחי אפל בשנה הבאה
ידידיה אפק | (2)
נושאים בכתבה אפל טים קוק

לאחר 6 שנים של משא ומתן ודיונים הלוך ושוב, העסקה המיוחלת נסגרה לבסוף. ענקית הטכנולוגיה אפל (סימול: AAPL) הודיעה אמש (א') שהגיעה להסכם עם חברת התקשורת הגדולה בעולם - צ'יינה מובייל. במסגרת העסקה, החברה הסינית תשווק באופן רשמי את מוצר הדגל של אפל - האייפון. המניה קופצת 2.5% עם פתיחת יום המסחר, ומניית צ'יינה מוביל (סימול: CHL) מזנקת 2%.

צ'יינה מובייל, הנשלטת באופן חלקי על ידי הממשלה הסינית וברשותה למעלה מ-760 מיליון מנויים, תתחיל לשווק את האייפון 5, 5S ו-5C ב-17 בינואר, וההזמנות המוקדמות יחלו כבר ביום ד' הקרוב. העסקה תעזור לאפל להגדיל את נתח השוק שלה במדינה המאוכלסת בעולם, בה שולטת כעת המתחרה הגדולה שלה מדרום קוריאה, סמסונג.

"האייפון של אפל אהוב מאוד על ידי צרכנים רבים ברחבי העולם", אמר יו"ר צ'יינה מוביל שי גוואה. "אנחנו יודעים שיש לנו לקוחות רבים ולקוחות פוטנציאליים רבים שמחכים במתח לשילוב המנצח של אייפון ורשת התקשורת שלנו".

גם מנכ"ל אפל, טים קוק, אמר לוול סטריט ג'ורנל שהוא מתרגש להתחיל לעבוד עם הענקית הסינית. "סין היא שוק חשוב מאוד עבור אפל והשותפות הזו מאפשרת לנו להביא את האייפון ללקוחות של הרשת הגדולה בעולם", אמר קוק. "לקוחות הסלולר בסין הם קבוצת צרכנים שגדלה במהירות, ואנחנו לא יכולים לחשוב על דרך טובה יותר לקבל את פני השנה הסינית החדשה מאשר לאפשר לכל לקוח צ'יינה מובייל להחזיק באייפון".

גם לפני סגירת העסקה, אפל פעלה בתקופה האחרונה לפרוץ לשוק הסיני הצומח במהירות. השקת הדגם האחרון של האייפון, ה-5S, התרחשה במקביל בארה"ב ובסין, ובחודש אוקטובר אפל תפסה כ-12% מנתח שוק הטלפונים הסלולריים בסין. מכירות האייפונים בסין עלו ברבעון השלישי ב-32% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה, לפי רויטרס.

אנליסטים מעריכים שהעסקה צפויה להגדיל את מכירות האייפונים בשנה הבאה בין 10 מיליון ל-24 מיליון יחידות, והתחזיות לשורת הרווח מדברות על תוספת של כ-2 עד 4 דולר למניה.

בבית ההשקעות סטיפל ניקולאוס העלו את מחיר היעד של מניית אפל ל-650, ומצפים לגידול של 4 עד 8 דולרים למניה בשורת הרווח. האנליסט ג'ין מנסטר מפייפר ג'פרי מעריך שהעסקה תביא לגידול של מכירות האייפונים בכ-17 מיליון יחידות, שיגדילו את שורת הרווח ב-5%.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אפל מה אתם אומרים לקנות עוד תודה מראש (ל"ת)
    אורי 23/12/2013 16:57
    הגב לתגובה זו
  • משקיע 23/12/2013 19:29
    הגב לתגובה זו
    סוחר קונה היום מוכר מחר משקיע מאמין שהמנייה תעלה בתקופה הקרובה ומעלה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.